wie weet gaat dat helpen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb woensdag mijn huurwoning opgezegd en gister werden we al gebeld door iemand die morgenochtend wil komen kijken omdat ze maandag voor 12u moet beslissen of ze de woning wil hebben. We gaan vanochtend als de sodemieter de woning flink schoonmaken in de hoop dat ze de laminaatvloer wil overnemen, scheelt ons een heleboel werk als we die er niet uit hoeven te halen.

pmarena schreef:Hoi allemaal , heb eerder wel in het topic gereageerd en lees nu zo af en toe eens mee , en zie ik ineens iets over de overdrachtsbelasting ?? Dat zou wel heel gaaf zijn , valt dat dan helemaal weg of wat is de bedoeling ?
Heb mijn huis al sinds eind 2008 te koop staan , pfffft. Er zijn 2 kijkers geweest in 2010 , niemand heeft een bod gedaan.... Het is een schitterend huis , iedereen is altijd helemaal weg er van en enorm onder de indruk , maar de 2 slaapkamers doen de verkoop de das om denk ik

We hadden om half 1 de laatste inspectie van het huis, waarbij het ons vooral ging om of gas, water en electra alweer waren aangesloten. Dat leek eerst niet zo te zijn, maar tien minuten later was het toch geregeld. We hoorden in het huis al van de verkopend makelaar dat we bij de notaris allerlei opties zouden horen over wat we konden doen zolang die korting op de overdrachtsbelasting nog niet definitief rond was. Nu tekenen (om 1u vanmiddag) was geen goed idee. Stel dat de regeling komende maandag in zou gaan, dan zou het wel de moeite waard zijn om pas na het weekend te tekenen natuurlijk. Maar ja, we wilden wel graag vandaag nog aan de slag in het huis en niet tekenen betekende ook geen sleutels... Uiteindelijk met de notaris afgesproken dat we alle papieren door zouden spreken, samenlevingscontract en testament vast zouden tekenen en dan weer weg zouden gaan. Zonder overdracht, zonder sleutels en pas weer terugkomen als we uitslag hadden van het besluit van de ministerraad. Of dat vrijdag zou zijn of maandag maakte hen niet zo heel veel uit. Wel moesten we als het pas maandag werd een boete betalen van wel 20 euro. Dat hadden we er wel voor over.
We zijn een broodje gaan eten in het dorp met twitter aan op de telefoon zodat we het nieuws konden volgen. Bloednerveus, enorm hyper. Hihi. Rond half 3 berichtjes dat het erdoor was en om kwart voor drie het eerste nieuwsbericht in een krant en op de site van de NOS. Dus wij weer naar de notaris.
Dus om half vier stonden we in het huis! 
Mijn schoonouders zijn geweest, mijn zwager, mijn vader en een goede vriend van ons. Die laatste is CV-instalateur en helpt ons met het verbouwen.
Samen met hem zijn we tot kwart over 10 bezig geweest. Ik heb vooral boven behang staan steken, terwijl zij in de woonkamer aan het boren waren. En we hebben iedereen rondgeleid, patatjes gegeten met mijn schoonouders en vooral heel veel rommel gemaakt.
Wat een zenuwslopende middag! Maar ik ben heel blij dat het erdoor is. Hoe die teruggave van de overdrachtsbelasting precies wordt geregeld heb ik nog niet gehoord. Zou leuk zijn als we het gewoon op onze rekening gestort krijgen, maar ik kan me ook voorstellen dat we het van de NHG verplicht moeten aflossen. Ook prima. Het is een enorme meevaller!