[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 19:32

DubbelDun schreef:
De ruimte tussen de gebouwen lijkt op de foto erg klein of zelfs afwezig te zijn en er komt natuurlijk best wat water daar dan tussen. Vandaar mijn vraag :)

Het is ook een hele goede vraag. Iets waar wij ook mee geworsteld hebben. Want eigenlijk wilde ik ze tegen elkaar aan zetten. Nu zit er een kleine meter tussen.

DubbelFun

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:21

Dat is idd een mooie ruimte om een grindput te maken zodat je het water bij de gebouwfunderingen weg houdt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:37

Leuk! Fijn dat er nu echt een start gemaakt is!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 08:47

Later schrijf ik een uitgebreide update. Maar nu alvast een preview. Dit is mijn uitzicht deze ochtend. Heerlijk wakker worden.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:01

Niet verkeerd.. enjoy :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:27

Heerlijk. <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:08

Dat is een uitzicht om van te dromen <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 18:28

Ik moest echt even terug zoeken. :o Mijn laatste update waren de heipalen.

Dat kwam opeens tussen onze geplande verhuizing door. En dat hebben we geweten. De verhuizing werd nog stressvoller.

En toen werden ook nog even de voordroogbalen gebracht. Iets om heel blij van te worden blijkbaar. De komst van de paarden is zo steeds echter.

Afbeelding

Het verhuizen zelf was spannend. De katten moesten uiteraard over voordat we het hele huis leeg zouden trekken. En dus deden we het raampje, waardoor ze altijd naar buiten gingen dicht en wachten tot ze allemaal binnen waren.

Omdat Madelief niet opgepakt kan worden en onze eerdere verhuizing haar zo veel stress opleverde dat ze een tijdje niet meer bij me wilde komen besloten we er de hele avond voor te nemen. En dus aten we in het oude huis, zetten de tv aan en keken een serie. Toen ze goed op haar gemak was riep ik haar op schoot, begon haar te aaien en pakte rustig haar nekvel vast terwijl ik haar tegen me aan hield. Ze sprong nog 1 keer in de lucht en bleef toen stil tegen me aan liggen. Dennis pakte het mandje en ze ging er vrij rustig in. De andere 2 hadden we er daarna ook snel in. Robd 23.00 uur kon ik dan eindelijk naar Almere met de katten. Odyn heeft de hele weg gemiauwd. Zoals verwacht. Eenmaal in de caravan gingen Odyn en Shaylee al snel op onderzoek uit. Madelief verstopte zich.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend werd ik echter wakker met katten op bed en was Madelief behoorlijk ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding

En Odyn? Die doet alsof het nooit anders is geweest. Heerlijk dier. <3

Afbeelding

Binnenkort meer...

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:36

Wat een leuke update, fijn dat het nu al zo goed aanvoelt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:37

Fijn dat de poezels ook over zijn. Die kunnen strak ook mooi naar buiten in hun eigen ren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:34

Mooi, weer een paar hordes overwonnen. Met de poezels voelt het nog meer als thuis, ook al is het tijdelijk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:36

:o een flinke update... en dit is nog niet eens alles!

8 dagen geleden kwamen de paarden hier naartoe. Wat ontzettend spannend! Zeker omdat ik de omheining niet af had kunnen maken zoals ik wilde (spullen niet binnen) en de paarden elkaar nog niet eerder hadden gezien.

Eerst kwam Roos. Die hebben we een paar keer rond de paddock geleid en vervolgens los gelaten zodat ze zelf op onderzoek uit kon. Ze vond de tent nog heel erg eng en bleef dus achteraan staan. Lekker rustig en met een berg hooi.

Ze ontdekte wel al snel dat je veel kunt zien vanaf de heuvel!

Afbeelding

De fokker van Roos heeft haar gebracht en was tot mijn grote opluchting positief over de huidige paddock. Ze moesten al weg voordat Nilay er was. Maar ik heb ze op de hoogte gehouden met foto's.

En een half uur later kwam Nilay aan. Gebracht door stalhouder en vriendin waar hij op stal stond. Gezellig samen met man en dochters. Hij heeft drie jaar bij ze op stal gestaan en hoorde dus al echt bij de familie. Ik ben blij dat ze hem samen kwamen brengen.

Ik heb Nilay ook eerst een rondje aan het halster mee genomen. Maar hij was de rust zelve en dat is hij ook gebleven. Top paard!

Het ging meteen goed samen en Nilay vond al het gras langs de randen fantastisch. Helaas voor hem is dat inmiddels wel op.

Afbeelding

Ik heb zo zitten genieten. De laatste twee jaar zag ik Nilay soms weken niet omdat ik gewoon te moe was om veilig naar hem toe te gaan. En nu kan ik hem elke dag zien en aanraken. Ik heb eindelijk weer het gevoel een paard te hebben. En dan heb ik Roos er ook nog eens bij! Twee droompaarden.

Afbeelding

De vijver staat nu ook mooi hoog. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet als het straks echt veel gaat regenen.

Nilay op de heuvel. Ik denk dat ze die de eerste dag wel 100 keer hebben beklommen.

Afbeelding

Voor het hooi moest ik even improviseren. De paddock is nu vrij klein en grote hooibakken leek me niet verstandig. Voor nu heb ik dus palen in de grond staan met een plank er tussen. Hier hangen hooinetten aan. En dat werkt best goed!

Afbeelding

Maandag moest ik het huis in Schoonhoven opleveren. Ik liet daar dit plaatje voor achter.

Afbeelding

Het was nog even flink stressen. Maar de oplevering is gelukt. Ik moest alleen binnen drie dagen meer planten uit de tuin halen. Uiteindelijk heb ik dat woensdag alleen gedaan. Een pittige klus.

Tuin leeg... Auto vol.

Afbeelding

En heel blij dat ik het nu achter me kon laten. Eindelijk helemaal verhuisd.

Afbeelding

Heerlijk samen met Dennis en Daran relaxen bij de vijver.

Afbeelding

De katten en kippen hebben inmiddels een ren.

Afbeelding

En Madelief ving de eerste muis..

Afbeelding

En ja hoor! Na dagen betrapte ik het stel op een knuffel! <3

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:05

Wat een mooi verslag. Dank je wel +:)+
Fijn dat de paarden het goed kunnen vinden samen.
Ik hoop dat het met veel regen geen natte paden worden en mochten de paarden een heel hebben aan een te erg zwiepend hooinet dan kun je de onderkant met 2 isolatoren (en wat touw of dik elastiek)aan de palen nog wat vaster hangen.
Die van mij eten nl niet samen uit een net als het erg zwiept.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:28

Wat enorm genieten zo! Herken het gevoel van het oude huis opleveren ook erg.

En geweldig gezicht zo op de uitkijk op de heuvel!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:30

Wat een grote update! Fijn dat de paarden het goed met elkaar kunnen vinden. Het zijn knapperds!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:56

DubbelDun,
Heel graag gedaan. Het is heerlijk om te kunnen delen. Ik hoop ook dat de paden mooi blijven. Het grootste deel loopt wel af naar de vijver. En onder de lava ligt worteldoek. Dus ik heb goede hoop.
Bij het net dat langs de omheining hangt had ik er halverwege een lat achter maar die was niet stevig genoeg. Ik denk dus dat ik die inderdaad ook onderin vast zet. Bij die andere eten ze graag met zijn tweeën. Ondanks het schommelen.

MarliesR,
Fijn om te weten dat ik daar niet alleen in ben. Moet je nog opleveren of is het achter de rug? En de heuvel is geweldig! Ik ben heel blij dat we die hebben aangelegd.

Cerosa,
Dankjewel!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:13

Wat een mooie update! Heel leuk om te lezen en de foto's te zien :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:20

Fijn dat je alles nu verhuisd hebt! Ik vind het dan veel meer huis voelen, als alle dieren, planten en spulletjes op hun nieuwe plek staan :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:40

Leuk is dat he, die eerste knuffel tussen je eigen paarden :) fijn dat alles verhuisd is nu!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:43

Malenka schreef:
MarliesR,
Fijn om te weten dat ik daar niet alleen in ben. Moet je nog opleveren of is het achter de rug? En de heuvel is geweldig! Ik ben heel blij dat we die hebben aangelegd.

Gelukkig inmiddels al weer een tijd achter de rug, maar kan het gevoel nog levendig voor de geest halen toen ik daar voor de laatste keer weg reed :D

Lekker van genieten de komende tijd!
Edit; het zijn ook echt geweldige paardjes zo samen <3
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 14-09-20 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:43

Kijk, kijk, alle verblijven krijgen bewoners. Wat fijn om te zien, en vooral ook dat sommige bewoners na een eerste voorzichtige kennismaking al aan het knuffelen gaan. En dat sommige anderen hun eigen eten al kunnen vinden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:25

Gave update! Wat moet het een fijne stap zijn in dit proces.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:46

Wat een leuke update! Is het nu ook de bedoeling dat uiteindelijk de paarden bij de vijver kunnen of gaat dat niet meer door?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 22:16

:D bedankt allemaal! Zo leuk.

xSCWx schreef:
Wat een leuke update! Is het nu ook de bedoeling dat uiteindelijk de paarden bij de vijver kunnen of gaat dat niet meer door?

Het was oorspronkelijk de bedoeling. Maar dat gaat niet door. Er zit veel ijzer in het grondwater. Dus ik durf het in verband met de gezondheid van de paarden niet aan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 04:39

Ohh wat een mooie update!
En super dat ze het samen zo goed kunnen vinden :)