Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:29

_bloempje_ schreef:
Bedankt voor de tip van de pastasaus!

Wie ow wie heeft een tip voor een leuk kado voor bruiloft, ben uitgenodigd voor het feest. Maar is niet iemand die heel dichtbij staat, wat is een leuk kado en het liefst niet al te duur? ( inverband de helaas nodige bezuinigingen )

Action en dan leuke accesoires voor het huis uitzoeken? Een saunabon (kan je zo duur maken als je zelf wilt...)

lieke2

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:32

kan ik de prei-stamppot met roomkaas ook gewoon invriezen? Was trouwens errug lekker :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:36

Juangi: Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:50

Als ze van thee en kaarsen houden, wat ik heb gegeven op een bruiloft tijdje terug: van die giga theekoppen en dan kaarsvet erin smelten laagje voor laagje met kleingeld erdoor. Zag er ook erg leuk uit, hadden twee van die mega koppen en daarin kaarsen waar uit de bovenkant dan al muntjes te zien waren/uit staken.

Ze vonden het ook echt een heel leuk cadeau en hebben telkens als die brandde enthousiast de loskomende muntjes eruit geschept met een lepeltje :) En naast de mokken en kaarsen om erin te smelten kan je het zo duur maken als je wilt qua geld.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:36

lieke2 schreef:
kan ik de prei-stamppot met roomkaas ook gewoon invriezen? Was trouwens errug lekker :D

Ik vries restjes altijd in :j , altijd handig voor als ik eens een keer geen zin in koken heb .

Zo vries ik ook altijd restjes jus in die ik over heb :D , altijd handig als ik bv stampot heb
maar geen vlees bak .Dan heb ik toch jus .

Lekkere tip voor kleine aardappeltjes :

Kleine aardappeltjes met een dunne schil goed wassen .
In een wat olijfolie met kruiden en knoflook mengen .(wat je lekker vindt)
De aardappeltjes halveren en in de olie laten trekken .
Dan op het bakblik met de gesnedenkant naar onderen bij zo,n 180 tot 200 graden 20/30 minuten
in de oven .(afhankelijk hoe dik /groot ze zijn)
Zelf vind ik het lekker nog sesamzaad op het bakblik te doen , en de laatste 10 minuten nog fetakaasblokjes
tussen de aardappelen te gooien .
Lekker op smullen met kruiden boter of knoflooksaus ....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:53

Jullie hebben het over tanken lees ik...
Daar gaat hier heel (héél) erg veel geld aan op helaas.

Ik rijd +- 1500 kilometer per week... En als simpele ZZP-er voel je dat behoorlijk :=

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:27

Ik tank 1 keer in de 2 weken. Ik heb een 0 uren contract. Dus de ene maand werk ik heel veel en de andere maand heel weinig. Wel dagelijks heen en weer naar stal. 1 keer per dag. Dat is 10 km.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:49

Wij hebben 2 auto's.. vriend is chauffeur en moet iedere dag 30 km rijden om naar zijn werk te gaan, ik moet er wel een auto bij hebben omdat ik mijn zoontje van 4 maand naar de oppas moet brengen die in een dorp nabij mijn stad woont. ik kan gelukkig ongeveer een maand rijden op een volle tank (€60) maar mijn vriend moet toch wel 1 keer in de 2 weken tanken (€70). we hebben een peugeot 106 en een opel astra station.

Helaas heb ik alweer meer geld uitgegeven deze week dan de bedoeling. we hebben zondag een verjaardag van een 2ling. ik ben nu deze week ongeveer 150 euro kwijt aan boodschappen en kado's. ook ben ik 120 euro lichter omdat we de auto's vol hebben getankt.. dus toch weer bijna 300 euro in 1 week :roll: :n

Volgende week ga ik even goedkoop eten.. heb nog gehakt in de vriezer dus het wordt veel gehakt en gekookte aardappelen om de kosten van deze week wat te drukken.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:22

Idin: Wat een orgineel idee zeg! En je kunt idd de prijs zelf bepalen leuk!

Jaa tanken, ik blijf het vervelend vind. Ik werk naast mijn studie onder andere bij een benzinepomp en geloof me echt iedereen ( bijna ) klaagt erover. Veel mensen gooien hem ook niet meer vol, maar tanken voor een vast bedrag bijvoorbeeld.

Ik heb een vw lupo, dus een kleine tank. Maar toch moet die iedere week opnieuw vol en dat is gewoon een hoge kostenpost iedere maand...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:58

Die pastasaus ga ik eens proberen!

Ik gooi mijn tank ook nooit meer vol, maar dat is, omdat die van mij een tijdje geleden is leeggehaald toen ik een weekend niet thuis was. Gewoon in het dorp, onze straat, onder een lantaarnpaal :( Dus uit voorzorg nu nooit meer vol. :n
Zou op benzine nog wel kunnen besparen door op de fiets naar stal te gaan bijvoorbeeld. Dat is 14km per dag. 14x6=84 km p/wk en dat is ongeveer 7,5l schat ik. Dus dat is wel zo'n E 13,- per week = ruim E 50,- per maand! :oo :oo :oo Jemig!
*gaatstraksgelijkdefietspakken*

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:16

Pff wat veel berichten in een keer weer om bij te lezen.
Over dat weggooien van voedsel probeer ik zo min mogelijk te doen.
Zo heb ik al twee weken spitskool in mijn koelkast liggen, gebruik af en toe wat in roerbak gerechten en snij er dan wat van af. Maar nu nog steeds, ziet het er goed uit, mooi groen geen bruine plekken, ruikt goed en proeft goed. Het verbaast mij eigenlijk.

Ik heb vanochtend weer boodschappen gedaan. Morgen moet ik nog eve terug naar c1000 voor de dubbelfris want dat zou er vandaag zijn maar was nog niet geleverd bij hun. Morgen maar weer even dan is op loopafstand.

Bij c1000 was ik 19,61 kwijt inclusief sint maarten snoep.
Bij Poeisz was ik 6,80 kwijt, ik heb wel paar potten chicken tonight meegenomen was in de aanbieding en als ik eens weinig tijd heb is het makkelijk.
Bij ah was ik 10.58 kwijt.
Ongeveer 37,- voor ons twee.
Had nog veel voorraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:22

Hihi ik ben gister ook naar de c1000 geweest voor de dubbelfris!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:26

spitskool blijft eng lang goed...chinese kool trouwens nog langer...heb eens weken met een chinese kool gedaan , snap nog steeds niet hoe het kan :+

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:31

Ik heb een kruiden carrousel aangeschaft! normaal gooi ik potjes waar nog een klein beetje inzit weg.. nu kan ik gewoon de glazen potjes bijvullen met kruiden! hopelijk bespaar ik hier straks ook op.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:32

kolen hou ik niet zo van..

Zit nog in dubio over de groente voor vanavond.

aardappel idee uit de oven (gekruide blokjes)
slavinken
nu enkel de groenten nog......

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:34

boontjes? Rode kool? Broccoli? Doperwten?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:36

gister roerbak prakje gehad, met boontjes broccoli doperwten en boontjes.
rode kool houd manlief niet van, lastig

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:37

Goos_Horses schreef:
kolen hou ik niet zo van..

Zit nog in dubio over de groente voor vanavond.

aardappel idee uit de oven (gekruide blokjes)
slavinken
nu enkel de groenten nog......

Waar doe je altijd boodschappen?
Dan zou ik kijken wat voor groente daar in de aanbieding is.

Hier vandaag nog maar even kijken wat we gaan eten. Iig iets wat ik nog in huis heb liggen, dus dat is makkelijk.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:38

ik doe een maal per week de boodschappen. verder geen winkel in de buurt of ik moet al 15 min in de auto zitten.

Denk dat het maar witte bonen in tomatensaus word, dochterlief is ook ziek en is dan wel makkelijk weg te eten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:50

Hier even geen besparing, ik lag gisteren de hele dag in t ziekenhuis (kaakchirurg) en vriendje was bij mij, die heeft dus een lekkere pizza besteld. Men wat had ik daar ook trek in :') ik had wat soep van m'n schoonmoeder gekregen maar dat hield ik niet binnen. Vandaag even kijken wat vriendje kan eten, koelkast is leeg. Ik hou het bij Brinta en vla :)

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:14

ze hebben hier bij de slager een aanbieding.. 1kg varkenslappen, 1kg hoh gehakt en 1 kg verse worstjes voor 13 euro.. zit te twijfelen of ik dit zaterdag mee zal nemen. heb het niet direct nodig, maar het is niet duur! en het is wel vlees wat op komt.. dan heb ik een voorraadje in de vriezer.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:16

Ik zou het persoonlijk niet doen, allemaal varkensvlees..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:17

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:18

Ten eerste is het veel minder gezond dan rund en ten tweede is het mij persoonlijk te vet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:22

Oh voor jou persoonlijk te vet, tja... ik zou de aanbieding mooi meenemen, nr_1 :)