superpony schreef:Nee, het moet gewoon goed zijn en volgens afspraak. Kan niet zien wat is afgesproken dat hij opeens meer uren kan factureren, maar wat niet goed is, moet hij opnieuw komen doen of verbeteren. Een te lage wc ga je echt jaren tegenaan lopen bijv en als het helemaal af is, weer alles veranderen is nog erger.
Nou, het is een kennis. Via via hadden we gevraagd of hij het wilde doen, toen is ie langs gekomen en hadden we gezegd wat ons budget is en dat we evt nog dingen zelf wilden doen (zoals isoleren en dergelijke, we begonnen echt op 0 met onze badkamer) om de prijs te drukken mocht het niet uitkomen met ons budget. We vroegen hem toen een gehele offerte op te zetten zodat we die afweging konden maken. Na dat hij geweest is had hij een offerte gestuurd (na 20x aandringen) van 80 uur. Dus wij gezegd prima, voor dat geld mogen jullie het allemaal doen.
Toen ze eenmaal bezig waren en vroegen wanneer we mee gingen helpen waren we verbaasd omdat wij af hadden gesproken dat zij alles zouden doen. Toen bleek het zonder meehelpen 120 uur te zijn, dus daar waren al problemen gezien we inmiddels niet meer in staat waren qua planning om mee te helpen. Uiteindelijk toch meegeholpen en nu factureert hij 175 uur omdat er een afvoer vervangen moest worden en we ledstrips hebben toegevoegd
Ik heb een beetje het idee dat ons een poot uitgedraaid wordt en hij gewoon een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Mede door bovenstaand verhaal wil ik wel echt werk maken van die WC, en wil ik eigenlijk ook dat ie gewoon alles afmaakt voor dat geld (we betalen nu al 2k meer dan eerst was geoffreerd namelijk). Als hij die WC opnieuw moet doen is ie volgens mij zo weer 2/3k kwijt aan spullen en manuren, want dit kan die allemaal eruit slopen dan... Dus ik ben wel van plan te sturen richting dat hij alles afkit en saust, en dat we korting krijgen maar weet niet of dat reëel is? Zeker gezien dat we hem al meer zouden moeten betalen dan vooraf afgesproken...
Compleetprijs of op basis van uren: we hebben gewoon gevraagd of hij die badkamer wilde maken... Hij heeft ons een gespecificeerde offerte gestuurd met materiaal en manuren en dergelijke. Dat was dus in eerste instantie die 80 uur (terwijl we zwart op wit hebben dat de offerte volledig moest zijn zonder rekening te houden met zelf werk doen).
Aanvulling nog: voor die 2 toevoegingen zijn ze niet zo lang bezig geweest wat het verschil maakt. Echter zijn ze in totaal wel meer dan 250 uur aanwezig geweest dus wat dat betreft is 175 al coulant... Maar als je het sec bekijkt is de offerte plus de gemaakte extra uren voor die 2 extra dingen geen 175.