Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:10

Even naar Ikea ... Ik vind aan de achterkant aan een woningrijtje grenzen en de daarmee gepaard gaande inkijk eigenlijk nog meer een domper.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:11

Die vreselijke kozijnen... eeuwig zonde. Ik vermoed dat er meer van die "modernisering" is gedaan die je niet zomaar ongedaan maakt. En zo'n banketstaaf tuintje...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:07

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:19

Ipsilonka schreef:
https://www.funda.nl/detail/koop/uitgee ... /89004372/

Hier om de hoek, ik word haast duizelig van zulke bedragen. Huis is niks bijzonders, erf is niet perfect, locatie is prachtig als je van varen houd ;) en ik vraag me dan af, wat is mijn huis waard %)

Dat zal ook liggen aan het mooie praatje wat de makelaar ervan maakt.

Er wordt niks gezegd over de staat van de bijgebouwen (zijn de golfplaten asbesthoudend of niet?)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:22

Ipsilonka schreef:

Hier om de hoek, ik word haast duizelig van zulke bedragen. Huis is niks bijzonders, erf is niet perfect, locatie is prachtig als je van varen houd ;) en ik vraag me dan af, wat is mijn huis waard %)

Dat vind ik ook wel echt heel veel geld voor wat je krijgt, ligt ook dichtbij de N weg die zul je denk ik wel kunnen horen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:38

Ibbel schreef:
loulou schreef:
En als je jong bent en zorgt dat je een alternatief hebt als het nodig is, bijv je ouders, dan zou ik mooi in die kantine gaan wonen.

Je zal die ouders in ieder geval nodig hebben als adres wwaar je ingeschreven staat. En waar je post wordt bezorgd. En dan maar hopen dat de buren (of surveillerende BOA's/politie) het niet opvalt dat er ieder dag 's avonds laat licht brandt of 's nachts een auto geparkeerd staat.

Of dacht je dat het heel simpel was ergens illegaal te gaan wonen? :D

Zolang de buren je niet verlinken kan er veel.
Politie en boa houdt zich daar echt niet mee bezig als ze niet worden getipt. Wij hebben het zelf ook 5 jaar gedaan. Ideaal om te kunnen sparen om te kunnen starten op de echte huizenmarkt.
Maar je moet wel een gokje durven nemen, want als het fout gaat moet je er natuurlijk uit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:02

loulou schreef:
Politie en boa houdt zich daar echt niet mee bezig als ze niet worden getipt.

Tegenwoordig wel vanwege ondermijning en drugslabs ed. Beetje afhankelijk van de omgeving, maar juist zo'n grote loods zonder woning erbij is natuurlijk ideaal voor criminelen, dus dat wordt wel in de gaten gehouden nu.
Ook trouwens door buren die daartoe ook worden opgeroepen (meld verdachte activiteiten! en dat soort acties)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:49

ikke schreef:
Ipsilonka schreef:

Er wordt niks gezegd over de staat van de bijgebouwen (zijn de golfplaten asbesthoudend of niet?)

Mijn inschatting is dat de bijgebouwen niet veel soeps kunnen zijn. Staan er al mega lang en er werd altijd in gewoond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:25

ikke schreef:
Ipsilonka schreef:

als de bijgebouwen ook van Bouwjaar
1994 zijn dan zit het er niet in.

vanaf 93 mocht het niet meer

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:53

Whaha, ja, leuk. Wij konden het dak van onze paardenstal met asbestvrije platen uit 1996 mooi als asbest laten verwijderen toen het dak vervangen moest worden. Er stond niet meer leesbaar op de platen dat ze asbestvrij waren, en bouwjaar, afgegeven bouwvergunning, facturen van de stallenbouwer werden niet geaccepteerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:00

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:04

prompter schreef:
Ik rij hier dagelijks langs en aan de buitenkant vind ik het een heel mooi huis, dus leuk om even binnen te kijken dacht ik. Maar ik vind het tegenvallen, heel sfeerloos.

https://www.funda.nl/detail/koop/den-ha ... /43608701/

Ik vind het van buiten niet zo.
Van binnen snap ik wat je bedoelt maar ik denk wel als zij wat grote groene kamerplanten hadden gehad… en dan bedoel ik echt groot. Dat het plaatje heel anders was.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:09

DuoPenotti schreef:
Dan laat je ze toch testen?
Wij kennen eurofins toch? Die doen meer dan hooi analyseren :P

https://asbest-laboratorium.nl/?utm_sou ... 10EALw_wcB

Ik denk dat het wel asbest is. En hoewel dat gewoon getest kan worden… zoals DP al zegt, kan het nog ding te zijn. De makelaar en de verkoper moeten dit melden.

Let wel dat de verzekering je er mogelijk uit gooit voor een asbesthoudend bijgebouw.

Hier las ik laatst nog een artikel over. Kan ik niet meer terug vinden wel deze link. Wel interessant om te lezen.

https://www.gofundme.com/f/help-familie ... orters-v5b

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:25

DuoPenotti schreef:
Dan laat je ze toch testen?
Wij kennen eurofins toch? Die doen meer dan hooi analyseren :P

https://asbest-laboratorium.nl/?utm_sou ... 10EALw_wcB

Dat wordt niet geaccepteerd Zodra de platen eraf zijn, is namelijk niet meer meer aan te tonen dat de platen bij die partij horen. Wij hebben dat ook gehad. Waren ook platen uit 96/97

Citaat:
Tegenwoordig wel vanwege ondermijning en drugslabs ed. Beetje afhankelijk van de omgeving, maar juist zo'n grote loods zonder woning erbij is natuurlijk ideaal voor criminelen, dus dat wordt wel in de gaten gehouden nu.
Ook trouwens door buren die daartoe ook worden opgeroepen (meld verdachte activiteiten! en dat soort acties)

Wij zaten midden op een industrie terrein. Hebben een wietplantage als buren gehad en aan deze andere kant gestolen auto's die in onderdelen verkocht werden. Maar niemand die zich druk maakte of daar iemand woonde. Nadat wij er weg waren zijn er andere mensen gaan wonen.
De meeste andere eigenaren waren blij dat wij er woonde, dan was er in de avond een beetje toezicht.
We zijn ook wel verlinkt bij de vereniging van eigenaren, maar die hebben er niks mee gedaan. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben, maar aan de kantine te zien is daar gewoon gewoond.

Ik ben benieuwd of iemand hier ooit aan durft te beginnen. Ik vind het een heel gaaf gebouw, maar echt alles moet nog gebeuren.
De ligging is ook raar, want het oorspronkelijke plan was een nieuwe woning bouwen en deze afbreken. De nieuwe woning is dus vlak ervoor gebouwd. Daarna is besloten deze schuur toch te behouden en woning van te maken. Je zit dus heel dicht op de buren, al merkt je dat niet echt als je om de woning loopt, door de struiken/bomen die ertussen staan.

https://www.funda.nl/detail/koop/heesch ... /42003618/

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 12:25

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 12:36

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:12

loulou schreef:
Ik ben benieuwd of iemand hier ooit aan durft te beginnen. Ik vind het een heel gaaf gebouw, maar echt alles moet nog gebeuren.
De ligging is ook raar, want het oorspronkelijke plan was een nieuwe woning bouwen en deze afbreken. De nieuwe woning is dus vlak ervoor gebouwd. Daarna is besloten deze schuur toch te behouden en woning van te maken. Je zit dus heel dicht op de buren, al merkt je dat niet echt als je om de woning loopt, door de struiken/bomen die ertussen staan.

https://www.funda.nl/detail/koop/heesch ... /42003618/

Tja, dat staat of valt met de bouwkundige staat, met name van de delen die al gedaan zijn. Het lijkt op de foto's aardig goed aangepakt maar het blijft de vraag hoe dat in de praktijk is.

Volgens mij is deze overigens al eens langs gekomen. Blijkbaar valt de interesse wat tegen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 00:41

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 03:01

Wat een aparte plek voor die kraan!
Ik zou me er continu aan stoten denk ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:39

Nou ja, in de tekst staat "klusuitdaging", dus dit is project nummer 1 :)). Die snoeren ook overal over de vloeren _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:38

Happinez schreef:

Achterste kraan kan niet meer zwenken, dus dan zet je een nieuwe (met alleen koud water) gericht op het kleine spoelbakje zodat je daar ook nog wat in af kunt spoelen?

Een 'help mijn man is klusser'-aanpak :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:40

Ibbel schreef:
Happinez schreef:

Achterste kraan kan niet meer zwenken, dus dan zet je een nieuwe (met alleen koud water) gericht op het kleine spoelbakje zodat je daar ook nog wat in af kunt spoelen?

Een 'help mijn man is klusser'-aanpak :)

Hahaha mijn brein gaat al helemaal los..
Normaliter is het namelijk vrij hip dat de makelaar de kraan even aanzet voor op de foto. Hier durfde hij het niet aan…. Of beide kranen hadden geen stromend water… maar de lamp ging wel aan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:42

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:45

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:59

Los daarvan is het een schattig huisje. Alleen die prijs is wat minder schattig voor wat het is en wat je er nog aan moet doen :=