[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:11

Joosiien schreef:
Sannanasje, dan wordt je geduld wel op de proef gesteld zeg!

Bedankt Janine! Ik probeer al vanaf dinsdag de bank te pakken te krijgen, maar elke keer lukt doorverbinden niet/is er een technische storing/zijn er geen medewerkers beschikbaar. Inmiddels ook al twee terugbelverzoeken gedaan, maar nog niks gehoord. Dus ik heb er net maar een mailtje achteraan gestuurd (ik ben ook ongeduldig, haha). In mijn hoofd ben ik alles dan ook al aan het inrichten. ;) De makelaar neemt nu contact op met de notaris en de werkgever is bezig met een intentieverklaring. Dus verder loopt alles hier wel.

Waarom 'de bank'? Waarom ga je niet naar een hypotheekadviseur? Heb je het in no time geregeld....
Ik had alles op vrijdag ingestuurd en op woensdag een volledig akkoord. :D

Ik heb volgende week eindelijk de overdracht! *\o/*
Dus ben aan het kijken voor GWL, verzekering, internet/tv. Vind het stiekem allemaal best lastig en spannend :+

Ik moet nog bedenken hoe ik er op zaterdag een koelkast bezorgd ga krijgen. :+ Want dat is toch wel fijn voor de klussers...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:14

Janine, ik bedoelde ook de hypotheekadviseur. Ik heb zijn visitekaartje niet (meer), dus daarom moet ik doorverbonden worden met zijn afdeling voor het maken van een afspraak. Ik denk dat het daarna ook snel geregeld is. Jouw bericht geeft hoop, dat is wat anders dan ''6 weken''. Al moet ik toch eerst mijn intentieverklaring nog zwart op wit hebben!

Spannend Janine! Super leuk.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 14-06-17 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:15

Oooh lekker balen dan weer!
Dan heb ik het wel getroffen met die van mij. Die belde me gewoon meteen zodra ik hem een mailtje stuurde.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:49

Bij ons loopt het nog niet lekker... hadden aanvraag bij Obvion gedaan, maar die gasten hebben het zo druk dat ze een verwerkingstijd van minimaal 6 weken hebben. En die tijd hebben wij niet meer. Gaan nu bij Regiobank maar moeten dan wel meer eigen geld inleggen, maar dat is maar zo. Hopen dat we dat wel redden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:50

Obvion is Rabobank. Zou je toch zeggen dat ze sneller kunnen zijn omdat moederbedrijf een Hypotheek in een week garandeert.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:44

Hier was ook alles redelijk snel rond !

Voor ons nu ook aftellen, maandag de sleutel *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:34

Bedankt Jans! Dat zou ik voor de paarden wel heel erg vervelend willen.

Gaaf Babsiej!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:34

Ik meld me hier ook weer! Nog geen twee jaar in ons appartement beginnen we nu al om ons heen te kijken naar een vrijstaand huis.
Als iemand nog iets leuk in tegenkomt... :o we zoeken iets in de hoek Drenthe/Friesland/Groningen. Dichtbij het bos met minimaal 5.000m2 grond.
Max.350.000euro.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:35

Jans schreef:
Obvion is Rabobank. Zou je toch zeggen dat ze sneller kunnen zijn omdat moederbedrijf een Hypotheek in een week garandeert.

Ja plus dat ze daarnaast telefonisch tegen onze adviseur hebben gezegd dat het goed zou komen (voordat we de aanvraag indienden) Dus het is een beetje gek. Zie op facebook dat veel mensen klagen, daar geven ze aan dat er gewoon niet tegenop te werken is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:44

Selka, kan ik mij voorstellen!

Carika, ik wou dat wij zoveel grond konden krijgen in deze regio voor zo'n bedrag. Soms ben ik echt wel jaloers op iedereen die gewoon lekker buiten, ver weg van de randstad kan wonen. Maar helaas ligt voor ons alle werkgelegenheid hier in de randstad. Gelukkig ben ik gek op Houten, maar alternatief was de Achterhoek geweest :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:50

carika schreef:
Ik meld me hier ook weer! Nog geen twee jaar in ons appartement beginnen we nu al om ons heen te kijken naar een vrijstaand huis.
Als iemand nog iets leuk in tegenkomt... :o we zoeken iets in de hoek Drenthe/Friesland/Groningen. Dichtbij het bos met minimaal 5.000m2 grond.
Max.350.000euro.

Zag net af voorbijkomen over iemand die paardjes verkoopt ivm te koop komen van huis waar ze bij staan ,las jou bericht en ben eens gaan kijken of ik betreffende huis kon vinden
Geen idee of deze het is maar dit huis is best leuk/lijkt ruim, als je door alle kleurtjes heenkijkt :+ en voldoet aan 2 v 3eisen (onderin drenthe nlk.)
http://www.funda.nl/koop/kerkenveld/hui ... erswijk-4/

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:23

De hypotheek-binnen-een-week van de Rabobank is ook alleen onder bepaalde voorwaarden. Dus dat zegt niet alles. Banken hebben het inderdaad razend druk. Ik raad ook al mijn klanten met klem aan om een minimale periode van zes weken aan te houden voor de financiering. Laatste financieringen zijn met een paar weken wel geregeld, maar soms heb je om de meest suffe dingen gewoon extra tijd nodig.

Hopelijk heb je de boel op tijd rond Roos!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:41

Rintah schreef:
carika schreef:
Max.350.000euro.

Zag net af voorbijkomen over iemand die paardjes verkoopt ivm te koop komen van huis waar ze bij staan ,las jou bericht en ben eens gaan kijken of ik betreffende huis kon vinden
Geen idee of deze het is maar dit huis is best leuk/lijkt ruim, als je door alle kleurtjes heenkijkt :+ en voldoet aan 2 v 3eisen (onderin drenthe nlk.)
http://www.funda.nl/koop/kerkenveld/hui ... erswijk-4/

Dank je wel ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:17

Wij zijn een van de weinigen waarbij een hypotheek binnen een week op ging. Wij hadden de hele papierenwinkel op orde en alles al uitgezocht van te voren. Zelf er al voor gezorgd dat er niets 'bijzonders' was en nemen bedrag aan eigen geld mee. Heel erg rechttoe rechtaan situatie voor de Rabo dus met relatief laag risico voor hen waardoor het kon maar ook dan is het een streven en niet een gegeven dat het lukt..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:22

Dat zij mijn hypotheekadviseur vanochtend ook. Als je alle documenten hebt dan is het bij de bank zo rond. Ik ben nu alle gegevens/documenten aan het verzamelen, oa moet er dus een taxatierapport komen. Hebben jullie dit ook door de "bank"/hypotheekadviseur laten regelen?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:26

De dag dat ons bod geaccepteerd is was ik alleen maar aan het bellen. Bouwtechnische keuring geregeld, taxatie geregeld, notaris geregeld enzo.
Ik heb dus de taxatie zelf geregeld en was blij dat ik dat zo snel heb gedaan omdat het plannen van de afspraak een week duurde en vervolgens duurde het ontvangen van het rapport ook nog een week. Maar doordat ik zelf alles zo snel geregeld had was onze hypotheek wel binnen 2,5 week rond (Aegon).

Werkgeversverklaringen hadden wij beiden voor die tijd al geregeld, hetzelfde als de overlijdensrisico verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:03

Taxatie is door de adviseur geregeld hier :j
Bij ons zijn ook alle papieren al bij Florius. Taxatierapport gaat er vandaag en of morgen heen, en dan is het ook alleen de formaliteit nog.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:15

Joosiien schreef:
Dat zij mijn hypotheekadviseur vanochtend ook.

Oh my..... :wow: :wow: Sorry voor mijn typo. Kan het niet meer aanpassen. Hij gaat het voor mij regelen en het voorlopig koopcontract kan ik volgende week tekenen bij de notaris. :) Tot dusver loopt alles.

Pro-actief Willemlover! :D
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 15-06-17 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:15

_O- ik had hem niet eens gezien :D

Taxatierapport net gezien, heel blij mee :D Eigen inbreng gaat flink omlaag zo :#

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:17

Fijn Jans! Daar hoop ik ook op, haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:36

Taxatie heeft mijn adviseur geregeld . Taxateur neemt dan wel contact op met de makelaar voor sleutel etc. Als die afspraak staat is het een kwestie van een paar dagen, bij mij iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:47

Hier gaat het ineens hard zeg.. vanmorgen taxatierapport gezien. Nu al de offerte van de hypotheek binnnen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:13

Hier iemand ervaring met het plaatsen van HR++ glas qua prijzen?
De gemeente waar ik woon en in blijf wonen na mijn verhuizing geeft subsidies hiervoor. Ik heb 2 vrij grote ramen die wel mogen. En nog eentje... :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:23

Wij zijn direct bij Rabo gegaan. Scheelt dat wij nieuwbouw kopen en de vestiging waar we voor hypotheek zitten zelf betrokken is in dit project. Geen taxatie etc nodig/mogelijk.

Hebben kennis die hypotheek adviseur is en die had wat tips gegeven waarmee we bij de bank aangeklopt hebben en het zelf konden regelen zo.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:51

Voor jou ook zwaar irritant sannanasje!
Ook sterkte...