Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:56

Onze projectbegeleider gaf aan dat bijv dat matte folie wel kan mits je het over het hele raam doet (anders komen er idd een thermische breuk) :j. Niet ideaal ivm de isolatie of zo maar het kon wel.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 22:53

IMANDRA schreef:
Stap 1: vloer *\o/*
[ [url=m/AZepXF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Maarrrr…wat zien ik…wat zit ertussen?

Jeetje meteen zo’n breuk… ik heb ook gehoord dat het dan iig over het hele raam heen moet en niet over een stukje. Dat dat veel verschil maakt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:04

paars schreef:
IMANDRA schreef:
Stap 1: vloer *\o/*
[ [url=m/AZepXF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Maarrrr…wat zien ik…wat zit ertussen?

Jeetje meteen zo’n breuk… ik heb ook gehoord dat het dan iig over het hele raam heen moet en niet over een stukje. Dat dat veel verschil maakt.

Zijn dingetjes om te zorgen dat de tegels vlak liggen tov elkaar en een gelijke voeg krijgen :j
Hij moet nog ingewassen / gevoegd worden namelijk!

Laura_

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:28

En raamfolie speciaal voor hr++(+) glas? Of moet dat ook over het hele raam?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:34

Laura_ schreef:
En raamfolie speciaal voor hr++(+) glas? Of moet dat ook over het hele raam?

Voor zover ik begrijp van onze projectbeleider idd over het hele raam

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:48

lukka63 schreef:
@ solarhertog

Nee,echt,hadden jullie er iets op geplakt?
Dekt de glasverzekering dat niet?

Nee de bank stond er te dicht tegenaan. Hoop gezeur gehad, uiteindelijk gelukkig verzekering. Maar toch, nu 4 maanden verder en het raam is nog steeds niet gemaakt.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:54

Ik ben druk bezig met offertes voor de wanden.

Toch best bizar, de ene heeft 302m2 berekend, de ander 242 m2. In een eerder stadium is er 225m2 uitkomen (wel excl. de zolder a 30-35m2). Ik kom zelf uit op 275m2 ongeveer.

Ik hoop dit weekend de laatste offerte binnen te krijgen van iemand uit het dorp.

Vind het wel lastig te beroordelen qua kwaliteit. De een heeft alleen maar recensies op zijn eigen website, dus dat kan ook gemanipuleerd zijn. De ander is ook weinig over te vinden. Wel veel foto's, dat lijkt er netjes uit te zien.

De ene is een stuk goedkoper met betere verf. De vraag is wie zit er het dichtste bij het aantal m2....

Edit: ik kom rond de 250 uit, waarbij ik wat meer reken voor de zolder. Ik had een klein rekenfoutje gemaakt haha

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:40

Ja lastig, ik ben de breedtes op de tekening opgeteld, heb daarna de deuren en ramen ervan afgehaald en dan keer 2m65 gedaan. Kwam de bouwer uiteindelijk ook op.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:14

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht. Ik ben alvast een beetje een begroting aan het maken qua verbouw en meerwerk. Ik vroeg me af wat het wijzigen van de tegels in de badkamer zoal kan kosten. Meestal is dat via de projectleverancier een stuk meer dacht ik, maar heb geen idee op hoeveel ik moet rekenen per m2 als indicatie. Afspraak wordt nog gemaakt, maar duurt erg lang en ik wil alvast een inschatting kunnen maken. Het lijkt me dat ik bij jullie aan het goede adres ben als ervaringsdeskundige :o

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:20

Wat leuk snuffie123, gefeliciteerd! En welkom!

Wij hebben bij ons nieuwbouwhuis ook de tegels bij de aangesloten leverancier gewijzigd/geüpgraded en nog wat extra dingetjes toegevoegd (een dorpel bij de deuren en de douche, een maatwerk vensterbank in de badkamer, douchewand met nis). Bij ons viel het alles mee! Wij zijn uiteindelijk rond de €4000 extra kwijt aan de badkamer tegels + de tegels in de wc beneden, plus bovenstaande aanpassingen. (in de badkamer aan m2: 20,78 m2 (3 muren) + 15,8 m2 (vloer + 1 muur). Wc beneden: 3,85 m2 (3 muren) + 3,03 m2 (1 muur + vloer))

Edit: de wand- en vloertegel upgrade was bij ons € 23 per m2, de vloertegel laten we op 1 muur in de badkamer en 1 muur in de wc doorlopen op de muur, dit was nog € 37,50 per m2.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:44

Wij zijn net naar de projectshowroom geweest, deze berekening kwam vergelijkbaar uit met een andere badkamerleverancier (incl. monteren en alles). Dus wij gaan voor de projectleverancier omdat het huis dan met sanitair wordt opgeleverd, anders moeten we daar nog op wachten.
(gaat overigens niet om de standaard badkamer, maar om een mooie badkamer. ik denk dat vrijwel niemand de standaard badkamer laat installeren.)

Qua meerwerk, ik vind dat die lijst snel oploopt. Wij zijn nu bezig met het uitzoeken van binnendeuren. En ik verbaas me erover dat houten kozijnen zoveel geld kosten :oo

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:54

Haha ja die meerprijs stijgt snel ja. Hou wat buffer aan want er zijn altijd dingen die je vergeet :D (de trap bijv afwerken _O-).

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:24

Bedankt! Ik had rond de 3000 geschat voor andere tegels in de badkamer + toilet. Gaat dan om ongeveer 40 m2. Dat zou dan prima moeten kunnen en dan hebben we zelfs nog geld over voor een mooi badmeubel die we dan zelf ergens aanschaffen.

Binnendeuren + kozijnen zou ik het liefst ook van hout willen, maar bij ons zit dat er niet in. Komt neer op een 12.000 euro extra en vriend vind dat het geld niet waard. Ik zou het zelf bijvoorbeeld dan alleen beneden doen. Ik had ook niet verwacht dat dit zoveel zou kosten.

We willen daarom voornamelijk gaan investeren in de dingen die je later niet meer zo makkelijk aanpast. Daarom doen we gelijk een uitbouw van 2,4 meter, nette pvc vloer door het hele huis, nette keuken en renovlies wanden. En dan vergat ik nog bijna dat we ook een schutting moeten plaatsen. De trap kunnen we later nog doen en lakken we voor nu wit af. En in de badkamer wijzigen we dus voornamelijk de tegels en kopen zelf een mooi badmeubel. Later kunnen we dan nog een andere douchewand en doucheset kopen bijvoorbeeld. En de deuren kunnen dan ook evt later nog anders (al is dat niet ideaal, maar geldpotje is op).

Wij hadden evt de badkamer zelfs zelf kunnen doen, maar vond het bizar weinig wat wij terug zouden krijgen bij casco oplevering (ongeveer 1200 badkamer en 700 wc).

Verder ben ik erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Het is mijn eerste eigen (nieuwbouw)woning. We hebben getekend en twee weken geleden is 70% verkocht, maar we hebben niets meer gehoord sinds we het koopcontract hebben getekend. Ze houden ons in spanning...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:25

Je zou nog kunnen overwegen casco laten opleveren. Dus geen stucwerk, geen kozijnen. Kan best zijn dat je dan goedkoper uit bent qua kozijnen enzo.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:18

Ik zou 7000 aan meerwerk moeten betalen voor de badkamer en toilet. Dit waren de standaard tegels, maar wel uit het luxere pakket (60x60 ipv 30x30) en badkamer tot boven getegeld. Qua toilet en wastafel ook een kleine upgrade, maar nog steeds redelijk basic. Ik heb dus gekozen voor casco, omdat ik voor dezelfde "kwaliteit" qua prijs wel uit zou komen en ik daarmee ook tijd "koop". Ik denk dat ik nu voor die 7000 + wat ik terug heb gekregen, mn badkamer en toilet kan laten doen, maar dan wel met alles hoe ik het wil (qua wastafel meubel, hard graphite kranen, mooiere toilet, mooier fonteinkraantje etc.)

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:44

Wij zijn inmiddels beland bij het uitkiezen van de binnendeuren. Hebben jullie gekozen voor deuren met bovenlicht of juist zonder?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:19

Gefeliciteerd Snuffie123! Het grote rekenen en kiezen kan beginnen. O en het wachten. :p

Voor onze badkamer en toilet hebben wij ongeveer 8500 bijbetaald. Wij hebben op de wanden de standaard witte matte tegels gehouden. Wel laten we 1 wand in de badkamer betegelen met blauwe visgraat tegels, hebben we op de vloer een andere antraciet kleurige tegel gekozen en laten wij ook een bad plaatsen. Tegen het bad en op de achterwand van de wc beneden komt ook die antraciet kleurige vloertegel. Daarnaast nog een badkamermeubel en Glazen douchewand etc uitgezocht. Vond de meerprijs nog wel te doen.

Neelm3r9 schreef:
Wij zijn inmiddels beland bij het uitkiezen van de binnendeuren. Hebben jullie gekozen voor deuren met bovenlicht of juist zonder?

Wij hebben bij de deur van de gang naar de woonkamer het bovenlicht laten verwijderen. Tevens bij de trapkast zit die er niet. Verder vond ik het te duur om ze weg te halen, dus laten zitten. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:52

Wij hebben de bovenlichten juist op de 1e verdieping verwijderd. Ivm licht op de slaapkamers van de kinderen als zij al op bed liggen in de avond. Nu kan ik gewoon t licht op de gang aan doen zonder dat zij er last van hebben. Trapkast had geen bovenlicht bij ons.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:39

Wij hebben beneden de bovenlichten weggehaald, boven niet. Vonden het mooier zonder maar alles weghalen kostte nogal wat :=.
En bij mijn vriend thuis hadden ze ook bovenlichten bij de slaapkamer, vond het nooit zo’n probleem en als het wel een probleem wordt plak ik er folie tegenaan :))

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:19

De helft van de dingen merk je niet eens als je er woont heb ik gemerkt. Die bovenraampjes heb ik laten zitten, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze niet eens zie. Zelfde met de gootjes in het plafond, storen me absoluut niet

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:45

Heb de bovenlichten laten verwijderen (appartement). Heb nu bovenlichten en vind dat gewoon niet mooi. En de naden in plafond worden gladgestuct.
Aan de andere kant: wat Manadisx ook zegt; lot to do about nothing. Stel: het is geen nieuwbouw, dan accepteer je die naden en die bovenlichten gewoon. Ik werd erg precies met dit wil ik en dit en dit. En het kost best veel geld allemaal. Toch blij met de gemaakte keuzes want het wordt dan toch wel tiptop.
Heb wel de basisdeuren genomen (geen meerprijs) omdat ik later vàst wel svedex deuren kan kopen die ik wil voor een betere prijs dan via de bouw nu.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:42

Laura_ schreef:
Ik zou 7000 aan meerwerk moeten betalen voor de badkamer en toilet. Dit waren de standaard tegels, maar wel uit het luxere pakket (60x60 ipv 30x30) en badkamer tot boven getegeld. Qua toilet en wastafel ook een kleine upgrade, maar nog steeds redelijk basic. Ik heb dus gekozen voor casco, omdat ik voor dezelfde "kwaliteit" qua prijs wel uit zou komen en ik daarmee ook tijd "koop". Ik denk dat ik nu voor die 7000 + wat ik terug heb gekregen, mn badkamer en toilet kan laten doen, maar dan wel met alles hoe ik het wil (qua wastafel meubel, hard graphite kranen, mooiere toilet, mooier fonteinkraantje etc.)

Oja, er zat wel ook een bad bij. dus ik heb wel meerwerk betaald voor de badaansluiting. Maar dan nog kom ik goed uit hoor met t zelf doen.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:10

Neelm3r9 schreef:

Wij hebben ze overal weg gelaten (meerprijs van 100,- ) Heel erg blij mee. scheelt echt veel licht in bijvoorbeeld de slaapkamer en het ziet er naar mijn inziens gewoon een stuk netter uit.

Bij de badkamer zit hij wel, dit i.v.m. extra daglicht.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:52

Wij laten de bovenlichten ook weg.

De bouw van ons project gaat over 6-8 weken beginnen! De vergunning is definitief. Yessss!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:51

Oh top Ryder!! Weer een stukje dichterbij.

Hier is het even lekker rustig, binnenkort de eerste bijeenkomst op de bouwplaats. Ben heel benieuwd. Hoop met een helmpje thuis te komen :+ .

Iemand een idee wanneer de VVE bij nieuwbouw appartementen wordt opgericht?