Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
waxmeltsenzo schreef:Charaz schreef:Ik zou er je tijd nog niet insteken, het bedrijf hebben ze nog maar pas en ze willen jaarcijfers weten, zzper en een hypotheek is sowieso altijd lastiger.
Ja lastiger maar zeker niet onmogelijk.
Een goede hypotheek adviseur is absoluut wel nodig.
Dustyenmax jullie zullen alle cijfers van het bedrijf en jou inkomen aan moeten tonen en ook het eigen geld.
En vervolgens zal er ook gekeken worden naar de verwachting kwa omzet.
Het scheelt echt enorm. Wij kennen veeeel zzpers die werken voor/samen met mijn vriend omdat het voor zijn bedrijf het e.a uitbesteed en die hebben allemaal een huis. Dus mogelijk is het zeker. We kennen er ėėn bij wie het niet gelukt is.
Ga gewoon samen met de adviseur kijken en berekenen wat de mogelijkheden zijn. De zzpers die wij kennen hebben wel een huis maar het zijn geen boerderijen van 8 tonDus of je droomhuis mogelijk is dat blijft natuurlijk wel een dingetje.
Wel zul je moeite moeten doen, en geen zin in berekeneningen en het zoeken naar een adviseur geeft aan dat jullie er m.i nog niet klaar voor zijn.
Sjimbel schreef:Hi allemaal!
Ik wil mij ondertussen hier ook maar melden, kan ik mijn frustraties en vragen ook kwijt.![]()
Momenteel ben ik opzoek naar een koopwoning maar de zoektocht gaat nog niet heel soepel. Mede door mijn beperkte budget, maar ik hou hoop.
Zo juist met een makelaar gebeld om een bezichtiging in te plannen, was dit huis dus al verkocht. Vierde huis op rij waarbij dit gebeurt.. Maar dan heeft het niet zo moeten zijn, oftewel we zoeken maar weer door.
x_spekkie_x schreef:Ben je net aan het kijken?
Als je kijkt in dezelfde regio als ik (midden-Nederland) dan zijn de meeste huizen in de goedkope prijsklasse binnen een week verkocht. Je moet dus echt direct bellen op het moment dat het huis net op Funda staat. Voorbeelden genoeg van zaterdag op Funda, maandag bellen en dan blijken er al twintig afspraken te staan... en dan krijg je dus weer een huis wat ruim over de vraagprijs verkocht wordt. Moedeloos word je er van.![]()
Ik zoek nu een half jaar serieus en heb daarvoor een jaar of twee gewoon gekeken voor de leuk. Nou, sommige huizen zijn echt met 50% gestegen in die tijd!! (Appartementjes die voor 100.000 te koop stonden en vergelijkbare die nu voor 150.000 gaan). De woningmarkt staat in deze regio weer op zijn kop.
mirim schreef:Ik heb dit topic een tijd ontstipt omdat ik een beetje moedeloos werd van de verkoop van ons huis en alle verhalen over aan-en verkoop.
Als je eenmaal je huis te koop hebt staan wil je ook verder!
Ons huis staat nu ongeveer een jaar te koop.
We hebben al veel kijkers gehad, maar nog geen enkele bieding.
Nu zijn we in afwachting van twee kijkers die wel aangegeven hebben verder te willen met ons huis.
Maar.....we horen al weer een aantal weken niets van deze mensen !!!!
Een koppel is zelfs al drie keer wezen kijken, waarvan een keer met aannemer.
Zwaar irritant !
Ik weet dat wij geen doorsnee huis te koop hebben staan en dat het ook niet voor iedereen betaalbaar is, maar ik hoop toch zo graag dat we eindelijk zelf ook eens verder kunnen.
Geduld, geduld......