Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:59

wauw gaaf bericht zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:19

Wat enorm fijn!!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:32

Zat er toch wel in dat ze binnen de 8-dagen termijn de boel geregeld zouden hebben.

Ik hoop met je mee hoor...zou geweldig zijn :D

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:39

Nou *\%/* helemaal te gek zeg. Zou het recht dan toch zegevieren :D . Nu idd nog even wachten tot overal handtekeningen onder staan en dan kun jij straks lekker in je eigenste huissie.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:24

een stille meelezer hier, super bericht zeg. nu hopen dat het woensdag helemaal geregeld is en dat je de champagne open kan trekken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:26

hmmmm ik zie een bokt-bedankt-voor-het-meeleven-BBQ aankomen in het nieuwe huis.... <<) :9

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:27

Ik denk meer een "even in alle rust bijkomen" eigenlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:31

Even helpen met klussen eerder :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:34

De voordeur zit er al in dus dat is al 1 haha

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:35

Fijn te lezen dat er dan toch een goede wending in het verhaal zit. Ik kan het snappen dat je op die sleutels gaat wachten, voordat je helemaal los gaat van blijdschap. Wil dit dan zeggen dat als woensdag doorgaat, jouw planning qua vakantiedagen opnemen etc. geen vervelende gevolgen meer heeft?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:36

Wat een heerlijk nieuws +:)+

Ik duim mee voor een vlotte afwerking van de kosten en een goede overname.

Ik weet hoe het is al verkopers niet meewerken, wat een stress %)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:32

Dit gaat de goeie kant op! +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:10

Geweldig nieuws

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:19

Wat een geweldige update zeg!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:41

Vraag nog even het gwl aansluitingen na... Want als dat is afgesloten dan krijg je nog meer kosten voor aansluiting.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:58

wauw hele topic gelezen!
ik hoop dat nu eindelijk alles goed komt voor je TS :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:40

Karlijnxxx schreef:
Vraag nog even het gwl aansluitingen na... Want als dat is afgesloten dan krijg je nog meer kosten voor aansluiting.

Dat kun je via de notaris regelen, dan wordt het geld voor de aansluitkosten van de koopsom afgehaald en dus door de notaris verrekend. Wij hebben toevallig dit bij de hand gehad..

Liselot, super goed nieuws! :D

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:07

Relaxed schreef:
Karlijnxxx schreef:

Dat kun je via de notaris regelen, dan wordt het geld voor de aansluitkosten van de koopsom afgehaald en dus door de notaris verrekend. Wij hebben toevallig dit bij de hand gehad..

Volgens mij heeft TS al meerdere keren geschreven dat er niks van de koopsom achter gehouden kan worden omdat al het geld naar de bank moet en dat er dan nog een restschuld is voor de verkopende partij!!! Dus daar valt niks te halen.

TS wel fijn dat je nou toch woensdag de sleutel gaat krijgen zoals het het nu uitziet.
En ik zou gewoon die nota van de notaris inderdaad aan de makelaar geven en laat die het maar regelen. En anders de notaris de rekening naar de verkopende partij laten sturen. De notaris en de makelaar kunnen er namelijk meer druk achter zetten dat het betaald moet worden dan dat jij kunt zonder dat je extra kosten moet gaan maken omdat je een advocaat in moet gaan zetten. Succes komende week e we lezen woensdag heel graag dat je eindelijk na alle ellende de sleutel hebt gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:27

Tomorrow, tomorrow, I love ya, tomorrow! :)ddd

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:07

*\o/* *\o/* *\o/* Hier een stille meelezer die iedere paar dagen even keek of er al nieuws was. Wat ontzettend fijn!!!!

Overigens complimenten voor hoe verstandig, koel en zakelijk je het hebt aangepakt ondanks alle stress.

Veel plezier morgen! Ik was na de sleuteloverdracht van mijn huis al helemaal door dolle heen, en ik had nog wel een relatief stressloos koopproces :')

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:18

Wow wat een onverwachte wending. Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:53

3bengels schreef:
Relaxed schreef:

Volgens mij heeft TS al meerdere keren geschreven dat er niks van de koopsom achter gehouden kan worden omdat al het geld naar de bank moet en dat er dan nog een restschuld is voor de verkopende partij!!! Dus daar valt niks te halen.

Waarom zou dit niet kunnen? Bij ons kan het ook, terwijl ook onze woning gedwongen is verkocht. We hebben hem net voor de veiling weggekocht en mevrouw heeft zich failliet laten verklaren. Zlefde situatie, dus misschien voor ts de moeite om het te proberen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:10

Wauw! grote dag dus morgen? Ik duim even mee en als je dan die sluetels hebt juich ik mee hoor!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:47

Relaxed schreef:
3bengels schreef:

Waarom zou dit niet kunnen? Bij ons kan het ook, terwijl ook onze woning gedwongen is verkocht. We hebben hem net voor de veiling weggekocht en mevrouw heeft zich failliet laten verklaren. Zlefde situatie, dus misschien voor ts de moeite om het te proberen.

Het kan alleen als de bank daarmee akkoord zou gaan. De bank moet namelijk afstand van haar hypotheekrecht doen als de woning aan TS wordt overgedragen (tenminste, ik denk niet dat TS de woning wil met de hypotheek van de oude bewoners er nog op ;-)). De bank kan dus zeggen: als ik niet het volledige hypotheekbedrag krijg, doe ik geen afstand van het hypotheekrecht. Kennelijk heeft de bank dit niet zo gezegd, en heeft ze ingestemd met het krijgen van minder dan het volledige bedrag, omdat er hier wordt gesproken van een restschuld. Maar als er nu ook nog geld naar de rekening van de notaris gaat, zou de bank dus nog minder krijgen, en daar heeft de bank niet mee ingestemd, en dat zou dus opnieuw voorgelegd moeten worden aan de bank. Het ligt niet direct voor de hand dat de bank daarmee akkoord gaat.
In jullie geval is de bank er kennelijk mee akkoord gegaan, óf was er genoeg overwaarde om die rekening mee te voldoen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:02

Ik ben benieuwd, ik hoop dat alles goed verlopen gaat nu