Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:18

Wat een heerlijke schattige meidenkamer zeg, Kaygee! Slaapkamer zijn niet helemaal mijn kleuren als ik het zo zie, maar weet van iemand anders die ook zo'n tint in haar woonkamer heeft, dat het ingericht echt heel anders toont. Ben dus waanzinnig benieuwd naar af-foto's! Woonkamer schiet ook lekker op zeg.

Oehh bah, roken in de badkamer. Wat dat betreft ben ik wel heel strikt: woonkamer of buiten, verder niet.

Ditano, die bovenste lantaarn en dat mandje vind ik zooooo leuk! Tweedehands-winkel, is dat net zoiets als een kringloop oid? Weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen. Wel echt hele leuke koopjes! Ben je daar nou veel voor kwijt bij zo'n winkel of is het leuk shoppen?

Zo hehe... We wonen :D. Slaapkamer is ook "af". Plinten moeten nog wel en de linnenkast moet nog in elkaar, maar tv hangt, behang zit, bed staat in elkaar, nachtkastjes ernaast... Heerlijk! Al vind ik nog dat de nieuwe kleur grijs op mijn muren alsnog een blauwige tint hebben. Snap er nog steeds niets van dus :+. Aan de kant van de ramen is het echt overduidelijk grijs, overkant niet. Blijf gewoon gokken op lichtinval.
Is ook wel genoeg geweest zo, moeheid komt er aan alle kanten uit (daarbij heb ik ook een griepje opgelopen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben hoor, maar toch), dus plintjes mogen van mij wachten tot volgend weekend.

Hoe gaat het eigenlijk met het huisje met al die kleurtjes?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:38

Haha ja het is wel erg roze :P de meubeltjes die er in komen zijn allemaal wit. Dus het wordt een heerlijk lichte kamer. De muur in onze kamer is metallic groen, vind het zelf wel erg gaaf geworden. En straks met meubels oogt het weer heel anders inderdaad.

Wat lekker dat het bij jullie zo goed als af is! Wel apart met de verf, zal inderdaad wel lichtinval zijn. Maar toch vervelend als de kleur anders uitpakt dan je had verwacht. Nu lekker een beetje uitrusten? Klussen is inderdaad slopend, wij zijn nog maar 1,5 week bezig en mijn lijf is al kapot. Hoe lang zijn jullie bezig geweest?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:40

Hey Kirsten, ik mis wel een foto van je gepimpte toilet of is die nog niet af? :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:42

23 januari de sleutel gekregen, dus "ietsje" langer dan anderhalve week :') hahahahaha.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:45

Ietsje maar :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:40

Yv_ schreef:
Wat een heerlijke schattige meidenkamer zeg, Kaygee! Slaapkamer zijn niet helemaal mijn kleuren als ik het zo zie, maar weet van iemand anders die ook zo'n tint in haar woonkamer heeft, dat het ingericht echt heel anders toont. Ben dus waanzinnig benieuwd naar af-foto's! Woonkamer schiet ook lekker op zeg.

Oehh bah, roken in de badkamer. Wat dat betreft ben ik wel heel strikt: woonkamer of buiten, verder niet.

Ditano, die bovenste lantaarn en dat mandje vind ik zooooo leuk! Tweedehands-winkel, is dat net zoiets als een kringloop oid? Weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen. Wel echt hele leuke koopjes! Ben je daar nou veel voor kwijt bij zo'n winkel of is het leuk shoppen?

Zo hehe... We wonen :D. Slaapkamer is ook "af". Plinten moeten nog wel en de linnenkast moet nog in elkaar, maar tv hangt, behang zit, bed staat in elkaar, nachtkastjes ernaast... Heerlijk! Al vind ik nog dat de nieuwe kleur grijs op mijn muren alsnog een blauwige tint hebben. Snap er nog steeds niets van dus :+. Aan de kant van de ramen is het echt overduidelijk grijs, overkant niet. Blijf gewoon gokken op lichtinval.
Is ook wel genoeg geweest zo, moeheid komt er aan alle kanten uit (daarbij heb ik ook een griepje opgelopen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben hoor, maar toch), dus plintjes mogen van mij wachten tot volgend weekend.

Hoe gaat het eigenlijk met het huisje met al die kleurtjes?

:D Daarvan krijgen we aanstaand vrijdag de sleutel dus dan kunnen we lekker gaan klussen.

Die meisjeskamer is echt gaaaaf trouwens!
En inderdaad ik moet ook geen tweedehands winkeltjes instappen want dan koop ik mn bankrekening leeg :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:31

@Yv...denk dat je het ook wel kringloop kunt noemen :D .
Ze kopen gebruikte spullen op , en stallen het in hun winkel/opslagruimte uit .
Prijzen : beide kandelaars waren 3 Euro , het kastje 49 Euro en kreeg hem thuis gebracht.
Die lantaarn op het dressoir was 29 Euro .
Vaak ronden ze af , en je kunt waarschijnlijk ook handelen , maar daar ben ik niet de juiste
persoon voor := .
Ze echt leuke spulletjes , vooral wisselt het continu .
Ik hoop nog het perfekte nachtkastje te vinden .
Het heet "Stöbertenne" :j ...je kunt er dus Stöbern = snuffelen .

Eindelijk de eerste nacht in jullie huis ....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:53

Mijn 7 weken vakantie zit er bijna op... Morgen einde van de ochtend weer werken. Genoeg tijd dus voor heel veel klusjes in huis. En juist vandaag besloot ik dat ik de slaapkamer zat ben en de muren geverfd moeten worden, morgen de rest en dan volgen er ook foto's :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:08

Nou wij zijn zo goed als klaar. Nog 3 weken en dan mogen we ook echt over.
Heb net geregeld dat ik die week nog een weekje vakantie heb. Kan het dan beter gebruiken dan in de herstvakantie.
Krijg volgens CAO ook twee verhuisdagen dus het kost me ook niet zo veel gelukkig.

Kwamen er vanavond achter dat alle deure beneden een verkeerde kleur hebben :n Die moeten dus allemaal nog een keer over. Gelukkig is het nog stickersplakken bij de Karwei dus kan ik morgen op pad voor andere verf, een rolgordijn op maat, lamp voor in de slaapkamer (en als ik de juiste kleur kanvinden voor het rolgordijn op maat dan ook een rol gordijn voor boven)
We hadden namelijk al rolgordijnen gekocht, maar het werd niet mooi zoals wij het wilden. Dus toch maar 1 laten maken, maar voor het kleine raam hadden we al 1, mocht er nou wel een kleur zijn die precies matchd dan moet ik er nog 1 bij kopen voor de slaapkamer. Mocht er toch kleur verschil zijn dan moeten we voor het kleine raam ook 1 laten maken (duurrrrrrrrr :+ )
Heb dus van de rolgordijnen voor de achterste ramen (die veel te lang waren) een stukje afgeknipt en dat gaat als staaltje mee naar de winkel.

Verder zit daar bij de Karwei ook een hele leuke tweede hands meubelzaak :j Daar ga ik zeker even rondlopen. Ze hebben soms hele mooie dingen namelijk.

Mijn moeder heeft zich ondertussen gestort op de overgordijnen voor boven :+ Hoop eigenlijk dat die vrijdag ook klaar zijn. En heeft de hele badkamer voor mijn schoongemaakt. Is ze ook uren mee bezig geweest :o

Morgen ook eindelijk weer een keer naar de kapper en morgenavond met mams even mijn haar kleuren, want dat is ook een ramp ondertussen :+

Oh en mijn kast staat in de keuken *\o/* hij is echt mooi geworden. Wel iets groter dan ik had verwacht :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:57

Wow, dat is super relaxed zeg, zo'n CAO!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:01

Jeps, was dat natuurlijk zelf al weer helemaal vergeten. Maar afgelopen winter een collega en die haar huis was afgebrand en die informeerde daarnaar bij mij toen, dus toen heb ik dat voor haar uitgezocht.
Dus Arjan (die haar ook wel kent) zei, maar er is toch iets op je werk een regeling ofzo :+
Ik: Oohh jjaa helemaal vergeten:o? B-)
En aangezien ik op vrijdag maar 4 uurtjes werk, neem ik natuurlijk op donderdag en woensdag die verhuisdagen op :+

Nu moet ik zeggen dat we hier in huis ook al heel ver zijn met opruimen en uitzoeken hoor. Eigenlijk moet alleen de vliering nog (en daar staat niet zo veel en zit het meeste toch in dozen, kerstspullen e.d. ) en onze kledingkasten. En de keuken natuurlijk maar goed dat kan toch pas op het laatste moment want het meeste heb ik nog gewoon nodig

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 06:19

Drukke shop dag vandaag SAKKIA :D
Verhuisdagen krijgen wij ook op het werk .Onder welke CAO val je ?

Pff 7 weken vakantie Marley , heb je ook nog wat uit kunnen rusten of alleen maar geklust ?
Ben benieuwd naar het resultaat .

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 06:29

Tadaaaaaa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hoge kast wordt nog voorzien van een soort koof eromheen. Moeilijk uit te leggen, maar zodat het lijkt dat hij ín de wand is geschoven. De helft steekt er dan nog uit. Die koof wordt met krijtbordverf geschilderd, donkergrijs, om het wit wat te breken. Ben zoooo blij met de keuken!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 06:42

Wij hebben ook 2 verhuisdagen :j super handig!

Mooi Dems!

Ditano, ik heb dus niets aan klusjes gedaan in die 7 weken haha! En moet dus zo verder gaan met verven en daarna naar m'n werk....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:50

mooi Dems@!!!
Is dat blad steen?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:57

Ja, het is graniet

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:01

Wat een schitterende keuken!!

Marley, wat heerlijk, 7 weken vakantie!! 8-)

Ik zou ook zweren dat we 1 of 2 verhuisdagen volgens de cao hadden, maar kon het niet vinden en hoorde zojuist van m'n collega dat wij dat niet (meer) hebben ;(
Was juist benieuwd of jullie het wel of niet hadden, maar dat is dus verschillend begrijp ik?!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:17

Leuke kandelaar en lantaarn!

Kaygee wordt mooi hoor!

Wij roken allebei niet, in ons huis wordt dus ook niet gerookt. Visite mag buiten (op verjaardagen ed vaak met vuurkorf), in de schuur of niet :+

Fijn dat het af is Yv!

Sak fijn dat het bijna af is!

Ik kreeg op mijn werk 1 verhuisdag :j

Mooi Dems!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:29

Ik val in de onderwijs CAO maar dan wel OBP en daar gelden weer andere regels voor dan voor de leraren e.d.

Ik rook af en toe, maar nooit binnen hoor en andere mensen mogen bij ons ook niet binnenroken :n ze gaan maar naar buiten of naar de garage :o
Maar goed ik rook maar zo weinig (gezelligheidsroker) dat ik er verder niet eens over nadenk.........

Nou ga zo maar eens een lijstje maken met wat ik allemaal moet hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:30

Wat voor lamp hebben jullie trouwens op de slaapkamer? Bij ons zijn de plafonds best laag dus ik ontkom niet aan een soort plafoniere, maar die dingen zijn soms zo afschuwelijk :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:51

Ik had ook geen verhuisdag :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:53

Ik dacht echt dat iedereen er recht op had :o :P

Wij hebben een plafonaire in de slaapkamer. Heb wel hele leuke gezien!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:54

thanks allemaal! Nog een week en dan wonen we er weer! ik kanniewachtennie!

Sakkia, ook in het onderwijs? ik ook en helaas krijg ik geen verhuisdagen omdat we niet verhuisd zijn haha.

Lamp voor de slaapkamer...ja moeilijk, zeker met laag plafond. Plafonnieres ben ik persoonlijk niet zo stuk van. Dan liever zo'n spotjes ding....
Moet zelf ook nog voor lampen kijken, vooral ook voor in de slaapkamer, daar komt een lamp in de nok dus mag redelijk groot ding worden. Vind het lastig een leuke te kiezen en de echt mooie zijn niet te betalen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:55

He gats, dat onderwijsvolk kom je ook OVERAL tegen zeg... -O-

:+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:58

...lijkt wel een virus he?