Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:03

Ik neem altijd een burger zonder iets, bijvoorbeeld tomaat of augurk dan moeten ze hem sowieso vers maken.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:42

Voor wie ervan houdt en wil besparen: aankomende week is de 2e rookworst gratis bij de Keurslager!
Werken bij zo'n vereniging is wel handig qua inspiratie omdat alles draait om eten :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:47

Nou ik lekker bezig met bezuinigen, komt me vriend thuis met zwerfkatje.
Maar ja voor de rest voor ons aan boodschappen ben ik alweer even bezig wat de aanbiedingen zijn deze week.
Alvast een beginnetje met me lijstje:

van ma t/m wo kilo paprika's voor 1,39 lidl
van do t/m vrij 2x gemarineerde speklapjes (8 stuks) 4,50 lidl
ma t/m vrij groentepannetje 2x 750 gram 2,50 lidl
ma t/m vrij ribkarbonades 5 stuks 700 gram 3,50 lidl
ma t/m vrij bretonse gehaktsnitzels 400 gram 2,30 lidl
Ma t/m vrij rundergehakt 500 gram 2,24 ah
ma t/m vrij couscous pak 500 gram 1,04 ah
ma t/m vrij grand italia pasta, saus en olijfolie 2e halve prijs alle combinaties mogelijk
ma t/m vrij Dubbelfris 1,5 litter pakken twee stuks 1,50

Als ik een aanbieding zie, vergelijk ik ook altijd even met de rest van de supermarkten of het wel echt aanbieding is.
Bijvoorbeeld product uit poeisz wat in de aanbieding is, is alsnog even duur bij de lidl wat niet in de aanbieding is.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:30

Kijk, dat zijn alvast mooie aanbiedingen!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:32

Superhandig dat je folders krijgt :j
En idd mooi lijstje

Wij krijgen geen folders
en vergeet altijd online te kijken bij alle winkels :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:35

ik kijk alleen de folders online van de AH en C1000, naar de andere winkels ga ik toch niet hoe goed de aanbieding ook is :)
ik maak mijn weeklijstje en boodschappenlijstje aan de hand van deze aanbiedingen, kost maar paar minuutjes werk

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:29

Gisteren heb ik bij Lidl 2 pakken van een soort dubbelfriss meegenomen , 0,50 per pak ,nog goedkoper.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:29

ok dat is dat frisse fruitdrank of heeft dat een andere naam?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:51

ik ga hier nog eens de boel onder de loep nemen
net vlees voor de hond besteld...had ik een maand geleden al gedaan, maar dat heb ik gister grotendeels doorverkocht onder de prijs ivm dat de hond waarschijnlijk reageert op kip...dus voer met kip er uit en net 57 kg voer zonder kip besteld.
dat komt op een(krappe) 100 euro uit , daar doe ik net geen twee maanden mee, dus
zeg 55 euro voor de hond per maand en die reken ik niet met onze boodschappen mee...
onze boodschappen probeer ik inclusief alles onder de 70 euro per week te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:03

Ik kom hier ook even mee lezen.

Ben studente en moet voor mijzelf koken, maar vind koken voor 1 persoon sowieso al erg lastig, maar lus ook nog eens maar heel weinig groenten. Daardoor val ik vaak terug op pasta / rijst gerechten, maar nu ik niet mag sporten wegens een blessure merk ik wel dat ik aan het aankomen ben, en dat is eigenlijk niet de bedoeling. En natuurlijk moet alles zo goedkoop mogelijk eigenlijk :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:21

Ik ga vanavond zelf patatjes maken van de aardappelen.. Heb er gisteren ook gebakken aardappeltjes van gemaakt! Vond het veel lekkerder en bovendien in verhouding veel goedkoper! Ik krijg alleen altijd slappe patatjes.. en dat vind ik nou net zo lekker maar mijn vriend niet dus ik ga een poging wagen tot krokant patat.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:30

zonnebloem18 schreef:
Ik neem altijd een burger zonder iets, bijvoorbeeld tomaat of augurk dan moeten ze hem sowieso vers maken.

Patat gewoon zonder zout bestellen (kun je daarna zelf van de servicetafel pakken. En burgers idd speciaal laten maken

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:44

Heb nog wat pagina's na te lezen dus weet niet of het al genoemd is
Ik heb net iets heel leuks en handigs gevonden voor als je een smartphone hebt, de ' boodschapp' van lab111 er staan momenteel 4000 artikelen van de AH, c1000 en jumbo in.
Als je het artikel scaned krijg je een lijst met soortgelijke producten, genoteerd op beste kwaliteit en daarnaast nog een balkje voor de prijs. Alles is alleen met cijfers gemarked ipv de echte prijzen en daarnaast hebben ze nog lang niet alle producten erin staan.

Maar al bij al een heel leuk speeltje

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:39

@ Sonja welk vlees voer je ? Mijn hond krijgt 500 gram lotgering maar ik ben niet zoveel kwijt hoor.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:24

Vandaag van m'n vader een behoorlijk stuk ree mee gekregen. Daar kan ik weer een lekkere stoofpot van maken waar we wel 3 x van kunnen eten. Toch weer 3x gratis vlees.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:55

Dat is mooi meegenomen Paan

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:17

Pff heb net even de weekaanbiedingen doorgekeken van de AH, C1000, Jumbo, Lidl en Aldi maar niks waarvan ik denk.. daar kan ik wat mee.. Balen! Moet morgen weer een weekmenu bedenken.. oefh!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:20

Ik ga deze week maar even echt voor het elke dag kijken wat we gaan eten. Dat word snel de winkel door en niet teveel om me heen kijken, maar de afgelopen weken vaak van het weekmenu afgeweken of zelf dingen weg moeten gooien en dat kost me meer geld

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:35

Mn vriend wil ineens een week koolhydraatarm gaan eten.... heb even zitten kijken maar dan blijft er werkelijk niets meer over om te eten.. dat weiger ik dan ook :P Waarschijnlijk haal ik dinsdag voor mezelf voor een week eten en dan kijkt hij maar lekker wat ie doet!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:37

_O- wel lekker goedkoop Inge :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:43

Mootje schreef:

Ja dan mag je alleen puur spinazie ofz. Nou echt niet! Je mag geen pasta, rijst, aardappelen etc.. Kan nooit gezond zijn toch.. Vooral omdat hij die dingen ook juist moet eten omdat hij fanatiek aan het sporten is. Ach het zal waarschijnlijk 1 dag duren en dan komt ie bedelen om normaal eten :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:46

Op zich is koolhydraatarm eten best te doen hoor. Ik weet niet hoe strak hij wil (hoe weinig koolhydraten)? En of hij wil afvallen.

Ontbijt: 1 of 2 eieren met een tomaat/appel of kwark (wel koolhydraatarm, niet vrij)
Tussendoortje: plak kaas/een banaan
Lunch: sla met tomaat, komkommer en tonijn/kaas/ei/kipfilet
Tussendoortje: tonijn/makreel/appel/sinaasappel
Avondeten: 300-400gr groenten en 100-150gr vlees.

Is op zich prima gezond en kan echt goed gaan. Ik heb het ook een periode gedaan in combinatie met intensief sporten.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:48

ingedebruijn schreef:
Mootje schreef:

Ja dan mag je alleen puur spinazie ofz. Nou echt niet! Je mag geen pasta, rijst, aardappelen etc.. Kan nooit gezond zijn toch.. Vooral omdat hij die dingen ook juist moet eten omdat hij fanatiek aan het sporten is. Ach het zal waarschijnlijk 1 dag duren en dan komt ie bedelen om normaal eten :D

Heb ik ook tijd gedaan.
Vlees, groenten, fruit magere yoghurt enz. best vol te houden vond ik. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:49

Haha nou vraag me af of hij dat kan.. Als ik m een menu vraag wordt ie toch boos dus ik haal lekker voor mezelf! Thnx voor je menu! Zal m eens laten kijken!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:49

Lastig zo'n vriend!

Kinderen zijn op het moment nog een beetje aan het wennen dat er minder frisdrank en snoep in huis is, zoals mijn zoon zegt, Ik ga echt geen thee drinken... Verwende aap ;)

Verder heb ik vorige week een brief gekregen dat ik dinsdag middag in Rotterdam in het ziekenhuis moet zijn met mijn dochter voor controle. Geregeld dat wij een keer extra bij mijn ouders eten, dus ga ik een beetje schuiven met mijn planning, vers eerst op maken en de rode kool uit pot blijft in de kast.