Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:13

Datun op het sappak schrijven dus, zo deden we het ook altijd in de apotheek met flesjes medicijnen. Dan is er geen discussie over hoelang iets aangebroken is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:14

Ben je ooit ergens ziek van geweest dan??

Al die pakken sap blijven ook open een flink aantal dagen gewoon prima.

fokfanaat

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:15

zo maak je het jezelf wel erg lastig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:17

Eieren op de fiets gaat niet of veel boodschappen? :D

Vriendlief is een kliko, die eet alles wel, maar kan een enorme miep zijn hoor! Meneer blieft bijvoorbeeld geen likkepot, ardenner boterhammenworst of smeerkaas op brood, dus daar zit ik dan weer aan. Met mate inkopen dus, alleen wat ook echt op komt :)

De vriezer zit propvol, ook de extra vriezer in de schuur :D Ik koop altijd veel vlees (en brood) in de aanbieding en stop dat in de vriezer.

Lastig is het niet zozeer te noemen hoor, vriendlief vindt het erger dan ik.
Toen ik nog alleen woonde zette ik mijn arm op vrijdag achter de koelkast inhoud, zak ervoor en kiepen maar.
Vriendlief vindt dat zonde, dus daarin letten we (met name ik) beter op.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:18

maar als je bij anderen niets durft te eten is toch vreselijk.

en idd heel zonde.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:24

Bij de mensen waar ik eet kan ik het ook gewoon vragen, die kennen mij goed genoeg :D
Verder drink ik graag thee of water als ik op bezoek ben, want dan ben ik er verzekerd van dat ik geen drijvende blauwe poezen aantref in mijn drinken *rilt* :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:27

Mijn man is ook een hele grote eter, en aanleg voor overgewicht, en op moment is ie wel behoorlijk wat te zwaar (feestdagen hé).

Ik kook dus nu zo, en op=op, en hij heeft al stukken minder de behoefte aan zich vol te eten.
Zelfs als we gaan wokken (onbeperkt eten), houdt ie zich in.

Vandaar dat ik gewoon vaste porties kook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:30

Snap ik _CS_ :j
Mijn vriend is een lange dunne jongen die volgens mij een 6koppige lintworm moet onderhouden.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:38

Boodschappen nu bij de C1000 nu de euro aanbiedingen er nog zijn? :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:39

Hahahaha :')
6 koppige lintworm.

Misschien moet je dan eens een goeie wormkuur aanschaffen i.p.v. al dat eten. :=

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:09

Quellian schreef:
drijvende blauwe poezen :+

:D:D:D ieuw!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:10

Ratjetoe schreef:
Ik lees hier 2-persoons huishoudens die voor 30-40 euro per week boodschappen kunnen doen, ik ben dan wel heel benieuwd wat er zoal per dag gegeten en gedronken wordt. Ik zit rond de 100 per week (wel veel verse groentes), dat zou een mooie besparing opleveren. Alleen onze ene hond eet al voor 100,- per maand aan vers vlees.

groente zoveel mogelijk uit het seizoen nemen, zo min mogelijk voorgesneden groenten kopen, en gewoon vanaf de basis koken (dus geen wereldgerechten etc)
Ik haal alleen echt goed vlees van een goede slager, al is het niet biologisch. Ik bespaar beslist niet op de kwaliteit, maar ben meer vanaf de basis aan het koken.
In ons tweepersoonshuishouden ben ik juist enorm gaan besparen door niet meer 1x per week voor de hele week boodschappen te halen maar juist kleine beetjes. Ik heb bijna nooit meer restjes.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:06

Basiskoken is een enorme besparing ja.
En basis drinken :')

Ik heb wel altijd iets op voorraad voor nood ofzo.

Ik ben nu de kelderkast aan het leegruimen, zodat er weer plek is voor nieuw spul.
De macaroni gaat nu bijvoorbeeld deze week op, want die staat er al een behoorlijk tijd als nood.
Als dat op is vul ik het weer aan met een gemakkelijke maaltijd, die lang goed blijft.

De zak kattenvoer (die ik voor ze heb) van 10 kilo kost €48.90 (kiloprijs: €4.89)daar doe ik ruim een half jaar mee, katten eten hier ook veel minder van en weeg het ook af voor ze, ze talen ook niet naar meer.
Idem dito doe ik met hondenvoer.
Hoe kleiner de zak voer, des te meer je betaalt aan de kiloprijs.
Die zak die ik van 10 kilo heb voor kiloprijs €4.89, is bijvoorbeeld bij een zak van 3 kilo €18.90, met een kiloprijs van €6.30.
Nogal een verschil.

Zelfde geldt voor mensenvoedsel.
Kijk naar de kiloprijs en niet naar de inhoud (vergelijk het maar eens).

Ik heb een hele tijd terug dit eens gedaan, en je wordt vaak bedonderd waar je bij staat.
Stel je hebt een voordeelverpakking gehakt van €2,-.
Kiloprijs is dan € 8,-
Pak je een kleinere normale verpakking kost €1,30.
Kijk je naar de kiloprijs betaal je € 7,-
(Zijn pietpraat prijzen even zo snel wat genoemd).
Maar de verbeelding zegt je dan, 'ow dat is voordelig', maar niets is minder waar.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:10

Zo heb ik het hier wel eens in de supermarkt gehad met TWIX, de "normale" verpakking met 6 twix-en was goedkoper (kiloprijs) dan de grotere verpakking met zogenaamd 2 gratis.... :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:11

Hier was afgelopen week (weet niet of het nog zo is) alle Lonka nougat in de aanbieding bij C1000 (1 euro).
Toch bijzonder, want de witte nougat met nootjes is normaal 89 cent...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:37

Ja, dat zijn sneaky geintjes :D
Daarom ook dat goed op de hoogte zijn van de normale prijzen je ook al een hoop geld kan schelen soms :j

Ben dan ook heel blij met m'n rekenmachine op m'n telefoon. Ik ga ongegeneerd midden in de winkel alles staan narekenen als ik twijfel. Vinden sommige managers niet zo geslaagd _O-

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:44

Over pakken sap: het gekoelde vruchtensap van de C1000 is na opening maximaal 3 dagen houdbaar. Dat zal dan voor de meeste sappen gelden denk ik. Ik heb nog een ongeopend pak in de koelkast liggen dat één dag over de datum is, ik ben er niet zo'n voorstander van om dit nog op te drinken, brrrr.
Koop meestal voor visite wat sappen maar die willen dan net weer cola of zo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:56

flicka schreef:
Over pakken sap: het gekoelde vruchtensap van de C1000 is na opening maximaal 3 dagen houdbaar. Dat zal dan voor de meeste sappen gelden denk ik. Ik heb nog een ongeopend pak in de koelkast liggen dat één dag over de datum is, ik ben er niet zo'n voorstander van om dit nog op te drinken, brrrr.
Koop meestal voor visite wat sappen maar die willen dan net weer cola of zo.

Ik bedoel gewoon van die sappen als dubbeldrank met een houdbaarheidstermijn van minstens een jaar ;) :D
Die zijn geopend best langer te drinken dan die 4 dagen die erop staan. Spul zit bomvol suiker ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:56

Voor visite heb ik meestal
- 1 soort fris
- 1 soort sap
- thee

Dan moeten ze maar zien wat ze het beste uitkomt :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:33

Quellian schreef:
Hier was afgelopen week (weet niet of het nog zo is) alle Lonka nougat in de aanbieding bij C1000 (1 euro).
Toch bijzonder, want de witte nougat met nootjes is normaal 89 cent...

:') Dat kwam dus ook in mij op toen ik het zag liggen! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:38

Ik heb vandaag een deel van de boodschappen gehaald
22 euro bij de boer voor groente/fruit/kaas
5 euro voor 2 maaltijden die mijn werk (leerlingen) hebben gemaakt
Morgen nog wat andere benodigdheden en alvast wat voor mijn verjaardag begin feb en ik moet morgen kattenvoer kopen en mijn katten krijgen kvv, kost ongeveer 2,50 per dag voor 2 katten.
door het kattenvoer wordt het dus een wat duurdere week, ik haal meestal voor 3 a 4 weken in huis

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:41

Ze hadden ook iglo diepvries voor 1€ waarvan de spinazie normaal nog geen euro is. En van eigen merk c1000 liggen er dan grotere zakken voor minder geld die ook 'vers van het land' zijn. Ik vind dat wel vaker bij de C1000, ze hebben ook een tijdje van die groente en fruit kratjes gehad met allemaal de allergoedkoopste seizoensgroente (prei, witlof etc.) erin. Als je het los kocht was je minder kwijt.
Nouja ze hebben wel lekker weidehooi volgens mijn konijnen.
Hier eten we best vaak dingen die een dag over de datum zijn. Ik denk altijd maar zo: als ik dit op de markt had gekocht en er stond geen datum op, had ik het dan nog opgegeten? Als het antwoord ja is, dan eten we het gewoon, en we zijn nog nooit ziek geworden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:34

Ratjetoe schreef:
Ik lees hier 2-persoons huishoudens die voor 30-40 euro per week boodschappen kunnen doen, ik ben dan wel heel benieuwd wat er zoal per dag gegeten en gedronken wordt.
En doen de meesten hier dagelijk boodschappen of 1x per week?

Wij doen een paar keer per week boodschappen. Juist omdat we niet goed zijn in plannen. Er komt altijd van alles tussendoor en dan vind ik het zonde als ik producten weg moet gooien.

We gebruiken altijd verse groente, hebben bijna nooit snoepjes en chips, eten alleen goedkope koekjes of bakken zelf eens iets, drinken geen koolzuurhoudende frisdrank, drinken bijna geen alcohol, kopen alleen duurdere vruchtensappen als het in de aanbieding is (anders alleen de goedkope 1,5l pakken sinaasappelsap), drinken wel veel koffie en thee, eten sporadisch een toetje (in de aanbieding), wel vaak yoghurt met cruesli (eigen merk) als ontbijt, kopen niet meer brood dan noodzakelijk (maar wel duurdere brood omdat we het anders niet opeten), slaan het chips en frisdrank pad altijd over tenzij we besloten hebben dat het weer eens 'mag', we kijken altijd even of een product is afgeprijsd vanwege de uiterste verkoopdatum (is dat het geval en kunnen we het gebruiken dan gaat het mee), we eten datgene dat op dat moment goed te betalen is en bepalen dus nooit van te voren wat we gaan eten, vlees en vleesvervanger gaat in de vriezer zodat we niet meer gebruiken dan nodig en in kunnen kopen als het voordelig is, vlees en vleesvervangers eten we slechts een paar keer (keer of 3 a 4) per week.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:18

Zo, gister avond eten gehad voor 1,80 met 2 personen. :+ boerenkool met spekjes en zo'n worst voor vriendlief. :7

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:28

Nu ik hier lees dat er zoveel mensen voor zo weinig boodschappen doen per week, ben ik toch wel gemotiveerd om het ook te proberen. Ik ben van plan om aankomende week voor maximaal 50 euro aan boodschappen te halen, kijken of het ons lukt! Dan gaan we eerst naar de Aldi, om goedkope dingen te halen en dan naar de ah om de dingen te halen die ze bij de Aldi niet hebben. Ik ben heel benieuwd...