Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:07

:wave: Mijn s3 heeft de laatste tijd praatjes en daarom ben ik op zoek naar een opvolger.
Mijn oog is gevallen op de iPhone 5c of 5(s), maar die zijn ver buiten budget. 5c zou eventueel nog kunnen, maar dan moet ik nog tot net na de zomervakantie met deze samsung door & vanaf nu al mijn geld aan de kant zetten en gaan werken en ook dat geld aan de kant zetten, voor een telefoon die bij de eerste de beste val naar de hemel kan zijn :+

Nu heeft mijn moeder een huawei y330. Een zéér budgettelefoon maar ik heb er net even mee gespeeld en op zich valt hij mij niet tegen. Zeker niet voor de prijs (60 euro heb ik op internet gezien). Alleen:
- de camera is een stuk slechter,
- geen selfie camera :Y)
- de kleuren zijn minder spectaculair
- scherm zelf ligt een stuk 'dieper' in de telefoon & de kijkhoeken zijn niet optimaal.
- geluid vind ik persoonlijk minder dan de s3, ik luister veel muziek. Ook passen de oortjes er niet in. Wel voor een deel maar niet helemaal. Dit is wel echt een twijfelpunt.. Maarja om nou veel geld extra neer te leggen zodat de oortjes 100% passen.. Ik weet het niet hoor :\
Nu denk ik dat ik daar prima aan kan wennen, zeker omdat de huawei een stuk sneller is dan mijn s3. Mijn moeder heeft er dan ook eigenlijk niet op staan dus dat is niet zo gek.

Wat vinden jullie, zou ik er heel erg op achteruit gaan als ik van een s3 naar een huawei y330 overstap?

Mocht iemand een suggestie voor een andere telefoon hebben, laat het me weten :D

edit: het werkgeheugen van de huawei is zeer klein, ik ben bang dat ik hier wel problemen mee ga krijgen.. Maar op de huawei staan niet veel apps vanuit je telefoon zelf en bij s3 wel..

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:16

Ik heb mijn schoonmoeder afgelopen weekend een S3 gegeven, nu heb ik daar wel custom software erop gezet en met als bijgevolg dat het toestel nu bijna letterlijk vliegt.
Ik heb voor mijn eigen moeder nu ook een S3 onderweg, ook daar ga ik direct custom software erop zetten. Het scheelt gewoon heel veel.

Ik zou het wel een achteruitgang vinden als je van een S3 naar een Y330 overstapt.

Om alles eigenlijk:
- Schermkwaliteit is minder
- Resolutie is lager (al is het aantal inch van het scherm ook minder dus dat compenseert weer)
- Processor is langzamer
- Werkgeheugen is maar 512MB
- Interne opslag is maar 4GB en gaat gewoon problemen geven
- Camera
- Accu
- Geen notificatieled
- Algehele ervaring

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:22

Morgen kan ik mijn abbo gaan verlengen. Ben nog steeds aan het twijfelen tussen de s5 en de s6... Als ik geld zat had, had ik de s6 gedaan :P maar moet helaas toch ook echt op de kosten letten. Alleen als de s6 nou echt stukken beter is, dan wil ik er best iets extra aan uitgeven.
Heb nu nog altijd de s2 :+ maar die heeft het wel mooi 4 jaar uitgehouden, dus z'n geld meer als waard geweest vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:24

Quad dankjewel voor je antwoord. Ik denk ook dat het een duurkoop wordt want ik denk niet dat ik het plus minus 2 jaar volhoud met een y330.. Klinkt echt verwend maar ik ken mezelf :o Ik ga nog maar verder kijken en doorsparen. Hopen dat m'n telefoon het nog even uithoudt!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:28

Mijn abbo bij de Vodafone is al 4 maanden verlopen en ik wil toch nu wel een mooiere telefoon. Heb nu nog een Samsung Galaxy S Advance maar zit nu te kijken naar de Samsung Galaxy A5 of S5(mini). Ik twijfel er alleen heel erg over of ik bij Vodafone blijf en een relatief duur abonnement af sluit, of in één keer een duur telefoon aanschaffen en overstappen op Simonly. Je bent met dat laatste uiteindelijk goedkoper uit, maar in één keer een telefoon kopen is ook een heel bedrag.

Ik ga bij Vodafone wss voor Smart 500 omdat ik niet meer nodig heb, maar dat je weer moet bijbetalen voor een toestel staat me ook tegen. Alsof die krengen al niet genoeg geld kosten per maand. -O-

Wat zouden jullie doen?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:38

Ik heb er voor gekozen om zelf een los toestel aan te schaffen. Nu kan dat ook niet anders bij die van mij, maar dat is wel een bewuste keuze geweest, omdat je (meestal) minimaal 1,5x de toestelprijs kan neertellen ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:44

Ik heb mn abbo verlengd en de S6 besteld :D
Viel qua kosten nog alles mee!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:45

Niniane schreef:
Mijn abbo bij de Vodafone is al 4 maanden verlopen en ik wil toch nu wel een mooiere telefoon. Heb nu nog een Samsung Galaxy S Advance maar zit nu te kijken naar de Samsung Galaxy A5 of S5(mini). Ik twijfel er alleen heel erg over of ik bij Vodafone blijf en een relatief duur abonnement af sluit, of in één keer een duur telefoon aanschaffen en overstappen op Simonly. Je bent met dat laatste uiteindelijk goedkoper uit, maar in één keer een telefoon kopen is ook een heel bedrag.

Ik ga bij Vodafone wss voor Smart 500 omdat ik niet meer nodig heb, maar dat je weer moet bijbetalen voor een toestel staat me ook tegen. Alsof die krengen al niet genoeg geld kosten per maand. -O-

Wat zouden jullie doen?

Tip - in elk geval niet rechtsrteeks bij Vodafone verlengen!

Ik kon laatst ook verlengen bij T-mobile en wilde graag een Sony Xperia Z3-compact. Bij de T-mobile winkel moest ik behoorlijk wat bijbetalen. Toen naar de Mediamarkt (is eigenlijk Phonehouse), daar kreeg ik de helft korting en de aansluitkosten vergoed! Ik heb wel even gevraagd, waarom zij mij een betere aanbieding konden doen dan T-mobile zelf. De verkoper zei dat zij mogen "handelen" en dat de T-mobile medewerkers dat niet mogen. Apart he? Maar in elk geval was ik € 60,-- goedkoper uit.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:44

Lauraennala schreef:
Hallo bokkers,

Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Op dit moment heb ik een Samsung galaxy S3 met abonnement.
Dit abonnement loopt begin juli af en ik zou nu eventueel een nieuw toestel uit kunnen zoeken, of ervoor kunnen kiezen het huidige toestel te houden en een goedkoper abonnement te krijgen.
Het probleem is, ik ben mijn S3 spuugzat O:) De batterij is een drama, heb een keer een nieuwe batterij gekocht en daarmee is het probleem niet verholpen. Ook mijn vorige samsung had enorme batterij problemen, ik ben er klaar mee _-:(

Wat ik graag zou willen:
- Goede batterij! (iedere dag opladen is geen probleem, maar vaker dan dat is niet tof..)
- Scherm grootte rond de 4,5 inch.
- Snelle telefoon
- Goede camera
- Makkelijk te synchroniseren met een macbook

Waar ik mijn telefoon voor gebruik:
Uiteraard Whatsapp, Facebook, bokt enz.. Maar ook vaak om artikelen te lezen, boeken door te nemen, informatie op te zoeken en emails te sturen. Verder gebruik ik mijn telefoon ook als camera, gewoon voor de leuke kiekjes, maar een beetje kwaliteit is een pré.

Mijn budget ligt rond de 500 euro.
Een Iphone heb ik overna zitten denken, een 6 vind ik eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Een 5s zou een optie kunnen zijn, maar ik hoor ook daar verhalen over van slechte batterijen.. en daar ben ik inmiddels echt allergisch voor :Y)
Samsungs vind ik prima, maar dan wel een die geen problemen heeft..
Ik sta voor alle opties open :D

Ben uiteindelijk toch voor de Iphone 6 gegaan (bij verlengen abonnement, niet los gekocht), helemaal blij mee *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:08

Is Hollandsnieuwe aan te raden?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:19

Ik vind Hi (kpn dus) en T mobile de beste. Hollandsnieuwe geen ervaring mee.

Zouden jullie voor 32gb of 64gb telefoon gaan als je ze voor dezelfde prijs kan krijgen. (Alleen 64gb is langere levertijd) Ik heb nu de s2 zonder extra geheugen, ook nooit nodig gehad... Dus ik denk dat de 32 wel genoeg is :+ maar als je 2 keer zoveel voor dezelfde prijs kan krijgen... misschien gewoon doen? Dan maar wat langer wachten

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:24

Ik zal gewoon wachten Faline meer geheugen kan geen kwaad toch

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:27

Niniane schreef:
Is Hollandsnieuwe aan te raden?

Ik ben tevreden over hollandsnieuwe. Ze geven wel service, maar kwa snelheid kan het beter. Netwerk is van vodafone, dat is hier perfect (itt tot kpn waar ik hier geen bereik mee heb). Paar keer storing gehad paar jaar geleden, maar ook dat gaat prima laatste jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:09

Ik ben net bij de telefoonwinkel geweest. Blijkbaar kan ik volgende maand mijn abonnement al verlengen! :D
iPhone 5c zou ik er zo bij kunnen nemen dus dat is goed nieuws. Alleen, ze hebben alleen de 8gb versie.. Ik zit nu op 16gb met m'n samsung en heb nog nooit een melding gekregen dat m'n geheugen vol zit of iets in die richting.

Heeft iemand hier de 5c 8gb en is het geheugen echt een punt of maakt het niet zoveel uit?
Ik gebruik voornamelijk facebook, internet, spotify!!, retrica, twitter en af en toe instagram.

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:39

Niece schreef:
:wave: Mijn s3 heeft de laatste tijd praatjes en daarom ben ik op zoek naar een opvolger.
Mijn oog is gevallen op de iPhone 5c of 5(s), maar die zijn ver buiten budget. 5c zou eventueel nog kunnen, maar dan moet ik nog tot net na de zomervakantie met deze samsung door & vanaf nu al mijn geld aan de kant zetten en gaan werken en ook dat geld aan de kant zetten, voor een telefoon die bij de eerste de beste val naar de hemel kan zijn :+

Nu heeft mijn moeder een huawei y330. Een zéér budgettelefoon maar ik heb er net even mee gespeeld en op zich valt hij mij niet tegen. Zeker niet voor de prijs (60 euro heb ik op internet gezien). Alleen:
- de camera is een stuk slechter,
- geen selfie camera :Y)
- de kleuren zijn minder spectaculair
- scherm zelf ligt een stuk 'dieper' in de telefoon & de kijkhoeken zijn niet optimaal.
- geluid vind ik persoonlijk minder dan de s3, ik luister veel muziek. Ook passen de oortjes er niet in. Wel voor een deel maar niet helemaal. Dit is wel echt een twijfelpunt.. Maarja om nou veel geld extra neer te leggen zodat de oortjes 100% passen.. Ik weet het niet hoor :\
Nu denk ik dat ik daar prima aan kan wennen, zeker omdat de huawei een stuk sneller is dan mijn s3. Mijn moeder heeft er dan ook eigenlijk niet op staan dus dat is niet zo gek.

Wat vinden jullie, zou ik er heel erg op achteruit gaan als ik van een s3 naar een huawei y330 overstap?

Mocht iemand een suggestie voor een andere telefoon hebben, laat het me weten :D

edit: het werkgeheugen van de huawei is zeer klein, ik ben bang dat ik hier wel problemen mee ga krijgen.. Maar op de huawei staan niet veel apps vanuit je telefoon zelf en bij s3 wel..

mijn vorige mobiel was een huawei en ik was er niet heel tevreden over. het eerste jaar deed hij het goed maar daarna werd hij steeds trager. hoeveel ik er ook afgooide (apps, muziek, foto's), het werd niet minder. ik zie bij mijn moeder hetzelfde, terwijl zij er niet meer op doet dan whatsappen, foto's maken en mn zusje speelt er af en toe een spelletje op.
wel was een voordeel dat hij niet snel kapot ging (ik heb hem heel vaak laten vallen :+ ). maar toen ik hem op straat liet vallen deed het scherm het niet meer :') op het einde vond ik ook dat de batterij snel leeg ging.
ik weet niet hoe het met dit model is, maar vrienden zeiden als ze bij mij muziek luisterden dat het heel raar klonk. had er zelf geen last van.

ik heb nu een iphone 4, was van mn oom en is nu ong 3(?) jaar oud, en nog steeds snel, terwijl ik er heel veel op doe. ik denk dus dat een iphone zeker het geld waard is, omdat je er een stuk langer meedoet en de kwaliteit minder snel achteruit gaat.

ik heb verder geen ervaring met dit model, maar aangezien die van mij een stuk duurder was denk ik dat deze niet erg veel beter is, maar voor die prijs heb je wel voor een jaar/max. anderhalf jaar een redelijk snelle telefoon!
succes met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:21

Dankjewel voor je reactie horselover :) Het is ondertussen duidelijk geworden dat ik volgende maand al mag verlengen en een iphone 5c binnen de mogelijkheden zit. Dus die huawei is nu niet meer aan de orde :)
Hoewel ik erg twijfel of 8gb genoeg is.. Maar er zit een grote meerprijs aan een 5s.. Lastig :P

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:20

Hoi bokkers!
Ik mag bijna een nieuw abonnement afsluiten, en dus een nieuw toestel uitkiezen! *\o/*
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Momenteel heb ik de Sony Xperia Z, dit is al mijn 3e toestel tijdens mijn 2-jarige abonnement. :o
Bij mijn abonnement zat oorspronkelijk de S3 mini, maar deze sneuvelde al behoorlijk gauw na een val.
Toen heb ik een iPhone 4 aangeschaft, deze heeft het ongeveer een jaar volgehouden nadat deze ook sneuvelde na een paar keer vallen. De Sony leeft -gelukkig- nog steeds, ook na een paar vallen. :+

Uiteraard heb ik hoesjes om de toestellen heen, maar ik ben zo kundig geworden in het kapot laten vallen van mijn telefoons dat een hoesje niet voldoende blijkt. :+

Wat ik dus zoek is sowieso een stevige telefoon, het liefst met Gorilla Glass, aangezien gewoon glas het niet lang volhoudt.
Tevens moeten er veel hoesjes beschikbaar zijn voor het toestel, zodat ik een goed stevig hoesje kan kopen en hier keus in heb.

Verdere eisen:
- Een goede camera
- Een selfie camera :+
- Hij moet niet te langzaam zijn, ik wil graag spelletjes vloeiend kunnen spelen.
- Niet te groot, max 5 inch.
- Een goede batterijduur.

Mijn oog was gevallen op de LG G3 s, maar hier kan ik nagenoeg geen hoesjes voor vinden, met mijn lompheid beschouw ik dat als een groot nadeel.

Een iPhone vind ik te fragiel, alhoewel ik had begrepen dat de 5c opzicht redelijk stevig is.

Ik weet het echt niet meer. :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:30

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:52

@puresg, samsung galaxy s5 (plus)?

Mijn vriend heeft hem.ook n paar keer laten stuiteren en hij doet t nog perfect!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 04:17

ik ben echt heel heel heel 'verdrietig'/ 'boos'.
Mijn Iphone 5s, goud, een droom die een jaar geleden eindelijk uitkwam is spoorloos verdwenen.
Het laatste moment dat ik hem vasthield was op school, 200 m van de busstop waar ik daarna een bus nam. Toen ik thuis aankwam, was mijn telefoon weg.
Gestolen uit mijn achterzak/ op de bus laten liggen?

Wel maakt allemaal niet meer uit. Weg is weg.
Eveneens al mijn mooie herinneringen; foto's..
En dus nu moet ik verder met een veel te slome ipod 4.
laten we het niet hebben over de kwaliteit v fotos..
En een kapotte blackberry, dus dat telt al niet, he?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:04

Heel vervelend, maar dit is een topic voor een telefoonkeuze, niet om dergelijke ervaringen te delen. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:44

Heeft er iemand toevallig ervaring met HTC Desire 620?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:37

nanoukkie schreef:
Mijn Iphone 5s, goud, een droom die een jaar geleden eindelijk uitkwam is spoorloos verdwenen.
Het laatste moment dat ik hem vasthield was op school, 200 m van de busstop waar ik daarna een bus nam. Toen ik thuis aankwam, was mijn telefoon weg.

Al oproep beplaatst op Verloren of Gevonden?

https://www.verlorenofgevonden.nl

Ik hoop voor je dat je telefoon gevonden wordt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:38

nanoukkie schreef:

Al oproep beplaatst op Verloren of Gevonden?

https://www.verlorenofgevonden.nl

Ik hoop voor je dat je telefoon gevonden wordt.

Over de foto's. Daarvoor heb ik een Google+ account. Worden mijn foto's automatisch online bewaard en kan ik ze altijd bekijken.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:08

magda_90 schreef:
Heeft er iemand toevallig ervaring met HTC Desire 620?

Mijn vader heeft die telefoon