Roos_s schreef:Idd ook Boerenbond bij ons!
Doe je kunstmest op paardenweides?
Hoop dat snel allemaal gaat groeien. Moet ook nog keer gemaaid voordat ze erop mogen... Dus duurt nog wel hele tijd..
Mijn lief heeft behoorlijk ervaring met weilanden.
En die gooit er van huis uit kunstmest op in het voorjaar. We waren aan het dubben om er koeienmest op te laten rijden, maar de paarden zijn nu mokvrij en er is een risico, dat sommige boeren het niet zo nauw nemen en er dan varkensmest op gooien. Dan sta je dus met een paard met mok te kijken. We houden ze graag hiervan verschoond. Als de kunstmest er op is gegaan, gaan de paarden er overigens een poos af hoor. Een groot deel willen we hooien en dat groeit beter uit met kunstmest. Vooral omdat het ook nog zulk jong gras is. Dat heeft dat duwtje wel nodig.
Kan meevallen hoor! Wij hadden ingezaaid en 9 weken later hooirijp gras. De paarden stonden na 10 weken op de wei! Daarna hebben we de paarden er op gezet. We hebben even schapen overwogen. Da's beter voor het gras enzo, maar omdat we zo verlegen zaten om weiland, hebben we de paarden het werk maar laten doen. Het resultaat is zo her en der wel een glijstuk, van een paard die zijn voeten wat lomp heeft neergezet, maar het gras heeft er niets mee geleden.
Annemiek: Persoonlijk ben ik weg van hoe het er nu uit ziet! Idd met met citroenplant tegen het ongedierte en niks meer aan doen, zoals mootje zegt.
Marloes: Welkom!
Manzano: Ik kan me voorstellen dat je door het stucwerk wat achterop bent gekomen met de tuin? Maar er is al veel gebeurd zeg! Wat een werk is er verzet! Het is wel licht geworden zo. Hoe wil je de inkijk in je huis gaan aanpakken?
Marloes: Ziet er wat kaaltjes uit idd! Maar wanneer is de foto genomen? In de winter zie je meestal minder dan in de zomer.
Dit is wel een uitdaging, moet toch iets moois van te maken zijn? Je tekening is wel een leuke!
Goof: Haha, wat een verhaal! Hihi. Een haan met mais. pfff. Ik dacht al... Hilarisch!
Marloes: Bij de Boerenbond hebben ze altijd van die mooie rennetjes voor konijnen. Ik vind zonder dak altijd wel eng, want hier stikt het van de uilen enzo...
Kan je die lelijke kant niet 'bekleden' met ijzeren netten? Dan kan je er een mooie klimmer tegenop laten groeien. Voor begroeiing raden de boeken meidoorn aan, maar ik heb nog paarden en daar komen dazen op af. Ik overweeg een haag van hortensia's of klimrozen. (ben persoonlijk gek op rozen!) Jasmijn zou ook mooi zijn. Als het een zuidelijke muur is kan je die toscaanse daar wel kwijt.
Ik moet weer even wachten. Voorlopig weet de gemeente nog niet wat ze wil doen. Zo ongelooflijk vervelend! Wij weten al lang wat ze gaan schrijven, maar we moeten wachten op hun schrijven en daar moeten ze eerst een agendapunt van maken, dat moet in een vergadering besproken worden, wanneer of dat gaat gebeuren en zo vergaderen ze nog 4 vergaderingen door, voor er eindelijk een besluit wordt genomen. Met wat pech moet die ambtenaar ook 3 weken hebben om er een brief van te maken en dan hebben we eind april vermoedelijk bericht. Tot die tijd kunnen we niks anders doen dan wachten.
Dus wij beginnen eerst maar aan de rijbak.
Kan ik ipv me stuk ergeren voor de PC gewoon lekker in het zonnetje gaan paardrijden.
Da's stukken beter besteed.