[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:03

Zwager moest cijfers van 1 jaar overleggen om een nieuwe hypotheek af te kunnen sluiten. Hij heeft nog even moeten wachten voor hij dus tot koop van zijn nieuwe woning kon overgaan omdat hij nog maar net ZZP-er was.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:50

waxmeltsenzo schreef:
Charaz schreef:
Ik zou er je tijd nog niet insteken, het bedrijf hebben ze nog maar pas en ze willen jaarcijfers weten, zzper en een hypotheek is sowieso altijd lastiger.

Ja lastiger maar zeker niet onmogelijk.

Een goede hypotheek adviseur is absoluut wel nodig.
Dustyenmax jullie zullen alle cijfers van het bedrijf en jou inkomen aan moeten tonen en ook het eigen geld.
En vervolgens zal er ook gekeken worden naar de verwachting kwa omzet.

Het scheelt echt enorm. Wij kennen veeeel zzpers die werken voor/samen met mijn vriend omdat het voor zijn bedrijf het e.a uitbesteed en die hebben allemaal een huis. Dus mogelijk is het zeker. We kennen er ėėn bij wie het niet gelukt is.

Ga gewoon samen met de adviseur kijken en berekenen wat de mogelijkheden zijn. De zzpers die wij kennen hebben wel een huis maar het zijn geen boerderijen van 8 ton ;) Dus of je droomhuis mogelijk is dat blijft natuurlijk wel een dingetje.

Wel zul je moeite moeten doen, en geen zin in berekeneningen en het zoeken naar een adviseur geeft aan dat jullie er m.i nog niet klaar voor zijn.

Hier kun je al een redelijk huisje op 1 hectare krijgen voor rond de 300.000 veel hoger willen we ook echt niet gaan.

We zijn ons aan het orienteren wat mogelijk is, maar aangezien mijn vriend op het moment geen afspraken kan maken omdat hij nooit weet hoe druk het wordt is het erg lastig nu dat weet ik.

We hebben een bezichtiging bij een huis staan waar we wel intresse in hebben, is dat niet dan gaan we wat rustiger kijken.

We hebben trouwens beide wel oudere die garant willen staan.

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:25

Garant staan van ouders is beperkt mogelijk, en besef je wel dat ze vaak garant moeten staan voor het gehele hypotheekbedrag.

Ik zou nog geen huizen gaan bezichtigen zonder dat je weet wat je kunt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:02

Garant staan werd mij echt met klem afgeraden. Je kan dan volgens mij ook geen NHG meer krijgen...

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:07

Janine1990 schreef:
Garant staan werd mij echt met klem afgeraden. Je kan dan volgens mij ook geen NHG meer krijgen...

Kunnen wij volgensmij zowiezo niet met het bedrag dat we willen lenen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:20

Nee, als je kijkt naar huizen rond de 3 ton dan valt dat niet meer onder NHG te financieren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:05

Als je ongeveer wilt weten wat je kan lenen vind ik de berekening van dehypotheker aardig kloppend

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:02

Charaz schreef:
Als je ongeveer wilt weten wat je kan lenen vind ik de berekening van dehypotheker aardig kloppend

Als je vanuit een simpele situatie gaat berekenen wel (gewoon inkomens middels een baan)
Zodra de situatie complexer word kun je daar weer een stuk minder mee ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:01

Sjimbel schreef:
Hi allemaal!

Ik wil mij ondertussen hier ook maar melden, kan ik mijn frustraties en vragen ook kwijt. :Y)

Momenteel ben ik opzoek naar een koopwoning maar de zoektocht gaat nog niet heel soepel. Mede door mijn beperkte budget, maar ik hou hoop :+.

Zo juist met een makelaar gebeld om een bezichtiging in te plannen, was dit huis dus al verkocht. Vierde huis op rij waarbij dit gebeurt. -O-. Maar dan heeft het niet zo moeten zijn, oftewel we zoeken maar weer door.

Ben je net aan het kijken?
Als je kijkt in dezelfde regio als ik (midden-Nederland) dan zijn de meeste huizen in de goedkope prijsklasse binnen een week verkocht. Je moet dus echt direct bellen op het moment dat het huis net op Funda staat. Voorbeelden genoeg van zaterdag op Funda, maandag bellen en dan blijken er al twintig afspraken te staan... en dan krijg je dus weer een huis wat ruim over de vraagprijs verkocht wordt. Moedeloos word je er van. :\

Ik zoek nu een half jaar serieus en heb daarvoor een jaar of twee gewoon gekeken voor de leuk. Nou, sommige huizen zijn echt met 50% gestegen in die tijd!! (Appartementjes die voor 100.000 te koop stonden en vergelijkbare die nu voor 150.000 gaan). De woningmarkt staat in deze regio weer op zijn kop.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:25

Ik vind het ook echt lastig wat nou verstandig is. Wat voor iets te kopen, ik kan iets hulp krijgen van familie.. Maar wil dat natuurlijk ook niet teveel. Is het nu slimmer om een appartement te kopen voor een aantal jaar? Of juist niet.. Lastige beslissingen.

x_spekkie_x schreef:
Ben je net aan het kijken?
Als je kijkt in dezelfde regio als ik (midden-Nederland) dan zijn de meeste huizen in de goedkope prijsklasse binnen een week verkocht. Je moet dus echt direct bellen op het moment dat het huis net op Funda staat. Voorbeelden genoeg van zaterdag op Funda, maandag bellen en dan blijken er al twintig afspraken te staan... en dan krijg je dus weer een huis wat ruim over de vraagprijs verkocht wordt. Moedeloos word je er van. :\

Ik zoek nu een half jaar serieus en heb daarvoor een jaar of twee gewoon gekeken voor de leuk. Nou, sommige huizen zijn echt met 50% gestegen in die tijd!! (Appartementjes die voor 100.000 te koop stonden en vergelijkbare die nu voor 150.000 gaan). De woningmarkt staat in deze regio weer op zijn kop.

Ik heb inderdaad al bijna 1 jaar voor de leuk gekeken, en nu echt een half jaar serieus. Ik woon ook in het midden van Nederland, om gek van te worden. Enigste wat te koop staat zijn echt appartementjes waar je dus nooit zou willen zitten, of hele slechte wijken.

Er staat wel een huisje te koop, maar dat is zo een twijfelpuntje of het niet veel te klein is. Maar we houden inderdaad vol.. Het is gewoon lastig omdat je alleen zo weinig andere opties hebt.

Frustratiessss }:0

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:44

Als er zoveel druk op de markt is kan je in sommige gevallen beter een aankoopmakelaar inschakelen. Die kunnen vaak al een dag eerder in hun systeem zien dat een huis online komt. Op die manier kan je het dan voor zijn. Schijnt ook dat makelaars veel liever zaken doen met iemand waar een aankoopmakelaar bij zit in die situaties. Het kost wel wat maar zorgt misschien wel voor minder frustratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:45

In Utrecht wordt het nu ook aangeraden ivm de overspannen huizenmarkt. Als je een aankoopmakelaar gebruikt wordt de prijs ook niet zo ver opgedreven als wanneer je dat niet hebt. Een makelaar fluistert de verkoper namelijk wel in hoe hoog die kan gaan.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:46

Hoe gaat verder met iedereen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:29

Mag ik me ook (weer) melden? Ons huis staat inmiddels een jaar te koop en de markt trekt hier eindelijk wat aan met serieuze bezichtigingen tot gevolg. We hebben vorige week een bezichtiging gehad en nu voor komende week nog een gepland, maar of die door kan gaan... Ik sta namelijk op het punt te bevallen :')

We hadden zelf een huis op het oog maar helaas staat dit sinds afgelopen vrijdag onder bod :( super balen want dit was locatietechnisch echt zo perfect. Ben nu weer Funda aan het afstruinen en als de baby er is gaan we maar weer een dagje kijken. Hopelijk vinden we een nieuw mooi huis (of gaat de andere koper niet door, beste situatie :+ )

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:34

Mijn broertje is aan het zoeken voor een appartement in Eindhoven en die is dus ook altijd te laat, gaat nu geloof ik ook met een aankoopmakelaar bezig.
Als het net op funda staat ben je eigenlijk al te laat, en alles wordt ver boven de prijs verkocht.

Zelf nog in afwachting van een bericht van AEGON, kunnen wel al een account aanmaken om alles in te zien op de site maar een activatie code komt pas na 5 werkdagen via de post :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:36

Eindhoven is hopeloos, helemaal de appartementen. Wij zitten in Helmond en daar trekt het dus nu pas een beetje aan

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:38

Wij hebben binnenkort een leuk apartement te koop onder de rook van rotterdam! Heel betaalbaar en onwijs grote ruimte. ( als alles doorgaat :') )

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:45

Toch wel wat mensen die toch in een appartement zitten. Ik vind dat zo een lastige beslissing, ben dan bang ik het over een aantal jaar niet verkocht krijg ofzo.

Het is ook allemaal zoveel om te beslissen haha.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:06

Apartementen lopen niet hard idd. Maar ligt er wel beetje aan hoe die is. 1 slaapkamer loopt niet 2 wat beter en ligt aan de ruimte enz. Wij hebben mega badkamer keuken en grote woonkamer met 2 slaapkamers. Super huis met 2 balkonnetjes alleen... het is 4 hoog zonder lift. Maar fantastisch voor iemand die jong is geen kids en huisdieren heeft. Maandlasten komen rond de 350 pm aan hypotheek dan dus dat is leuk

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:58

mirim schreef:
Ik heb dit topic een tijd ontstipt omdat ik een beetje moedeloos werd van de verkoop van ons huis en alle verhalen over aan-en verkoop.
Als je eenmaal je huis te koop hebt staan wil je ook verder!
Ons huis staat nu ongeveer een jaar te koop.
We hebben al veel kijkers gehad, maar nog geen enkele bieding.
Nu zijn we in afwachting van twee kijkers die wel aangegeven hebben verder te willen met ons huis.
Maar.....we horen al weer een aantal weken niets van deze mensen !!!!
Een koppel is zelfs al drie keer wezen kijken, waarvan een keer met aannemer.
Zwaar irritant !
Ik weet dat wij geen doorsnee huis te koop hebben staan en dat het ook niet voor iedereen betaalbaar is, maar ik hoop toch zo graag dat we eindelijk zelf ook eens verder kunnen.
Geduld, geduld......

Frustrerend inderdaad!

Wij hebben het andersom. Eerste weekend van april bij een huis wezen kijken wat we erg leuk vinden. We weten dat we de enigen zijn en het staat al 3 jaar te koop. Bod gedaan (wel ver onder de vraagprijs) maar er komt maar mondjesmaat reactie met tussentijden van rustig 4 weken of langer. Heel frustrerend. Maar ja als je zelf erachteraan gaat dan geef je ze weer voer om niet te zakken. Dus ook hier 'geduld, geduld' oefenen -O-

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:12

Zo schiet het opeens op.. Maandagavond een bezichtiging bij een leuk appartement.. Nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:12

Sannanasje geven jullie ook een termijn in het bod mee?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:35

Wie woont er in de buurt van kassen? Heb een huis op t oog maar de kassen schrikken af. Op welke afstand heb je er wel/geen last van?

Leuk sjimbel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:01

Mijn schoonouders wonen in de buurt van kassen. Het is daar snachts niet altijd even goed donker, afhankelijk van hoe de kassen het doen met licht. Mijn schoonouders hebben daarom rolluiken op het huis voor snachts. Maar verder geen last van de kassen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:44

Sannanasje, dan wordt je geduld wel op de proef gesteld zeg!

Bedankt Janine! Ik probeer al vanaf dinsdag de bank te pakken te krijgen, maar elke keer lukt doorverbinden niet/is er een technische storing/zijn er geen medewerkers beschikbaar. Inmiddels ook al twee terugbelverzoeken gedaan, maar nog niks gehoord. Dus ik heb er net maar een mailtje achteraan gestuurd (ik ben ook ongeduldig, haha). In mijn hoofd ben ik alles dan ook al aan het inrichten. ;) De makelaar neemt nu contact op met de notaris en de werkgever is bezig met een intentieverklaring. Dus verder loopt alles hier wel.