Nou, de keuze voor de kamers is gemaakt : zand (zeezout volgens de beschrijving) in de kamer, gebroken wit op de 3 kinderkamers (waarvan 1 muur behangen word met blauw en autootjes) en dan als klap op de vuurpijl in onze slaapkamer aubergine. Jammer alleen dat ie na 1 keer verven meer als cherise uitvalt , dus best wel beetje knalrose lijkt..... hoop maar dat na een 2 de keer verven het beter wordt
Kentaro
Geplaatst: 15-03-12 11:23
Doe je al je muren in de huiskamer zand, of een muur een andere kleur?? Ik vind dat wel eens zo moeilijk met kleuren uitzoeken en dat ze dan heel anders uitvallen... M'n ouders hebben vorige week hun muur 'licht grijs' geverfd. Het is net baby blauw........
luckyboy5
Geplaatst: 15-03-12 11:26
Nee, voorlopig maar eén kleur. op zich kan 1 muur anders wel, het is een behoorlijk grote kamer, maar ik wil eerst even wachten hoe het staat als de meubels erin staan, het kan nog best zijn dat er nog een andere bank in komt als de ouwe niet passen. Dan wil ik dat eerst even afwachten. Maar het kan nog best :krijg de smaak van kleuren wel te pakken, haha, ondanks onze rose kamer!
Kentaro
Geplaatst: 15-03-12 11:40
Daar heb je wel gelijk in! Een kleurtje kan altijd nog! Of desnoods een muur met iets heel anders!?
luckyboy5
Geplaatst: 15-03-12 14:08
mmm, de muren zijn mega granol, dat moet je er dan toch eerst afbikken... Ik had hele mooie donkerpaarse behang gezien ,maar vriendje vond dat gebik niet echt leuk
Kentaro
Geplaatst: 15-03-12 14:32
Zou je het niet dicht kunnen smeren om te behangen??
En ik mag van mezelf ff pauze nemen, dus ik zal jullie ff vermoeien met wat foto's van gister
Om maar meteen mijn ingenieuze plan uit te leggen....... er was een andere "haardenman" langs geweest en die zei dat de afvoerbuis door de garage heen moest (die ligt achter de muur). Daar een stukje langs het plafond en dan met een bochtje door het dak van de garage. Dat is vrij veel werk en ook duur (moet ook deels gedaan worden door dakdekker etc. etc. Nu hadden ze een gaatje geboord vanuit de garage om te kijken waar hij dan uit kwam enzo. Nou dat is dus dat kleine gaatje in de muur. Dus ik gaf aan dat het dan volgens mij makkelijk kon om hem gewoon door de muur van het huis direct naar buiten BOVEN het garagedak af te voeren. Nou dat kon dus idd makkelijk. Mooie meevaller!!!! En toch fijn dus dat ik thuis was om dat even te bedenken
Brandveilige ombouw maken.
Alles lekker in het zonnetje op maat zagen.
KLAAARRR!!
In die vierkanten aan de zijkant komen nog ventilatieroosters met verlichting erin. Dat kan pas na het stucen. Deze:
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 16:34
Wat wordt dat gaaf zeg!! En wat een leuk uitzicht heb je Een voordeeltje als de pijp door je garage loopt is dat je er dan daar ook nog wat warmte van hebt! Maar dit is natuurlijk wel weer voordeliger
Ja, maar dat is minimaal stukje..... (en dat was niet de reden van zijn advies haha). We zitten met zo'n kantel deur en dat scheelde maar 1 cm met de buis. Ging dus allemaal maar net en dat vind ik niet zo prettig En scheelt ook weer paar honderd euro
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 16:41
Dan klinkt dit zeker als een veel betere oplossing!! (en eigenlijk hoe minder bochten in zo'n afvoer, hoe beter!)
Ja daarom!!! In de garage was het ook heel lastig, dus moesten ze ook een extra groot gat maken enzo. En de kwaliteit van het dak is niet al te best, dus ben erg blij dat dat niet nodig is.
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 16:44
Blij dat iemand er nu achter kwam en niet als je het al klaar had.... Wel erg gaaf hoor, zo'n haard!
Ja zeker!! Was ook blij dat ik thuis ben gaan werken ipv op kantoor. Er zijn ter plaatse best nog wat dingen gewijzigd in het plan en dan ben ik er liever bij
Hij is nu bijv. 1.25m breed ipv de eerst geplande 1.40m. Ook hadden we andere ventilatiedingen besteld, maar die bleken net zo breed te zijn qua inbouwmaat als de hele zijkant van de schouw Dus dat ging niet. Moesten we ff snel wat anders beslissen
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 16:53
Wij merken nu al met de bouw van ons huis dat je bijna overal bij moet zijn.... Maar ja, zulke belangrijke dingen zijn ook wel weer erg fijn als ze goed gaan Lekker dat je thuis kunt werken zeg!!
Maar je hebt idd gelijk. Tot nu toe gaat er bij ons nog niets in 1x goed Maar ja.........
Mi_Amore
Geplaatst: 16-03-12 16:57
Wauw dat ziet er knap uit zeg, heel modern
Wij hebben nu een houtstoof en willen het ook aanpassen naar zoiets gelijkaardigs
Pff mijn woonkamertje is zo saai qua kleur... Iemand een idee?
Die lelijke tv-kast gaat nog weg, die wordt aan de muur gehangen met een witte laqué hangkast eronder voor de dvd's.
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 17:05
Misschien 1 wand iets van aqua of turqoise?! En de rest licht houden!? Lijkt me mooi en fris bij wit?!
manzano, bij ons gaat er ook echt bijna nooit iets in 1x goed... (gingen vorige week m'n vriend z'n bril ophalen. Had behoorlijk lang geduurd eer die er was. Hebben ze hem 3x terug moeten sturen omdat het glas niet in orde was... Die man zei al dat er echt wel eens iets mis ging, maar 3x had hij eigenlijk nog nooit meegemaakt...) Vrees nu al voor het leggen van m'n plavuizen vloer en het plaatsen van m'n keuken....
Zou idd een wand een kleur geven ofzo. Welke kleur is moeilijk te zeggen.... zo smaakgevoelig.
Zo herkenbaar Kentaro. Tot nu toe gaat ALLES mis met deze verbouwing Ik hou echt m'n hart vast voor de keuken!! Keukenzetter al wel ontmoet (die worden toegewezen vanuit de winkel en werken gewoon onder hun verantwoording) en dat gaf al niet het meeste vertrouwen Maar misschien gaat het daardoor juist wel perfect
Kentaro
Geplaatst: 16-03-12 17:17
Je zou juist denken dat in zo'n tijd van crisis mensen juist beter hun best zouden doen... Waar wij de plavuizen hebben besteld, hebben we toevallig een paar van hun tegelzetters gesproken. Deze kwamen super over! Maar nu hebben we heel toevallig van 2 huishoudens vernomen dat zij daar hun vloer hadden gekocht (en dus laten leggen) en dat het absoluut niet goed bevallen was.... Hadden voordat we daar bestelden juist wel wat positieve berichten gehoord! Maar ik krijg er nu al de kriebels over... Zoiets doe je toch niet even zomaar over En met de keukenzaak precies zo. Diverse positieve berichten voordat we onze handtekening daar hadden gezet en nu hoor je ook nog wel eens anders. het is natuurlijk ook net welke monteur je krijgt! Voor de badkamer hebben we een zzp'er gevonden waar we echt een ontzettend goed gevoel bij hebben!! Daar ben ik eigenlijk niet bang voor dat dat niet goed gaat.