Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:58

Snap ik, is ook niet de reden dat ik hier ben. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:51

Wij hebben zo nog ooit gegeten voor fl3,50 met 3 personen in Tjechoslowakije, hoofdgerecht, nagerecht en drinken. En dat was de totaalprijs voor 3 personen. Was wel 2 weken nadat de grens open was, in 91.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:59

Toen was ik nog niet eens geboren :')

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:29

mrieeek schreef:
frankiej schreef:

Hoef je niet zo ver voor te gaan hoor. In Tsjechie kan dat ook. Beetje via zoover enzo zoeken waar je voordelig en goed terecht kunt. Vorig jaar met vakantie daar geweest. Met ons gezin (ouders met 3 kids van 9, 11 en 13) voor 50 euro uit eten. Groot glas drinken, hoofdgerecht en toetje. En dan niet een mini hoofdgerecht ofzo, nee een flinke lap vlees van uitmuntende kwaliteit. Daar weten ze tenminste hoe vlees klaargemaakt moet worden. Maar ook bijv. een goede pizzeria voor weinig geld. Veel goeds voor weinig.

Overigens weet ik niet of de optimel/eurosparen actie hier bekend is, daar blijken ook vaak geld terug acties te lopen, buiten de eropuitactie om. Zojuist bijv. gratis drinkyoghurt aardbei/kers, drinkyoghurt framboos en kwark aardbei gehaald. Is bij elkaar maar ca. 4 euro maar toch. Altijd leuk.

Moet je alleen niet naar Praag gaan.. iedereen had het over het goedkope eten in Tsjechië maar dat viel me daar zwaar tegen, ook in de minder toeristische delen!

Wij waren in het redelijk toeristische Lipno (onder in Tsjechie) aan het Lipnomeer. Je moet daar natuurlijk ook niet aan de boulevard gaan eten. Wij reden een goeie kilometer en daar troffen wij dus al gelijk die vriendelijke prijzen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:37

De preisoep was helaas geen succes -O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:18

Dat is balen, DebGizmo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:25

Hoe had je hem gemaakt ? De preisoep

Ik naak hem ook heel af en toe
Maar dan laat ik de prei vrij lang stoven in een klontje boter of olie voor ik de bouillon toevoeg
Net zoiets als uiensoep

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:27

Het was een recept uit het 500 vegan recepten boekje. Ligt even niet bij de hand, zal 'm later plaatsen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:32

Jammer dat de soep niet lekker was...
Heb begin deze week een prei schotel gemaakt met aardappelschijfjes, gehakt en een kaas sausje.
Die was wel erg lekker moet ik zeggen :)

Deze week heb ik:

Vandaag een quiche

Maandag verse pasta met kip, wat overblijft gaat in de vriezer of neem ik mee als lunch de volgende dag.

Dinsdag rode kool met appeltjes, gekookte aardappelen en een runder tartaar.

Woensdag wortels en doperwten met gebakken aardappelen ( overblijfsel van dinsdag) en rundertartaar.

Donderdag linzensoep met brood en smeersels.

Vrijdag uit eten met collega’s

Zaterdag uit eten met een vriendin en daarna naar het theater.

Kosten tot nu toe 5 euro ( incl. lunch en fruit voor op het werk)
De kosten voor het uit eten gaan weet ik dan pas uiteraard :)
Ik heb nog aardig wat voorraad. Veel meer als je soms denkt. Komt goed uit anders had dit wel een hele dure week geworden. Nu komt het waarschijnlijk net over mijn week budget van 50 euro heen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:56

Mag ik je recept van de prei schotel die je hebt gemaakt? Ik zie op internet verschillende variaties.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:20

Recept preischotel:

Nodig voor 4 personen:

600 gram aardappelen of al in schijfjes gesneden.
500 gram prei, goed wassen en klein snijden. Als goed snijden lastig is kun je hier ook een uien snijder / molen voor gebruiken.
350 gram gehakt
2 tenen knoflook fijn gehakt.
Voor de kleur heb ik nog 1 rode paprika fijn gesneden.
1 flinke eetlepel kerrie poeder
1 runder bouillon tablet
200 ml kookroom
150 gram gerapte kaas

Kook de aardappelen 15 min in water met een snufje zout.
Giet de aardappelen af en laat ze afkoelen.
Snijd ze daarna in schijfjes.

Zet de oven aan op 220 graden

Bak het gehakt rul, voeg daarna de knoflook, prei en paprika toe en laat deze nog even meebakken.
Voeg daarna de kerrie poeder, kookroom en runder bouillon tablet toe ( verkruimeld) en laat dat zachtjes warm worden.

Vet de ovenschaal in en begin met een laag aardappelschijfjes dan het gehakt mengsel en weer een laag aardappelschijfjes. Daaroverheen de geraspte kaas.

25 min later heb je een heerlijke overschotel :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:57

Bedankt!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:00

Wij gaan vandaag heerlijk wraps eten met sla, komkommer, knoflooksaus en gehakt met tacokruiden :D

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:02

Wij eten vanavond een ovenpasta met broccoli, vrije interpretatie van een Allerhande gerecht. Zag er erg simpel en goedkoop uit!

Mijn fiets is gejat, dus moest boodschappen doen bij de Jumbo of Plus ipv de Lidl. Merkte wel meteen weer verschil zeg, zonde van het geld!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:04

mrieeek schreef:
Wij eten vanavond een ovenpasta met broccoli, vrije interpretatie van een Allerhande gerecht. Zag er erg simpel en goedkoop uit!

Mijn fiets is gejat, dus moest boodschappen doen bij de Jumbo of Plus ipv de Lidl. Merkte wel meteen weer verschil zeg, zonde van het geld!

Klinkt ook lekker zeg! :D

Balen van je fiets zeg..

Is de Lidl zoveel goedkoper? Wij hebben alleen een AH in de buurt, anders moeten we minimaal een kwartier met de auto heen en ook weer terug. Dus dan ben je dat geld ook weer kwijt als je ergens anders heen zou gaan :o

Maar vanaf februari heb ik wel een Lidl in de buurt volgens mij :)

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:14

Als het lekker was verschijnt het volgende week op m'n blog haha, mocht je benieuwd zijn naar het recept. :)

Ja echt zonde. Stond als enige fiets op dubbel slot dus snap echt niet waarom ze nou net deze mee hebben genomen. Nu maar even extra besparen voor een nieuwe.

Ja, ik merk wel degelijk verschil. Vooral in groente en fruit vind ik de Lidl echt goedkoper. Ook in school koekjes etc, al probeer ik die ook zoveel mogelijk zelf te maken. Qua brood en bijv beleg vind ik het verschil niet heel groot.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:34

Vind het verschil ook vooral merkbaar met groente en fruit, maar ook houmous en vegetarische vleesvervangers zijn bij de Lidl goedkoper, voor de rest is basic van AH wel vergelijkbaar in prijs.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:36

Balen van je fiets zeg!!!

Hier staat mijn fiets al maanden in de schuur met een lekke band, ook niet echt handig..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:49

Ik vind het brood bij de Lidl wel veel lekkerder dan bij de Jumbo etc.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:53

Ligt er maar net aan welk filiaal Jumbo denk ik. Onze Jumbo verkoopt brood van de bakker van een dorp verderop, super lekker!

En ik had laatst bananen bij de Lidl gekocht, gele schil zonder vlekken, maar toch bruin van binnen, bah! Dus die komen nu gewoon weer bij de appie vandaan. En dan de voordelige van de appie, scheelt een paar cent per kilo maar zijn iig niet bruin.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:57

De jumbo bij ons heeft echt geen lekker brood.

Mrieeek, super leuk je website met gerechten! Ga er zeker een paar van maken. :))

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:59

welmoed__ schreef:

Mrieeek, super leuk je website met gerechten! Ga er zeker een paar van maken. :))

** gaat spieken **

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:25

welmoed__ schreef:

Bedankt voor je compliment, leuk om te horen! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:39

Hier altijd brood van de Jumbo. Denk dat het er een beetje aan ligt welk soort brood je ook pakt.

Wij hebben vanavond lekker ongezond friet met kroketten en frikadellen. Iedere zondag. En zelfgemaakte satesaus erbij. :9
Niet zo goedkoop mogelijk want dat vinden wij niet lekker. Friet snijden we zelf en is daarmee ook al duurder dan een zak voorgebakken van de supermarkt. Ook zijn de kroketten een duurdere soort, Bourgondiër van Ad van Geloven. Maar supermarkt kroketten vinden wij niet te eten.
Voor deze betalen we 9 of 10 euro voor een doos van 20, exclusief BTW.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:58

De mensen die dat zakje bolognesemix van Knorr hadden besteld, hebben jullie die ooit binnen gekregen? Hier een maand verder, wel een vragenlijst, geen zakje

Ik moet zeggen dat ik Lidl echt zo goedkoop niet vond. 2/3e van mijn lijstje was goedkoper bij Plus, soms een paar cent soms meer dan een euro. Alleen de groente was significant goedkoper en de potjes pesto. Viel mij persoonlijk juist erg tegen :o

@Neonlight: Ach het moet ook lekker zijn dus dan mag het wel eens duurder zijn toch