Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:26

Courses schreef:
Ik denk toch echt dat je er zelf keihard achteraan moet Renee, hier posten hoeveel het weer omhoog is is leuk maar wij kunnen je verder ook echt niet helpen (en uiteindelijk moet je het zelf allemaal echt gaan betalen helaas). Bedrijven horen zoveel van dat soort verhalen dagelijks ..

Wat Courses zegt dus. Hop erachteraan.

En ik zou ook niet zo naïef zijn om te denken dat je niet hoeft betalen omdat het niet 'kan'. De meter geeft het aan. Dus het kan. Dus je moet betalen.

Verder ga bellen met Oxxio en bellen met netwerkbeheerder. En hang maar gewoon lekker het domme blondje uit. Het aardige, domme blondje. Je wilt graag uitleg krijgen hoe dit kan. En vooral, hoe je het kunt oplossen. Aardige domme blondjes krijgen altijd heel veel gedaan aan de telefoon (=mijn ervaring aan beide zijden van de telefoon :+ )
Eis op vriendelijke toon die ijking. Op 1800 euro maakt die 100 euro voor de ijking dan ook niet meer uit (als het dan toch niet aan de meter blijkt de liggen he).
En ik zou ook eens dubbelchecken met Oxxio of er inderdaad geen komma verkeerd is gezet in je meterstanden. Heb je dat nu al laten uitzoeken/navragen met een foto erbij? Zo nee... als de wiedeweerga doen.

Je hoeft Oxxio geen dagen de tijd te geven. Lief, maar verwacht niet dat ze net zo lief tegen jou zijn. Uitzoeken van zulke dingen kost hoogstens 24 uur. Dus dinsdag heb je het gemeld, donderdag had je prima alweer kunnen bellen. Zorg dat je erbovenop zit. Het is jouw geld.

Anoniem

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:01

Heb ooit eens meegemaakt dat er van een 3 een 8 was gemaakt.
ipv 1300 1800kwh
Gestorneerd en gelijk gebeld en inderdaad met een lief stemmetje( }> ) gevraagd of iemand per abuis van de 3 een 8 had gemaakt. Binnen 2 dagen een nw nota met de juiste cijfers en even gevraagd of ze het niet vreemd vonden ineens 500 kwh op jaar basis meer dan voorgaande jaren.
Het antwoord zal ik je maar onthouden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:06

Assie een ijking is 370 euro en word enkel op het laatste getal uitgevoerd heb ik begrepen. Dus stel het honderdtal of duizendtal heeft gekke sprongen gemaakt dan komt dat niet eruit bij die ijking en moet ik gewoon betalen, dit is iig wat ik begreep van de link die hier gepost was door morganlefay als ik het goed heb. Inmiddels staat mijn meter op 97 en ik heb nog steeds mijn tv niet aangehad, maar 1 x in deze week. Verder ook maar een paar uur op de computer gezeten. Ik heb enkel mijn laptop en iPad gebruikt.
Ik zal straks een email opstellen voor oxxio. Ik wil sowieso een electricien laten komen die gaat uitzoeken of die er achter kan komen wat de oorzaak kan zijn van het hoeveelheid verbruik.

Ik ga morgen ochtend of woensdag wel met liander bellen met de vraag of de meter de afgelopen 3 jaar is geijkt. Als dat wel het geval is, heeft het iig geen zin om te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:11

Morgen is 5 mei ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:12

Dan word het woensdag :D sorry niet iedereen heeft de "luxe" om vrij te zijn op feestdagen, dus ik vergeet dat er mensen zijn die dat wel zijn :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:17

Misschien zelf eens een magneet bij je meter houden als hij als een dolle tekeer gaat, staat hij dan heel snel stil dan is er met de weerstand wel iets mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:18

Zou het bij jou ook geen versprongen telwerk kunnen zijn? Dat lees ik ook in dat topic bij kassa terug. Op de foto die jij van je meter plaatst vind ik ook een tellertje best raar zitten, zo tussen twee in, maar dan links en rechts ipv verwachte boven en onder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:19

lifaya schreef:
Dan word het woensdag :D sorry niet iedereen heeft de "luxe" om vrij te zijn op feestdagen, dus ik vergeet dat er mensen zijn die dat wel zijn :')

haha mijn man werkt ook gewoon :') maar ik weet hoe irritant het is als je een toko probeert te bellen en je krijgt het gesloten bandje en denkt; 't is gewoon een werkdag >;) ' Iets met o ja... Feestdag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:24

Ja, dat getal is inderdaad heel vreemd. Ik heb een foto van mijn meter naar de oxxio toegestuurd vorige week, dus wie weet dat zij daar iets uit kunnen halen. Zojuist weer een mail de deur uitgegaan naar de oxxio met dat de meter duidelijk aangeeft dat ik een "hoog verbruik"zou hebben maar dat dit bij verre nog niet zo hoog is als het zou moeten zijn voor zo'n jaarverbruik.

Nu staat die op 98 en ik hoop eigenlijk te zien dat die naar 100 verspringt, maar ik weet niet of dit gaat gebeuren voor ik weer aan het werk moet over anderhalf uur. Ik moet ook nog een uittreksel aanvragen en douchen en omkleden :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:25

Citaat:
Beste xxx,

Inmiddels staat de meter op 98 op het eind. Dit betekend dat het in een week ca 57kWh gestegen is.
Ik heb in deze week enkel 4 uurtjes TV gekeken, 4 uurtjes op de PC gezeten en verder alleen op de laptop en Ipad.
Geen wasmachine, droger of vaatwasser etc aanwezig hier.

Dit gaat om een gemiddelde van 8kWh met vrijwel geen gebruik van apparatuur per dag. Dit is al een ontzettend hoog verbruik, maar dit komt nog bij lange na niet in de buurt bij het verbruik wat ik gemiddeld per dag zou moeten hebben als ik het jaarverbruik erbij houd. Dat zou rond de 35kWh per dag moeten zijn.

Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid? Ik heb het helaas financieel momenteel niet gunstig, ik werk in een fastfoodketen en ben de enige die in dit huis woonachtig is dus ik moet in mijn eentje alles bekostigen. Deze rekening kwam dus ook echt als een enorme klap in mijn gezicht. Ik heb er gigantisch spijt van dat ik jullie app niet gewoon gebruikt heb, dan had ik het eerder opgemerkt. Ik had helaas geen idee wat een gemiddeld verbruik was qua elektra omdat dit mijn eerste jaar op mijzelf was en er ging dus ook geen belletje rinkelen toen ik de eindstand doorgaf. Ik had nog wel gevraagd of dit een normaal verbruik was en of ik geld terug kreeg aan de telefoniste maar zij kon hier niks over zeggen op het moment. Ik nam aan dat het wel goed zat.

Ik hoop snel wat te horen.

Mvg Renee Z.

de mail die ik heb gestuurd

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:31

Je kunt beter even bellen.
Gewoon doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:33

Ik heb al eerder gebeld met hen. Ik heb nu 1 iemand die mijn "geval" op zich heeft genomen en daar heb ik mailcontact mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:34

In ieder geval fijn dat je één contactpersoon hebt :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:34

Ja, nou moet er alleen wel communicatie zijn lol :')
heb pas 1 mail terug gehad, vorige week.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:34

Je bent wel ontzettend vriendelijk... maar zou proberen om duidelijkere vragen te formuleren.
Je vertelt nu veel over je eigen situatie.. maar weinig wat jij verwacht van oxxio.
Er staat nu maar één hele voorzichtige vraag in. "Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid?"
Zou in volgende communicatie een lijstje voor jezelf maken met dingen die jij wil weten.
Want zo krijg je waarschijnlijk niet de informatie die je moet en wil hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 15:36

Met mijn "verhaal" probeer ik hen iig duidelijk te maken dat het verbruik vrijwel onmogelijk is, en dat ondanks dat de meter duidelijk hoge verbruiken weer geeft momenteel, dat het bij lange na niet zo schokkend is als het zou moeten zijn met dat verbruik in een jaar. Het lijkt mij inderdaad dat het 1000 tal verkeerd loopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 16:00

ik ben net gebeld door die meneer van Oxxio. Ook hij vond de meter raar met die cijfer die vastliep.
Hij vertelde dat vlak voordat ik in het huis kwam, tussen augustus en januari er een verbruik is geweest van 13000 als ik het goed heb gehoord. Dus in 4 maanden tijd. of het 1300, weet het even niet zeker. Maar hoe je het went of keert, iets klopt hier niet.

Wij hebben afgesproken dat ik woensdag een kWh meter ga gebruiken om alle apparaten te testen hier in huis, voor het verbruik, en dat ik dan zal doorgeven wat het verbruik ongeveer is. Zij zullen de meter betalen :j Ik vind het echt super service tot nu toe. Hij zei ook dat er dus nog nooit een ijking heeft plaatsgevonden in deze woning en dat er rare sprongen dus zijn geweest qua verbruik. En dat ik anders mijn beklag moet goed doen bij de woningbouw als mijn apparaten niet de oorzaak zijn hiervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:01

Moet OXXIO ook niet de ijking aanvragen trouwens?

Wat een ontzettende goede service trouwens, dat mag gezegd worden :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 16:03

Ja absoluut!

Nee, de ijking gaat geloof ik via Liander. Maar ik ga wel eerst contact opnemen met mijn woningbouw voor ik dat ga doen want als mijn apparaten niet dit verbruik verklaren en straks de meter enkel word gemeten op het laatste cijfer en het klopt, dan ben ik genaaid want iets is er dan gewoon niet goed aan het huis of meter. Dan ben ik eigenlijk gewoon gedwongen om te verhuizen omdat ik het mijzelf gewoon niet kan veroorloven om daar te wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:05

Als ik het ijken op het laatste cijfer goed begrijp doen ze dat omdat deze mechanisch verbonden zijn met de andere cijfers, dus als de laatste correct draait de rest dat automatisch ook zou moeten doen.

Je zou dan aan moeten geven dat je wil dat de meter open gaat, zodat ze dat kunnen bekijken. Maar of de ijker dat doet of een electricien weet ik even niet :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:08

Denk toch ook dat de woningbouwvereniging ook niet wil dat er een kapotte meter in een woning van hun hangt... want dan wil niemand dat huren als je zulke belachelijk verbruik zou hebben..

Mooi dat Oxxio iig zo goed heeft gereageerd en dat vanuit die kant dus echt wordt meegedacht.
Succes met Liander.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:22

fijn dat het de positieve kant op gaat en dat je goede medewerking krijgt, ik volg je topic en hoop voor je dat alles goed komt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:22

Ik vind dat je jezelf teveel in de slachtoffer rol zet Renee. Dat jij in je eentje een huis moet bekostigen en in een fastfoodketen zet, is niet hun probleem.

Zet gewoon neer waar je probleem op staat en hou je standpunt! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 16:34

Ik kruip niet in een slachtofferrol ;) ik geef enkel mijn situatie weer en dat het voor mij onmogelijk i som in 1 x zo'n bedrag te betalen. Ik kan namelijk dit huis prima bekostigen als ik gewoon werk met een normale elektra en gas rekening :)

Nogmaals, ik zit er gewoon achteraan, ik geef enkel ook oxxio een kans, wat maar goed is ook want het is tot nu toe gewoon goede service. Woensdag ga ik alle aparaten met zo'n meterstand controleren en hopelijk komt daar niks uit, wat dus betekend dat het iig niet aan mij en mijn apparaten ligt. Dan kan ik de woningbouw ook bellen en mijn beklach doen want het is zeer ongebruikelijk dat een woning zoveel verbruik weergeeft. Dan mag de woningbouw ook maar even hier achteraan gaan, want het probleem was er dan blijkbaar ook al voor ik er ging wonen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:16

Je moet niet vergeten dat je gebruik ondertussen gewoon doorgaat, dus niet teveel het initiatief bij Oxxio leggen.