[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:04

vandaag wordt bekend of de overdrachtsbelasting omlaag gaat toch?
wie weet gaat dat helpen. :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:14

Ik denk dat die maatregel toch wel behoorlijk effect moet hebben, zeker omdat men nu aangeeft dat het maar voor een jaar is. Dat moet toch twijfelaars over de streep trekken en dan krijg je hopelijk een sneeuwbaleffect.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:33

Voor ons zou het ook een fijne som schelen! We hebben om 1u overdracht! :):) Ik heb woensdag mijn huurwoning opgezegd en gister werden we al gebeld door iemand die morgenochtend wil komen kijken omdat ze maandag voor 12u moet beslissen of ze de woning wil hebben. We gaan vanochtend als de sodemieter de woning flink schoonmaken in de hoop dat ze de laminaatvloer wil overnemen, scheelt ons een heleboel werk als we die er niet uit hoeven te halen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:38

Jee, Imre, als dat met een week terugwerkende kracht wordt gedaan, heb je echt een lekkere meevaller!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:50

Jeetje Imre, dat gaat lekker snel zeg! :D
Heel veel plezier vanmiddag!

Jammer dat het maar met TWK van een week is, als het besloten wordt!
Anders zouden wij ook een lekkere meevaller hebben":+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:53

Gisteravond op RTL-nieuws hadden ze het over 15 juni, zou betekenen dat mijn broertje ook nét binnen de regeling zal vallen. Die heeft volgens mij rond de 18e de sleutel gekregen.

Vriendje is alvast de auto vol aan het stoppen met spullen die we mee willen nemen naar het huis om te klussen en ik ben aan het schoonmaken. Het is beter als we allebei ons eigen ding doen vanmorgen, denk dat we elkaar anders in de haren vliegen. :))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:56

Aaaaah balen, ik hoop TWK vanaf 1 juni :Y)
Wij hadden idd ook al de hele auto volgepropt met spullen toen we de overdracht hadden!
Zal wel apart zijn, straks voor de eerste keer in jullie huis staan terwijl het echt van jullie is!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:43

Hoi allemaal , heb eerder wel in het topic gereageerd en lees nu zo af en toe eens mee , en zie ik ineens iets over de overdrachtsbelasting ?? Dat zou wel heel gaaf zijn , valt dat dan helemaal weg of wat is de bedoeling ?

Heb mijn huis al sinds eind 2008 te koop staan , pfffft. Er zijn 2 kijkers geweest in 2010 , niemand heeft een bod gedaan.... Het is een schitterend huis , iedereen is altijd helemaal weg er van en enorm onder de indruk , maar de 2 slaapkamers doen de verkoop de das om denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:47

jeetje pmarena.. dat is me al een tijd :oo :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:48

Dat is al wel een lange tijd zeg pmarena!
Is het beneden wel groot? En geen mogelheid voor een 3e slaapkamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:56

ik heb zelfs maar 1 slaapkamer..
maar als je alleenstaand bent, is het huisje echt wel groot genoeg.
prijs is er natuurlijk ook naar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:22

pmarena schreef:
Hoi allemaal , heb eerder wel in het topic gereageerd en lees nu zo af en toe eens mee , en zie ik ineens iets over de overdrachtsbelasting ?? Dat zou wel heel gaaf zijn , valt dat dan helemaal weg of wat is de bedoeling ?

Heb mijn huis al sinds eind 2008 te koop staan , pfffft. Er zijn 2 kijkers geweest in 2010 , niemand heeft een bod gedaan.... Het is een schitterend huis , iedereen is altijd helemaal weg er van en enorm onder de indruk , maar de 2 slaapkamers doen de verkoop de das om denk ik :P

De bedoeling is dat het tijdelijk van 6 naar 2% gaat.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:58

Lees net dat het definitief rond is vanaf 15 juni... voor 1 jaar... onze overdracht is 31 oktober.. betekend dat wij er dus invallen. Geloof het nog niet, maar wat zou dat een meevaller zijn!!!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:38

Inderdaad het is rond! !!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:39

Geweldig nieuws. Niet dat wij er persoonlijk wat aan hebben, maar ik denk dat dit een goede boost is voor de woningmarkt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:49

Het is in ieder geval een begin :j

Ik heb de hele middag aan jullie gedacht Imre, hoe is het gegaan??

Wat een poos joh pmarena, hoewel ik het wel meer hoor.

Vanaf 1 augustus nieuwe Gedragscode Hypotheken, wat we nou al goed merken. En dan doe ik nog niet eens acquisitie. Maar mensen die willen verhogen/omzetten hebben er ook wel fors mee te maken. En dan kan het betekenen dat mensen echt vast zitten in hun hypotheek...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:22

Wij zijn ook wel heel blij met de mindering aan overdrachtsbelasting. Nu hopen dat de kijkers van vorige week nog steeds geinteresseerd zijn en een bod gaan uitbrengen en wij zelf ook op pad kunnen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:05

Dat is zeker een meevaller voor velen :j .

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:58

Onze dag was... heel maf. :D We hadden om half 1 de laatste inspectie van het huis, waarbij het ons vooral ging om of gas, water en electra alweer waren aangesloten. Dat leek eerst niet zo te zijn, maar tien minuten later was het toch geregeld. We hoorden in het huis al van de verkopend makelaar dat we bij de notaris allerlei opties zouden horen over wat we konden doen zolang die korting op de overdrachtsbelasting nog niet definitief rond was. Nu tekenen (om 1u vanmiddag) was geen goed idee. Stel dat de regeling komende maandag in zou gaan, dan zou het wel de moeite waard zijn om pas na het weekend te tekenen natuurlijk. Maar ja, we wilden wel graag vandaag nog aan de slag in het huis en niet tekenen betekende ook geen sleutels... Uiteindelijk met de notaris afgesproken dat we alle papieren door zouden spreken, samenlevingscontract en testament vast zouden tekenen en dan weer weg zouden gaan. Zonder overdracht, zonder sleutels en pas weer terugkomen als we uitslag hadden van het besluit van de ministerraad. Of dat vrijdag zou zijn of maandag maakte hen niet zo heel veel uit. Wel moesten we als het pas maandag werd een boete betalen van wel 20 euro. Dat hadden we er wel voor over. :D We zijn een broodje gaan eten in het dorp met twitter aan op de telefoon zodat we het nieuws konden volgen. Bloednerveus, enorm hyper. Hihi. Rond half 3 berichtjes dat het erdoor was en om kwart voor drie het eerste nieuwsbericht in een krant en op de site van de NOS. Dus wij weer naar de notaris. :D Dus om half vier stonden we in het huis! :D

We zijn meteen aan de slag gegaan met gaten boren om de stopcontacten in de muur te verzinken en de bedrading opnieuw te trekken. Is een aan elkaar geknoopt zooitje en totaal niet veilig. :n Mijn schoonouders zijn geweest, mijn zwager, mijn vader en een goede vriend van ons. Die laatste is CV-instalateur en helpt ons met het verbouwen. :D Samen met hem zijn we tot kwart over 10 bezig geweest. Ik heb vooral boven behang staan steken, terwijl zij in de woonkamer aan het boren waren. En we hebben iedereen rondgeleid, patatjes gegeten met mijn schoonouders en vooral heel veel rommel gemaakt. :))

Ik ben kapot. := Wat een zenuwslopende middag! Maar ik ben heel blij dat het erdoor is. Hoe die teruggave van de overdrachtsbelasting precies wordt geregeld heb ik nog niet gehoord. Zou leuk zijn als we het gewoon op onze rekening gestort krijgen, maar ik kan me ook voorstellen dat we het van de NHG verplicht moeten aflossen. Ook prima. Het is een enorme meevaller!

Zo, en nu ga ik naar bed. Excuses als het verhaal wat onsamenhangend is, ik ben al lang blij dat ik mijn vingers nog over het toetsenbord kan bewegen. :))

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:14

Een bijzonder verhaal, met een super mooi slot. Gefeliciteerd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:24

Super Imre! Gefeliciteerd!!!!

Ben me beetje aan het verdiepen in verbouwing. Komt nog veel bij kijken. Willen open keuken maken en waarsch. een deur verplaatsen in de muur van de woonkamer. Moet je vergunning voor aanvragen. Dat duurt op zich al 8 weken..... pfffff, dan kan je ook niet echt snel aan de gang :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:07

Voor de mensen ZONDER aankoopmakelaar....... hoe hebben jullie het bieden aangepakt? Telefonisch? Per mail? Beiden?
En hoe had je de voorwaarden geformuleerd?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:28

Telefonisch, wel via mijn schoonmoeder. Ik ben zelf heel slecht in direct onderhandelen, via iemand anders is toch makkelijker. Voorwaarden ook telefonisch.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:29

Telefonisch, voorwaarden ook telefonisch melden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:20

Ik lees eigenlijk overal dat makelaars het schriftelijk doen (en dat is tegenwoordig per mail).
Ik zat te denken om telefonisch te doen, met direct erna een mail. Dan heb je ook een tijdstip van je bod (mochten er meer biedingen zijn is dit relevant).