Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:12

Jeetje wat vervelend dat je onzekerheid hebt over je uitkering!

We eten nu minder vaak vlees en qua hoeveelheid ook minder. Eerder bv 400 gram gehakt door de spaghetti en nu 200-250 gram. Vaak ook een paar dagen in de week geen vlees. Het was een omschakeling voor ons maar het went wel snel.
Wel valt het me op dat je bij de biologische boerderij de dieren die geslacht gaan worden gewoon levend ziet en dat maakt ons veel bewuster van het eten van vlees. Je weet dat een dier die je nu levend in de wei ziet staan (melkkoe) of een varken die lekker rolt door de modder, later op je bord beland. Dat vind ik heftig om te realiseren maar wel belangrijk vind ik om je daar bewust van te zijn.

opisop_shop

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:43

ik deel hier nu de vegagehakt ook door 2en, scheelt ook weer geld en eigenlijk is de helft ook wel prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:13

Heb 1 maand teveel gewerkt en duidelijk gemaakt dat het eenmalig is (werk alleen zaterdags), dus ik stuur trouw mijn loonstrookjes op maar ze snappen het niet en storten maar de helft -52 euro dat ik terug betalen moet.. Kon moeilijk niet boodschappen halen , en voordat alles eraf is kan ik tenminste eten.

Ik probeer alles wat door de helft te doen , ik ben echt een vlees mens maar minderen wil ik wel proberen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:43

Goed dat je dat doet! Vleesmens etc. zijn is ook een keuze. Vind je vlees lekker en goed en wil je het veel eten - geen probleem. Minder je liever met vlees, doe dat dan. Daar is weinig aan te proberen :P.
Ik ben zelf vega en wil ook wel graag elke dag vleesvervangers eten, maar het wordt maar eens in de 3/4 dagen omdat het anders te duur wordt. En inderdaad, ik doe met 1 pakje ook 2 dagen :). Het wordt tijd dat het weer eens in de bonus komt bij de Albert Heijn enzo.

Leuk om te lezen trouwens dat er een tendens is dat mensen minder vlees gaan eten. En dat er eindelijk eens een besef komt dat het niet elke dag nodig is. Ik heb niks tegen vleeseters, maar ik vind hetw el vreemd dat sommige vleeseters dan niet willen weten wat aan hun stukje vlees vooraf gaat. Dat ze, als ze een gedode koe zien, dat vies en eng en zielig vinden. Vlees lijkt weer iets te ver af te staan van de oorsprong - ik denk dat als vlees weer wat meer gepreseteerd wordt zoals het is (Denk: bordjes in de AH met 'slacht hier uw eigen kip' _O-) dat de vleesconsumptie automatisch mindert. Eet je vlees, slacht dan ook een koe.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:18

Ze hadden bij de Food Stunter gister een hele doos vol met vega dingen, voor 5 euro en ze hadden ook veel vega snacks! Zelf ben ik voor de Van Dobben kroketten gegaan, maar dacht, wellicht interessant voor de (parttime) Vega's hier :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:43

bij de action hebben ze nu ook wat rawfood-dingen (weet niet zeker of ik het de juiste benaming vind), voor 1,99 een (klein) bakje met bijvoorbeeld chiazaden (???) en voor 69cent lijnzaad.
Geen idee of er hier iemand is die dat soort dingen gebruikt, allerlei dingen voor door salades enzo en ook quinoia of hoe heet dat spul :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:21

ja zag het op de site , mag geen geld meer uitgeven maar anders had ik wat gehaald...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:35

Ja, dat zag ik ook de laatste keer dat ik bij de Action was. Ik heb heel erg getwijfeld of ik het mee zou nemen, maar heb het toch maar laten staan. Wie weet een volgende keer... Vandaag wel bij de toko een pot tahin (sesampasta) gekocht voor €2,79. Ik ben dol op hummus en wil het zelf proberen te maken. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee of dat uiteindelijk goedkoper is dan het kant-en-klaar te kopen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:59

Ik vind humus lekker. Ben ook niet van de kant en klaar maar zelfgemaakte humus vond ik geen succes helaas.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:51

opisop_shop schreef:
bij de action hebben ze nu ook wat rawfood-dingen (weet niet zeker of ik het de juiste benaming vind), voor 1,99 een (klein) bakje met bijvoorbeeld chiazaden (???) en voor 69cent lijnzaad.
Geen idee of er hier iemand is die dat soort dingen gebruikt, allerlei dingen voor door salades enzo en ook quinoia of hoe heet dat spul :P

Lijnzaad ook ja? Wel gebroken lijnzaad? En weet je hoeveel er in een portie zit? :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:50

Staat op de site van de action :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:00

Humus wat is humus? -googeld-

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:02

N soort kikkererwtenpate :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:59

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:05

Klopt, hummus is inderdaad een soort kikkererwtenpuree uit het Midden-Oosten. Heerlijk op toast of als groentedip. Ik heb vanmiddag een eerste batch gemaakt en moet zeggen dat de tahin er erg sterk in terug komt. Volgende keer iets zuiniger met dat spul, maar verder is het goed gelukt. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:59

Liedje schreef:
opisop_shop schreef:

Lijnzaad ook ja? Wel gebroken lijnzaad? En weet je hoeveel er in een portie zit? :)

Het was een bakje van 125 gram, maar geen idee of het gebroken was, was volgens mij €0,99.
Van zonnatura heb je een zakje -redelijk groot- gebroken lijnzaad voor iets van €1,89/€2,-(volgens mij).
Edit; het is 400 gram en bij de AH te koop voor €1,84 :) .

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:03

Vandaag even bij de C1000 geweest, moest er eigenlijk voor 1 dingetje zijn :o
Ben met een dikke volle tas weer weg gegaan :')
Want toen ik langs de vleesafdeling liep lag er best wel wat vlees met de datum 1 april en dat moest dus weg.
Heb dus nu voor 2 weken vlees in huis liggen,was mooi goedkoop zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:42

Vanaf morgen bij de C1000 een pak Edet WCpapier 8 rollen voor €1,-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:52

Wij (met name ik) willen ook minder vlees gaan halen en bij voorkeur ook bij de slagers bij ons in de buurt. Dat moet ik er alleen thuis nog even door zien te krijgen, want buiten dat het dan minder wordt, wordt het ook duurder.

Ik ben op het moment aan het lijnen en als ik op gewicht ben dan wil ik E-nummer vrij gaan eten, volgens het zandloperprincipe (of mijn eigen principe). Had dus ook de zaden gekocht bij Action, doe 2x per dag een halve tl lijnzaad en chiazaad door m'n eiwitshakes.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:16

Destino schreef:
Het was een bakje van 125 gram, maar geen idee of het gebroken was, was volgens mij €0,99.
Van zonnatura heb je een zakje -redelijk groot- gebroken lijnzaad voor iets van €1,89/€2,-(volgens mij).
Edit; het is 400 gram en bij de AH te koop voor €1,84 :) .

Ja precies! Die van de AH heb ik altijd. Maar dan is die van de action dus niet goedkoper. Plus dat je ze evt nog moet breken/stampen. Je lichaam kan geen hele lijnzaad opnemen. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:01

Hoe maken jullie je smooties? En welk fruit (seizoensfruit, dus goedkoper) en evt groente kan daar het beste voor gebruikt worden?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:19

N sapje ( appel, sinaasappel, multivruchten, wat k maar in huis heb... ) en diepvries of vers fruit in n soort waar k dan net zin heb in de blender mikken, even blenderen en klaar :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:07

DebGizmo schreef:
Hoe maken jullie je smooties? En welk fruit (seizoensfruit, dus goedkoper) en evt groente kan daar het beste voor gebruikt worden?

Een paar keer gemaakt maar ik heb nog niet een smaak gemaakt wat ik echt lekker vind. Ik gebruikte aardbeien, banaan (weinig want het heeft een sterke smaak), kiwi en meloen, dat gecombineerd met melk of melk met een smaakje, laatste was qua smaak niet nodig maar dat had ik een keer gelezen in een recept.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:13

Ik heb gewoon heel lijnzaad, het meeste kauw ik kapot en de rest kan mijn darmen masseren :P .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:57

Hier net de Eko polderhoen roerbakstukjes met bami en chinese roerbakmix gegeten. Het vlees smaakte ontzettend lekker, veel beter dan de kippenvlees uit de supermarkt, ik weet nu zeker dat ik voor dit vlees blijf gaan :9