Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik volg! Sassy schreef:Die foto met dat viooltje...prachtig!
Van die kleine cadeautjes zijn dat... zigranta schreef:Advertentie op marktplaats zetten voor gratis gaas en dat ze het dan zelf moeten verwijderen met eventueel hulp van jullie. Misschien komt er wel iemand en heb je er zelf minder werk aan.

Kon ik gelijk de paarden een beetje in de gaten houden nu er meer vuurwerk werd afgestoken, maar ze gaven er echt helemaal niks om, gelukkig!
) en volgens mij is nu alles weg wat gevaarlijk is of in de weg stond... Er moet nog één paal bij, maar daarvoor moet er eerst nog een stukje vrij gemaakt worden van schapengaas. Dat gaan we hopelijk morgen doen. Zou eerst gisteren, maar vriend had echt even rust nodig en was vandaag ook nog erg moe, dus even alleen bezig geweest vandaag.
. Verder een hele zooi oude krammen verwijderd die op plekken zaten waar de nieuwe isolatoren moesten komen. En weer een hele reeks isolatoren geplaatst. Dat gaat met z'n tweeën wel echt een stuk sneller dan in je eentje! Maar goed, alles wat klaar is, is maar weer klaar
Mede daardoor nu twee palletboxen besteld die ik graag wilde hebben als slowfeeders en ga zo een weidehek bestellen voor in de stalgang. Alles links en rechts afgewogen is dat het makkelijkste voor nu en die kan ik dan straks hergebruiken voor de weidepoort waar loonwerkers het land op kunnen. Daar zit nu een nogal verrot houten hek namelijk.
Hoop van het voorjaar een rijbak te kunnen laten maken door de grond te keren.
DubbelDun schreef:Als je de grond laat keren zit je wel met een hele zware bak. Ik heb het hier ook laten doen en die bak is nooit een fijne bak om te rijden geworden (veel te zwaar).
Afhankelijk van hoe dik de zwarte laag is zou ik hem af laten graven en met schoon zand laten ophogen. Overigens kun je van de afgegraven aarde een hele mooi wal laten maken die een hoop wind tegen houdt.
MarliesR schreef:Als hij wel te zwaar wordt kunnen er altijd op termijn nog weer snippers door (vind ik sowieso vaak fijn omdat je dan vaak een bak krijgt die je meer jaarrond kan gebruiken). Weet van meer mensen uit de regio die hem hebben laten keren en er 'as is' echt een prima rijbak aan hadden.
Zou een poort van 4 meter voor de gemiddelde loonwerker breed genoeg zijn?? Even gemeten en huidige houten poort is ongeveer 5 meter.