Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:09

Friesland :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:46

Ik zou zeker foto's maken! Je loopt immers in 20-30 minuten door een huis en door foto's te maken kan je daarna nog even op je gemak kijken. Het is wel mooi weer om te bezichtigen, zon maakt een huis altijd mooier :D

Wij hebben vanmorgen bericht gekregen van onze hypotheekadviseur dat de hypotheek rond is *\o/* . Van bezichtigen tot hypotheek rond heeft ons ongeveer 4 weken gekost.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:23

CCCCC schreef:
Ik zou zeker foto's maken!

Bij de meeste bezichtigingen mag dit niet.
Wij hadden daar ook geen toestemming voor gegeven.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:26

Oh dat wist ik niet! Bij ons was het tijdens de bezichtigingen geen probleem. Ik vroeg het uiteraard wel even van te voren :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:29

Brainless schreef:
CCCCC schreef:
Ik zou zeker foto's maken!

Bij de meeste bezichtigingen mag dit niet.
Wij hadden daar ook geen toestemming voor gegeven.

Vragen staat vrij en de makelaar kan altijd nee zeggen. Ik heb ook vaak foto's gemaakt bij bezichtigingen, wel altijd eerst even gevraagd.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:32

Wauw Bridget wat fijn, gefeliciteerd!

En CCCCC ook gefeliciteerd, heerlijk dat het nu rond is :D

Renske, ik zou inderdaad van tevoren vragen of het OK is als je foto’s of een filmpje maakt. Ik heb een lijstje met vragen op m’n telefoon staan die ik er tot nu toe steeds bij houd, omdat ik ze anders vergeet te stellen haha. Succes!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:46

Succes met de zoektocht! En inderdaad van te voren vragen of je foto's en filmpjes mag maken. Een keer kon mijn vriend niet mee en toen mocht ik gelukkig van de makelaar wel foto's enzo maken. Heb ze ook netjes verwijderd na gebruik.

Tips? Blijf bij jezelf. Ik weet niet hoeveel er overboden wordt in jouw zoekgebied maar vraag jezelf altijd af wat je de woning zelf waard vind.

Wij hebben inmiddels de koop en anneemovereenkomst ontvangen voor onze nieuwbouw woning ter ondertekening. Omdat onze aankoopmakelaar niet veel kan doen voor ons bij nieuwbouw, gaat hij het contract voor ons doorkijken op fouten en zaken waar we op moeten letten. Als dat achter de rug is en het contract ondertekend, begint het aanvragen van de hypotheek. :) En het lange wachten natuurlijk tot het gebouwd is, dat duurt nog wel even. Maar we kunnen ergens naar uit kijken!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:22

Renske_W schreef:
Oooh wauw dat is wel allemaal heel vlot gelopen ja, wat fijn. :D

Wij gaan morgen ons 1e huis bezichtigen dus als jullie nog tips hebben.
Ik ben helemaal onbekend in de huizenjacht, dus alle tips zijn welkom. :)

Kijk door de kleuren etc heen die je kunt aanpassen. Soms vinden mensen het interieur niks en gaan ze daar over zeveren terwijl je dat natuurlijk gewoon kunt aanpassen. :P
En laat je niet teveel leiden door de voorkant van het huis. Wij hebben ons huis wat we nu hebben in het begin steeds weg geschoven omdat we de voorkant niet mooi vonden. Maar uiteindelijk zit je binnen _O- En zie je niks van de buitenkant :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:15

Ccccc wat fijn!!

Hier alle vinkjes van de hypotheek verstrekker vandaag groen gekleurd.
Hier is het alleen nog tekenen vanavond vn de offerte en terug sturen en dan zou het in 1 a 2 dagen rond moeten zijn en hoeft alleen de bankgarantie nog aangevraagd te worden.

En tips... de buitenkant dat vond ik ook mee spelen haha. Heel stom. En inderdaaf laat je niet gek maken en blijf bij jezelf met wat je het zelf waar vind!
Fotos maken heb ik hier globaal gedaan met toestemming Achteraf baal ik wel dat we geen funda hebben en alles helemaal perfect erop staat om nog rustig op te verheugen haha :D

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:17

Wat mooi vlot allemaal CCCCC!

Wij hebben vanochtend de koopovereenkomst getekend en ik heb net de taxateur gebeld. Zal hem zo alle info mailen. En dan kan dat in gang gezet worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:25

De kleuren, de inrichting, de lampen, kleur vloer desnoods. Als je daar doorheen kijkt scheelt al een heel pak. Als je ook de kleur van bv de kozijnen en de staat van de tuin doorheen kijkt (s aanpasbaar) maak je het jezelf al een stuk makkelijker. Buitenkant zie niks meer van eenmaal binnen.

Mijn huis nu is aan de buitenkant eh tsja wat minder spectaculair zeg maar. Doorsnee standaard saai met een niet zo heel mooie plaat aan de voorkant. Boeit dat, nee absoluut niet.

Ik kwam trouwens van de week een verkoopfilmpje tegen dat nog kennelijk op internet zwerft bij de makelaar. Ik herken het bijna niet meer terug zoveel is er gewijzigd beneden en buiten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:29

Gefeliciteerd CCCCC

Jij ook gefeliciteerd Marjolein!

Buitenkant kijk ik inderdaad minder naar, mijn vriend wat meer. :))
En interieur kan ik gelukkig goed doorheen kijken inderdaad, met een pot verf en een paar kwasten kom je een heel eind. :))

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:14

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen. Al flink aan t slopen geweest. Nog niets geks tegengekomen gelukkig :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:38

Bij ons duurt het ook niet lang meer, nog een week... De verkopers wilde ons nog wat kasten en gordijnen aansmeren voor €1000. De kasten hadden ze inmiddels verkocht en nu probeerde ze de gordijnen nog voor €300 aan ons te verkopen... Terwijl de gordijnen al sinds 8 december op marktplaats staan voor €150, en niemand reageert erop.. :+

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:47

J0anieke, we gaan gelijk op, hier ook nog een week :D. Wat zijn die 4 maanden omgevlogen zeg..

Hier wilde ze ook de oude rolgordijntjes achterlaten voor 500 euro, we hadden eerder een 0 minder in gedachten dus neem ze maar mooi mee :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:51

Ja precies dat. Grappenmakers. Ik vind t ronduit asociaal dat ze aan ons €300 vragen en op marktplaats €150... Ze zegt 'dan krijg je de in betweens erbij en bij de kwantum betaal je ook meer dan €200 voor vouwgordijnen'. Kan mij die kwantum wat schelen. :+ Mn vriend zei al, stuur die advertentie naar ze door. Ik heb alleen geen zin in ruzie, dus heb maar niet meer gereageerd..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:53

Hier nog een week en 1 dag, de notarissen krijgen het druk de eerste week van januari denk ik. Onze vergunningen voor de bouw zijn de deur al wel uit.

Gelukkig wouden ze ons niks aansmeren. Ontzettend vervelend lijkt me dat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:55

Lastig wat de ter overname waard is. Wij hebben relatief veel betaald nog denk ik. Maar ook wel fijn als een aantal dingen er gewoon blijven (4rolluiken, hordeur, grote inloop kast op maat en vorig jaar nieuwe raambekleding boven en beneden op maat en nog wat kleine dingen).

Trouwens hypotheek adviseur gaf aan dat taxatie en hypotheek bemiddelingskosten als we die dit jaar betalen al meegenomen kan worden met de belasting aangifte komend jaar. Dan zouden we toch al zo'n 1400 euro terug krijgen daarvoor. Fijn, kan dat mooi meteen op de spaar rekening voor het huis!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:10

J0anieke schreef:
Bij ons duurt het ook niet lang meer, nog een week... De verkopers wilde ons nog wat kasten en gordijnen aansmeren voor €1000. De kasten hadden ze inmiddels verkocht en nu probeerde ze de gordijnen nog voor €300 aan ons te verkopen... Terwijl de gordijnen al sinds 8 december op marktplaats staan voor €150, en niemand reageert erop.. :+

belachelijk zeg! -O- Je zou toch juist denken dat je de kopers van je huis een beetje matst? Op deze manier zou ik het ook nooit overkopen al had ik die spullen nog zo graag gewild. Als verkoper ben je dan toch juist blij dat je wat spullen achter kan laten?

Ik krijg juist vanalles gratis van de verkopers, een tuinset, tuingereedschap en alle raambekleding. Mocht zelfs de bank en wat kasten hebben, maar dat was dan weer niet mijn smaak.

Hier is het aftellen tot de sleutel overdacht, nog 16 dagen *\o/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:29

Elinexx schreef:
J0anieke schreef:

belachelijk zeg! -O- Je zou toch juist denken dat je de kopers van je huis een beetje matst? Op deze manier zou ik het ook nooit overkopen al had ik die spullen nog zo graag gewild. Als verkoper ben je dan toch juist blij dat je wat spullen achter kan laten?

Ik krijg juist vanalles gratis van de verkopers, een tuinset, tuingereedschap en alle raambekleding. Mocht zelfs de bank en wat kasten hebben, maar dat was dan weer niet mijn smaak.

Hier is het aftellen tot de sleutel overdacht, nog 16 dagen *\o/*

Zo ben ik dus ook. Nieuwe bewoner van ons huurhuis krijgt ook de vloer, raamdeco, (oude) vaatwasser en afzuigkap gratis. En voor een kleine vergoeding onze kledingkast (hij wilde die overnemen en wij wilde m eigenlijk meenemen).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:13

ChantalSmook schreef:
Wat leuk! Waarom is het gelukt onder de vraagprijs denk je? Toch te hoog ingestoken? Dus nu taxatie plannen enzo!

Er zat een taxatie rapport bij, dus de vraagprijs is wel goed.
Het waren zelf verkopers. Ze waren erg enthousiast over ons en vonden ons erg bij het huis passen.
Ze gaven zelf aan dat ze ons het huis erg gunde en begonnen en kwamen zelf met een bod ruim onder de vraagprijs, waar we geen nee op konden zeggen. Het voorstel kwam niet eens bij ons vandaan.

Ook met het tekenen een erg leuk contact, was niet zakelijk, maaar zelfs heel gezellig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:52

Wij krijgen ook de sleutel over een week en een dag, zo'n zin in!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:16

Oh wat spannend voor veel zeg nu de overdracht dichterbij komt.

Wat vervelend dat overnemen en de prijzen schandalig om de helft meer te vragen dan via Marktplaats. Hier is er verder niks ter overname. Gordijnen Enzo blijven bij het huis maar die gaan ook mooi weg.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:00

Ik vind die ter overname prijzen belachelijk. Helemaal tegenwoordig. Betaald je verdorie 30-50K boven die verdomde vraagprijs gaan ze een beetje knijpkutten over 300 euro voor een stel gordijnen. Zou mij wel in het verkeerde keelgat schieten ja. Steek die gordijnen lekker ergens waar de zon niet schijnt....

Laat het gewoon hangen, er is al zat voor betaald. Gierige mensen noem je dat.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:12

Het wordt druk de dinsdag haha.

Wij hebben net alle verf en toebehoren besteld. Vind het wel spannend hoe het kleurtje er in het echt uit komt te zien, maar komt vast goed :+.

Wel best lastig dat je voor kleine prul niet even snel de winkel in kunt lopen.