Ik had ze graag willen hebben Quir maar is wat ver
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Set_Elkol schreef:Is er iets te doen om de groei te bevorderen verder? Ze staan hier relatief warm in de woonkamer en met veel licht.
Ik had ze graag willen hebben Quir maar is wat ver
Set_Elkol schreef:Is er iets te doen om de groei te bevorderen verder? Ze staan hier relatief warm in de woonkamer en met veel licht.
Ibbel schreef:Set_Elkol schreef:Is er iets te doen om de groei te bevorderen verder? Ze staan hier relatief warm in de woonkamer en met veel licht.
Nee, tenzij je bereid bent er een groeilamp boven te hangen die 18 uur per dag brandt. Net als met de wintervacht van dieren, groeien planten op daglengte. Dagen worden korter, dús komt de winter er aan en dús wordt er niet meer gegroeid. Ook planten zijn niet gek en verspillen geen energie door in een verkeerd jaargetijde te gaan groeien.
is dat een beetje de goede richting in Flevoland?
beetje domme vraag eigenlijk

1 plantje binnen en 2 plantjes buiten. Had zowel pitjes binnen als buiten neergezet, om te kijken of daar nog verschil in zat. Buiten zijn ze een week later ontkiemd dan binnen. Nu hopen dat ze alle 3 blijven leven

snorkel1986 schreef:Hoe helpen jullie je cirtoen/ mandarijn boom de winter door? Staan in de volle grond wel tegen het huis aan
) Alleen bij vorst van meer dan 5 graden haal ik hem binnen naar een onverwarmde ruimte, de rest van de winter staat hij in een onverwarmde kas, gewoon om beschermd te staan voor eventuele stormen.
vec schreef:Grappig topic, ik ga jullie eens volgen. Ik ben bioloog en ben natuurlijk gek van alles wat groeit en bloeit.
Kan iemand me hier een tip geven voor het vermeerderen van gember?
In Wageningen hebben ze een winkeltje met bijzondere en zeldzame planten en zaden, zeker de moeite waard als je ooit on de buurt bent.