E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:10

Graag gedaan hoor. Ik kan de touchscreen met de stylus zelfs beter en nauwkeuriger gebruiken dan met m'n vingers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:17

ik heb helemaal geen last van vingerafdrukken op het scherm :n op de Ipad heb ik dat wel altijd.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:46

Evelli schreef:
ik heb helemaal geen last van vingerafdrukken op het scherm :n op de Ipad heb ik dat wel altijd.

Dank je wel voor het antwoorden. Nu weet ik zeker dat ik voor een touch ga :) *\o/*
Alleen nu nog wachten tot het 1 oktober uitkomt :')

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:51

Ik heb er ook geen last van :)
Gebruik het pennetje eigenlijk helemaal niet..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:55

Ik heb dat pennetje al weggegooid, aangezien hij niet in de ereader kan... Vond mijn bebook echt veel fijner in gebruik wat dat betreft O:)
Ook dat je geen mappen kunt zien op je ereader, terwijl ik ze wel per taal en schrijver in mappen heb staan... Of kan dat wel bij de sony? Ik heb nu de boeken in de map gezet waar ze ook instaan als je ze er met het programma op zet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:58

Pennetje zit wel in mijn hoesje (tuff luv) maar gebruik hem nooit :n of mijn vingers of de knopjes.

Hoe dat in mappen zetten werkt bij de Sony heb ik nog niet door. Volgens mij zou je het wel in collecties moeten kunnen zetten, dat is ook een optie op de e-reader zelf. Alleen nog niet uitgevist hoe dat werkt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:00

Klopt, maar ik gebruik dat programma niet, vind dat echt mega-irritant werken :o
Bij mijn bebook zag ik dezelfde mapstructuur als op mijn PC... En die gebruikte de naamgeving van het document en niet een geheimzinnig ander iets.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:01

WErk via Calibre, niet via programma van sony. Maar ga er binnenkort wel een keer voor zitten, moeten weer nieuwe boeken op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:38

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:52

nog veel geklooi met software heb ik sinds een jaar Calibre. Ideaal. Geen geklooi meer, duidelijk makkelijk naar je reader slepen, boeken beheren,... Echt een aanrader.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:06

Ik wil eigenlijk gewoon Cntl C / Cntrl V doen, net als bij mijn BeBook, maar dan had ik dus weer een BeBook moeten kopen (en ik heb nog wel zo getwijfeld) :')

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:14

kan je met calibre wel mappen op je sony zetten dan?

Heb wel calibre, maar eigenlijk pas een keer boeken op mijn t1 gezet en dat gewoon met het programma van sony gedaan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:15

Kan er iedergeval boeken mee op de sony zetten.
Hij heeft daar zelf een paar collecties van gemaakt :+ maar weet niet op basis waarvan :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:15

Nee, dat kan uberhaubt niet op een sony :')
Ik irriteer mij nu vooral aan de volgorde waar de boeken in staan, want hij pakt niet de documentnaam namelijk... Kijken of dat met Calibre op te lossen is.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:15

Op de sony kun je wel degelijk collecties maken. weet alleen niet goed hoe je dat met Calibre doet. Ik doe het nl allang niet meer. Zal eens kijken. Moet zeker kunnen hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:18

Ik wil geen collecties maken, maar wilde gewoon een mapstructuur toepassen net als op de pc... Collecties maken vind ik echt een pokkewerk om te doen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:22

Ik wil wel collecties maken ;) dus ik wil wel weten hoe dat moet :)
Over die mapstructuur zou je even moeten googlen. Dnk dat je dat via je SD kaartje moet doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:29

Evelli, ik had al een linkje geplaatst wat bevestigt dat ik dan een bebook nodig heb :')
Collecties kun je op de ereader zelf door lang aan te klikken (dan krijg je een menu te zien) geloof ik en anders met dat sony programma!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:15

Ik zat trouwens te kijken naar de nieuwe kindle paperwhite en deze is helaas niet te bestellen voor mensen in Nederland. Nu heb ik een vriend in Amerika wonen waar ik hem gelukkig gewoon kan laten afleveren, maar hoeveel kost het ongeveer om zoiets naar Nederland te laten komen. Via internet kom ik er echt niet uit :(

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:09

lovelys schreef:
Ik zat trouwens te kijken naar de nieuwe kindle paperwhite en deze is helaas niet te bestellen voor mensen in Nederland. Nu heb ik een vriend in Amerika wonen waar ik hem gelukkig gewoon kan laten afleveren, maar hoeveel kost het ongeveer om zoiets naar Nederland te laten komen. Via internet kom ik er echt niet uit :(

Ik zou ook uitzoeken of er nederlandse epubs op kunt zetten. Want bij een bepaalde amerikaanse ereader (ik dacht die van amazon) kan dat niet. En dat is best vervelend als je hem voor nederlandse boeken wil gebruiken. Het had ermee te maken dat ze een andere drm gebruikten of zoiets.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:53

Via Calibre kan je Epub-bestanden omzetten naar Mobi, en dat werkt wel op de Kindle. :)
Maar Amazon komt in oktober in Nederland, dus daar zou je ook nog even op kunnen wachten..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:15

Ik heb de Sony prs-1. Ben er niet helemaal tevreden over maar e-boeken kan ik erop zetten zonder een of ander programma.
verbind hem met je usb-kabel met je pc. Dan kun je op je e-reader kiezen (via touch screen) voor 'gegevens- overdracht'. Doe dat. Dan kun je hem vervolgens op je pc zien als map. Moet je even naar de goede submap (ik geloof dat ie 'media' heet en daarin de submap 'boeken') zoeken en kun je je boeken er gewoon naartoe slepen, net zoals je bij elk ander medium zou doen.
Werkt snel en gemakkelijk.

Ik converteer boeken van afwijkend formaat naar e-pub met Calibre. supersnel en handig programma.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:29

DaniBanani schreef:
Via Calibre kan je Epub-bestanden omzetten naar Mobi, en dat werkt wel op de Kindle. :)
Maar Amazon komt in oktober in Nederland, dus daar zou je ook nog even op kunnen wachten..

Calibre lust geen bestanden met drm

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:43

De DRM van zelf bij Bol gekochte boeken haalde ik er steeds af met een programmaatje, maar nu wordt het elke keer omgezet naar een demo-versie, waarbij heel veel hoofdstukken missen :? . Daarom gebruik ik nu maar weer het Adobe-programma :\ .

In Calibre maakte ik meestal reeksen door de metadata te bewerken, zo kun je er ook allerlei labels aanhangen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:01

Ik lees veel engels dus het is voor mij geen probleem om het niet in epub te hebben