Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:07

C_arola schreef:
DebGizmo schreef:
Hoe maken jullie je smooties? En welk fruit (seizoensfruit, dus goedkoper) en evt groente kan daar het beste voor gebruikt worden?

Een paar keer gemaakt maar ik heb nog niet een smaak gemaakt wat ik echt lekker vind. Ik gebruikte aardbeien, banaan (weinig want het heeft een sterke smaak), kiwi en meloen, dat gecombineerd met melk of melk met een smaakje, laatste was qua smaak niet nodig maar dat had ik een keer gelezen in een recept.

Ik doe als ontbijt vaak havermout (AH Basic, kost niks), sinaasappelsap en een banaan door de blender. Lekker, gezond en vult ook nog eens.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:04

Citaat:
Ik doe als ontbijt vaak havermout (AH Basic, kost niks), sinaasappelsap en een banaan door de blender. Lekker, gezond en vult ook nog eens.

Heb je die havermout eerst geweekt Tiggs ?
en welke hoeveelheden gebruik je ?

Tiggs

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:03

Nee, gewoon rauw. Hoeveelheid weet ik niet precies, gooi gewoon wat bij elkaar :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:52

Tiggs schreef:
C_arola schreef:

Een paar keer gemaakt maar ik heb nog niet een smaak gemaakt wat ik echt lekker vind. Ik gebruikte aardbeien, banaan (weinig want het heeft een sterke smaak), kiwi en meloen, dat gecombineerd met melk of melk met een smaakje, laatste was qua smaak niet nodig maar dat had ik een keer gelezen in een recept.

Ik vraag me af of ik de combi sinaasappelsap en banaan lekker zal gaan vinden maar kom wel in de verleiding om het eens uit te proberen. Ga het in ieder geval opslaan :j

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:30

Met havermout, nog nooit geprobeerd, maar is zeker een idee! Doe er nu vaak yoghurt bij

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:06

van de week voor 45 euro boodschappen gedaan! Het scheelt enorm als je 3 dagen lang ergens andere mee eet zoals bij ouders en schoonouders. We hebben deze week ook de vriezer eens helemaal leeg gegeten zodat we hem konden ontdooien en volgende week dus weer een nieuwe voorraad aanleggen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:25

Door de havermout vult het goed!

Budgettip: Earl grey thee van de Lidl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 05:39

Moest gisteren om half 5 nog afbak broodjes hebben en om kwart voor 5 in de bakker bart had 5 afbak broodje ls en 10 mini meuslibollen voor 2 euro :9

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:18

Van de week (eindelijk) een nieuwe laptop gekocht, dus nu even een poosje zuinig aan om de spaarrekening weer wat te spekken.
Was vandaag bij Lidl geweest, maar de goedkopere groentes waren allemaal al op. Wel een zak wortelen meegenomen. Daarna maar even doorgelopen naar Jumbo om te kijken of ze daar wat hadden. Broccoli gekocht (duurder dan Lidl, maar ja die had hem niet meer) én een beschimmelde tomaat gevonden wat dus goed was voor een groentetas en ik kreeg een héle mooi tas zeg.
Er zat in:
- Zak mandarijnen
- Schaaltje met 6 Fuji appels
- Mango
- Stoplicht paprika's
- Zak zoete puntpaprika's.
Best wel duurdere en luxere dingen ook erbij dus, dus ben er erg blij mee :D
Bij de zuivel ook nog een verpakking met 2 van die mona dame blanche puddinkjes gevonden die op morgen stond, dus we hebben vanavond ook nog een lekker gratis toetje.

Wel 1 minder slim ding gedaan, ze hadden vanalles afgeprijsd liggen en ik zag Haust toastcups ofzoiets voor 50 cent, dus ik dacht dat is niet duur die neem ik mee, waren ook nog lang houdbaar. Maar bij de kassa bleek het maar 19 cent te schelen met de normale prijs, dat viel me eigenlijk nogal tegen want nu heb ik iets gekocht wat ik nog niet nodig had. Nou ja, het was gelukkig geen dure aankoop en volgende keer weer beter opletten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:30

Ik heb net een aubergine meegnomen van de lidl A 0,39 ct. Ben ze nu aan het grillen met peper en zout. En ondertussen macaroni aan het koken. Ik maak een ovenschotel met macaroni, blikje gepelde tomaten, schijven gegrilde aubergine en daarboven mozzerella. Geen vlees vanavond dus

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:38

@Alwiene: Maar je kan het ook op een andere manier bekijken. Je had blijkbaar wel een keer zin in die Haust toastcups en je vond 0,50ct een prima bedrag om het gewoon zo naast de boodschappen mee te nemen. Of het dan uiteindelijk 0,19ct scheelt of een euro, dat zou niets uit moeten maken, je had het toch sowieso niet nodig. Daar veranderd het kortingsbedrag niets aan ;) Enne, als je kijkt wat je bespaard hebt met de gratis toetjes en de tas met groente, dan is die 50ct super dik terugverdient!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:10

goede score alwiene :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:32

joyce2 schreef:
@Alwiene: Maar je kan het ook op een andere manier bekijken. Je had blijkbaar wel een keer zin in die Haust toastcups en je vond 0,50ct een prima bedrag om het gewoon zo naast de boodschappen mee te nemen. Of het dan uiteindelijk 0,19ct scheelt of een euro, dat zou niets uit moeten maken, je had het toch sowieso niet nodig. Daar veranderd het kortingsbedrag niets aan ;) Enne, als je kijkt wat je bespaard hebt met de gratis toetjes en de tas met groente, dan is die 50ct super dik terugverdient!

Haha ja zo kan je het ook bekijken, maar ik dacht echt dat het meer zou schelen en dacht van over een tijdje zal ik ze wel weer eens willen hebben (had ze nu pas gehad namelijk) en dan moet ik tzt de volle mep betalen dus laat ik nu maar vast een doosje meenemen dat scheelt toch flink. Alleen ja dat scheelde dus helemaal niet zoveel haha.
Maar geeft niet, heb inderdaad flink bespaard met al dat gratis fruit en groente en die 50 cent zal ik dan ook niet van wakker liggen hoor. Ging me meer om het principe dat ik er door de sticker gewoon ingetrapt ben dat het wel heel goedkoop zou zijn LOL

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:20

Breekt ff in, maar de jumbo geeft t toch alleen gratis mee als de datum van vandaag is? Gistrr bij de jumbo geweest en lag erg veel vlees tot vandaag. Durfde het niet te vragen want dacht dat het echt de uiterste datum moest zijn...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:47

Ik breek ook in:

Van http://www.jumbo.nl

Jumbo schreef:
De versgarantie werkt als volgt:
Vindt u ondanks onze zorg een product met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen? Dan krijgt u het product gratis.

Uitzonderingen:

Voor vers vlees, verse vis, gekoelde sandwiches en vers banket geldt uitsluitend: houdbaarheidsdatum van vandaag? Product gratis.
Vers brood wordt niet meegegeven.
Vindt u een product met een verstreken houdbaarheidsdatum? U ontvangt maximaal één exemplaar van het betreffende product met een goede datum gratis.

We geven een product met een verstreken houdbaarheidsdatum nooit mee om redenen van productsaansprakelijkheid. Ook niet ten behoeve van goeden doelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:51

Dat dacht ik al :) , Jumbo is op de datum gratis , C1000 50% korting de AH 35% korting en Lidl 30% wat een verschil in vlees per winkel op de datum :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:42

Klopt vlees wel maar kaas, zuivel, voorverpakte groente etc en houdbaar geldt allemaal vandaag en morgen.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:43

Aha :) gelukkig maar dan!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:08

aardbeien voor 1,90 bij de lidl, bakje van 500gram en ze zijn zalig!
Vandaag voor weinig geld boodschappen gedaan, even gekeken in de kasten en dus daarop aangepast, dus minder nodig.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:15

Jammer dat wij geen Jumbo hebben, dan kun je nog eens wat goedkope dingen scoren. Ik ben echt slecht in boodschappen doen, altijd te veel kwijt en ook altijd dingen mee die ik eigenlijk niet nodig heb...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:22

@Rena: Zou het voor jou dan niet schelen om een boodschappenlijstje te maken en je daar strikt aan te houden? Ik maak thuis altijd een lijstje met spullen die (bijna) op zijn en spullen die ik nodig heb voor bijv. het avondeten. Daarbij hou ik ook de aanbiedingen een beetje in de gaten en met goede deals hou ik dan bijv. mn voorraad in de kast en vriezer op pijl. Wij besteden gemiddeld zo'n 50 euro per week (afgelopen weken kwamen we niet boven de 35 euro uit, maar de laatste week zaten we weer op 70 euro omdat we een grote voorraad met sap, frisdrank en vlees hadden gehaald).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:37

het scheelt al als je bedenkt wat je die week wilt eten aan avondeten, en daar je lijstje op baseert.
Dus wat wil je eten, wat heb je daar voor nodig en wat moet je dus halen dit keer in de winkel?
Daarnaast je gewone fruit en brood/beleg en huishoudelijke stuff.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:39

Ja lijstjes maken doe ik wel, maar dan zie allemaal lekkere dingen die toevallig in de aanbieding zijn en dan koop ik dat allemaal :P haha

Bedenken wat ik de week wil eten vind ik al lastig. Ben nogal koos inspiratieloos haha.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:44

haha nou ja is niet zo moeilijk toch?
Wat wij deze week eten:
champignon stroganoff, nasi, pasta, spinazie a la creme, wraps, teriyaki en rijstschotel.
Veel rijst dus deze week ivm wat er nog in huis was.
Andere weken juist meer aardappels (gewoon met aanbiedingsgroente, of lekkere ovenschotels / stamppot).
Misschien kun je jezelf een maximum geven aan wat je aan lekkers mag kopen, hetzij qua aantal (dus bv 2 zakken chips en 1 zak nootjes) hetzij qua bedrag.

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:46

Leuk topic, ik lees graag ff mee