Maar ervaring leert dat katten zich daar niks van aantrekken soms. Vorige huis ondanks vesting kwamen ze toch door de kleinste gaatjes de boel volschijten en vogels vangen.
Maar de twee die hier stukje verder op lopen komen niet veel verder dan hun eigen huis. Kleine dame is sinds verhuizing op kattenpoep loos dieet gelukkig.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 15:17
Regen is even over, alvast de eerste portie bolletjes in de grond gedaan. De border achter rechts is nu voorzien van een hele bult bollen en bolletjes.
Naast blauwe druifjes ook diverse soorten krokussen, tulpjes, sierui, sneeuwklokje, dwergiris, mini tulpen In diverse kleuren en narcissen En nog meer spul. Deels afkomstig van welkoop deels van de kweker zelf.
Deels gaat ook in pot en naar een ander adres. allemaal kan ik ze niet kwijt. Vooral al die kleuren krokussen ben ik blij mee het was bij die kweker echt een walhalla voor de bolliefhebber
Zojuist de laatste dingen besteld na het rondje onkruid en schoffelen voor. De zijrand waar nu de wildbloemen gezaaid zijn krijgt een kleine wijziging. Dat gaat een siergrassen stukje worden met die wildbloemen. Het gras dat er nu staat krijgt dan minder de kans om te groeien. Wel gras minder onderhoud. Daaromheen kan ik de bloembollen zetten.
Links krijgt nog wat mini "groen" blijvende grasjes erbij zodat er minder kale grond overblijft. Daar ook bollen erbij uiteraard.
Sjips hele planning omgegooid om het waterdichte dakmateriaal in ontvangst te nemen dat onverwachts week eerder zou worden geleverd.
Wat krijg ik overigens heel mooie interieurstof in een grote rol. Die kan ik wel gebruiken maar het is niet wat ik besteld heb. Geen idee waar het fout is gegaan maar de leverancier gaat er even achteraan omdat zij absoluut geen interieurstof verkopen. Of de rol wordt weer opgehaald of ik mag hem houden. Ik hoop,stiekem op de laatste optie. En hetdakmateriaal natuurlijk ook nog
Heb je daar je dag voor omgegooit.
Edit tuut tuut dat is snel. Maar waar deze stof vandaan komt en waar hij heen had gemoeten is onduidelijk het is kennelijk een zending van drie stuks waarvan er een bij mij terecht is gekomen. En niet van waar ik besteld heb. Ik mag hem houden nadat ze hebben overlegd met de transporteur. en mijn dakmateriaal wordt opnieuw afgezonden. Die lijkt ook zoek te zijn.
oehhhhhh wel een fotootje maken hoor en balen van dat dak spul
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 15:32
Het is aan twee kanten te gebruiken. Beetje groen/blauw met camel/groen/blauw. Heel fijne stof en perfect geweven. Volgens de bon in de rol pakbon is het 1,60 m bij 3,20. Een mooie voor in de slaapkamer beneden, of een gordijn van maken voor boven of om de trap naar de zolder mee af te schermen waardoor ik een dicht trapgat maak en elke dag die stof zie.
Even rustig laten staan voor nu in zijn verpakking. Voor het geval er toch nog een baasje opduikt via de leverancier of transporteur.
Mooi stofje inderdaad jammer dat je niet alle 3 de rollen hebt gekregen je hebt genoeg ideeën
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 18:19
Mijn bestelling is opgedoken en zo ook de eigenaar van de rol stof. Ik kreeg een mail van een bedrijf uit engeland. Dat ze iets van mij hadden ontvangen. Met mijn factuur aan de binnenkant. Inclusief mailadres. Dat is meer dan ik heb. Ik heb alleen maar een stukje stof.
Een heel gezellig telefoontje later met de dame van die zaak. Een telefoontje van mij naar mijn leverancier en zij een naar haar leverancier uit Frankrijk. Daarna weer een telefoontje van engeland naar mij. Maar zij houden mijn dakmateriaal (kunnen zij gebruiken) ik houd de stof (is een sample van een linnen gordijnstof van een nieuw winter design. En poe wat een duur stofje).
Zij krijgen een nieuwe sample. En mocht de daarna nog ontbrekende volgende sample ook niet meer opduiken wordt ook die vervangen. Mijn pakje kwam aan met een rol stof, twee ontbraken, een zit dus bij mij, de andere is voor nu spoorloos.
Ergens is er iets niet goed gegaan in een sorteerproces geloof ik.
Oei dat is een internationale pakketten switch lol nou ja jij een uniek duur stofje en zij kunnen een dak aanleggen lol
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 09:44
Zo dakspul heeft even in quarantaine gelegen. Was alleen helaas een grotere maat. en donkergroen ipv zwart. Dat is wel beter. De een meter kortere was voorlopig niet leverbaar en nu heb ik een meter onhandig en lelijk moeten wegwerken. Was bedoeld om meteen na dakje strak vast te zetten. Nu heb ik een meter over en is er nog een afdakje ontstaan aan de zijkant. Op zich geen ramp maar erg mooi is het niet. maar ja. De boel is voorlopig droog . En nu kan ik rustig nadenken over een mooie oplossing op termijn. Hier heb ik 10 jaar garantie op dus ik heb nog even.
Vanmorgen vroeg bed uit en maar meteen gebruik gemaakt van zachtjes opruimen, verplaatsen en ophangen. Weer een stapje verder. Net is nog niet hier. Boei en peddel kunnen makkelijk er even af, net ophangen en boel weer terug.
jeetje wat knapt dat op zeg leuk die peddel en boei zo bij die bananenbomen echt heel mooi. Waar heb je die tuin schilderijen vandaan? Die middelste vind ik echt heel mooi.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 16:27
Die schilderijen lagen ruim twee jaar geleden bij de aldi voor 5 euro heb toen de verschillende gekocht. Had er graag meer gehad maar er lag alleen nog een met een fiets die was niet mooi. Ik kijk steeds of ik er nog meer kan vinden. Of maak zelf een met een zeil die ik zelf heb gemaakt, die heb ik al op canvas voor binnen maar zou ik graag ook buiten hebben.
Schilderijen hingen er al maar niet echt ok. Nu beter
Ik twijfel over een van deze, bokt upload verprutst de kwaliteit
Van boven naar beneden Veluwezoom, levi, hoge veluwe en een paadje in de buurt hier waar ik regelmatig wandel nu. Zonsondergang is Etretat. De surfplanken ook trouwens, De haven is ergens in bretagne/normandie grens. De ontsnapte koe ergens in de Jura. Watertje in de buurt van mijn oude woonplaats verstopt. Het houten looppad is bij grand fort de philippe noord frankrijk plateille de Oye.
Om bij het thema te blijven zou ik gaan voor de haven of die met de visnetten. Mooie foto’s trouwens.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 19:34
Daarom twijfel ik ook. Die passen bij de achterkant maar niet bij het onbewoonde eiland . Het plaatsje zou ik niet kunnen terugvinden trouwens. Was onderweg van Betagne doorsteek naar de Jura ivm ruitwissel. Kwamen op jacht naar brood deze plaats tegen vrij snel na vertrek van de camping. En stuitte op dit allerschattigste haventje met de visnetten.
En hij moet of rechts of achter bij/tegen de poort afhankelijk van hoe ik dat kan oplossen voor mijn scootmobiel. Het idee erachter is wat diepte maken in een schuttingtuin. Zodat je voor je gevoel verder weg kunt kijken en dat hout wat breekt.
Fotos ben ik ook erg blij mee. Simpele telefoon en wat geluk hebben. Ik heb oa die houten loopvlonder als canvas, die met dat net ook, en een met varens tegen een rots. Moeten nog opgehangen worden.
Maar als het goed is worden morgen mijn plantjes afgeleverd. Spannend per post.nl ivm hun eigen transport. Ophalen kon ook in de buurt maar ik durf het niet aan met dat virus nu. Is een redelijk besmet stukje, ik hoop dat ze goed zijn overgekomen. Morgen dan weer of geen weer gaan planten en nadenken wat waar komt.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 13:19
Lang leve de bezorging. Goed dat ik gekozen heb het te laten bezorgen. Had nu niet mogen ophalen.
Maar twee dozen, net secret santa. Met een mix van miniplantjes en wat groter. Deels ingepakt in stro. Een een beetje geplet en een voor transport alvast afgeknipt. Ze mogen even in pot blijven tot ik me wat fitter voel en het weer beter is.
2 grasjes die 150 cm worden ooit 2 van 50 cm 2 van 30 en nog 4 bodembedekkenden. En twee klimmers waarvan een groenblijvende voor achterschutting bij het strandje als soort van "oerwoud".
Deels is nu nog groen (nou ja en rood of roodbruin omdat ze die kleur nu eenmaal hebben hihi) maar zal langzaam verdorren en in het voorjaar afknippen. Die blijven in de winter dor toch leuk voor beestjes. Eenmaal groter blijven ook de bloeiaren gewoon aanwezig in de winter. De lage grasjes blijven groen en bloeien ook lang door. Daarom heb ik ze ook gekocht, deels had ik al in de vorige tuin staan
Nu de goede tijd om te planten. Niet warm of droog en nog geen vorst