Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:35

Veerledec, je foto's nog niet gezien, maar wat voor natuurstenen vloer (kleur) is het? Zit er vloerverwarming onder?

Spruit_Elf

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:38

prachtig die balken an je plafond veerledec!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:39

Thnx voor de complimenten, nu nog koper vinden :P.
Ja, er zit vloerverwarming onder, de stenen zijn licht met een wat rodere tint erin. Denk dan ook aan iets van kersenhouten meubels? Helaas is het huis nog niet van ons, dus ik ga/kan ook nog geen foto's plaatsen ;). Wat maakt vloerverwarming uit eigenlijk?

@spruit_elf: Helemaal mooi, behalve als je ze moet verven (ze waren echt geel-geel). Gelukkig heeft mn vader dat gedaan...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:49

Als je de vloer niet mooi vind en er zit geen vloerverwarming onder is deze er een stuk makkelijker uit te halen dan met vloerverwarming :D
Je hebt tegenwoordig ook natuurstenen tegels van 2 á 3mm dik, welke over een bestaande vloer met vloerverwarming heengelegd kan worden zonder significant warmte-verlies.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:51

Veerle, ik vind het helemaal super! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:52

Ow zo...beetje blond.
Ik vind de vloer op zich wel mooi, maar ik denk dat het moeilijker wordt om een mooi warm interieur te creëren, waar ik hier toch voornamelijk veel mooie voorbeelden van voorbij zie komen.

@ Marilla: Kopen :+? Kidding, thnx!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:55

Veerledec, Ik denk dat een vloerkleed groter (!!!!) dan je zithoek wel een manier is om je woonkamer knus te krijgen is. Ik wil in mijn volgende huis een gietvloer <3

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:57

Helaas heb ik net al iets anders gekocht :D Hihi

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:58

veerledec schreef:
Ow zo...beetje blond.
Ik vind de vloer op zich wel mooi, maar ik denk dat het moeilijker wordt om een mooi warm interieur te creëren, waar ik hier toch voornamelijk veel mooie voorbeelden van voorbij zie komen.

@ Marilla: Kopen :+? Kidding, thnx!

Ze jou een mooi groot hoogpolig vloerkleed kunnen plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:00

Spruit_Elf en ecyoj, jullie huisjes vind ik erg leuk! Sfeervol ingericht en wel netjes maar tenminste nog leefbaar en niet zo 'meubelcatalogus-strak'. ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:05

thanx

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:09

Eens met de optie van de vloerkleden, maar we hebben twee katten dus ik ben een beetje huiverig voor zaken die niet met een doekje schoon te maken zijn :+. We hebben nu een 'schapenvachtje' voor de open haard liggen als test, die vinden ze wel helemaal geweldig maar hij blijft gelukkig wel redelijk schoon.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:15

Hoi allemaal,
Ik had op pagina 7 wat foto's geplaatst.
In de eerste plaats om TS tegemoet te komen in haar vraag waar dit topic om bedoeld was.
Maar nu zie ik iedereen reageren op elkaars interieur, wat in het begin van het topic nog niet echt gebeurde zoals nu.

Er worden tips van de hand gedaan en er komen ideeen op tafel.
Zouden jullie dat met mijn interieur ook willen doen? :D
Wie weet krijg ik weer inspiratie. :P
Nu lijkt het me onzinnig om de foto's opnieuw te plaatsten, dus vandaar nogmaals mn verwijzing. (pag. 7)
Tnx! :D

Alvast 1 ding wat ik zelf wil opmerken: ik heb 2 lijsten boven mn bed hangen, die ik voor nood gevuld heb met het behang wat ik ook op de muur heb zitten.
In deze lijsten wil ik een uitvergrote foto van het oog van mn paard en pony in doen. Ieders afzonderlijk.
Dus die lijsten blijven niet "leeg".
Verdere tips zijn welkom!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:17

Trennie, Als ik vanavond thuis ben, ga ik je foto's bekijken en mijn ongezouten mening geven ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:17

Mootje schreef:
Trennie, Als ik vanavond thuis ben, ga ik je foto's bekijken en mijn ongezouten mening geven ;)

Hahaha! Super! Tnx alvast! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:28

Trennie, ik vind je interieur erg mooi, ik houd van het consequente in het doorvoeren van kleuren (het rood en bruin in je woonkamer, in combinatie met lekker veel planten(groen) en het paars op je slaapkamer). Ook zoals dat rood in dat schilderij en de kussens terug komt. Ik zou persoonlijk eigenlijk die lijsten boven je bed zo laten, kleurt prachtig en is origineel.

Als ik iets moet bedenken: 'Verkleint' je schuine bank je zithoek niet? Het lijkt mij zo op het eerste gezicht dat je meer zitplekken zou kunnen hebben als het rechtstond?

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:34

Wat een leuk topic dit! Er staan erg leuke ideeën tussen dus ik ga het even doorlezen.

Wij hebben een erg klein huis en eigenlijk maar een muur op de benedenverdieping waar we wat tegen aan kunnen zetten. Dit maakt het inrichten erg lastig maar ik hoop met jullie tips er wat leuks van te kunnen maken.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:38

Trennie schreef:
Echt een leuk topic!

Hier wat foto's van mn huiskamer en direct ook maar van mn slaapkamer :P

Ten tijde dat ik deze foto's maakte, stond er nog een enorme Den in mn tuin en nam veel licht weg. Inmiddels door de grote raampartij heb ik vol op daglicht, iets waar ik erg van hou.

Op deze foto zit in het onderste lijstje nog geen foto, haha!
Op het kleine tafeltje naast de stoel stond even zo gauw een l-u-l-l-i-g plantje. Inmiddels staat daar een hele mooie en vooral indrukwekkend grote Orchidee.
Alle meubels zijn 2e hands blank grenen en deze heb ik opgeknapt. Alles in koloniaal gebeitst zodat het 1 geheel is. Dat is zelfs beter gelukt dan ik gedacht had! :D

http://94.100.120.14/714900001-71495000 ... _x5Rz.jpeg[/img]

Ik wil nog iets van een foto of schilderij op de muur waar de tafel tegen aan staat, maar weet nog niet wat. Dus nu nog wat kaal.
Ook komt er nog verlichting boven de eethoek, dat is nog niet op deze foto.
http://94.100.115.4/714900001-714950000 ... __7Eo.jpeg[/img]

http://94.100.114.8/714900001-714950000 ... _qWGd.jpeg[/img]

Mijn slaapkamer, zo goed als alles van Ikea.
De brekende kleur komt op de foto niet goed tot zijn recht. Het is een vrij harde kleur tussen rose en paars in. Ik heb de flatscreen nog op het kastje staan, maar daar heb ik een andere bestemming voor. Die komt recht tegenover het bed tegen de muur te hangen en daar heb ik ook nog een leuk geintje met behang voor in petto. Te moeilijk om uit te leggen nu... :P

http://94.100.116.44/714900001-71495000 ... _qfJl.jpeg[/img]

http://94.100.115.81/714900001-71495000 ... _NM9Z.jpeg[/img]

Trennie ik heb even je post gequote (zonder de fotos zichtbaar te maken want da mag nie)

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:40

Trennie, allereerst vind ik dat je het best leuk doet!

Zelf helpt misschien om je meubilair recht te zetten (ipv je bank schuin).

Daarnaast zie ik een geweldige side table (waar ik jaloers op ben!!) en die zou ik niet onder je vensterbank zetten, maar op een stukje waar kale muur is, en daar mooi fotolijstjes op neerzetten, of een paar kaarsjes

Ook zou ik je muren een kleurtje geven.
Zelf heb ik de kleur Forel van Histor. Elke keer als mensen bij me komen geven ze een compliment over de kleur ervan.

misschien ook iets voor jou?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:48

Spruit_Elf schreef:
Lante schreef:
De kamer van spruit vind ik wel weer rustiger, past beter bij mij, maar ik mis nog wat... Net alsof het nog net niet helemaal af is... (maar dat zal de kapstok zijn denk ik! :P)

Ik zou nog fotos plaatsen he..

Heb net 5 min geleden met mijn tel ff snel fotos gemaakt :+
Het is wel een beetje een troep maar daar zien jullie dat het wel warmer is dan de vorige fotos (die waren redelijk oud)

vanaf mijn bank :+
[img]http://www2.picturepush.com/photo/a/3972135/640/huisje/foto6.jpg[/im]

vanaf de tv-muur naar de bank
[img]http://www2.picturepush.com/photo/a/3972130/480/huisje/foto2.jpg[/im]

mijn keuken
[img]http://www1.picturepush.com/photo/a/3972134/480/huisje/foto5.jpg[/im]

vanaf keuken naar bank
[img]http://www3.picturepush.com/photo/a/3972131/480/huisje/foto3.jpg[/im]

gezellige zooi en 2 custom made kookschorten (en ik kan niet eens koken :') )
[img]http://www5.picturepush.com/photo/a/3972133/480/huisje/foto4.jpg[/ig]

Nou.. :o

Nog steeds niet helemaal af hoor :o :=

hey je hebt geverfd! mooi! vind je bank cool :D :D
en schilderij erboven wil ik dus ook, alleen is heir bij ikea niet te vinden.... grrrr...
Laatst bijgewerkt door iefke op 13-08-10 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten!!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:59

veerledec schreef:
Trennie, ik vind je interieur erg mooi, ik houd van het consequente in het doorvoeren van kleuren (het rood en bruin in je woonkamer, in combinatie met lekker veel planten(groen) en het paars op je slaapkamer). Ook zoals dat rood in dat schilderij en de kussens terug komt. Ik zou persoonlijk eigenlijk die lijsten boven je bed zo laten, kleurt prachtig en is origineel.

Als ik iets moet bedenken: 'Verkleint' je schuine bank je zithoek niet? Het lijkt mij zo op het eerste gezicht dat je meer zitplekken zou kunnen hebben als het rechtstond?

Dank je wel.
Als je er zelf iedere dag tegen aan kijkt, dan wordt je blind voor bepaalde dingen. :o

Over de bank: ik heb niet het idee dat dit het kleiner maakt, omdat ik overal nog genoeg loopruimte heb.
Ik heb een Bullmastiff (lees: grote hond) dus dat moet ook wel. :P
Maar jij bedoelt ws dat het optisch verkleind?
Ik heb de bank eerst op de standaard recht-toe-recht-an manier neer gezet, maar dit was best wel saai en standaard dus.

Nu wil ik in de toekomst heel graag een andere bank.
Met deze bank heb ik dan idd meer zitplaatsen.
Ik heb er 1 gezien bij Ikea.
Een vriend van me heeft deze ook.
Maar ik ben nu al aan het puzzelen of dat wel past bij mijn rest van de meubels.
Ik heb het idee dat het de verhouding van de meubels gaat verstoren doordat het best een flinke bank is.

Het is donkerbruin leer, erg stoere bank.
Bij mijn vriend liggen er een hele partij kussens op wat heel erg mooi staat.
Het verzacht de strakke vorm daarmee ook en de bank krijgt een hele andere uitstraling.
(heb ik toen voor hem bij elkaar gestyled en ik vond het toen zo mooi dat ik dat dus ook wil. :+ )
Nu woont deze vriend een heel eind uit de buurt, dus het maakt niets uit dat ik dat dan na aap.
Ik bedoel deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89860082

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:05

Wat een ontzettend leuke inrichtingen komen hier voorbij zeg! Het huisje van Dems blijft wel mijn favoriet, daar zou ik wel eens binnen willen snuffelen :)) . Het is dat ik nu buiten aan het schilderen ben, maar ik heb alweer een paar leuke kasten klaar staan om te restaureren/schilderen. Twee (verschillende) nachtkastjes, waarvan er een aan beide kanten roedes heeft voor handdoekjes, dat is mijn favoriet. En dan heb ik nog een Biedermeier meidenkast staan, die ga ik schilderen en daarna verkopen. Verder heb ik ook nog een grote ladenkast staan van 2.20m lang, dat wordt onze nieuwe tv-kast. Moet ik wel eerst tijd hebben, en onze Ikea tv-kast verkopen :+ .

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:09

Spruit_Elf schreef:
Trennie, allereerst vind ik dat je het best leuk doet!

Zelf helpt misschien om je meubilair recht te zetten (ipv je bank schuin).

Daarnaast zie ik een geweldige side table (waar ik jaloers op ben!!) en die zou ik niet onder je vensterbank zetten, maar op een stukje waar kale muur is, en daar mooi fotolijstjes op neerzetten, of een paar kaarsjes

Ook zou ik je muren een kleurtje geven.
Zelf heb ik de kleur Forel van Histor. Elke keer als mensen bij me komen geven ze een compliment over de kleur ervan.

misschien ook iets voor jou?

@ Spruit elf: tnx voor het quoten!

De site table heeft mn vader gemaakt. Dat is een timmerman van de oude stempel. *trots*
Wat jij zegt over die fotolijsten: zo had ik hem dus staan in mn vorige huis.
Ik had er ook waanzinnig mooie spiegels boven hangen en 2 mooie wandkandelaars.
Heb er helaas geen foto meer van...

Probleem in dit huis is die radiator en dat raam met die verwarmingsbuizen ernaast. Zoooo foei-lelijk! :(
Die sitetable staat er dus om dat te camoufleren / af te leiden / doorbreken of hoe je het ook wilt noemen...
Ik heb echt geen idee hoe ik dat weg kan werken zonder het raam dict te metselen en de verwarming weg te halen, haha!

Ik ben al langer aan het denken welke kleur ik op de muur wil, want ik ben daar wel van.
Ik heb in eerste instantie alles wit gemaakt.
Lekker neutraal tot ik weet wat ik wel wil... Vandaar...
Ik ga eens achter jouw suggestie aan.
In welke kleur moet ik denken bij Forel?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:11

Rinske schreef:
Wat een ontzettend leuke inrichtingen komen hier voorbij zeg! Het huisje van Dems blijft wel mijn favoriet, daar zou ik wel eens binnen willen snuffelen :)) . Het is dat ik nu buiten aan het schilderen ben, maar ik heb alweer een paar leuke kasten klaar staan om te restaureren/schilderen. Twee (verschillende) nachtkastjes, waarvan er een aan beide kanten roedes heeft voor handdoekjes, dat is mijn favoriet. En dan heb ik nog een Biedermeier meidenkast staan, die ga ik schilderen en daarna verkopen. Verder heb ik ook nog een grote ladenkast staan van 2.20m lang, dat wordt onze nieuwe tv-kast. Moet ik wel eerst tijd hebben, en onze Ikea tv-kast verkopen :+ .

GAAAAAAAAAAAAF

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:43

Trennie schreef:
In welke kleur moet ik denken bij Forel?

Ik zal eens een keer een duidelijke foto maken van mijn muurkleur:
Afbeelding

het is geen taupe, geen lever, geen bruin geen grijs..
het is een mengelmoesje van dat allemaal bij elkaar :D