Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:24

Wij hebben ook een schuine muur. Daar onder zit het bad, de wc en de douche.
Nu wist ik ook niet zo goed wat ermee te doen. Zoiets wordt bijna nooit betegeld. Ik heb wel gezocht op internet naar badkamers waarvan de schuine muur betegeld was, maar dat was echt niet mooi. Het komt zo op je af zeg maar.
In de douche kun je dan nog kiezen voor glasplaten, of aluminium platen. Die laatste kun je in verschillende kleuren krijgen zodat het lijkt alsof het betegeld is.

Scum

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:27

@Veerle: dat lijkt wel onze badkamer! Wij hebben precies dezelfde tegels! En ook met een witte rand en blauw erin op de vloer. Alleen dat schuin boven dat bad.. kun je daar niet vanaf? Wat zit daar, een dakkapel?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:29

Ik zou op een schuien wand Agnesplatrn doen. Ziet er netjes uit en is makkelijk schoon te maken

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:47

Scum schreef:
@Veerle: dat lijkt wel onze badkamer! Wij hebben precies dezelfde tegels! En ook met een witte rand en blauw erin op de vloer. Alleen dat schuin boven dat bad.. kun je daar niet vanaf? Wat zit daar, een dakkapel?

Is die van jullie ook 25 jaar oud <<) ? Dat schuin kunnen we niet vanaf, dat is de hoek in het dak. Daarachter zit dus gewoon buitenlucht. Alleen links van de douche, wat nu is dichtgemetseld, is nog een stukje loze ruimte, maar dus wel ook allemaal onder die schuine wand.

We hebben best een grote badkamer (3 bij 4), maar door dat schuine dak en een flink raam hebben we toch niet zo heel veel opties.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:49

:j

:D Die van ons is wel 3 bij 5, en aan lange kant begint dan schuin dak vanaf 1.20

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:51

Hoe past je douche onder die schuine wand dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:59

Begint pas vanaf 1.20 schuin te worden. En de hoogte is in totaal 2.45. Daar kun je dus makkelijk rechtop onder staan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:00

Eindelijk foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Badkamer en wc is dus 1 ruimte bij ons. En t is klein dus we konden alleen deze opstelling. Douche deur is nog in bestelling helaas, duurt nog een week of 4 hopelijk

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:30

Heeft iedereen ook tegeltjes tussen het wasmeubel en de spiegel of spiegelkast geplaatst? Daarover zit ik nog wat in dubio ....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:37

Hier is alles eerst getegeld en toennpas de spiegel en t meubel geplaatst

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:59

Siersma schreef:
Hier is alles eerst getegeld en toennpas de spiegel en t meubel geplaatst

Dat was ons eerste idee om alles te tegelen, maar uiteindelijk toch voor deel tegel deel gewone muur gegaan. Alleen dat stukje durf ik precies niet goed zonder tegel te laten. Bang dat dat te snel om zeep gaat zijn.

Verf is wel een of ander afwasbaar waterbestendig spul, maar dan nog ....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:20

Ik tegel dat niet. Of tenminste, er zit dus een klein geregeld stukje tussen maar het deel daarboven waar de spiegel komt ga ik gewoon verven. Ik was/ben ook een beetje bang dat het gaat vlekken maar heb inderdaad badkamerverf en schilder het desnoods wel weer over. Vind teveel tegels niet mooi.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:00

Wij hebben half schuin. Dus eerst stuk rechte muur en dan schuine muur. Ik wist in de slaapkamer ook niet wat we qua kleur zouden doen. Nu is alles aan die kant maar gewoon wit.

In de badkamer wordt het ook ongeveer zo, maar je kan er wel onder lopen. Een douche daar kan net niet, dus die doen we aan de andere kant.

Ik vind kunststof niet mooi ogen vaak, dus we gaan het gewoon goed afwerken en hopen dat de afzuiging de rest doet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:45

Ik heb even fotos gemaakt van onze schuine wand. Mocht je meer foto's willen kan dat hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben hier de afwikkeling van de badkamer en een flink discussiepunt. Wij vinden onze wc veel te laag hangen, en hebben het nagemeten en hangt ook niet op de afgesproken hoogte (45 tov 40 cm).Afbeelding

Verder zijn er nog wat dingen niet helemaal netjes, moeten we de badkamer zelf nog sauzen/verven en afkitten (is dat normaal?). Helaas zijn de uren er dan ook niet naar, hij had 120 uur gefactureerd en zit nu op ruim 175 gefactureerd.... We hebben dus wel echt een discussie punt. Hoe zouden jullie het aanpakken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:16

Nee, het moet gewoon goed zijn en volgens afspraak. Kan niet zien wat is afgesproken dat hij opeens meer uren kan factureren, maar wat niet goed is, moet hij opnieuw komen doen of verbeteren. Een te lage wc ga je echt jaren tegenaan lopen bijv en als het helemaal af is, weer alles veranderen is nog erger.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:23

Oeh die wc hangt indd wel laag ElSea. Bij ons hangt hij op 41 maar ik ben zelf ook mini. Voor je stoelgang is het overigens wel beter, een lage wc ;)

Ik vind dat kitten er sowieso bij hoort! Dat lijkt me echt iets van de afwerking wat bij de aannemer ligt. Verven komt bij ons de schilder apart doen.

Vervelend dat je nu ook op zo'n verschil komt qua uren... Hebben jullie een totaalprijs afgesproken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:35

Die wc hangt echt wel te laag hoor. En wat raar dat de afwerking er niet bij zit? Je spreekt toch een compleetprijs af? Of heb jij op uurbasis afgesproken? En wat een verschil in uren dan ook. Raar.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:43

superpony schreef:
Nee, het moet gewoon goed zijn en volgens afspraak. Kan niet zien wat is afgesproken dat hij opeens meer uren kan factureren, maar wat niet goed is, moet hij opnieuw komen doen of verbeteren. Een te lage wc ga je echt jaren tegenaan lopen bijv en als het helemaal af is, weer alles veranderen is nog erger.

Nou, het is een kennis. Via via hadden we gevraagd of hij het wilde doen, toen is ie langs gekomen en hadden we gezegd wat ons budget is en dat we evt nog dingen zelf wilden doen (zoals isoleren en dergelijke, we begonnen echt op 0 met onze badkamer) om de prijs te drukken mocht het niet uitkomen met ons budget. We vroegen hem toen een gehele offerte op te zetten zodat we die afweging konden maken. Na dat hij geweest is had hij een offerte gestuurd (na 20x aandringen) van 80 uur. Dus wij gezegd prima, voor dat geld mogen jullie het allemaal doen.

Toen ze eenmaal bezig waren en vroegen wanneer we mee gingen helpen waren we verbaasd omdat wij af hadden gesproken dat zij alles zouden doen. Toen bleek het zonder meehelpen 120 uur te zijn, dus daar waren al problemen gezien we inmiddels niet meer in staat waren qua planning om mee te helpen. Uiteindelijk toch meegeholpen en nu factureert hij 175 uur omdat er een afvoer vervangen moest worden en we ledstrips hebben toegevoegd :o

Ik heb een beetje het idee dat ons een poot uitgedraaid wordt en hij gewoon een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Mede door bovenstaand verhaal wil ik wel echt werk maken van die WC, en wil ik eigenlijk ook dat ie gewoon alles afmaakt voor dat geld (we betalen nu al 2k meer dan eerst was geoffreerd namelijk). Als hij die WC opnieuw moet doen is ie volgens mij zo weer 2/3k kwijt aan spullen en manuren, want dit kan die allemaal eruit slopen dan... Dus ik ben wel van plan te sturen richting dat hij alles afkit en saust, en dat we korting krijgen maar weet niet of dat reëel is? Zeker gezien dat we hem al meer zouden moeten betalen dan vooraf afgesproken...

Compleetprijs of op basis van uren: we hebben gewoon gevraagd of hij die badkamer wilde maken... Hij heeft ons een gespecificeerde offerte gestuurd met materiaal en manuren en dergelijke. Dat was dus in eerste instantie die 80 uur (terwijl we zwart op wit hebben dat de offerte volledig moest zijn zonder rekening te houden met zelf werk doen).

Aanvulling nog: voor die 2 toevoegingen zijn ze niet zo lang bezig geweest wat het verschil maakt. Echter zijn ze in totaal wel meer dan 250 uur aanwezig geweest dus wat dat betreft is 175 al coulant... Maar als je het sec bekijkt is de offerte plus de gemaakte extra uren voor die 2 extra dingen geen 175.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:53

Ik ga volgen, ik heb boven een hele kleine douche en wil nu op zolder een bad en douche, op de 1e verdieping houd ik dan een heel ruim toilet over. Helaas door corona moet ik het denk ik even op de langere baan schuiven. Mijn vader gaat het meeste doen, dus de bedragen die ik hier lees zal ik er niet aan kwijt zijn :n

ElSea, die WC lijkt me idd veelste laag, ziet er niet mooi uit tov de muur en je kunt er amper met een dweil onderdoor lijkt wel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:55

Oh, vervelend ElSea, altijd ellende zulke discussies. Wij hebben er in ons vorige huis (badkamer + nog wat meer werk op de bovenverdieping) uiteindelijk de rechtsbijstand bij gehad om het op te lossen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:12

veerledec schreef:
Oh, vervelend ElSea, altijd ellende zulke discussies. Wij hebben er in ons vorige huis (badkamer + nog wat meer werk op de bovenverdieping) uiteindelijk de rechtsbijstand bij gehad om het op te lossen.

Gelukkig hebben wij ook rechtsbijstand en veel via Whatsapp gecommuniceerd. Maar leuk is het niet. Ik heb echt zo'n nare bijsmaak aan die badkamer terwijl het echt een mooie fijne ruimte is... Maar de wetenschap dat ik me genaaid voel qua kosten is gewoon vervelend.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:23

Een sunshower is een aanrader.
Onze badkamer is 3 jaar geleden verbouwd en daar is nu een sunshower deluxe in gezet. Echt geniaal en heerlijk in de winter.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:29

Imker schreef:
Onze badkamer is 3 jaar geleden verbouwd en daar is nu een sunshower deluxe in gezet. Echt geniaal en heerlijk in de winter.

Gefeliciteerd!

Ja, maar ze zijn zo enorm duur zag ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:38

Imker schreef:

Wordt je daar dan ook echt merkbaar bruin van of is het vooral lekker qua extra warmte?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:11

Relaxed schreef:
Imker schreef:

Wordt je daar dan ook echt merkbaar bruin van of is het vooral lekker qua extra warmte?

Hoe krijg je die in Nederland gekeurd? In .Be krijg je die dus NIET door de arei keuring :(