[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:42

Wat fijn Sannert :)

Haha dat is ook grappig Mirim, leuk dat jullie elkaar zo hebben kunnen helpen :D, straks wordt het jullie droomhuis wel.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:58

Spannend allemaal. Hopelijk zit er wat voor jullie tussen!

Onze werkgeversverklaringen blijken niet goed te zijn. Gelukkig is onze personeelsmanager heel snel met dat soort dingen en heeft ze morgen alweer klaar liggen.
Ook bezig met de overlijdensrisico verzerkering. Wat een gedoe ook weer. Ben toen ik 12 was geopeerd aan mijn darmen, moet ik weer al die data opzoeken. Laat ik wel aan paps over. :+

En we hebben de eerste dingen al in dozen zitten. :+
Hebben wat meubels te koop gezet, dus alles wat erin zat maar vast in dozen gedaan. :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:41

@mirim: spannend! Ik ben heel benieuwd! Mocht je iets willen weten over een bepaalde omgeving oid, dan hoor ik het wel?
@Fee: gelukkig dat dat met die werkgeversverklaringen geregeld kan worden. Mooie stap, beginnen met inpakken :D
@sannert: mooi! Hopelijk zet ze het allemaal snel in gang nu!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:03

Top, dank je wel Wendy !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:33

Ik ben voor de 2e keer wezen kijken bij een huis, nu met mijn ouders erbij. Ook zij waren erg enthousiast en ik ook nog steeds.. Nu deze week maar even heel goed informeren hoe en wat ik kan qua bieden en de voorbehouden ivm scheiding.. De verkopende makelaar raadde aan om te wachten tot de scheiding is ingediend, dat duurt alleen nog wel een week of 3..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:00

Wij hebben vanmiddag hypotheekgesprek gehad met een centrale hypotheker die gewoon meer inzicht in verschillende aangeboden hypotheken heeft. Dat was erg aangenaam. Beter dan het gesprek bij onze huidige hypotheekverstrekker.

Inmiddels hebben we ook een idee waar we ongeveer heen willen.
1 straat naast ons... := Wij kijken op hun tuinen. En die huizen zijn groot en ruim en de tuinen ook.
1 probleem. De te koop staande huizen afgelopen jaar waren binnen 1dag tot 1 week verkocht. :=
Ofwel daar moet je echt vliegensvlug bij zijn.
Nou kreeg ik via via te horen dat er mogelijk komend zomer nog een huis daar vrij zou komen. Krijg ik gisterenavond ineens te horen dat dat betreffende huis al in stille verkoop verkocht is.
Echt een enorm baalmoment, nouja zeg maar gerust "Kater" er van gekregen.
Damn...kans op nieuwe verkoop van 1 van die woningen (straat telt maar 20 huizen) is zeer klein.

Misschien ergens in de zomer, maar eens briefje in de bussen doen daar? Of is dat heel raar? :=

@Relaxed, wel lastig zo hoor! Maar fijn om te lezen dat je enthousiast over het huis was! Hopelijk is het alsnog allemaal mogelijk.

@fee: Goed bezig! Succes met de werkgeversverklaringen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:13

Het is dat we al een huis gekocht hebben maar wij kregen ook de tip (van een makelaar nog wel) om eens briefjes in de bus te gaan doen als we bepaalde straten hadden die ons aantrokken, dus waarom niet.

Ik kreeg in mijn oude appartement van makelaars ook wel eens zo'n kaartje in de bus dat ze woningen te koop zochten, dus kan ook als particulier toch, er zal maar net die ene tussen zitten die al in overweging is om te gaan verkopen.

Ik kreeg net bericht van de financieel adviseur, alle stukken liggen bij de (hopelijk) hypotheekverstrekker, hoop dat het allemaal snel rond is.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:28

*Meld zich*

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een leuke woning.
In eerste instantie heb ik alleen naar huurwoningen gekeken, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat dat nog wel een jaar of 4 duren, en zo lang wil/kan ik niet wachten.
Afgelopen weekend kwam ik een leuk huisje tegen, en ik ben aan het uitzoeken of het voor mij haalbaar is om te kopen.
Ik heb tot nu toe altijd gehuurd, en nog nooit een huis gekocht, dus alle tips zijn welkom.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:13

Even tussendoor. Gister ipv 2 een stuk meer huizen gezien. Een mogelijke optie een absoluut ongeschikt. Van drie woningen komt nog exta informatie binnen. Vandaar 3 bezichtigingen en een vluchtig kijken op de terugweg.

Is alleen brrr koud met dikke hagel, sneeuw, regen, onweer wind. Dan loop je met makelaar die nette schoenen aanheeft op je thermo laarzen door een wei. Maar wel licht onderkoeld geraakt gister dus hotel ingedoken vannacht. Heerlijk geslapen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:42

Nou, wij hadden net een geïrriteerde aankoopmakelaar aan de telefoon. We zouden vandaag 2e bezichtiging hebben en wilden daarna bod uitbrengen. Paar uur voor de bezichtiging belde de makelaar van de woning af, dat het al verkocht was. Dus aankoopmakelaar chaga omdat hij het maar een nare streek vond en dat het normaal niet zo gaat.

Leuk, een huis kopen. :Y)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:58

Tsja hij kan wel zeggen dat het normaal niet zo gaat, maar als het verkocht is, is het verkocht.
Hoe vaak wij dat ook al hebben meegemaakt. Zal vast niet de eerste keer zijn. Maar balen is het natuurlijk wel.

Wij hebben net het koopcontract getekend, dus durf nu ook wel openbaar te maken welk huisje wij hebben gekocht.
http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/hui ... iegeel-35/

Wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee. :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:04

Ik baal echt ontzettend. Zouden donderdag 4 huizen bezichtigen, maar nu hebben de 2e en 4e afgebeld. Daar hebben We dan de hele dag vrij voor genomen :\

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:05

Wat balen Selina :(:)

Fee, wat een leuk huis, maar ik had hem dan stiekem al gezien :D
Gefeliciteerd.

Bij ons huis staat sinds gisteren verkocht onder voorbehoud op funda, vet cool 8-) :+ :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:15

Maartje_M schreef:
Ik baal echt ontzettend. Zouden donderdag 4 huizen bezichtigen, maar nu hebben de 2e en 4e afgebeld. Daar hebben We dan de hele dag vrij voor genomen :\

Verkocht? Of heb je nog wel de kans om te bezichtigen op een ander moment?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:20

Balen Selina, maar idd als verkoper zou ik ook de bezichtigingen zolang mogelijk door laten gaan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:44

BloemBloem schreef:
Maartje_M schreef:

Verkocht? Of heb je nog wel de kans om te bezichtigen op een ander moment?

1 verkocht, andere kunnen We nog gaan kijken maar aangezien daar een moment voor vinden zo lastig Is voor ons, balen we hier wel echt van

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:47

Tuurlijk snap ik dat je baalt :)

Wij balen ook, aangezien er niet veel soeps te koop staat :')
En wat er te koop staat zijn we al geweest, maar was het niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:17

Das ook vervelend Maartje. Bij ons nu ook 3 van de 4 bezichtigingen (totaal) afgezegd.

Is het raar om een aankoopmakelaar al mee te nemen naar een eerste bezichtiging? Vandaag bevestigt dat we er nóg sneller bij moeten zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:19

Nee hoor, wat jij wil.. toch. Jij koopt een huis. Al neem je twee aankoopmakelaars mee :D

Let alleen wel op het pakket wat je afneemt. Of dat een all-in of per uur is :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:13

Gelukkig zijn de 2 huizen die over zijn wel onze favorieten dus met een beetje geluk zit daar het perfecte huis tussen. Door alle agrarische bestemmingen is ons lijstje al aan de korte kant

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:00

Ik ben weer thuis ga morgen bijlezen weer

en tsja ahum waren nog al aparte bezichtigingen, :+ makelaars, folders, huizen enz. Heel veel gezien hoe het niet moet als makelaar zullen we maar zeggen. :P van de 6 huizen van binnen gezien, 1 mogelijke optie mits prijs zakt omdat daar ook van alles aan moet gebeuren toch nog. En ik moet nadenken of het praktisch is,

en 1 mogelijheid. Op zich niks mis met het huis. Zou er zo inkunnen. Prijs heel erg fijn. Voldoende tuin mogelijkheid tot bijkopen grond. Maar straat waar huis aan ligt is erg druk. Makelaar ongeinspireerd, laks en kan me nog steeds niet de info geven die ik nodig heb ondanks vaak navragen.

Maar dus 2 huizen met zeer zware structurele problemen. Verzakte muren/fundering door onbekend of slorig opnieuw bouwen. Twee huizen rolstoelgeschikt met zo n grote hoogte verschillen dat het kansloos is.

Een makelaar was flink te laat maar belde netjes. Huurster van huisje was er nog omdat ik wat vroeg was. Makelaar was dus te laat dus ook deze huurster heeft rondleiding gegeven. Makelaar heeft alleen buitenboel moeten doen. Hij had me zelf gezegd dat huisje verhuurd was maar wist toen hij aankwam opeens van niks. :+ dit was een van de mogelijke kanshebbers waar ik heel goed keuring moet doen omdat dorpel gat heeft, regenpijp daar ook wat raar water loslaat, dus mogelijke kans op verzakking ook.

Laatste makelaar (van twee huizen)die zelfs een bevestigingsmail gestuurd had wist van niks. Ik kom bij huis aan. Ook daar doet een verbaasde huurder open die van niks wist. Makelaar gebeld die geen idee van de afspraken had. Huurde heeft me het huis rondgeslingerd en erg nuttige info verteld oa over de wat niet zo prettige buurman. Makelaar kwam na 20 minuten aankakken. Wijst wat nonchalant over de tuin. Wilde niet meelopen enz. Maar ja deze had dus niet gemelde zware structurele problemen. En tweede huis was dus een ramp kwa info. Hij gaf geen tijd voor een goede rondkijk kwa kozijnen en buiten en zo. Heeft steeds nergens antwoord op. Dus niet zo verbaasd dat deze makelaar vooral erg lang te koop staande woningen heeft.

Eigenlijk maar een makelaar was te vroeg. Ruime rondleiding, heel,veel informatie. Eerlijk over de problemen. Al had hij een aantal belangrijke dingen niet gezien. Drijfnatte houten vloer van onder. Levnde houtworm in de vloerbalken. En meer van dat soort dingen. Jammer leuk huis, mega tuin, goede ligging maar structureel te veel risico -O-

Ach ja 500 km gereden, omgeving goed gezien enz.hihi

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:08

Oke, ik heb je verhaal wel zo''n 2x moeten lezen om te begrijpen hoe je het allemaal beschreven hebt.
Vervelend hoe het allemaal gelopen is, en de nalatigheid van de makelaars.
Komt er op neer dat er niet echt iets potentieels tussenzat?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:09

Klinkt herkenbaar Karuna, van het gros van de makelaars verwacht ik echt geen zinvolle info of goede rondleiding en al helemaal geen antwoord op vragen anders dan"dus dit is de voordeur?"

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:17

Ik vind het toch wel diep triest om dat zo te lezen.. :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:25

Is het ook...absoluut, maar van de 8 makelaars waar ik mee van doen heb gehad bij de zoektocht naar ons huidige huis waren er maar 2 die ik wat vond toevoegen, de rest had beter de deur open kunnen doen, een brochure kunnen geven en buiten blijven wachten, want ze wisten geen enkele vraag te beantwoorden.
Of ze wisten het wel maar veranderden snel van onderwerp oid.
Idd enthousiasme onder het 0punt tijdens de rondleidingen

Maar ook ronduit onbeschoft gedrag van makelaars idd, dat ze je heel duidelijk het gevoel weten te geven dat het huis wat hij je moet laten zien eigenlijk te min is voor hem en jij dus ook...

Met de huizenzoek acties met mijn ex was het eenzelfde verhaal, das een jaar of 7 terug.

Nu hadden onze bouwkundige en ik daar alsnog dikke pret me hoor en vond 1 makelaar in kwestie ons na een keuring echt niet lief meer.
Revenge op beschaafde wijze.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-04-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt