Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:24

MarliesV schreef:
Zo wist niet dat het werk van Enexis zo gevoelig ligt of ik lees het bericht van Ikke verkeerd?

Laten we er over ophouden of even per pb verder gaan. Hier heeft de TS niets aan.

Ben benieuwd wat er vandaag aan de hand is daar en hoe het is gegaan.

Het ligt voor mij niet gevoelig, maar ik vind wel dat je de schuld moet leggen waar ie thuis hoort, dus bij Liander/Enexis/Joulz als zij er een zooitje van maken maar ook bij de aannemer als het hun schuld is.

Voor Mariska: als iemand zich ergens achter probeert te verschuilen, doorvragen waarom......

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 00:21

Nou even gauw een update, we waren de hele avond weg...

Enexis schijnt BAM te hebben ingehuurd, en die zouden er om acht uur zijn... Gerard heeft om negen uur maar eens gebeld waar ze bleven, en toen bleek dat er een zieke was en een ander team zou komen om half elf. Om 12 uur heeft Gerard geprobeerd Enexis en BAM te bellen, maar die waren schijnbaar aan het eten en namen de telefoon niet op..

Na half één waren ze er pas, moesten toen eerst nog gaan eten en daarna zijn ze begonnen met graven.. En niet klaar natuurlijk dus het kost Gerard nog een vakantiedag omdat hij er morgen ook bij moet zijn omdat ze ook in het huis moeten zijn... Grrrrrrr

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:13

Mooi knullig... Om 8 uur afspreken en om half 1 pas aan komen kakken, en dan nog moeten eten ook!

MarliesV

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:34

Nou lekker dan. Kan Enexis niet heel veel aan doen helaas maar de BAM komt hier wel mega te kort.
En klagen heeft natuurlijk geen nut, overmacht is snel gemaakt zeg maar.

Hopelijk komt het vandaag allemaal klaar en kan Gerard z'n uren die hij aanwezig is wel goed gebruiken om wat te doen. Balen van die vakantiedag en het wachten maar hopelijk wel productief in te vullen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:46

MarliesV schreef:
Nou lekker dan. Kan Enexis niet heel veel aan doen helaas maar de BAM komt hier wel mega te kort.
En klagen heeft natuurlijk geen nut, overmacht is snel gemaakt zeg maar.

Hopelijk komt het vandaag allemaal klaar en kan Gerard z'n uren die hij aanwezig is wel goed gebruiken om wat te doen. Balen van die vakantiedag en het wachten maar hopelijk wel productief in te vullen.

Ik zou toch op z'n minst de uren verlof claimen bij Enexis!! Hun probleem, niet het mijne!

Potente klachtenbrief schrijven en dreigen dat je met naam en toenaam de boel openbaar maakt!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 15:17

8)7 Oke de nieuwe stroom en gas meter hangen.. Maar het is nu 15 graden in huis. Ze hebben de nieuwe gasmeter namelijk wel opgehangen, maar niet aangesloten..
Afbeelding

Bij de oude gasmeter zat de aansluiting na de meter op een iets andere plek En dat aanpassen doen ze niet.. Te gek voor woorden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:23

Waarom passen ze dat niet aan? Dat slaat nergens op.. Zij hebben de juiste gereedschappen en meters (o.a. voor giftige gassen) en zelfs extra stukken leiding en koppelingen om het veilig en eenvoudig aan te passen. Ik zou enexis bellen en vragen (of eisen) of ze zelf willen langs komen i.p.v. de partij die nu langs is geweest.

En ook zekers een klacht indienen over betreffende partij!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 15:25

Gerard heeft Enexis gebeld en die zeggen dat na de meter voor de klant is....

Dus je hebt eerst een werkend systeem, en zij komen met een nieuwe meter en laten je achter met een niet werkend systeem...
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 22-03-16 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:26

Ik ga het gelijk aan mn vriend vragen, dat kan ik me niet voorstellen namelijk juist omdat je met gas te maken hebt. Onderdeel van de controle is bij mijn weten o.a. de CV controleren, net als het gasstel, ook om te controleren op eventuele luchtbellen volgens mij.. Maar ik weet het ook niet allemaal, mn vriend daarintegen zou het wel moeten weten. Zodra ik antwoord heb zal ik het hier delen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:44

Klinkt suuuuuuper logisch...NOT! :roll: Je moet dus zelf maar kennis hebben van gas om het aan te sluiten of wat?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:47

friendly schreef:
Klinkt suuuuuuper logisch...NOT! :roll: Je moet dus zelf maar kennis hebben van gas om het aan te sluiten of wat?

Of extra betalen _-:(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:55

Wat een fantastische service levert dit bedrijf... Sjonge jonge, en dan komen ze bij een oud stel van 80 die niet veel meer zelf kunnen. -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:59

Nou ja zeg, wat een stel heikneuters. Zo werkt het toch niet? (Letterlijk, no pun intended.) Dus je neemt niet 1 maar 2 dagen vrij omdat ze eerst niet op komen dagen en vervolgens laten ze je zitten met een niet werkend iets. Dat mag je zelf oplossen, en de veiligheid dan? Tijd voor een hartig woordje. Op deze ongein zit je niet te wachten, en zeker jullie nu niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:01

Klopt op zich wel alles na de meter is voor de klant, ik zou nu een loodgieter bellen en het laten doen, zijn niet de duurste rekeningen en is het wel veilig gedaan in ieder geval. En zij hebben vaak wel een nooddienst, dan heb je het vanavond weer warm in ieder geval.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 17:16

De dames hadden het koud... Begrijpelijk..

Afbeelding

(de pyjama's lagen helaas niet meteen voor het grijpen..:D)

We hebben net buizen en koppelingen gehaald en Gerard is nu bezig het gas weer aan te sluiten..

We hebben trouwens eindelijk internet in het huis!! Vanaf nu dus weer lekker veel foto's :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:28

Leuk!! Dol op je updates!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 17:48

Nou, toch wel handig zo'n handige man. Moesten wel naar een speciaalzaak omdat de leiding naar de ketel 28mm was en dat is niet meer standaard. Daarom is er ook een verloop tussen gezet.
Afbeelding

Dus gelukkig weer verwarming!!
Afbeelding

De tuin aan de voordeur kant van het huis..
Afbeelding

En aan de woonkamer kant..
Afbeelding

Vandaag ook meteen maar leidingwerk gehaald, was nu 25% korting bij Gamma. Vrijdag flexibele leidingen halen want dan is er 25% korting op artikel naar keuze als het goed is..

Ik zeg 'als het goed is' omdat we nog steeds geen reclame folders ontvangen hier...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:55

ik had je topic ontvolgt.. maar was toch benieuwd.

allereerst gecondoleerd met je broer. jeetje.. op zo'n update zat ik niet te wachten.
heel veel sterkte met het verlies. Iedereen verwerkt het anders, dus voel je vooral niet schuldig om wat dan ook.

verder wat de verbouwing betreft, jeetje jullie zijn echt handig. wauwie..
ik ga weer volgen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:17

Formido (geen idee of die bij jullie in de buurt zit) heeft op donderdag 24 maart van 18/21 uur 25% kortingsavond op gehele assortiment. Dus niet 1 artikel, maar gewoon alles!
En je krijgt een doosje eieren :D

https://www.formido.nl/lentekoopavond

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:36

jorika1986 schreef:
Formido (geen idee of die bij jullie in de buurt zit) heeft op donderdag 24 maart van 18/21 uur 25% kortingsavond op gehele assortiment. Dus niet 1 artikel, maar gewoon alles!
En je krijgt een doosje eieren :D

https://www.formido.nl/lentekoopavond

Er zit hier een Formido in het dorp, Mariska....... en binnenkort zijn we, soort van, in de buurt.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:34

Enexis had inderdaad gelijk dat ze het niet hoeven te doen, echter zegt mijn vriend dat hun het wel aansluiten als het gewoon een koperen leiding is. Service zegmaar. Als je een klacht indient komt BAM er niet zomaar mee weg, daar gebeurt wel wat mee dus.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:25

Ik volg al een tijdje en kruip even onder de meeleessteen vandaan.

Jullie schieten al lekker op zo! Lijkt mij heerlijk maar ook vooral zwaar om zo je droomhuisje te realiseren.
Toch ooit.. ooit dan wil ik dit ook gaan doen, dus ik ben lekker aan het rondneuzen hoe jullie dit aanpakken :D

Wat betreft Enexis, herken ik je frustratie. Alleen is dit meer vanuit zakelijk standpunt.
Als je wilt kan ik je "klacht" betreffende BAM hier intern voorleggen voor je.. ik werk dan wel voor een andere afdeling ( vanuit BAM ) maar ik weet precies om welke afdeling en groep dit gaat.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 21:39

TeSs2411 schreef:
Ik volg al een tijdje en kruip even onder de meeleessteen vandaan.

Jullie schieten al lekker op zo! Lijkt mij heerlijk maar ook vooral zwaar om zo je droomhuisje te realiseren.
Toch ooit.. ooit dan wil ik dit ook gaan doen, dus ik ben lekker aan het rondneuzen hoe jullie dit aanpakken :D

Wat betreft Enexis, herken ik je frustratie. Alleen is dit meer vanuit zakelijk standpunt.
Als je wilt kan ik je "klacht" betreffende BAM hier intern voorleggen voor je.. ik werk dan wel voor een andere afdeling ( vanuit BAM ) maar ik weet precies om welke afdeling en groep dit gaat.

Als je zou willen graag.. Zou je dan ook meteen willen vragen of het normaal is dat ze de bestrating zo slecht terug leggen dat we de tegels er zelf nogmaals uit moeten halen om het goed te krijgen..

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat het duidelijk is? Ze hadden geen trilplaat bij zich, misschien dat het daarom zo slecht ligt?

Het is gewoon jammer, je krijgt min of meer verplicht nieuwe meters en aansluitingen, maar ze schepen je op met alle losse eindjes die ze niet willen/kunnen oplossen..

Oja, nog grappig... Ze moeten nog bomen kappen naast de wei, en om te voorkomen dat er vogels gaan nesten hebben ze de wei vol gezet met takken met een lintje er aan... :D

Afbeelding

Crea niet?

Wou nog meer schrijven maar moet nu eerst gaan helpen met afwassen voordat Gerard echt boos wordt haha :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:33

Maar Gerard kan ons toch niet zo aan de kant zetten voor de afwas? _O- _O-

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:38

Het wordt tijd voor de keuken met afwasmachine!!!