_Roxanne schreef:Cyrina schreef:Wij hebben net een woonboerderij met agrarische bestemming gekocht als particulier. Dat was geen enkel probleem ( bij de Rabobank) mits het niet meer dan 3 hectare bij het huis had.
Precies! O.a. Rabobank heeft haar beleid hierover veranderd afgelopen jaar. Daardoor is er meer mogelijk dan voorheen. De moeite waard om je even in te verdiepen in ieder geval.
Maar ik heb ook gehad, dat ik bij een woning wilde kijken, en dat de makelaar absoluut niet mee wilde werken tot ik een volledig hypotheekgesprek had gehad om maar zeker te weten dat we het huis konden betalen. Eerder wilde hij geen bezichtiging doen....
Van de week een boze mail gestuurd naar de stichting die de afhandeling regelt van de opkoopregeling van de NAM. Duurt allemaal veel te lang; nu moest er een afspraak ingepland worden voor taxatie, 2 partijen.
Volgens de stichting kon het even duren voor ze tijd hebben, want ze hebben het druk. De door ons geselecteerde taxateur kon overigens direct wel plannen, maar ze geven je niet direct de contactgegevens van de door hen geselecteerde taxateur door.
Na herhaaldelijk gevraagd te hebben, heb ik een boze mail gestuurd met "Graag de gegevens van uw taxateur zodat er in ieder geval een afspraak gepland kan worden, ook al duurt dat even, dan staat er in ieder geval een afspraak!!"
Was er zo flauw van. We kregen geen antwoord.... maar de volgende dag wel een berichtje van onze taxateur dat ze deze woensdag komen taxeren. Zou zo fijn zijn, me een voorlopig koopcontract van de stichting kunnen we in ieder geval verder, dan weten we waarmee we minimaal kunnen rekenen om een ander huis te kopen! We mogen in ieder geval ook nog particulier verkopen, indien er in de tussentijd zich een koper meldt...

en.... een huis gezien die we easy kunnen betalen én verbouwen en dan houden we ook nog wat over..... ik ga morgen direct bellen, hopen dat het dan nog niet weg is.