windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:25

Niemand verder een idee hoe je een laptop weer zo ver kan krijgen dat hij weer wakker wordt na in de slaapstand gegaan te zijn...? :)

Ik heb de oplossing nog steeds niet gevonden, is echt balen zo.... -O-

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:48

Misschien kijken bij 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen wijzigen'?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:09

NogSteedsGek schreef:
Ik heb een Asus laptop en de touchpad werkt behalve het scrollen met 2 vingers. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Ik heb dit probleem overigens ook, maar ik kan het niet bij het configuratiescherm vinden... :/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:22

Via het icoontje in de systray, of zoeken op 'muis' en dan naar muisinstellingen -> tabje apparaatinstellingen -> knopje 'instellingen'.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:25

Ik heb zojuist ook windows 10 geinstalleerd op mijn laptop. Vind het er erg mooi uitzien!
Ook ik had problemen met mijn touchpad (scrollen met twee vingers), dit had ik ook met de update van windows 8.1. Dit heb ik opgelost door: start - instellingen - apparaten - muis en touchpad - extra muisopties - in mijn geval staat er Elan (dat is mijn touchpad) - opties.
Echter moest ik dit bij windows 8.1 steeds opnieuw inschakelen zodra ik de laptop volledig afgesloten had.

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken hoe alles werkt ect. Valt mij wel op dat mijn batterij sneller leeg gaat? Is het bij meerdere opgevallen? Ook kom ik er net achter dat m'n geluid het niet doet :(

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:48

Jikkeee schreef:
NogSteedsGek schreef:
Ik heb een Asus laptop en de touchpad werkt behalve het scrollen met 2 vingers. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Ik heb dit probleem overigens ook, maar ik kan het niet bij het configuratiescherm vinden... :/

Na een update was het bij mij opgelost. Misschien even kijken of er een update klaar staat voor je en anders via bovenstaande manier proberen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:50

De batterij lijkt inderdaad iets sneller leeg.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:51

Ik krijg het echt niet gevonden.. Maar ik ben bang dat ik het ook niet meer gevonden ga krijgen en dat windows 10 'm niet vind...

Ik vind juist dat mijn batterij veel langer meegaat!

Edit: Update had ik net uitgevoerd, nu doet hij wel wat maar iets te enthausiast :+. Even zoeken waar ik dat minder kan instellen _O-

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:05

Probleem met geluid ondertussen opgelost!

Voorheen ging mijn batterij 3 tot 4 uur mee, nu nog maar 2 uur :(

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 01:30

pmarena schreef:
Nou ik had een volgens mij niet per-sé Windows 10 gerelateerde vraag, maar mijn topic is gesloten en ik ben hier naartoe gejaagd -O-

Misschien is hier een computer-technische held die kan helpen?
Het zal wel weer een heel lüllig probleem zijn met ergens een instelling ofzo, maar ik kan hem niet vinden :o

Voor de update liep ik vaak weg van laptop en dan ging hij automatisch sluimeren / slapen, dus weinig gezoem en beeld op zwart. Kwam ik terug dan drukte ik even op Enter en kwam de boel weer direct tot leven, kon ik weer verder waar ik gebleven was +:)+

Na de upgrade na Windows 10 is die slaap / sluimer stand ineens in een coma-stand veranderd (goede benaming van bokker uit mijn originele topic <<) ) en krijg ik ineens geen leven meer in de brouwerij als ik weer terugkom bij een op zwart gesprongen scherm -O-

Niet met de Enter die ik normaal doe, niet met allerlei andere knopjes (misschien heb ik net de juiste gemist...? Maar volgens mij heb ik alles geprobeerd :P ), niet met kort of wat langer de Power knop indrukken. Nog gepoogd om met Ctrl+Alt+Del wat te bereiken maar echt nergens komt reactie op.... terwijl het voor de rest toch een typische slaap / sluimer-stand lijkt zeg maar....lampjes branden, je hoort zacht gezoem als je goed luistert...alleen het stomme ding wordt maar niet wakker -O-

Laatste optie is dan voor mij om die power-knop maar lang ingedrukt te houden zodat hij uitschakelt.
En dan weer opstarten. Maarja dat kan ook de bedoeling niet zijn.... %)

Heb in de instellingen gewijzigd wat ik kon vinden. Slaap / sluimer gebeuren op nooit gezet. Waardoor hij nu niet meer op zwart springt en dus ook niet meer in die coma-stand terechtkomt. Maarja ik heb liever dat hij wel "uit" gaat als ik een paar uur weg ben.

Dus dan doe ik de klep dicht. En dan gaat hij weer in coma-stand :roll: _-:(

Moet er nou ergens een instelling zitten die ik niet kan vinden, waarmee je vertelt dat hij wakker moet worden als je op een toets drukt?

Hoe los ik dit op.... laptop zal vast niet opknappen als ik hem elke keer fout afsluit en ik word er zelf ook best een beetje >;) van.... :\

't Is een HP Pavilion van nog geen jaar oud trouwens. En er zijn wel meer instellingen automatisch veranderd ineens na die upgrade.

Ik heb mijn laptop gisteren naar Windows 10 geüpgrade en heb hetzelfde probleem. Had dit ook al toen ik van 8 naar 8.1 ging... Toen wilde hij ook vaak niet uit de slaapmodus komen en toen het me eenmaal gelukt was om dat te herstellen, kreeg ik steeds een BSOD als hij uit de slaapmodus kwam. Uiteindelijk opgelost door de drivers van de videokaarten geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Helaas lijkt dat nu niet te werken... HP heeft wel een Windows 10 driver voor de Intel-videokaart, maar bij installatie zegt hij dat mijn systeem ongeschikt zou zijn. Voor de AMD-videokaart is nog geen nieuwe driver beschikbaar op de site van HP. Ik zoek morgen wel even verder, maar baal er wel van, want van tevoren gaven HP en Windows aan dat al mijn geïnstalleerde drivers Windows 10 compatibel zouden moeten zijn.

Mijn laptop doet nu ook veel langer over opstarten en reageert in het algemeen veel langzamer. Ook heb ik het idee dat de batterij korter meegaat, maar ik moet nog even timen hoe lang ik er nu precies
mee doe.

Tot op heden ben ik dus niet erg blij met deze upgrade...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:54

Mijn batterij gaat ook langer mee op de laptop, en met de batterijbesparing (via instellingen) komt daar nog een uur extra bij.

Mijn probleem met de achtergrond thema's is ook opgelost. Geen idee waar het aan lag, na twee keer opnieuw opstarten deed die het weer zoals het hoorde met diashow.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:29

pmarena schreef:
Nou ik had een volgens mij niet per-sé Windows 10 gerelateerde vraag, maar mijn topic is gesloten en ik ben hier naartoe gejaagd -O-

Misschien is hier een computer-technische held die kan helpen?
Het zal wel weer een heel lüllig probleem zijn met ergens een instelling ofzo, maar ik kan hem niet vinden :o

Voor de update liep ik vaak weg van laptop en dan ging hij automatisch sluimeren / slapen, dus weinig gezoem en beeld op zwart. Kwam ik terug dan drukte ik even op Enter en kwam de boel weer direct tot leven, kon ik weer verder waar ik gebleven was +:)+

Na de upgrade na Windows 10 is die slaap / sluimer stand ineens in een coma-stand veranderd (goede benaming van bokker uit mijn originele topic <<) ) en krijg ik ineens geen leven meer in de brouwerij als ik weer terugkom bij een op zwart gesprongen scherm -O-

Niet met de Enter die ik normaal doe, niet met allerlei andere knopjes (misschien heb ik net de juiste gemist...? Maar volgens mij heb ik alles geprobeerd :P ), niet met kort of wat langer de Power knop indrukken. Nog gepoogd om met Ctrl+Alt+Del wat te bereiken maar echt nergens komt reactie op.... terwijl het voor de rest toch een typische slaap / sluimer-stand lijkt zeg maar....lampjes branden, je hoort zacht gezoem als je goed luistert...alleen het stomme ding wordt maar niet wakker -O-

Laatste optie is dan voor mij om die power-knop maar lang ingedrukt te houden zodat hij uitschakelt.
En dan weer opstarten. Maarja dat kan ook de bedoeling niet zijn.... %)

Heb in de instellingen gewijzigd wat ik kon vinden. Slaap / sluimer gebeuren op nooit gezet. Waardoor hij nu niet meer op zwart springt en dus ook niet meer in die coma-stand terechtkomt. Maarja ik heb liever dat hij wel "uit" gaat als ik een paar uur weg ben.

Dus dan doe ik de klep dicht. En dan gaat hij weer in coma-stand :roll: _-:(

Moet er nou ergens een instelling zitten die ik niet kan vinden, waarmee je vertelt dat hij wakker moet worden als je op een toets drukt?

Hoe los ik dit op.... laptop zal vast niet opknappen als ik hem elke keer fout afsluit en ik word er zelf ook best een beetje >;) van.... :\

't Is een HP Pavilion van nog geen jaar oud trouwens. En er zijn wel meer instellingen automatisch veranderd ineens na die upgrade.

onder configuratiescherm-Hardware en geluiden-Energiebeheer-systeeminstellingen-gedrag van aan/uit-knoppen bepalen de optie "Snel opstarten inschakelen" (Hybrid hibernate) eens uitvinken; helpt wellicht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:47

Ik merk wel echt verschil in de batterij duur, dat vind ik geen probleem want zodra hij leeg is sluit ik hem aan.

Wat ik wel irritant vind is dat alle instellingen die ik gisteren in het configuratiescherm heb gemaakt nu weer opnieuw moet instellen. Iedere keer als ik opnieuw opstart. Win7 er als OS naast geïnstalleerd en die heeft dat probleem dus niet. Ook spint continu m'n bluray speler op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:58

Gisteravond kwam ik ook nog ergens iets tegen over iemand met hetzelfde probleem waarbij het hem in de videokaart zat idd. :j

Nu bedenk ik me dat ik voorheen regelmatig en groenige swirl-achtige "pop up" kreeg rechts onderin van iets van Nvidea G-force kaart of zoiets (hoe heet dat ook alweer) en die krijg ik nu ineens niet meer. Misschien dat ik het dan toch daar moet zoeken inderdaad want is ook een videokaart meen ik toch.

Morgen eens naar kijken :)

Quad die had ik ook geprobeerd volgens mij, meende dat die juist uit stond. Klonk mij in de oren als net niet wat ik zoek (snel opstarten terwijl normaal opstarten al niet werkt :P ) maar op een gegeven moment probeer je vanalles..... -O-

Zal daar ook nog eens naar kijken, bedankt voor het meedenken :j +:)+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:03

UH?! Mijn interne cardreader doet het ineens weer. Eerst vertikt hij het na maanden en nu leest 'ie weer mijn SD kaartjes! :)

Zou het door die update komen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:08

@pmarena, kan je mij je exacte type van je laptop sturen? Je zou anders je BIOS/UEFI eens kunnen updaten. (moederbord firmware). Wil dit soort grappen nog wel eens vaak oplossen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:20

Bij BIOS verhalen gaan mijn nekharen al overeind staan eigenlijk, is dat niet zo'n eng verhaal dat je alles kwijt bent en de hele reutemeteut weer opnieuw van niks af moet installeren...? :=

Ehm goh het is een HP Pavilion 15-p035nd :)

--------------------------------

Qua geluid: stalgenootje zei van de week dat na de upgrade haar geluid het ineens weer deed, dat was al eeuwen weg :))

Ik heb zelf met deze Pavilion dat hij sommige SD kaartjes niet pakt, terwijl andere laptops dat wel altijd deden (en doen, wat we verder nog hebben staan aan laptop-achtig-spul).

Maar dat ligt wellicht aan het feit dat het wat oudere kaartjes zijn met lachwekkend geheugen, 16 / 128 / 516 MB enzo :P

Het irritante is dat mijn digi dan weer geen grotere kaartjes dan 2GB blieft dus van de week maar 2 nieuwe 2GB kaartjes gekocht :o

Die doen het gelukkig zowel in digi als de Pavilion +:)+

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:33

Ik weet niet of de link het doet, maar dit zou hem dan moeten zijn: klik

Onder tabje BIOS zie je dat er recent nog en update uitgebracht is, 24 juli.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:35

Ik heb eindelijk windows 10 ook gedownload :D

ben er best tevreden mee :D

Maar kun je bij start, ook die apps weghalen? dat je alleen nog maar start hebt? want die apps gebruik ik toch nooit, dus van mij mogen die wel gewoon weg

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:36

Ladybird schreef:
Ik heb eindelijk windows 10 ook gedownload :D

ben er best tevreden mee :D

Maar kun je bij start, ook die apps weghalen? dat je alleen nog maar start hebt? want die apps gebruik ik toch nooit, dus van mij mogen die wel gewoon weg

Of je richt in met snelkoppelingen welke je wel handig vindt, of apps die je toch prettig vindt. ;)
Je kan ze weg halen, rechtsklik op een app en losmaken van start.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:57

Quad schreef:

Als ik besturingssysteem wil selecteren staat Windows 10 er nog niet bij zie ik :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:02

pmarena schreef:
Quad schreef:

Als ik besturingssysteem wil selecteren staat Windows 10 er nog niet bij zie ik :P

Windows 8.1 zou kunnen werken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:09

Is dat niet een (te) grote kans van van de regen in de drup...? Dat 'ie straks nog meer problemen heeft :=

Hoe werkt dat met zo'n BIOS update, merk je daar verder iets van of blijft alles zo voor het oog van de gebruiker gewoon normaal, dat je niet weer vanalles opnieuw hoeft te installeren en in te stellen enzo? :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:15

pmarena schreef:
Is dat niet een (te) grote kans van van de regen in de drup...? Dat 'ie straks nog meer problemen heeft :=

Hoe werkt dat met zo'n BIOS update, merk je daar verder iets van of blijft alles zo voor het oog van de gebruiker gewoon normaal, dat je niet weer vanalles opnieuw hoeft te installeren en in te stellen enzo? :)

Nee, het is gewoon een update van de firmware, als dat fout gaat is je hele laptop defect, maar de kans dat het tegenwoordig fout gaat is enorm klein. Je verliest geen data of wat dan ook.

Het is niet meer dan een bestandje downloaden, uitvoeren en achterover gaan zitten. (je mag je laptop tussentijds niet gebruiken, dus alles! afsluiten).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:36

O dank je!

Durf ik dat dan te proberen voor Windows 8.1, het lijkt me waarschijnlijk dat het spul zelf ook wel een beetje na gaat of het bij elkaar past...?

Hihi ik zoek toch eerst maar even dat Nvidea-gebeuren op denk ik, dat ik dat vast uit kan sluiten :P

Hoe zit dat eigenlijk, als je video-kaart niet goed geïnstalleerd is (als in zeg maar activeren nadat je je nieuwe laptop in gebruik hebt genomen, merk je dat dan met kantoorgebruik en wat internetten? Of merk je dat pas als je gaat gamen ofzo :?