Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:48

Jullie gaan allemaal lekker hard in huis! Wel balen van alle tegenslagen Marlis!
Wij blijven al een week of 3 steken op hetzelfde punt :') Vorig weekend zijn de gaten in de badkamer voor het verleggen vd afvoeren wel dichtgestort en mijn vader heeft 2 schoorstenen eruit gesloopt. Komend weekend heb ik wedstrijdweekend, maar dan kan ik ook boven aan de slag :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:03

Hoelang zijn jullie Nu bezig ?

Hier net de keuken geleverd. Maar zijn niet tevreden... Niet overal de gaatjes geboord voor grepen, zelf veel moeten Zagen op maat, geen kabel en aansluiting voor kabel voor kookplaat terwijl kookplaat dik 1000 euro is, alles verlegd en aangesloten hoe het op tekening moest volgens inmeter nou klopt dus niet...

Project keuken

Afbeelding

M_i_R

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:38

Jeetje Marlis wat een aaneenschakeling van narigheid zeg! kunnen ze het wel (kosteloos) herstellen/passend krijgen?

LdJ: soms staat het even stil. Is af en toe ook nodig om er daarna weer vol goede moed tegenaan te gaan.

Wij krijgen vandaag onze plinten binnen, als het goed is. Boel gedoe met de leverancier. Ik ahd al aangegeven: je kan het niet zomaar langsbrengen want we wonen in een winkelstraat en je kan het niet ergens wegleggen. Graag even bellen/mailen voor het maken van een afspraak. Mailtje terug: we komen donderdag tussen 10:00 en 14:00. Tja dan kan dus niet. Gemaild, dat lukt helaas niet kunnen we wat anders afspreken. standaardmail terug: we zijn niet elke dag in de buurt kan het niet bij de buren. Nou nee dus, weer gemaild. Wéér dezelfde standaardmail terug: we zijn niet elke dag in de buurt kan het niet bij de buren. Uiteraard wordt die mail 1 minuut voor sluitingstijd verzonden waardoor ik alleen nog een geïrriteerde mail kon sturen dat het donderdag niet kon en of ze contact willen opnemen. Vanmorgen een mail terug: we komen het brengen en wel bellen wel even vooraf. :x

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:50

En? zijn de plinten geleverd?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:04

mooie keuken Marlis, waar heb je hem van en plaats je hem helemaal zelf

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:31

Keuken komt van keukenkampioen. Vriend en zwager plaatsen hem zelf. Zwager moet wel helpen het lukt mij niet het aanrecht blad (2 stukken) te tillen. Wat is dat steen zwaar zeg. Dus zwager mag helpen met de keuken.

Wel echt apart. Ze kwamen die keuken met 5 man afleveren. De helft stond erbij met hun handen in hun zak.

We wisten alleen nog niet wat voor achterwand we wouden. Maar gaan voor tegelen. Moeten nog kijken hiervoor maar waarschijnlijk Zwarte tegels. Keuken is magnolia en aanrecht blad zwart steen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:37

De plinten zijn geleverd! Ik werd zowaar netjes een half uur van te voren gebeld en ze kwamen ook op zo ongeveer het enige moment van de dag dat het me qua planning lukte om thuis te komen. Dus: hoera!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:51

Oooh Marlis wat balen van die keuken! ik hou m'n hart ook vast voor de levering van onze keuken. Die komt in de week dat we gaan verhuizen dus hij moet goed!
Hoe gaan ze het nu oplossen? Of laat je het maar gewoon zo?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:32

Nee we gaan nog bellen maat eerst even alles uitgepakt en gecontroleerd hebben. Zodat we alles in een keer kunnen bespreken.

Fijn dat de plinten geleverd zijn .

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:16

Oh wat een gedoe zeg met die plinten! Gelukkig is het goed gekomen :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:59

je mist in elk geval in je opstelling nu je hoekpasstuk nog haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:04

Dobel schreef:
je mist in elk geval in je opstelling nu je hoekpasstuk nog haha

Wie ik bij de keuken?
Staat nog veel in de huiskamer. Ook boven kasten en apparatuur etc.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:12

oke, het viel me op in je opstelling vandaar

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:35

Dobel schreef:
oke, het viel me op in je opstelling vandaar

Ja vriend begon met dingen neer zetten en uitpakken. Gister Avond en nu vanavond samen met mijn zwager bezig weer aan de keuken. Heel de huiskamer staat ook vol met dozen en dingen.

Ben benieuwd wanneer die af is

Ook lag een balk veel lager dan een andere, terwijl dat gelijk hoort omdat aanrecht blad daarop moet. Vriend heeft gebeld naar de winkel maar niemand die js te woord kan staan, wordt gezegd dat ze allemaal in bespreking zijn...

Nu heeft die een paneel gekocht en op maat gezaagd en erop vast gemaakt zodat het dezelfde hoogte is...,

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:46

Afbeelding

Komen nog bovenkasten ook en afzuigkap en in die kast rechts koelkast en er boven de combi. En handgrepen natuurlijk.

Keuken Zaak heeft alleen te strak ingemeten waardoor wij niet konden stucen voor dat we de keuken gingen zetten. Dit moeten we nu later nog gaan doen en keuken goed afdekken
Marlis schreef:
Hoelang zijn jullie Nu bezig ?

Hier net de keuken geleverd. Maar zijn niet tevreden... Niet overal de gaatjes geboord voor grepen, zelf veel moeten Zagen op maat, geen kabel en aansluiting voor kabel voor kookplaat terwijl kookplaat dik 1000 euro is, alles verlegd en aangesloten hoe het op tekening moest volgens inmeter nou klopt dus niet...

Project keuken

[ [url=m/Sh2j9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 08:17

Mooie keuken Marlis!
Wat een #//#@@@@&*( zaak zeg! En wat een zooitje.. vaak betaal je er ook nog eens veel voor bij zn keukenboer en moet je het zelf plaatsten. Zonde dat de muur nog gestuuct moet worden. Maar als het per ongeluk op je keuken komt haal je dat er gemakkelijk vanaf. Stuc hecht zich niet op hout, kunststof of steen.

Dit is ook de reden geweest dat wij onze keuken zelf in hebben gemeten en hebben geplaatst. Komt gewoon van de bouwmarkt. Hadden ze meer opties dan bij de keukenboer, waar ze het dubbele er voor vroegen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:37

Jeetje, balen vd keuken zeg! Maar ik vind m wel mooi zoals tie op de laatste foto staat!

En gelukkig dat ze de plinten op het goeie moment kwamen brengen! Soms is het altijd zo'n gedonderd met leveranciers.. Wij hadden op die manier een akkefietje met Hornbach :P
We zijn nu iets meer als 5 maanden bezig. Morgen is de planning om de trap te verzetten geloof ik :D Dan stoten we ons hoofd niet meer als we boven komen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:38

Ja was een erg dure keuken en dan zo slechte service...

Zit te denken om als achterwand een zwarte glas plaat te doen of zal dat heel donker worden ?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:51

Slecht zeg. Je hoort zoveel gedonder met keukenboeren :/. Wij hebben de keuken van de vorige bewoners laten staan, wel wat aanpassingen gedaan, dus (nog) geen ervaring mee.

Wel een mooie keuken hoor Marlis! Vind het altijd zo gezellig als je uit de keuken naar buiten kan kijken :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 20:54

Vijf maanden alweer LDJ? Heb het idee dat het veel korter is.
Als wij verhuist zijn komen we weer eens buurten :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:56

Wil je echt voor zwart glas gaan of wat getint glas ofzo? Denk dat als je het niet al te donker maakt wel gaaf is!

Haha ja Nassie, vanaf half november hebben we de sleutel al :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:02

LdJ schreef:
Wil je echt voor zwart glas gaan of wat getint glas ofzo? Denk dat als je het niet al te donker maakt wel gaaf is!

Haha ja Nassie, vanaf half november hebben we de sleutel al :P

We weten het niet meer haha. Maat rustig nadenken. Mij leek het wel mooi maar vriendlief denkt dat het te donker wordt en wil dan liever weer tegelen. Maarja welke tegels en met name welke kleur

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:51

Wij hebben echt ontzettend veel zelf gedaan in huis als behalve het stucen en het schilderen buiten word aankomende maand gedaan alleen liep ons water niet meer weg, de buis onder de grond was los gegaan van de andere buis.dit hebben we vorig weekend weer in elkaar weten te krijgen alleen nou liep vandaag weer het water niet weg :( waarschijnlijk is de buis onder de stoep verzakt en verstopt want we krijgen het zelf niet opgelost. Geen idee wat zoiets gaat kosten maar t potje begint een beetje leeg te raken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:15

Als het een buis buiten jullie aansluiting is, is dat toch werk voor het rioleringsbedrijf?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:19

Tot aan de stoep is het zeg maar voor jezelf en alles in jou tuin is voor jou. Waarschijnlijk is die onder onze tuinstoep dus verzakt helaas