Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:28

leuning :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:06

Kentaro schreef:
Ik kan alleen niet zien of deze dicht is aan de onderkant, als dat niet het geval is, zou ik het weer zonde vinden als je drinken morst en dat dan via de kieren op je bank komt... :o Anders lijkt hij mij ook heel handig!

Die zijn dicht aan de onderkant :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:10

Kirstenn schreef:
Wat een leuk idee van die expeditkast zeg! Wij maken ook een inloopkast-kamer en wilden voor een pax gaan maar dit is ook het overwegen waard!

k

Het is idd een idee zeg! Die Expedits zijn maar 40 diep, dus die nemen niet veel ruimte in!
Wij hebben ook een inieminie slaapkamertje (2 bij 3) of zo, waar nu 2,5 grote kasten in staan én het wasrek én het rek met wasmanden. Dus jullie snappen wel: je kan er haast geen poot trekken.
Maar op onze slaapkamer kan er ook niet zo'n grote/diepe kast bij, want dan kunnen er geen openslaande deuren meer open of je botst tegen de kast aan als je je bed uit komt :')
Probleempje is alleen wel dat ik dus NIET van de nette kasten ben... :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 01:42

Gisteren is mij weer een woning aangeboden..
We staan op nummer 3 dus is even afwachten wat de andere 2 voor mij gaan doen.
Ze kunnen reageren to maandag!!
Spannend!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 02:17

Spannend! Ik stond 4de op dit huisje en kreeg hem! Uitgeleefd maar prima voor mij alleen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:19

hier voor de meubels flink deel marktplaats, zelfs de bank, was een zeer jonge ikea ektorp bank, met bon en garantie er nog op voor 8,5 jaar
maar ik zag het niet zitten om overal de hoofdprijs voor te moeten betalen, we hebben een teakhouten buffetkast voor een schijntje, een mooie boekenkast voor bijna niks(ding is handgemaakt) de koffietafel is de eettafel uit het vorige huis(gewoon de poten afgezaagd )

en dan aangevuld met een nieuw tvmeubel , een antieke ladenkast van mijn moeder, daarvoor van een tante etc

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:10

Wij hebben net eetkamerstoelen gescoord met 20% korting :D

Ik kijk wel vaak op marktplaats maar kan weinig vinden.. vind dat mensen vaak alsnog veel vragen voor hun meubela. Dan koop ik het liever nieuw :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:16

Bij de kringloop kost het geen drol. :D Ik heb daar donderdag een ontzettend gave kaptafel gekocht. Ga 'm wit maken, zie 't al helemaal zitten <3

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:24

Bij de kringloop kun je Idd veel voor weinig krijgen.
Toch ben ik er zelf niet zo'n fan van.
Laat je de voor en na foto hier wel zien? :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:55

Ja natuurlijk! :D Haha ik kan niet wachten om te beginnen..

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:11

Marley, wat een mooie babykamer! Hier zou ik zelf dus niet aan denken bij een babykamer, maar ik vind dit veel mooier dan de meeste babykamertjes. Ik ben benieuwd hoe het er met meubeltjes uit gaat zien.

Takkie_muis, ik vind het er een beetje rommelig uitzien doordat je oa een hoop verschillende stijlen en kleuren meubeltjes hebt. De plankjes met mandjes aan de muur die al eerder genoemd werden vind ik wel een goed idee. Het ziet er dan wat minder rommelig uit, en het "breekt" je muur een beetje. Persoonlijk zou ik denk ik de eetstoelen, tv meubel, en blad van de salontafel wit maken zodat het wat meer dezelfde kleur is en er rustiger uit ziet. Misschien kun je ook de canvassen verdelen over je muren ipv alles aan 1 muur? Wel gaaf, die felle muren!

Yvettee, jouw kamer kan zo in de Ikea-catalogus! Echt super hoe je met de ruimte omgaat. Alles staat er in, en toch oogt het heel rustig. Ik vind de boom ook mooi, en je gordijnen met knoop. Is die boom een muursticker, of heb je hem geschilderd?

Ziviaantje, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken.

Britt, wat een gaaf huis! Ik vind de vloer ook wat minder, maar de rest van het huis en de tuin zijn :wow: . Je appartement vind ik trouwens ook mooi.

Pivione, gefeliciteerd!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn meubels komen veelal van verkoopsites als marktplaats. Soms verf ik ze nog in een andere kleur. Mijn gordijnen bv heb ik ook via mp gekocht. Voor 25,- incl roedes had ik gordijnen voor alle 3 mijn ramen in de woonkamer. Ik heb ook veel spullen van Ikea, en voor accessoires shop ik graag bij winkels als Xenos, Kwantum, Jysk, Action, etc.

Yvette, handige site van Ikeahackers!

xMendy, zo'n poef met een dienblad lijkt me juist wel handig. Met een dienblad erop heb je een tafel, kun je er leuke dingen op zetten, en je glazen, etc. En zonder dienblad kun je je voeten er lekker op leggen. Multifunctioneel dus.

Kentaro, zou je met zo'n dienblad op je armleuning niet snel je glas om stoten ofzo? Ik zou zo'n kluns wel zijn iig :o .

Branka16, hoe werkt dat dan bij jouw woningbouw? Hier moet je zelf het aanbod in de gaten houden en reageren als je iets wilt hebben. Na de sluiting van reageerperiode (1 week) kijken ze wie de meeste punten heeft en die krijgt het aangeboden. Weigert die persoon, dan wordt het aangeboden aan de reageerder die daarna de meeste punten heeft. Punten krijg je bij inschrijving (hoeveelheid is afhankelijk van bv je leeftijd), en elke maand dat je ingeschreven staat.

Kirstenn, ik vind ook vaak dat mensen veel vragen voor 2e hands meubels. Als het verschil dan niet al te groot is koop ik ook liever nieuw. Maar als ik iets nieuw te duur vind en het toch graag wil hebben, dan wacht ik gewoon tot iemand het wel voor een redelijke prijs aan biedt. Alleen vergt dat wel wat tijd, geduld, en goed mp bijhouden.

Ik heb weer gereageerd op een appartement, in dezelfde buurt als de vorige keer (2 maanden geleden). Vorige keer was ik 3e, dus ik heb nu wel goede hoop eigenlijk. Helaas wel sinds vorige week de helft van mijn uren kwijt op mijn werk. Qua tijd niet zo heel erg, alleen financieel zat dit eigenlijk niet helemaal in de planning zeg maar. Als het goed is is het maar tijdelijk, maar eerst zien en dan geloven.

Weet iemand trouwens een manier om goedkoop aan verhuisdozen te komen? Ik vind ze in de bouwmarkt etc eigenlijk best duur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:34

MP :D Je bent net te laat..... Wij hebben er toevallig laatst nog aardig wat via MP weg gedaan :P
Je moet er wel redelijk snel bij zijn, want ze gaan best snel op MP!

Wat balen van je uren zeg! Inderdaad maar hopen dat het voor (korte) tijdelijk is. Zeker als je voor een huisje aan het kijken bent.

YES, laaaaaang geleden was ik op zoek naar een leuk idee voor een lamp op het lichtpunt midden in onze huiskamer. Dat is er een uit een stuk hout geworden!! Hij moest nog steeds opgehangen worden, maar dat is nu eindelijk gebeurd!! Ben er echt blij mee :D Ga even de foto op de computer zetten en dan zal ik hem plaatsen!

En betreft het omstoten van zo'n dienbladje, ik weet zeker dat dat bij mij ook zou gebeuren... :+

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:42

Ik ga hier ook maar meelezen ik ga volgend jaar op kamers en ik moet alles nog behalve een (eet)tafel, kledingkast en bureau. Dus kan ik mooi inspiratie op doen hier!

Ik hou van brocante meubelen / antiek. En het liefst alles wit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:47

@Inge_83 , de salon tafel moet ook nog gedaan worden met een witte laag , mijn dressoir durf ik niet te verfen die was voor mij doen duur :P (180 euro was toen een flinke hap ) Misschien toch een (wit )tv meubel of een ander meubel voor ie op kan staan goedkoop op de kop tikken en het dressoir naar mijn slaapkamer verhuizen.. (heb nog een opknapper witte kast bij mijn ouders nog nieuw maar paar beschadigingen en toen mocht een maat van mijn broer die bij die winkel werkt hem gratis meenemen :) , die zou wel kunnen staan... maar is gelijk zo wit dan de bovenkant wit houden en de rest lekker fel kleurtje ofzo , of een wit iets over het huidige dressoir moeilijk..)

Afbeelding

Mijn neefjes gaan neefjes art maken , ze zijn 6-3-bijna 2 en 5 maanden dus ik verwacht wat :') die 4 hang ik op :) , en ik ga goedkoop zoeken naar een wandplank en 2 mandjes :)

Kentaro wat gaaf!!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:52

Gave lamp Kentaro!! Heel apart!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:52

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:56

MarlindeRooz, als je nu al begint regelmatig mp in de gaten te houden kom je vast veel leuke dingen tegen voor weinig geld. Als je tenminste ruimte hebt om op te slaan tot je het nodig hebt.

Kentaro, aparte lamp! En gelukkig ben ik niet de enige die zo'n dienblad om zou stoten :+ .

Takkie_muis, hoe groot is dat witte kastje van de foto? Ik zou hem wit laten denk ik, mits het niet al te groot is. Wit staat wel rustig, en je muren zijn al best fel, dus echt "steriel" wordt het niet. De lades een kleurtje geven is ook een optie, maar dan zou ik wel kleuren kiezen die al in huis aanwezig zijn zodat het niet weer een allergaartje wordt. Je kunt ook kijken of je ergens een leuke bies voor op de lades kunt vinden, of deze zelf schilderen met bv een sjabloon en verf in de kleur van je muur.

Marlinde, netjes! Dat lichte geeft wel een ruim idee, maar zelf hou ik toch wel van wat meer kleur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:00

Ja ik ben best een rommelkont, dus ik wilde het wit en "strak". Anders wordt deze kamer wel erg klein. en MP heb ik net op gekeken ja. :j

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:04

Inge_83 schreef:
Yvettee, jouw kamer kan zo in de Ikea-catalogus! Echt super hoe je met de ruimte omgaat. Alles staat er in, en toch oogt het heel rustig. Ik vind de boom ook mooi, en je gordijnen met knoop. Is die boom een muursticker, of heb je hem geschilderd?

Weet iemand trouwens een manier om goedkoop aan verhuisdozen te komen? Ik vind ze in de bouwmarkt etc eigenlijk best duur.

Ah wauw dankjewel wat een leuk compliment!
Die gordijnen met de knoop waren alleen een tijdelijke oplossing haha, ze waren te lang dus ik had ze even snel zo geknoopt. Zodat mijn moeder ze dit weekend kon inkorten. (ikzelf ben niet zo handig met de naaimachine haha)
En intussen staat mijn tv er ook nog in (op kleine expeditkastje in woonkamer). En heb ik wat meer frutseltjes overal geplaatst. (kleine roosjes in vaasjes, meer fotolijstjes op de kale muur, lampje op lack tafeltje, de drona bakken opgepimd, krijtbord staat nu een tekst op)
De boom heb ik zelf ontworpen en geschilderd! :D

Voor goedkope verhuisdozen. Ik weet niet waar je precies woont (in dorp of stad), maar hier in de supermarkt waar ik werk (wel in een dorp dus misschien zijn ze daar wat klantgerichter) komen heel vaak ook mensen vragen voor bananen dozen. Die zijn heel stevig! En gratis! En als we ze hebben kunnen ze ze gewoon meekrijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:11

Volgens de site 85x90x39 , heb geel groen rood en een bank met allemaal kleuren kleden (vooral wit en beige , de donkere zit ik op zie je niet :P ) maar het zijn 2 kleine en 4 grote laden dus ik kan eventueel afwisselen :) , een biesje is ook leuk!

En hebben jullie ervaring met gordijnen verven? , ik heb ooit eens een rijbroek geverfd en alleen de rits en stiksels bleven de oude kleur ..Deze gordijnen zijn fijn maar vindt het geel niet zo :)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:42

MarlindeRooz, ik ben ook een rommelkont hoor. Ik heb ook alles strak en licht gehouden, maar wel met fel paarse muren. Om een idee te geven hier wat foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=AUR8OBOQ . Achteraf zou ik een andere vloer gekozen hebben, maar deze lag er al.

Yvettee, ik vind die knopen in de gordijnen wel wat hebben. Zeker als ze op gelijke hoogte zouden zitten, maar ik ben nogal een symetrie-verslaafde. Respect voor je boom! En als het nu "aangekleed" is, is het tijd voor nieuwe foto's :D.

Ik woon in een dorp waar geen supermarkt is, dus ik ga altijd naar "de stad" (Goes) om boodschappen. Ik ga eens kijken of ze daar ook zo'n dozenbak hebben. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...

Takkie_muis, gordijnen verven heb ik geen ervaring mee. Ik was mijn vorige gordijnen beu (rood/oranje/bruine print, dus paste niet meer bij de rest nadat ik dat gepimpt had) en heb toe via mp voor 25,- andere (witte) gordijnen kunnen scoren. Of verf dekt is denk ik ook afhankelijk van welke soort stof je hebt, en welke kleur ze nu zijn en welke kleur het moet worden. Er zit mss ook nog wel verschil in soorten verf. Je hebt wel effen gordijnen, dus dat is denk ik wel een voordeel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:03

TM kijk ook eens bij de Action voor leuke mandjes. Kost daar haast niets :)
Ik heb zelf graag iets van een leuk blad ofzo met steentjes als bodem en dan kaarsjes, plantjes, beeldjes. Dan heb ik wel al m'n zooi maar netjes op 1 plek :D
En ik wissel af, zo staat er regelmatig een andere samenstelling en het staat niet zo vol.

Maar goed het is natuurlijk persoonlijk, ik ben echt anti rommel terwijl een ander mijn huis te netjes zou vinden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:11

Leuk gedaan Kentaro, die lamp!

Wb verhuisdozen hadden wij het geluk dat mijn vriend's broertje en schoonzusje net verhuisd waren en een paar jaar geleden zijn ouders. Hier wordt alles hergebruikt dus. Maar op MP kun je soms ook geluk hebbem :j

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:52

Als dat appartement door gaat wil ik misschien dit wel met mijn bed doen: http://www.ikeahackers.net/2012/11/foot ... esund.html. Alleen wil ik wel graag de originele poten behouden ipv die houten, zodat ik een gewoon dekbed kan gebruiken. Ik kan het bovenste deel gewoon afzagen, dat zal met de stabiliteit niet echt iets doen, maar dan zit ik daarna met gaten op de punten waar gezaagd is. Iemand een idee om dit netjes en functioneel op te lossen?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:22

Zoo, heel late reactie maar ik heb snel wat foto's kunnen maken. De aannemer wil morgen alles af hebben, hoop dat het lukt. We hebben vandaag hout gekocht voor de plankjes, ik ga ze beitsen/lakken en m'n man hangt ze op.

Dit is de inloopdouche met ruimte voor doucheproducten
Afbeelding

En als je binnen komt, je kijkt nu tegen het nog niet bestaande badmeubel aan :P
Afbeelding

Het is dus een L vorm en in het vierkantje dat ontbreekt komt de wasmachine te staan (staat nu nog vol met troep dus nog geen foto ;) )

En nu ga ik even bijlezen :)