Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:03

Heb niet alles bijgelezen, maar zag een vraag over laminaat in een kast. Wij hadden in ons appartement ook een ingebouwde kast, daar lag ook laminaat in :j
In de hele slaapkamer was laminaat gelegd, de kast is daar gewoon "opgezet". Die onderste rail is zeg maar gewoon op de grond vastgezet en zo krijg automatisch een bodem van laminaat (vloer loopt dus gewoon door, niet moeilijk met afwerken).

Verder lees ik zijdelings bij, zijn druk met (genieten van) het nieuwe huis :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:04

http://www.kastengigant.nl/
Hier waren we aan het kijken voor in ons nieuwe huis. Maar zijn vanavond bij de hubo in ons dorp geweest. Daar was 15% korting i.v.m. de braderie morgen (dus mootje, mijn koopdrang krijgt helaas morgen toch de overhand... :+ )

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:06

Vriendinnetje heeft ook een hele luxe kast met het hanggedeelte helemaal bovenin wat je met een trekding aan de zijkant naar beneden trekt <3
Kentaro, ik heb express tussen 1 en 3 mijn pakketje van de TNT ingevuld voor morgen, in de hoop dat ik geen tijd heb om geld uit te geven!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:08

Ik ga juist altijd 's morgens op tijd, is het nog niet druk, makkelijk parkeren :D

Je kunt je geld wel kwijt in zo'n kast zeg :P Laden zijn helemaal schrikken qua prijs....

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:09

Moet ik dat zien als een soort koof?

En opzich vind ik het ook niet heel erg (denk ik) als ik wel een kier zou zien, ligt eraan wat voor 1.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:10

Hihi, ander vriendinnetje heeft zo'n kast van IKEA... Ik stond er versteld van hoe handig die kast is (toen ik hem uit elkaar haalde om te verhuizen)!
Parkeren is geen issue in Capelle... Misschien ga ik wel direct na het boodschappen doen, loop meestal om 8 uur al in de supermarkt :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:14

Ikzelf versta onder een koof wat anders :P Dit zijn zeg maar platen als zijnde een kastombouw. Maar ik durf eigenlijk niet meer te zeggen waarom we toendertijd daarvoor hebben gekozen en niet voor direct de rails op plafond en vloer :o

Om 8 uur ben ik er nog niet uit op m'n vrije dag := Ze voorspellen voor morgen goed weer, dus lekker om even langs wat winkels/kraampjes te slenteren :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:18

Hier wordt voor morgen regen verwacht, en zondag nog meer regen -O-
8 uur is voor mij de enige schappelijke tijd in de supermarkt, om half 10 is het daar al zo enorm druk %)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:20

Dan moet je morgen maar hier op de braderie komen kijken. Ze voorspellen tot later in de middag super weer en echt ieder jaar treffen we het!! :D
Ik heb het geluk dat m'n mannetje door de weeks de boodschappen doet, dus daar heb ik geen omkijken naar :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:25

Zo dan, kletskousen :D. Even kijken wat ik nog herrinerd heb..

Mooie meubels Nickytje.. Hou ik wel van!

Serieus? Asbest in novilon? Jeetje, dat had ik er nou niet achter gezocht. Hoe dump je dat? Moet je dan ook een vergunning aanvragen bij de gemeente of is het zodanig laag dat het gewoon in de containers kan daar? Met de asbest van het dak van mijn oude schuurtje heb ik echt gezeur gehad, maar dat lag ook aan de nieuwe regelgeving van de gemeente waar de werf nog niet helemaal van op de hoogte was :').

Nicolletje, mooie kleur voor op de posten :j. Weer effe net wat anders, gaaf! Mijn schoonouders hebben zo'n kleur nu op de muur, echt heel gaaf. Op het ene plekje lijkt het lavendel, op de andere lijkt het weer grijs.
Oh en bah, cremewit! Hier was álles cremewit geverfd, leek wel pisgeel. Vreselijk! Ik zat eerst ook te twijfelen om een iets cremere tint wit op de posten te doen, maar het wordt inderdaad zo snel een smerig gezicht en daarbij wordt er hier (nog ;) ) gerookt. Ben nu dus voor spierwit gegaan. Wel even netjes bijhouden, maar iig niet dat het zo'n piskleur krijgt :).

Koopgarant heb je hier bij ons niet, ipv geven ze een bepaald aantal startersleningen weg. Collega van me heeft zo'n huis in Delft gekocht, wel ex-huurhuis, maar jeetje, ik schrok echt van de prijs zo goedkoop.
Delft vind ik zelf ook een gave stad, maar dan alleen die mooie panden in het centrum en dat is niet te betalen. Ook de bijkomende parkeervergunningen en weet ik het wat allemaal. Buitenwijken vind ik er nooit zo leuk. Verder geen zeikerd qua wijken hoor :') :P.

Ik word bij die link van delani.nl helaas doorgelinkt naar een main-page, dus weet niet waar ik moet kijken. Jammer, ik hou wel van kleden en leuke accessoires!

Ik ben ook nogal anders dan het klussen hier in de familie :'). Heb geleerd om diep te zuchten, tot 1 miljoen te tellen en vooral maar geen discussies meer aan te gaan haha. Ik ben van kamer voor kamer klussen, alles netjes afwerken en klaar. Mijn vriend is anti-klussen. Die heb ik een keer aan het plafond gezet om te witten, kom ik 's middags terug van mijn werk, blijkt dat een heel stuk is vergeten :'). Poging 2 was om hem een raamkozijn te laten verven, daar is meneer denk ik een uur of 7 mee bezig geweest. Moet wel zeggen dat het het grote raam van 360x190 was, maargoed.. In de tussentijd heb ik álle andere kozijnen in de woon- en eetkamer geverfd. En mn paps.. Tsja... die is nogal van 100 dingen tegelijk doen en niks afwerken. Zucht.. Maargoed, ben blij met elke hulp die zich aanbiedt, dus dan maar wat vaker tot 1 miljoen tellen.

Serieus? Nog zoveel onvoorziene kosten bij een nieuwbouwhuis? Had ik eigenlijk niet verwacht!
En ik sta echt te kijken van die fouten in je complex, Mootje! Lijkt me vreselijk!

Shantal, ik zou zelf denk ik eerst alle laminaat leggen en dan pas die kast maken. Gezien die toch van plafond tot vloer komt.. Scheelt je werk en afvalmateriaal van je laminaat. Wijj hebben het ook doorgelegd in de hoekkast in de eetkamer, vind het toch netjes als ik de stofzuiger eruit haal en zie dat de vloer gewoon netjes 1 geheel is. Ik heb er overigens geen dorpel, dat maakt het ook wel anders. Denk dat als er een dorpel had gezeten of als ik die had geplaatst, ik het inderdaad gewoon lekker goedkoop met een zeiltje had gedaan. Vind dat wel heeeeel mooi zo'n grote kast! Staat ook nog op mijn wishlist :'). Maar ik wil oude stijl (gezien de hele stijl van het huis) en al die stomme bewerkingen en tierlantijntjes zijn zo duur joh. Idioot eigenlijk! Maar vind de pax-kasten van de ikea ook heeeeeel handig!

Mootje: Sja, dat was het risico voor hem he :P.
Ach ,we komen er saampjes wel uit. Zit nu een beetje in dubio. We hadden een mooie grijze kleur gekozen voor bij het behang, maar ben bang dat ik dezelfde fout ga maken als aan de voorkant: daar is de bruintint vrij donker uitgevallen. Wel mooi vind ik zelf, maar wel donkerder dan wat ik eigenlijk gewild had. Dus... Voor welke kleur zouden jullie gaan? Gaat om ongeveer 24 m2 en dan achter het bed komen 3 stroken behang die je ook op de foto ziet. En hebben jullie nog tips betreft behangen? We moeten voorzichtig met lijm doen aan de randen, omdat er maar 3 stroken komen en de rest geverfd. Ben als de dood dat ik straks allemaal lijmresten op de verf heb..
Maargoed, de kleuren:
Afbeelding
Afbeelding

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:29

Hihi ja weet ook even de naam er niet van (koof is natuurlijk meer aan de bovenknt en vaak voor gordijnen).
Ik ga nog een goed nadenken sowieso wat ik wil,want de kast zelf moet ik ook weer voor sparen.
En heb ook pas na de zomer afegsproken omdat het nu gwoon te warm is om iets te doen.

Wel een leuke site van die kasten het zal op een kast wat ik zou willen rond de 150 a 200 schelen.
Weet alleen niet wat de kosten zijn om het te laten bouwen door hun,dus denk dan dat ik ophetzelfde kom.

Yv@ ja das ook weer zo :)
Denk dan dat ik eerst het laminaat laat leggen en als ik dan genoeg gespaard heb dat ik de kast laat bouwen.

Dan kan ik gelukkig wel binnenkort aan de slaapkamer beginnen.
Wil dit toch wel binnen 5 weken doen,daarna heb ik 3 weken vakantie maar heb dan geen tijd.
En anders word het zolang uitgesteld

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:35

Weet natuurlijk niet of dat voor alle soorten behang geldt, maar ze hadden mij toen eens de tip gegeven om de rol in een doos onder aan de baan te zetten. De muur in te smeren en dan hem naar boven uit te trekken. Met een doek van het midden naar de buiten kant uit te 'strijken'
Mooi behang!!

shantal, die kasten zijn redelijk makkelijk zelf in elkaar te zetten!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:38

Ok , ook met een man die net als Yv ook geen klusser is :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:39

Ik snapte het zelfs :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:41

Hihi ok, maar denk dat ik het wel snap,maar dat ik de gaten niet zelf kan boren voor de rails ;)
Plafon is hier zo hard,dat als ik een gat wil boren dat ik een uitgelubberd gat ga krijgen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:45

Ik bedoelde inderdaad de kastdelen :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:49

Heb ooit zelf een kast in elkaar gezet met 3 deuren maar vraag maar niet hoe hihi
Had een hand te kort voor het bovenblad dus toen was het zijpaneel omgevallen, heb hem gelukkig kunnen ruilen.
En daarna kwam ik een hand te kort voor de kartonnenachterwand te bevestigen,heb toen een grote speelgoed auto gepakt voor eronder en toen vast getimmerd hihi

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:56

Yv, mag ik ook wisselen: het lichte behang en de donkere verf :D
Gaat die teckel met jou mee straks?
Bij de site van Dalani moet je je eerst aanmelden voordat je kunt neuzen :)

Shantal, lang leve de klopboor! Heb je dat al geprobeerd?
Kentaro, klopt van dat behang, maar alleen als het geschikt is voor muurinsmeren (niet alles werkt op die manier) :j zo krijg je ook geen kreukels erin!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:59

Ik ben nog niet bezig hoor met de kast,wilde eerst even zeker weten dat ik eerst mijn laminaat tegen de tijd kan leggen en dan de kast.
Maar moet het dan indd met de klopboor doen,maar ben daar zelf niet al te handig mee omdat ik vrij klein ben en het plafon vrij hard dus dan wiebel ik alle kante op :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:01

Dat kan makkelijk joh.... Oefening baart kunst! Ik hanteerde dat ding al vanaf een jaar of 14, als ik iets wilde ophangen en mijn vader was nog niet thuis :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:01

Teckel _O- _O- _O- ???!! Denk dat je heeeeeeel hard moet rennen als je mijn moeder tegenkomt!! _O- _O- Hahahahaha!!
Nee, deze is van moeders, is hier zo'n 3 dagen per week op visite, vind-ie erg leuk om met de katten te spelen :). Morgen gaat ze bij een tweede pup kijken (jaja, redenatie van kind eruit, hond erbij :') ) en die wordt half van ons <3.

Ja? Zou jij voor de donkere verf gaan? Ik zit echt zwaar in twijfel.. Die donkerste is wat we in eerste instantie hadden gekozen, maar ben zo bang dat het net zo uitvalt als dat bruin in de woonkamer! Bed is antraciet, nachtkastjes ook en de gordijnen worden ook antraciet... Ben zo bang dat ik straks zo'n donker hok krijg..

Ah, vandaar dat ik er niet opkom. Als je je aanmeldt, wordt je dan gestalkt door mailtjes of valt dat mee?

Even bij die kastensite gekeken, dat is wel een goede tip! Scheelt me ongeveer 400 euro, alleen is de kast binnenin dan nog wel leeg én heb ik niet precies de deurtjes die ik wil..

Hahahaha Shantal, sorry, maar lig hier helemaal in een deuk! Het is maar goed dat jij niet met mijn vriend bent hahaha :')!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:03

Is het een Rody, Yv <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:04

:)) . En de nieuwe pup ook :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:05

Mailtjes kun je uitzetten :j
Of anders de lichte verf met donker behang! Ik zou het wel contrasterend houden! Wat je ook kunt doen om zeker te zijn van geen lijmvlekken is het behang op panelen plakken ipv op de muur!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:06

Ik zie nu dat de poot doorloopt tot aan rechts van de rol behang.... Dat had idd een aparte teckel geweest!