[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:14

op 1 salaris zowiezo, en je hebt dan waarschijnlijk een mooi eigen bedrag. ik denk dat dat wel moet lukken

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:57

Dus dan kunnen we een hypotheek nemen op zijn salaris en dan nog mijn eigen vermogen erbij opgeteld?

Dat eigen vermogen wil ik wel op mijn naam hebben staan, mocht het ooit fout gaan dan heb ik dat geld in ieder geval nog.
Kan dat ook?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:59

Op het moment dat je een huis samen koopt, zal je ook een samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap of huwelijk aan gaan. Wil je je vermogen gescheiden houden, dan zal je in deze contractsvormen dat moeten regelen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:35

als je het zo speelt dat de bank er niet aan kan op een fout moment, dan houden ze daar zeker rekening mee door je (vriend) een lager hypotheekbedrag te geven of een hoge rente te berekenen. een bank wil gewoon zoveel mogelijk zekerheden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:56

@Josefien: ik ben erg benieuwd; dus plaats maar wat foto's van jullie nieuwe stek!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:47

Ok komen ze (je houdt er van of niet, kwestie van smaak natuurlijk :D )
achterkant:
Afbeelding
voorkant:
Afbeelding
zijkant:
Afbeelding
uitzicht op de stal etc:
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:58

Wauw!
Het oogt een beetje uh, Amerikaans, met die veranda zo? Overigens is het net of het huis enorm scheef staat op foto 3 :P.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 11:01

Wow wat een kast van een huis zeg! De bouwstijl spreekt me niet zo aan, maar wat ligt het lekker vrij!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:13

haha ja dat ligt aan mijn fotografie dat scheve. Ja we zijn dus al die tijd naar een boerderij wezen kijken, maar dat lukte niet, nu is het een onder architectuur gebouwd huis geworden, heel anders als we eigenlijk wilden, maar we hebben nu een souterrain waar mijn "mensen" praktijkruimte komt/ is en een kantoor voor mijn man en in de stal komt een praktijkruimte voor honden en voor paarden..dus dat is wel erg ideaal! Maar dat moet allemaal nog gerealiseerd, dus we gaan er pas eind september in denk ik!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:38

@Josefien: heerlijk, echt ideaal voor jullie! Wat een licht en ruimte! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:42

Wauw, dat is wel een heel bijzonder huis Josefien!

Wij hebben een 2e bezichtiging aangevraagd bij het huis waar ik maandagochtend ben wezen kijken :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:43

Ik meld mij hier ook (als het mag :) ). Wij zijn bezig met de aankoop van een (nieuwbouw) 2-onder-1kap stolpboerderij in Noord-Holland. Hopen dat het lukt.

Zag hierboven net wat foto's van een prachtig pand!! Gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:46

Gaaf Josefien!

Hier is het echt opvallend stil, zelfs de statistieken van Funda tonen aan dat mijn huis weinig bekeken wordt.. We hebben inmiddels wel besloten dat ik eind mei al naar mijn vriend ga. Mijn huis staat dan 'leeg' in de zin dat ik en de katten er niet meer zijn. Verder hebben mijn vriend en ik natuurlijk alles dubbel, dus het zal niet echt leeg komen te staan. Ik zie er wel voordelen in, hoef niet steeds een dag te poetsen als er kijkers komen.. ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:53

ja @Relaxed dat scheelt, ik ben nu steeds aan het poetsen en opruimen als er kijkers komen, en dan moeten de honden weer even opgesloten anders poets je ook voor niks haha! Maar straks hebben ze 2 ha grond om lekker buiten te kunnen spelen!
De wei is 1.8 ha en die wordt verdeeld in 4 stukken, 1 stuk wordt niet begraasd want er ligt een aangelegd watertje en daar kijk je dan op uit vanuit het huis, de rest wordt in 3 stukken verdeeld om te laten begrazen en ik laat het in juli eerst hooien, dan heb ik dat vast binnen voor de winter haha! De stal heeft 7 hele ouwe vieze stallen met rare afmetingen, die wordt van binnen opnieuw ingericht, er komt een goeie hooizolder op want de bodem van de zolder is rot, en één gedeelte wordt bergzolder voor ozne spullen die je niet veel gebruikt. Want al is het een groot huis er is eigenlijk weinig bergruimte.
van een kleine kamer naast de slaapkamer wordt één deel strijk en wasruimte gemaakt en één deel dus inloopkast!!! (jééééeééeej)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:41

wow josefien wat een droomhuis...en wat een prachtige locatie.
Waar is dat ergens?

Zo'n huis zullen wij nooit kunnen betalen denk ik, maar onze droom is om in de regio van Arnhem/Veluwezoom toch een klein huisje in of heel dicht bij het bos te kunnen kopen.
Huisje hoeft niet groot te zijn, als het maar een lief en schattig huisje is in het bos. Natuurlijk wil iedereen dat graag, we zijn niet de enigen denk ik...:D

Mijn moeder opperde om eens te kijken naar recreatiewoningen of boswachterswoningen/woningen van staatsbosbeheer.

Weet iemand waar ik me eens kan orienteren of waar ik kan zoeken?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:42

Recreatiewoningen staan vaak gewoon op funda. Alleen wel goed opletten met de vergunning etc!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:52

Ik heb inderdaad eens op funda gekeken, sommige recreatiewoningen zijn nog behoorlijk aan de prijs (rond de 280.000), permanente bewoning is dan niet toegestaan en dat houdt in dat je dan ook nog ergens een pied-a-terre moet kopen/huren.

Zag laatst ook op Funda echt iets unieks te koop, een vrijstaand huisje midden op de Veluwe, echt midden in het bos met de natuur om je huis heen inclusief kudde schotse hooglanden.

Prijs was nabij 300.000 en je betaalde per jaar erfpacht maar dat was aftrekbaar (elk jaar). Huis diende wel bewoond te worden volgens de regels van staatsbosbeheer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:56

Is erfpacht aftrekbaar? Nooit geweten.

Met recreatiewoningen is het extra oppassen geblazen inderdaad, wat toegestaan is kwa bewoning. En veel van die huisjes zijn bouwtechnisch toch niet zo sterk als permanente woningen ( niet allemaal natuurlijk ).
Wij hebben er ook voor gekeken, maar gezien ons gezin,wilden we toch liever dicht bij/in het dorp wonen. Je hebt er wel hele mooie exemplaren tussen!
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 28-04-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:56

laetitia dit is ons eerste vrijstaande huiis met grond en stallen, we hebben er echt jaren hard voor gewerkt en gespaard,. dus we zijn er erg blij mee. Het ligt overigens in Heijen.
Dat huisje op de Veluwe lijkt me ook erg gaaf trouwens!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:00

Nou jullie hebben het verdiend hoor! Ik vind het echt een heel gaaf huis!

Ook anders dan anders, in Nederland zie je toch vaak veel van hetzelfde.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:09

Wat een bijzonder huis Josefien, echt een plaatje. Wat een heerlijke ruimte eromheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:11

wij hebben vandaag getekend en 1 juni al de sleutel!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:06

Wat een apart huis Josefien !

Ziet er wel als een enorme bunker uit , voor meerdere gezinnen :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:08

Jeeh wat een mooi huis en wat een ruimte!!
(ons nieuwe huis kan daar wel 4x in hahahahaha).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:11

vonneke schreef:
wij hebben vandaag getekend en 1 juni al de sleutel!!

Dat is snel zeg! Dan moet je nog veel regelen!

Ik heb net het verhuispakket besteld bij TNT, ben benieuwd wat dat allemaal kan regelend. Alles apart aanschrijven is in ieder geval erg veel werk.