Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:52

Ja daar had ik inderdaad leuke dingen gevonden, op bonprix. Maar die vond ik dus al te duur :x :+

En dat terwijl ik 6 jaar geleden met veel plezier ging winkelen heb ik er nu echt moeite mee om daar geld aan uit te geven. Het is niet dat het geld er niet is, ik blokkeer gewoon, heel irritant.

Vinted vind ik ook lastig want wil graag de stof voelen en passen. Stom :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op 03-03-22 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:53

Dat is wel bizar duur voor een paar jurkjes inderdaad, maar alles is belachelijk duur momenteel.
Goedkoopste optie is denk ik afvallen als je huidige jurkjes dan wel passen :+ Ik ben ook wat aangekomen, maar mag echt niet meer worden wil ik mn kleding nog goed blijven passen (typ ik met een pak koekjes naast me op de bank)
En anders 2e hands kijken, kunnen soms ook hele leuke dingen tussen zitten, Vinted oid. Ik heb gelukkig al 2 jaar geen kleding stuk mee hoeven kopen op een paar sokken en een broek na. Maar ben ondertussen weer uit 2 broeken gescheurd afgelopen jaar dus moet binnenkort toch weer geloven aan een bezoekje primark (broeken vind ik 2e hands niet chill vanwege de pasvorm, shirtjes enzo kan wel heel leuk zijn)

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:59

Primark zou kunnen inderdaad. Al was ik van de week even bij de H&M binnen gelopen en moet zeggen dat ik de nieuwe collectie bepaald niet inspirerend vond, maar eigenlijk gewoon dood saai.

Denk dat ik maar gewoon op het eiland ga shoppen, is ook wel eens leuk, beetje shoppen voor kleding ipv verf, behang, meubels etc waar ik ook voor ga kijken daar.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:09

Leuke meevaller, we krijgen 300 euro terug van Vattenfall. Termijn bedrag gaat van 85 euro naar 80. Kon lager maar zelf op 80 euro gezet ivm dan kunnen we volgende jaar ook terug krijgen. Ben blij dat we vorig jaar vast hebben gezet. Loopt tot mei 2023

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:12

Prairy schreef:
Primark zou kunnen inderdaad. Al was ik van de week even bij de H&M binnen gelopen en moet zeggen dat ik de nieuwe collectie bepaald niet inspirerend vond, maar eigenlijk gewoon dood saai.

Denk dat ik maar gewoon op het eiland ga shoppen, is ook wel eens leuk, beetje shoppen voor kleding ipv verf, behang, meubels etc waar ik ook voor ga kijken daar.

Bedenk wel dat goedkope jurkjes van goedkoop materiaal zijn.. persoonlijk zie je dat er dan ook wel aan af.
Soms is een investering in een duurder kledingstuk beter.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:18

En jurkjes op je vakantiebestemming kopen geen optie?

Wel herkenbaar, ontzettend besparen op tijdsduur van het wassen in de wasmachine,de huismerken van de winkels vergelijken maar moet het paard iets hebben dan wordt het zo ff afgetikt _O-

Dat zou hier een grote besparing zijn,de paarden wegdoen maar echt niet dat dat gebeurt }:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:30

Jurkjes enzo koop ik graag in de uitverkoop, maar daar heb je nu weinig aan natuurlijk :+
Een paar jaar geleden heb ik bij C&A in de uitverkoop een stuk of drie jurkjes voor €5 per stuk gevonden :') Ook nog van dat bio katoen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:48

Vaak kan je op je vakantie adres van die heerlijke zomer jurkjes etc voor weinig kopen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:01

Ja ik denk dat ik dat ga doen inderdaad.

Psvanlot, voor het strand etc vind ik dat een beetje zonde van mijn geld. En ook met kleding van een paar euro kan ik soms jaren doen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:29

Ik heb anders een paar stuks van Primark waar ik inderdaad al jaren plezier van heb. Idem met H&M, C&A etc. Hoe je ermee omgaat speelt ook aardig een rol. Ik hou van mooie kleding maar heb dan weer echt moeite om een duurder item te kopen. Gewoon uit angst voor onuitwasbare vlekken, ergens aan blijven haken, noem maar op.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:57

Voor kleding ga ik graag naar Appel en Ei dat is een winkel met meerdere vestigingen (in Nederland) en eigenlijk vinted in een winkel is! Mensen brengen daar hun kleren om het te verkopen maar je kan dus even in het echt het kledingstuk zien, voelen en passen! Ik ben echt mega fan! Het aanbod is per keer erg verschillend dus je moet wel een beetje geluk hebben ook met de juiste maat natuurlijk! Prijzen zijn duurder dan in de kringloop winkel maar de kwaliteit is altijd goed!

Ik mag van mezelf alleen nog maar 2e hands kleding kopen dit jaar op ondergoed, sokken en broeken na (die laatste is 2e hands bijna onmogelijk). Dit omdat ik in principe genoeg kleding in de kast heb om dit jaar te dragen. Maar ik iets nieuws soms ook wel leuk vind is 2ehands een goede middenweg. Moet zeggen dat deze keus vooral komt vanuit duurzaamheid en na prijsknaller te hebben gezien ben ik extra blij met deze keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:03

Kledij heeft bij mij best wel te lijden :o Het gebeurt vaker wel dan niet dat ik in nette kledij op stal aankom en eerst even naar paard ga voor ik me ga omkleden. of dat ik die ene supercomfortabele jeansbroek gauw nog dagje naar stal aantrek (ik ga toch niet rijden...) voor ze de was in moet, en dan ga je zien dat ik ermee door een modderpaddock ga baggeren, ga longeren, even mijn zadelkast leeghaal en eens uitmest en er nét toevallig een lekkend flesje of zeepje uit tevoorschijn komt. Op de broek natuurlijk. En dan doet dat iets minder pijn met een goedkoper exemplaar natuurlijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:09

Prairy schreef:
Ik heb een ander probleem gecreëerd -O- Ik vind kleding te duur geworden, was aan het kijken voor wat leuke jurken voor op Curaçao want ben beetje aangekomen. 3 jurkjes voor 120 euro en daar zit ik over te miepen :') Terwijl ik aan andere dingen zonder blikken of blozen wel weer flink geld uit geef, voor/aan de tuin bijvoorbeeld, of een dure cursus.

Ik vind mezelf even heel irritant _O-

Vinted! kan je leuke dingen vinden voor een prikje. De helft van mijn kleerkast is vinted spul :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:19

Ik vind Vinted dan weer ideaal om spul te verkopen en dat geld naar de spaarrekening door te sluizen :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:51

prijs diesel vanaf morgen op max 2.084 euro ...
Ik ga vanavond maar nog even gaan volgooien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:34

Pardon?

Ik denk dat ik hetzelfde ga doen dan na de les op weg naar huis... Heb 2 dagen met 2u pauze. Ga die dagen denk ik met de fiets naar job A, naar huis, auto nemen en naar job B. Dan kan ik na job B recht naar stal voor les. Scheelt toch 2x 8km.
Had liever alles met de fiets gedaan en enkel naar les met de auto, maar ivm wegenwerken in het dorp en de fikse file die ik daardoor heb naar stal is dat nu even geen optie. Alleen wel klote dat ik eigenlijk die dagen die middagpauze wou gebruiken om paard even extra uurtje eruit te laten op de paddock. Met de auto kan dat, met de fiets helaas niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 16:48

Merk dat ik erg zuinig ga rijden nu... ipv de kilometerteller heb ik de verbruik teller zichtbaar gemaakt. Mijn auto kan 1:25 rijden soms zelfs zuiniger, bij 90 km/uur, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Anders trap ik al gauw richting 120/130 km/uur als ik weet dat er geen camera staat :o maar nu maar op sukkeltempo... is ook wel relaxed eigenlijk :)ddd en... goed voor het milieu :7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:42

Dit wat mijn laatste lange rit denk ik. Ik ga de auto er nu echt om laten staan en ga fietsen. Gelukkig komt het betere weer er aan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:10

Ik sta op de camping en moet nog terug mét caravan #slurp

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:17

sanneloveyou schreef:
Voor kleding ga ik graag naar Appel en Ei dat is een winkel met meerdere vestigingen (in Nederland) en eigenlijk vinted in een winkel is! Mensen brengen daar hun kleren om het te verkopen maar je kan dus even in het echt het kledingstuk zien, voelen en passen! Ik ben echt mega fan! Het aanbod is per keer erg verschillend dus je moet wel een beetje geluk hebben ook met de juiste maat natuurlijk! Prijzen zijn duurder dan in de kringloop winkel maar de kwaliteit is altijd goed!

Ik mag van mezelf alleen nog maar 2e hands kleding kopen dit jaar op ondergoed, sokken en broeken na (die laatste is 2e hands bijna onmogelijk). Dit omdat ik in principe genoeg kleding in de kast heb om dit jaar te dragen. Maar ik iets nieuws soms ook wel leuk vind is 2ehands een goede middenweg. Moet zeggen dat deze keus vooral komt vanuit duurzaamheid en na prijsknaller te hebben gezien ben ik extra blij met deze keuze!

Ze hebben bij appel en ei ook echt leuke kleding ook wel vaak vintage

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:21

Auto is gisteren voor de apk geweest en ook de distributie riem is vervangen
- dat is al kassa-

Ga ik vanochtend met paard en trailer weg,loopt de auto toch een partijtje beroerd :oo geen trekkracht,witte rook alsof er een paus gekozen was dus terugreis met paard en al langs de garage waar ze ook een beetje van schrokken hoe bagger als de auto klonk.

Kreeg zojuist telefoon,blijkt dat de bobine oid stuk is... Had niks met de apk te maken..

Deze keer een hele dure auto :\

( 2 jaar geleden bij dezelfde garage een apk gedaan, kreeg de auto een steekproef dus hop auto op de brug.

Alles perfect in orde ik mocht de auto meenemen.
Deed de auto het niet meer! :oo

Relais stuk gegaan, precies net na of tijdens de steekproef)

Ik ga een andere garage opzoeken zo _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 22:43

@Daan nou lekker dan -O- :(:)
De mijne gaat dinsdag naar de garage voor APK en onderhoudsbeurt en woensdag mag ik weer aanschuiven bij de tandarts. Hoop voor beide dagen dat de schade mee gaat vallen... :\ ^)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:56

Ah Daan, dat is balen -O- Ik hoop dat de kosten mee vallen.

Wat dat betreft ben ik echt blij met onze garage, die leveren topwerk en bizar goedkoop. Laatst de bmw van mijn vriend: apk, beurt, en de koppakking vervangen; €500! Daar geef je bij een dealer ruim meer dan het dubbele voor..

De laatste auto is hier ook zojuist verkocht, dus meteen de verzekering opgezegd.. Dat gaat weer een leuke cent schelen per maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:11

Ik overweeg toch ook om mijn terreinwagen weg te doen en een gewone auto in de plaats te kopen, al blijft het wel eentje die tussen 2000 en 2500 moet kunnen trekken. Maar hopelijk zijn die in gewoon dagelijks gebruik wat zuiniger dan de huidige. Was vorige week gaan tanken, 439km gereden en aangezien ik zondag naar Westdorpe ga dacht ik, ik gooi alvast vandaag vol. Tank stond halfweg in 3e blokje (ik heb er 4: 2 kleintjes op de uitersten en 2 grote ertussen) dus kon wel wat bij.
71€ voor 38 liter. Dat is gewoon absurd. En ja, mijn auto rijdt fijn. Hij kan nog prima mee. Is een lichte vracht dus grijs kenteken en daarmee heel zuinig in wegenbelasting, want dat kost me €150/jaar. Maar de prijzen nu, dit is echt niet lollig meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:35

Een vw tiguan 2.0 mag ook een hoop trekken, heb je toch nog een beetje auto maar wel 1 die kan en mag trekken.

Ik heb net voor 2.14 getankt, was toevallig nog de goedkoopste in de buurt.

Ik heb vinted gedownload, kijken of ik voor de Kids wat kan scoren en verkopen.