Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:44

Bovenlichten weglaten was hier 120 euro per bovenlicht.

Bij 1 deur gedaan, de gang naar woonkamer deur. Wij hebben nu ook bovenlichten overal en het stoort mij niet. Tegen het licht kan je er ook altijd nog een plaatje in zetten oid. Ik vond de prijs voor meerwerk op een gegeven moment wel genoeg. :)

Bij ons zijn ze ook lekker bezig. Blokje tegenover ons staan de eerste muren al. Het oranje cirkeltje is/wordt ons huisje.

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:42

Eerste feestje op de bouwplaats gehad, echt heel leuk om van dichtbij te zien. Ze zijn beton aan het storten voor de fundering en hebben er wel bijzonder lekker weer bij! Eunice zorgde voor wat vertraging maar dat loopt nu weer lekker door.
360 werkbare dagen…ik vind het wel heel lang hoor! Hoe was dat bij jullie?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:48

Wij hebben de bovenlichten overal laten vervallen, dit kostte €95 per deur. Ik vind bovenlichten enorm storend, vooral bij slaapkamers :=

Wat fijn dat ze zijn begonnen @paars! 360 werkbare dagen is wel veel inderdaad, bij ons gaan ze uit van 180 werkbare dagen. Maar het blijft een beetje een breed begrip. Ze zijn bij ons op 16 augustus begonnen met de bouw en de oplevering is in mei.

Bij ons gaan de steigers er bijna af! Spannend! We zijn superblij met de woning en de voortgang. Onze woning heeft alleen ontzettend veel last van uitbloei (witte vlekken), waarschijnlijk is er gevoegd met te vochtig weer. Flink balen, want het ontsiert onze zijgevel behoorlijk. Iemand ervaring hiermee? De aannemer zet de hakken behoorlijk in het zand wat betreft meewerken/oplossen.

Afbeelding
Het gaat dus om de witte vlekken onder de ramen en naast de regenpijp.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:39

-O- jee…wist niet dat het zo heette, en google maakte me wijzer. Van wat ik lees moet er wel degelijk wat aan gedaan worden. Afhankelijk van het soort uitbloei kan het blijvend worden.
(Die ingepakte huizen zijn dus blijkbaar niet alleen bedoeld om de metselaars te beschermen voor de weersinvloeden.)
Heb je een woningborg certificaat oid waardoor je mss wat sterker staat tegen de aannemer? Hebben de andere woningen het ook?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:49

paars schreef:
-O- jee…wist niet dat het zo heette, en google maakte me wijzer. Van wat ik lees moet er wel degelijk wat aan gedaan worden. Afhankelijk van het soort uitbloei kan het blijvend worden.
(Die ingepakte huizen zijn dus blijkbaar niet alleen bedoeld om de metselaars te beschermen voor de weersinvloeden.)
Heb je een woningborg certificaat oid waardoor je mss wat sterker staat tegen de aannemer? Hebben de andere woningen het ook?

Helemaal mee eens! En mocht dit niet het geval zijn evt een rechtsbijstandverzekering? Lees nog even goed wat er in je koop-aanneemovereenkomst staat over het af te leveren werk

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:04

Dit is vroege uitbloei en deze vorm is heel onschuldig, dit heeft geen invloed op de kwaliteit van de bakstenen of het metselwerk. Het is oplosbaar in water en verdwijnt vanzelf door regen. Maar dit is precies de kant waar bijna geen regen op komt, dus dit moet eraf gespoeld worden. Ik vind eigenlijk dat de aannemer dit moet doen, omdat zij het netjes moeten afleveren. En ik wil hier liever niet nog 2 maanden tegenaan hoeven kijken :=

De twee andere woningen hebben het (helaas) niet, samen zouden we veel sterker staan inderdaad.

Over dit specifieke punt zie ik niks terug in het contract. Ik zie wel staan dat krimpscheuren als gevolg van het weer kunnen voorkomen, maar uitbloei wordt nergens genoemd. Maar wij zijn inderdaad in gesprek met degene die de opleverkeuring gaat doen voor ons.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:53

@Laux ziet er goed uit, gaat snel dan ineens he! Ooooh ik wist ook niet dat dat uitbloei heette, haha. Lastig wel.. Jammer dat de andere woningen het niet hebben, anders was het een stuk makkelijker geweest.

Voor ons een spannende dag vandaag; we hebben vanmiddag weer een kijkdag en tevens ons inmeetmoment! Afgelopen week de factuur voor de dekvloeren ontvangen, en dat ik van de week langs reed zag ik dat we eindelijk ook de dakpannen hebben liggen! Heel benieuwd hoe we het vandaag binnen aan gaan treffen! Ook komen er wat partijen inmeten; de keuken en vloeren worden ingemeten en de klusjesman die wat andere zaken gaat doen komt ook even wat inmeten! Super veel zin in wel :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:51

De wanden zijn hier gedaan. Super mooi geworden en ook echt strak. Op een plek is alleen toch wel een zetscheur te zien in de muur. Schilder is gisteren langs geweest om te kijken. Hij gaat overleggen of het voor nu te repareren is of dat het toch beter is om t voor nu zo te laten en over een jaar of 2 te herstellen. Hij gaf ook aan dat het alleen maar erger gaat worden nog.

Gisteren is de klusjesman begonnen met de toilet. Volgende week de vloer erin! Gaat lekker vlot!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:56

Wij hadden gisteren onze kijkdag! Erg leuk om weer eens door het huis te kunnen lopen. De dekvloeren zijn gestort en de tussenwanden zitten erin. Nu hadden we een veel beter idee bij de ruimtes dan de vorige keer in januari!

Voorkant van het huis, 2e van links
Afbeelding

Achterkant, 2e van rechts
Afbeelding

Begane grond uit 2 verschillende hoeken
Afbeelding
Afbeelding

Wel een paar dingetjes die ik me nu achteraf afvraag, misschien hebben mensen hier daar ervaring mee...

Is er iemand met zolderplaten waar de schimmel op zat/zit? Er waren gister toch wel wat plekken waar flink schimmel zat... Op de foto's helaas niet goed te zien

En heeft er iemand ervaring met een, zoals een buurtje het noemde, latei? Er zit een metalen balk vanaf het toilet in de gang tot voorbij de trapkast in de woonkamer op het plafond, en die zit ook op de eerste verdieping en loopt ook daar door een slaapkamer in.. Is natuurlijk ter versteviging van de vloerplaten bij de trap en de boel zou instorten zonder, maar het is best lelijk en niet makkelijk weg te werken... Wordt dat uiteindelijk met afwerking minder zichtbaar/storend? Op onderstaande foto is te zien wat ik bedoel, die metalen balk boven de trapkast.
Afbeelding

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:43

Oh dat had wel iets tactischer gekund ja. Als het boven kanaalplaatvloeren zijn ga je dat idd heel lastig weg krijgen. En zelfs met een breedplaat durf ik dat bij een raveelconstructie niet te garanderen. Ik denk de kast aan de linkerzijde op de foto groter maken. Net zo lang als het raveel.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:27

Een verladgd plafond erin zetten. Wel een duur geintje..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:57

Oh da’s wat ruim gedaan lijkt het (al heb ik er geen verstand van); lijkt te breed. Maar mss kon het niet anders. Niet fraai gedaan want je kan het bijna niet wegwerken zo. Op een verjaagd plafond na ook geen idee hoe dat anders zou kunnen.
We gaaf om dan echt in je nieuwe huis te staan na al die tijd!

Laura een zetscheur… vervelend…mss beter wachten idd, al wil je er liever niet 2 jaar tegenaan kijken. Waar zit het?

Hier druk aan de opruim; komende week foto’s maken.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:43

Leuk om zo door je huis te kunnen lopen Cindy_1993! Het voelt voor mij nu nog zo onwerkelijk, denk pas als je daar echt staat en de ruimtes kan zien, dat het allemaal wat echter wordt. Ziet er ruim en lekker licht uit! Jammer van die latei. Heb je daar nog contact over gehad met de aannemer? Het lijkt mij ook lastig weg te werken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:27

Wat gaaf Cindy! Dat schiet ook al mooi op zeg! :D

Bij ons zijn deze week de steigers weggehaald én de uitbloei is verwijderd! Erg blij mee, geeft direct al een heel ander beeld.

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:31

Veel beter Laux, mooi hoor!!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 07:20

Dat ziet er mooi uit Laux!

Vraagje, bij ons ga je op de plafonds van die v-naden zien. Wij vinden dat niet mooi en zouden het graag weg willen werken. Ik denk dat de enige optie stucen is. Maar dat kan eigenlijk niet in nieuwbouw toch? Of is een plafond weer anders? Weten jullie evt. andere opties?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:18

snuffie123 schreef:

Vraagje, bij ons ga je op de plafonds van die v-naden zien. Wij vinden dat niet mooi en zouden het graag weg willen werken. Ik denk dat de enige optie stucen is. Maar dat kan eigenlijk niet in nieuwbouw toch? Of is een plafond weer anders? Weten jullie evt. andere opties?

Wij hebben het gewoon laten stuccen, was geen probleem aldus de stuccer !

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:18

snuffie123 schreef:

Wij laten ons plafond iets verlagen met gips en dan glad stucen. Voordeel is dat je op elke gewenste plek spots en hanglampen kunt aanbrengen.

Wat een gaaf huis Laux! Hoe lang nog tot de oplevering?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:04

Volgens mij hebben alle projectwoningen van die V-naden als ze opgeleverd worden. Vind dat ook niet zo mooi inderdaad. Omdat het is afgewerkt met spackspuitwerk kan het wel zijn dat het stucen minder goed hecht.

Onze woning wordt in mei opgeleverd, spannend! :D We weten nog niet precies wanneer, maar kan niet heel lang meer duren dus.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:07

Laux schreef:
Volgens mij hebben alle projectwoningen van die V-naden als ze opgeleverd worden. Vind dat ook niet zo mooi inderdaad. Omdat het is afgewerkt met spackspuitwerk kan het wel zijn dat het stucen minder goed hecht.

Onze woning wordt in mei opgeleverd, spannend! :D We weten nog niet precies wanneer, maar kan niet heel lang meer duren dus.

Je kan dat spackspuitwerk ook laten vervallen natuurlijk :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:10

Nou nee dus, in ons geval niet :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:13

Oh wat stom! bij ons kon dat toen wel, wij hadden er niet aan gedacht maar de buren wel. In ieder geval waard om te vragen mocht iemand anders bezig zijn met een nieuwbouwwoning.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:52

Bedankt! Wij willen liever geen verlaagd plafond. Het vervallen van het spackspuitwerk staat bij ons inderdaad op de meer- minderwerklijst (helaas krijg je er nies voor terug :P ). Maar dan gaan wij het toch gewoon laten stucen.

Wij hebben vandaag de goed nieuws brief gekregen *\o/* . De notaris heeft ook gelijk gebeld en volgende week al een afspraak om alles te tekeken. Dat terwijl de hypotheek net vorige week akkoord is bevonden. Komt allemaal mooi samen en sneller dan gedacht!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:45

Gefeliciteerd Snuffie! Hier ook V-naden die worden weg gestuct. Vindt een strak plafond mooier!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:41

Ik heb ook V naden maar mij stoort het niet, heb er dus ook niets aan laten doen