Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coconut schreef:xIrlijn schreef:Doe je dat dan met een harde straal van de plantenspuit? Of nevel?
Ik doe het met een vrij harde straal en check of alles is ingespoten. Wel even herhalen na een paar dagen, want eventuele eitjes kunnen uitgekomen zijn.
Zet de plant wel even buiten, want het spul stinkt enorm
Air schreef:Ik heb zelf laatst neem olie aangeschaft omdat dat voor alle beestjes en schimmels wel te gebruiken is en ik dat toch wat beter voor de plant ook vind dan spiritus oid.![]()
Ik was bij de action en vond daar jute touw, vond dus maar dat ik even wat "moeilijkere" knopen moest proberen. Met een filmpje erbij om even te zien hoe de knoop moet heb je het opzich zo door, en ik heb het met 3 strengen gedaan ipv. 4. (En ja ook deze begonia had meeldauw dus is nog een beetje sneu)
[ [url=m/yxAQxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Air schreef:Ik heb zelf laatst neem olie aangeschaft omdat dat voor alle beestjes en schimmels wel te gebruiken is en ik dat toch wat beter voor de plant ook vind dan spiritus oid.![]()
Ik was bij de action en vond daar jute touw, vond dus maar dat ik even wat "moeilijkere" knopen moest proberen. Met een filmpje erbij om even te zien hoe de knoop moet heb je het opzich zo door, en ik heb het met 3 strengen gedaan ipv. 4. (En ja ook deze begonia had meeldauw dus is nog een beetje sneu)
[ [url=m/yxAQxe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chanen schreef:Air, doe jij ook aan bestellingen? Want dan wil ik wel een stek van de tradescantia van badeendje in zo'n prachtige macramé pot van Air.![]()
Heel stylish, Air. Ik vind 'm echt prachtig.
Air schreef:Inspiratie kwam weg bij Liekec haar hangers hoor
Chanen schreef:Air, doe jij ook aan bestellingen? Want dan wil ik wel een stek van de tradescantia van badeendje in zo'n prachtige macramé pot van Air.![]()
Heel stylish, Air. Ik vind 'm echt prachtig.
Dankjewel! Maar hij is niet heel moeilijk hoor, en nog niet heel netjes. Vind het dan wat te ver gaan om het direct te verkopen, misschien als ik er wat handiger in ben
Anne182: ik heb dus jutetouw gebruikt van de action(lag hier bij al het gereedschap, tie-wraps ed.), maar dan ben je wel beperkt door de kleur. De andere had ik eerder met sisaltouw gedaan(zie je bij het linkerpotje), maar dat is erg stug waardoor dat niet heel fijn knoopt.
idinn schreef:Ik koop liever een al grote plant. Of het moet in de tc niet te krijgen zijn, zoals de kalanchoe pink butterfly. Versturen doe ik ook niet meer. Teveel gedoe
Anke98 schreef:Ik heb wel hulp nodig met mijn kentiapalm, stengel helemaal geel en het blad had gekke gele en bruine vlekken. ik ga hem na mn werk uitgebreid douchen maar wat kan dit zijn? Staat voor een raam op het noorden en had m al verplaatst ivm tocht
Macs schreef:Bij mij ook bekend dat de tradescantia bovenaan afsterft. Maar bij mij dus ook de wortels. Ik heb m nu al voor de vierde keer afgeknipt, opnieuw laten wortelen en terug gezet
Quir schreef:Ik moest deze even met jullie delen, zoooo verliefd op dit blaadje!
[ [url=m/OOWfKC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/olG1rJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
De andere begint het blad nu ook een beetje uit te rollen, maar die heeft 3 stengels. Deze foto van paar dagen terug
[ [url=m/oyvCOv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand of de eerste ook meer stengels/bladeren gaat krijgen? Of blijft het bij 1 blad?
Wil er nog wel 100 soorten bij van deze!
Mossel schreef:Heb er nog 1 staan, te koop voor de liefhebber
[ [url=m/cdTYci.jpg]Afbeelding[/url] ]
tessyke schreef:edit, wat denken jullie over die prijzen van de monstera variegata?
In het tuincentrum kost een grote meer dan 200 euro.
Gisteren zag ik stekken te koop voor 75 euro maar vandaag vond ik er van 35 euro.
Mijn man denkt nu al dat het een gouden plant is.....
xJennifx schreef:Ik volg mee als dat mag!
Het liefste zet ik mijn hele kamer vol met planten maar past helaas niet zoveel meer bij.![]()
Maar vind het wel leuk om hier allemaal jullie planten voorbij te zien komen.
Ik zal later mijn collectie nog wel eens laten zien.
tessyke schreef:Hier vliegenplakkers tegen de rouwmuggen, heel handig en ze zijn al uit de veranda
xIrlijn schreef:Ik ga maar eens op zoek naar bestrijdingsmiddelen voor wolluis. Heb dit plantje verdorie pas 2 weken
Air schreef:Bij die met 6 draden, knoop erin waardoor je dan met 12 draden werkt.. alleen kom je dan dus wel oneven uit bij de knopen aan de onderkantvind het zelf niet storend iig.
De lengte inschatten is toch wat lastiger als je een groot stuk knooptdit had eigenlijk lager gemoeten(want onderaan nog een rij knoopjes) maar kwam niet meer uit.
[ [url=m/Or4UM8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Go aardappel