[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:30

Vind het lastig om precies de vinger erop te leggen waarom het dorp me niet aanspreekt. Maar denk dat het te maken heeft met dat ik oorspronkelijk hier niet vandaan kom. De kennis die ik inmiddels heb over Den Bosch en omliggende dorpen komt met name uit ervaringen van mezelf en doordat er vrienden en familie woont. Dan kom je er vaker en leeft het meer. Maar zijn inmiddels ook al een paar keer door dit dorp heen gereden, dans er elke week en nog doet het me niks. En denk dat dat te maken heeft met dat ik in die andere dorpen wel eens ingevallen heb op een basisschool (ben juf). En wat voor kinderen daar rondlopen, dat zegt voor mij heel veel over de wijk of soms zelfs over het dorp. In dit specifieke dorp heb ik nog nooit ingevallen en heb dus ook geen beeld van de mensen die er wonen. En ben idd beetje bang voor van die 'Je komt hier niet vandaan dus je hoort hier niet'-praktijken. Van een dorp wat je niet kent is dat toch lastig inschatten. Idd, mensen die komen zeggen dat je op zondag de auto niet mag wassen. Dat soort dingen weet je pas als je ergens woont denk ik.

Ach we moeten de boel even laten bezinken. Ergens twijfelen we toch nog over het uitgeleefde huis, als daar nog flink wat van de prijs af zou kunnen, kopen we wel een klushuis waar nog flink in geïnvesteerd zou moeten worden maar de ruimte in het huis is echt heerlijk. Het heeft heel veel mogelijkheden. Maar dat moet dus goedkoper want anders lukt het budgettechnisch echt niet. En vraag me af of dat wel gaat lukken.

Hoewel het wel zo voelt, zitten we niet echt op een schopstoel want we hebben mogelijkheden genoeg om ergens tijdelijk te gaan wonen. Dus ook maar afwachten wat er evt nog meer op de markt komt komende tijd, of daar nog pareltjes tussen zitten..

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:29

Horsii: gefeliciteerd!!!
Tamara: ik snap best dat je je voorkeur hebt dat heb ik namelijk ook.
Wij huren nu in een dorp waar niks te beleven is en met alleen een bakker,slager en supermarkt.
Ben blij dat ik daar zaterdag weg ben!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:37

En naar zo'n dorp zijn wij juist op zoek Helga. Haha smaken verschillen! Ik wil juist rust en als ik wat beleven wil stap ik in de auto. :D

Is het trouwens vreemd dat een woning 5000 gedaald was in prijs in december en die 5000 er nu weer bij zit? Had nog niet eerder gezien dat een woning in prijs stijgt terwijl het te koop staat.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:42

Haha ieder zo zijn ding
Ik kan straks overal naar toe op de fiets :)
Hoef niet meer de stad in :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:48

Hier een dorp met een supermarkt, bakker en kapper en that's it. Prima toch +:)+
Luxe zelfs....in het dorp waar ik opgegroeid ben hadden ze dat zelfs niet :P

Jildau: wellicht hebben ze nog geklust aan het huis in de tussentijd?

Kan me voorstellen dat ze de prijs laten zakken onder het mom van: dan is *die* klus voor de koper.
Vervolgens toch besluiten om zelf de klus uit te (laten) voeren en de prijs dan weer op het oude niveau zetten omdat het mankement verholpen is.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:21

Gefeliciteerd Horsii!!

Mij maakt het iets minder uit waar we gaan wonen, maar mijn vriend zou toch het liefst in de buurt blijven. Hoewel hier ook een dorp is waar ik niet zou willen wonen, te klein, teveel geboren en getogen en echt zo'n kliek die alles van elkaar weten. Daar hou ik dus niet van.
Mijn vriend wil liever ook niet naar de overkant van de IJssel omdat daar een andere mentaliteit heerst en dat heeft er ook mee te maken dat sommige dorpen daar zwaar gereformeerd zijn. Wij zijn niet zo christelijk, hoewel ik wel vind dat je er best een beetje rekening mee kunt houden dat je op zondag niet enorm veel lawaai gaat maken door te gaan klussen.

Nog steeds geen duidelijkheid of ons droomhuis inmiddels verkocht is, staat nog niets bij op Funda en ook niet op de site van de makelaar zelf. En nu dus afwachten op een tegenbod.... zenuwslopend vind ik het.
Dat huis met die kikkerpoel dat gaan we nog even uitzoeken of die kikkerpoel in het bestemmingsplan is opgenomen. Mocht dat niet zo zijn dan kun je die poel dicht gooien en heb je nog een fatsoenlijk stukje land.
Omdat we buiten dat ene huis nog steeds niet HET huis hebben gevonden (een ander alternatief is inmiddels ook verkocht) zijn we ons nu ook aan het oriënteren op een bouwkavel. Al houd ik niet zo van nieuwe huizen, het gaat ons vooral om de plek en dan heb je wel alles nieuw en kun je het geheel naar je eigen smaak maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:57

Gefeliciteerd Horsii!

Wij zijn gisteren ook wezen kijken. De benedenverdieping was eigenlijk gewoon perfect. Er kwam zelfs een vrij grote kelder tevoorschijn :P Zeker een pluspunt aan het huis! Het enige wat je beneden zou kunnen bekritiseren zijn de sierlijsten aan het plafond. Normaal gesproken vind ik dat best mooi, maar dat was een beetje too much :') Oh ja, en er zit een ketel in van zeker 20 jaar oud. Die zou moeten worden vervangen.

De bovenverdieping is wel een beetje work in progress. Veel scheuren in het stuucwerk en de badkamer is gewoon echt heel klein. Die zouden we dan dmv het uitbreken van een slaapkamer willen vergroten, maar het plafond (dus zoldervloer) is van hout en dan zouden er stalen balken inmoeten. Nog best een grote en dure klus. Dan zou er ook meteen een vaste trap naar zolder inmoeten, want met een vlizotrap is het wachten tot je je nek breekt :=

Het dak zelf is ook een punt van discussie. Gelukkig geen asbest maar wel veel houtwerk. Dat moet dus ook allemaal nagekeken worden. Het platte dak van de uitbouw idem.
En tja, de tuin en de garage <3 prachtig hoor!
Dus geen onoverkomelijke dingen. De kleine badkamer hadden we al op de foto's voorzien, dus dat zou dan terzijnertijd verbouwd moeten worden, maar mits het dak in goede staat is, zou je er in principe zo in kunnen.

Vanmiddag een gesprek bij de financieel adviseur.

Wat betreft de locatie: Ik kom zelf uit Noord Holland (heb daar ook nog een huurhuis) dus Milheeze is letterlijk aan de andere kant van het land :P Daar heb ik op zich niet zoveel problemen mee. Moet dan wel echt mijn rijbewijs gaan halen trouwens :') Dat had ik nu gewoon echt nog niet nodig. Maar openbaar vervoer is er ook dus je komt toch wel overal.
Mijn enige voorwaarde was dat het een dorp zou zijn. Ik kan echt niet aarden in een stad. Maar dan ook weer geen doods dorp. Het moet wel voorzieningen hebben.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:08

Horsii Gefeliciteerd!

In een echt roddeldorp of een dorp waar je weggepest zou worden zou ik ook niet willen wonen, maar verder hecht ik er niet zoveel waarde aan. Kan je niet wat meer rond gaan wandelen in dat dorp Tamara? Zodat je een beetje voelt wat de sfeer is en desnoods wat mensen aanspreken die er wonen?

lovemyhorse: Zoek anders een op marktplaats voor een garage oid die je kan huren, is vaak veel goedkoper dan een opslagbox :j

De bovenverdieping bij vriendlief lijkt echt al heel anders! Die groene kleur zorgt voor zoveel rust in zijn slaapkamer :) Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de rest roomwit is.
Hij heeft deze week late dienst en heeft gisterochtend op dat kleine kamertje alweer geschilderd, was een muur die niet helemaal gedekt had, maar dat is nu dus ook netjes :)
Zaterdag weer verder met zijn slaapkamer, zwarte muren roomwit maken; dat wordt nog wat :') Viel me nog alles mee dat die zachtgroene er in één keer onder kwam.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:34

Ik word nu al gek van de bank, makelaar etc...
In het koopcontract staat een termijn voor de financiering, die nooit gehaald gaat worden... nl 2,5 week na het tekenen van het koopcontract.

Heb dus contact gehad met de bank hierover, of dat haalbaar is. Zoals verwacht: nee.
Dus ik heb de makelaar gevraagd, of die termijn met 14 dagen verlengd kan worden (ik ga vandaag tekenen). Krijg ik antwoord terug, dat alleen de hypotheekverstrekker daarom kan vragen. Maargoed, die persoon bij de bank werkt maar parttime en is er vandaag dus niet...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:41

Wij hebben ook maar 3 weken :) en redden het makkelijk. Alle stukken zijn als het goed is vandaag vanaf de adviseur naar de hypotheekverstrekker gegaan. 26 maart is onze deadline.

Laat anders in t koopcontract zetten ovb van financiering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:43

Shiloh schreef:
Ik zou niet voor een opslag box als shurgard of zo gaan waar je steeds bij in wilt kunnen. Zoals ik eerder vertelde hebben wij 9 maanden in een stacaravan gewoond. Mijn ouders hebben toen een opslag container gehad. Daar ging al ons spul in, die ging dicht, werd op een of ander terrein weggezet en toen we hem weer nodig hadden 9 maanden later ging die pas weer open. Dat was een stuk goedkoper dan een opslag box waar je steeds bij moet kunnen. Nadeel is natuurlijk wel dat je tussendoor niet even alsnog iets eruit kunt halen.

Voordeel is wel dat je spullen geconditioneerd opgeslagen staan. Als ik mijn spullen op zou slaan zoals jij hebt gedaan zou ik na een paar maanden 1000-en euro's schade hebben. Matrassen die je weg kunt gooien, (antieke) houten meubels die kromtrekken, enz.
Onze opslagbox (15 m2) kost ons inclusief verzekering 105 euro per maand. Wij hebben wel een aanbieding getackeled, en zijn vanwege die aanbieding ook 2 maanden eerder gaan huren.
Sinds alles in de opslag staat (eind januari) zijn wij er ook niet meer geweest. Het gaat ons ook niet om het erbij kunnen (meeste spullen kunnen we toch niet bij zonder uren bezig te zijn met alles wat ervoor staat uit te ruimen) maar het ging ons puur om de conditionering.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:47

Bij ons was het 6 weken om de financiëring rond te krijgen. Makelaar wilde het op 4 weken zetten maar ik heb er op aangedrongen om dat te verlengen naar 6 weken om te voorkomen dat we in de stress zouden komen te zitten.

En dat moest nog verlengd worden... 2x zelfs -:(-

En dan zit je met zo'n tussenpersoon die er heel laconiek over zit te doen en totaal geen haast maakt terwijl wij in principe dus wel verantwoordelijk gehouden konden worden om 10% van de aankoopsom als boete te betalen als we het niet op tijd rond zouden hebben >;)

Dan zit je met heel veel stress en veel zelf contact zoeken met de verkopende partij(en) en notaris om de boel te sussen, iedereen is erdoor geïrriteerd en je staat lekker voor lül dat je je zaakjes niet geregeld hebt terwijl je 100% afhankelijk bent van je hypotheekverstrekker / tussenpersoon. Waardeloze situatie %)

Net zoals nu weer dat je afhankelijk bent van je makelaar. Ik heb er zo ontzettend mijn zakken van vol, dat gedoe en die zorgen over dat huizen-gebeuren...bah.

Heel veel sterkte met het rondkrijgen van het 1 en ander, hopelijk vergaat het jullie beter :j

O en gefeliciflapstaart Horsii *\o/*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:49

ah.. over inboedel opslaan weet ik nog een eng verhaal...
buurvrouw van mn moeder ging samenwonen, ze trok bij haar vriend in, dus haar spullen waren over. Ze wilde die tijdelijk laten opslaan, bedrijf gebeld, spullen keurig ingepakt en meegenomen.. tot zover niets aan de hand.
maar toen het een paar maanden later uit was met de vriend en ze weer terug in haar (inmiddels verhuurde,.... sorry huurder, oprotten).. huis terug wilde, waren de spullen, en het bedrijf wat de opslag verzorde met de noorderzon vertrokken... oeps!
ze woont nu dus wel weer in haar oude huis, maar het is vrij kaal en leeg nog.
gevalletje, pech gehad? er schijnt weinig aan te doen te zijn. Aangifte van diefstal, maar geen idee wat de verzekering hiermee doet als ze de spulletjes zelf aan de dief heeft meegegeven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:00

MAar dat verlengen, hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Want in principe zit je eraan vast toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:10

Dat verlengen daarvoor vraag je toestemming aan de verkopende makelaar en de verkopers.
Die moeten ermee akkoord gaan dat het was langer duurt. Zullen ze natuurlijk al snel doen want die willen ook verkopen :j

Mijn tussenpersoon zat maar zo van "nee joh meisje maak je niet druk, komt allemaal goed joh" terwijl hij lekker op het strand ging bakken of relaxen ergens. Moest er steeds zelf achteraan of zus-of-zo nog geregeld moest worden, en steeds aangeven dat 6 weken tijd niet inhoudt dat het pas de 5e week geregeld hoeft te worden maar dat we het graag ruim op tijd geregeld hadden omdat dat wel zo'n fijn gevoel geeft, ook al was het 100% okee en geen probleem allemaal volgens hem -O-

En dan was het "oja die en die documenten heb ik eigenlijk wel nodig, zal ik volgende week wel even naar kijken".

Toen we nog maar 2 weken hadden ben ik er nog wat meer achteraan gaan zitten en toen was het al "ach het gebeurt zo vaak dat het langer duurt, dat weet de verkopende makelaar ook wel hoor, hoef je je niet druk over te maken hoor meissie, komt allemaal goed!"

Maar hij zou de verkopende makelaar ook niet even op de hoogte stellen ofzo -O-

Ik ben toen zelf maar rond gaan bellen naar bank, verkopende makelaar, verkopers en notaris dat het langer zou gaan duren en geen van allen was amused (logisch natuurlijk!! _-:( ) en heb tot 2 keer toe de datum moeten verzetten en iedereen gerust moeten stellen terwijl ik er zelf ook enorm van in de stress zat want wij hadden wel getekend voor het op tijd rond krijgen van die financiering op straffe van een flinke boete.

En juist omdat je al weet dat men in dat wereldje zo laks is, zoek je expres iemand uit die goed aangeschreven staat en overkomt alsof die alles goed zal gaan regelen voor je.... laat je expres nog het contract door de makelaar wijzigen in 6 weken i.p.v. 4 weken, regel je zelf al alle documenten die je verwacht nodig te hebben....en dan nòg tref je zo'n luilebal die je met enorm veel zorgen en stress opzadelt en waardoor je voor lül staat bij de verkopende partij en de notaris -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-03-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:11

Conclusie: Bedrijf waar je je hele inboedel aan wil toevertrouwen eerst grondiggg checken! :Y)

Huisje gisteren was niks, had inderdaad geen woonkamer! Vloer klonk erg hol, 'duurzame' materialen waren maar gewoontjes, je had nergens plaats voor een kast! En toen we zeiden dat die 85m² toch echt niet klopt, zei hij doodleuk dat we niet alles moeten geloven wat er op internet staat :D Man was ook zo gek als een deur...

Op naar het volgende huisje dus! We hebben geen haast en veel keuze... Lekker makkelijk!

@pmarena, wat een toestand... Heeft die 'luilebal' geen baas waar je even mee kan praten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:15

Nope, zelfstandig. Hij heeft op zich een keurige hypotheek voor ons geregeld hoor, echt niks op aan te merken wat hij ons "verkocht" heeft, dat zit echt heel goed in elkaar +:)+

Maar de manier waarop, blegh. Wat een stress jongens. Wij gaan zelden op vakantie, en hadden een weekje vakantie gepland na de overdrachtsdatum. Einde van het liedje zaten we dus in Frankrijk nog met pijn in onze buik of het na de eerste keer uitstellen nog wel op tijd geregeld zou gaan worden, en moesten we vanuit Frankrijk in dat weekje dus regelen dat het nògmaals verschoven moest worden, weer iedereen van de leg _-:(

Nou en dat was dus in 2009.... sindsdien zitten we dan nog met ons oude huis als een molensteen om onze nek.... dat geeft natuurlijk ook best wat buikpijn zeg maar.

Natuurlijk wel geluk gehad dat we het goed hebben kunnen verhuren, maar het blijft iets dat aan je vreet omdat het nog steeds niet afgesloten is en je niet weet wat het allemaal nog gaat kosten qua geld en kopzorgen -O-

Waardeloos, ben er echt zo klaar mee.

Nouja was ik er maar klaar mee :P
Zou serieus een enorme bevrijding zijn.....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-03-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:17

Neonlight,kon jij alles kwijt in zo'n box?
Zit te twijfelen over de grootte.
En van die calculator klopt ook geen bal van.
Wat erin moet is:
2,5 zits bank
salontafel
tv kast
2 bijzettafeltjes
grote speelgoedkist maar daar kan een hoop rommel in
eettafel maar die kan uit elkaar
4 eetstoelen die uit elkaar kunnen
2 expedit kasten van 5 vakken
koel-vriescombinatie
combi-magnetron
4 2deurs linnenkasten die uit elkaar kunnen
3 bureaus die uit elkaar kunnen
2 bedden 1 persoons die uit elkaar kunnen,matrassen gaan mee naar mn ouders
2 persoons bed met matras die uit elkaar kan
2 opoe-stoelen die plat kunnen
1 draaistoel
wasmachine en droger
1 bureaustoel
werkbank
2 smalle kastjes
tuinset die uit elkaar kan
en nog een hoop bananendozen.

De spullen zoals borden,glas ed gaan naar mn schoonouders evenals de pc met printer en de planten.
Morgen een afspraak bij zo'n box.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:18

Nou, ik moet nog tekenen en ik zit nu al in de stress.
Ben nú al in staat om de hele bende een trap onder hun kont te verkopen.
De verkopende makelaar omdat hij er een vreselijk-niet-haalbare termijn in zet en moeilijk doet over verlenging, en de bank omdat de betreffende adviseur maar parttime werkt en blijkbaar denkt dat de wereld stilstaat op de dagen dat ze niet werkt...

Gisteren avond heb ik een lijstje toegemaild gekregen van wat ze van me moest hebben. Vanmorgen voor 8 uur had ze alles in haar mail, behalve de koopovereenkomst (die wordt vandaag getekend) en het taxatierapport (taxatie zal donderdag plaatsvinden). En nu maar wachten tot ze weer aan het werk is.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:20

Ga er maar even vanuit dat je over een week nog niks verder bent dan nu, dan kan het alleen maar meevallen.

Die van ons hebben we alles meerdere keren doorgemaild.... raakte het steeds kwijt ofzo :x

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:23

Ik kreeg gisteren de kriebels van de makelaar zelf, die heeft welgeteld 5 minuten over het huis gesproken en anderhalfuur over zichzelf! Kreeg er geen speld tussen! Als ik er alleen was geweest, had ik 'm wel bedankt voor de verhalen want met zo'n vent wil ik geen zaken doen, maar ik had mijn vriend mee :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:39

Neonlight schreef:
Shiloh schreef:
Ik zou niet voor een opslag box als shurgard of zo gaan waar je steeds bij in wilt kunnen. Zoals ik eerder vertelde hebben wij 9 maanden in een stacaravan gewoond. Mijn ouders hebben toen een opslag container gehad. Daar ging al ons spul in, die ging dicht, werd op een of ander terrein weggezet en toen we hem weer nodig hadden 9 maanden later ging die pas weer open. Dat was een stuk goedkoper dan een opslag box waar je steeds bij moet kunnen. Nadeel is natuurlijk wel dat je tussendoor niet even alsnog iets eruit kunt halen.

Voordeel is wel dat je spullen geconditioneerd opgeslagen staan. Als ik mijn spullen op zou slaan zoals jij hebt gedaan zou ik na een paar maanden 1000-en euro's schade hebben. Matrassen die je weg kunt gooien, (antieke) houten meubels die kromtrekken, enz.
Onze opslagbox (15 m2) kost ons inclusief verzekering 105 euro per maand. Wij hebben wel een aanbieding getackeled, en zijn vanwege die aanbieding ook 2 maanden eerder gaan huren.
Sinds alles in de opslag staat (eind januari) zijn wij er ook niet meer geweest. Het gaat ons ook niet om het erbij kunnen (meeste spullen kunnen we toch niet bij zonder uren bezig te zijn met alles wat ervoor staat uit te ruimen) maar het ging ons puur om de conditionering.

Nee hoor, onze spullen kwamen er keurig prima uit. Zelfs na een hele zware winter met veel vocht (daarom duurde het bij ons ook 9 maanden ipv 3 maanden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:45

Liselot schreef:
Horsii Gefeliciteerd!

In een echt roddeldorp of een dorp waar je weggepest zou worden zou ik ook niet willen wonen, maar verder hecht ik er niet zoveel waarde aan. Kan je niet wat meer rond gaan wandelen in dat dorp Tamara? Zodat je een beetje voelt wat de sfeer is en desnoods wat mensen aanspreken die er wonen?

lovemyhorse: Zoek anders een op marktplaats voor een garage oid die je kan huren, is vaak veel goedkoper dan een opslagbox :j

De bovenverdieping bij vriendlief lijkt echt al heel anders! Die groene kleur zorgt voor zoveel rust in zijn slaapkamer :) Ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de rest roomwit is.
Hij heeft deze week late dienst en heeft gisterochtend op dat kleine kamertje alweer geschilderd, was een muur die niet helemaal gedekt had, maar dat is nu dus ook netjes :)
Zaterdag weer verder met zijn slaapkamer, zwarte muren roomwit maken; dat wordt nog wat :') Viel me nog alles mee dat die zachtgroene er in één keer onder kwam.

Ik zou bijv echt niet in Geesteren willen wonen :P := dus kan t me wel voorstellen dat je kritisch bent op een dorp.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:46

Wij moeten alles voor de 25ste rond hebben.
Donderdag is alles naar de bank gegaan.
Maar nog steeds niks gehoord?
Weet iemand hoelang dit kan duren?

Wij slaan onze spullen tijdelijk bij mijn ouders en oma op :)
Daar hebben we heel veel geluk mee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:02

lovemyhorse1 schreef:
Neonlight,kon jij alles kwijt in zo'n box?
Zit te twijfelen over de grootte.
En van die calculator klopt ook geen bal van.
Wat erin moet is:
2,5 zits bank
salontafel
tv kast
2 bijzettafeltjes
grote speelgoedkist maar daar kan een hoop rommel in
eettafel maar die kan uit elkaar
4 eetstoelen die uit elkaar kunnen
2 expedit kasten van 5 vakken
koel-vriescombinatie
combi-magnetron
4 2deurs linnenkasten die uit elkaar kunnen
3 bureaus die uit elkaar kunnen
2 bedden 1 persoons die uit elkaar kunnen,matrassen gaan mee naar mn ouders
2 persoons bed met matras die uit elkaar kan
2 opoe-stoelen die plat kunnen
1 draaistoel
wasmachine en droger
1 bureaustoel
werkbank
2 smalle kastjes
tuinset die uit elkaar kan
en nog een hoop bananendozen.

De spullen zoals borden,glas ed gaan naar mn schoonouders evenals de pc met printer en de planten.
Morgen een afspraak bij zo'n box.

Lastig te vergelijken, want wij hebben een deel meegenomen naar onze tijdelijke woning (eethoek, hoekbank, fauteuil en kamerkast) en we hebben hele andere meubels.

Sowieso staat er uit het hoofd het volgende in:
* wandboekenkast
* 2 2-persoonsbedden inclusief matrassen
* 2 gardorbekasten (beiden 3 meter lang)
* tuindressoir (3 meter lang, kan niet uit elkaar)
* dressoir (2,5 meter lang, kan niet uit elkaar)
* tuinmeubelset
* wasmachine en droger
* werktafel
* draaibank
* freesmachine
* zaagtafel (en dan geen kleintje :') )
* + 100 dozen
* skibox
* 8 zomerbanden

Dozen en meubels zijn het probleem nog niet zo, meeste ruimte gaat zitten en in van die niet stapelbare dingen (dan kun je de 3 meter hoogte niet benutten). Maar de box van 15m2 was voor ons groot genoeg, wij hebben ruimte over. Alles kregen we er niet in, maar wij hebben ook buitengewoon veel spullen, en dat komt voornamelijk door de spullen die uit de werkplaats van vriendlief kwamen, dat besloeg al een paar vierkante meter en was slecht stapelbaar.