Vrijdag gesprek met de bank (orienterend) en 3e bezichtiging woning. Vriendlief heeft ergens een verre neef die makelaar is in dezelfde regio en die gaat met ons mee voor tips ed. Wel fijn
avaluna
Geplaatst: 27-06-11 20:53
@Attitude: super dat jullie al in het nieuwe huis zitten
Pashon
Geplaatst: 28-06-11 12:28
manzano spannendj, 3e bezichtiging dat is wel serieus. wel handig dat je een kundig iemand mee neemt.
avaluna hoe zit het met jullie al vorderingen? Waarom willen jullie daar eigenlijk weg?
edit:
Wij hebben gister gewoon een brand schuintegenover het huis gehad. het hele zwikkie van de overburen stond in de brand. Gelukkig hadden ze het vrij snel onder controle, want tja met veen weet je het nooit hé
avaluna
Geplaatst: 28-06-11 12:39
@Pashon: wij willen helemaal niet weg, wij zitten hier meer dan prima , misschien dat je Attitude bedoelt? Het verbouwen gaat nu in een rustig tempo , ik moet zelf nog wat dingen beslissen (niet mijn sterkste kant ) en dan kunnen ze er weer tegenaan, hier. Momenteel dus met de keuken bezig, dat is eigen ontwerp en eigen bouw, volgende projectje gaat de rijbak zijn (moet ik weer beslissen ).
kijkers op funda zegt niks, hoevaak wij nu nog op funda zitten te neuzen en dat terwijl we niet eens willen verhuizen. Je hebt heel veel nieuwschierige mensen, zien een huis te koop staan en gaan neuzen op funda terwijl die waarschijnlijk niet de bedoeling hebben om te verhuizen.
Attitude
Geplaatst: 28-06-11 14:10
Jullie hebben een leuk huisje Suze, leuke starterswoning voor deze omgeving.
Maar de markt zit echt gewoon ontzettend tegen op dit moment.
Wij hebben ook genoeg mensen met interesse, maar toch loopt het toch niet echt.
waarom willen jullie daar weg dan attitude? Vind het juist een enorm leuk huis en plekje wat jullie hebben. Jullie verkopen nog steeds zonder makelaar? Dat moet juist aantrekkelijk zijn voor kopers gezien de makelaarskosten in duitsland niet mis zijn.
ik heb wel iemand die heel erg geïnteresseerd is, maar die moet eerst een vast contract afwachten. en dan hopen dat de bank voor haar weer meewerkt.. maar dat is iig een klein lichtpuntje. en verder hoor ik genoeg mensen ja die het een leuk huisje vinden met leuke prijs, maar iets zoeken in a'dam/utrecht e.d....
Attitude
Geplaatst: 28-06-11 14:16
We zijn er al weg Pashon
We verkopen ook met makelaar, en die heeft zeker genoeg mensen met interesse, maar de markt zit echt op slot.
Waarom het te koop staat hou ik liever privé , vanwege mijn meelezers
oke sorry. Geeft niet was gewoon nieuwschierig want vind het echt een heel leuk huis. De markt zit inderdaad in een diep dal, maar sorry voel je niet aangevallen vind jullie huis ook aan de dure kant gezien het in Duitsland staat. maar vind het echt prachtig!
Attitude
Geplaatst: 28-06-11 14:24
Dat heb je gelukkig niet al een stuk of 10 keer gezegd Meppen is nu eenmaal duur en het huis is kant en klaar, met moderne keuken,stallen, bak en met hout omheind.
Reken dat eens bij jullie huis op,dan kost jullie huis hetzelfde als het onze
Meppen is een stuk goedkoper als deze kant wat wij gekeken hebben qua woningen.
Klopt een kant en klare woning kost ook gewoon veel geld. bij ons is het niet te vergelijken gezien wij een x aantal hectare erbij gekocht hebben, dan word de woning automatisch meer waard dus voor ons gaat die bal niet op, nouja tuurlijk gaat het wel op maar is het niet te vergelijken als dat je enkel de woning en buiten op knapt.
hé bommer, zal wel niet voor DL gelden. De overdrachtsbelasting is hier net omhoog gegaan toen wij onze woning kochten.
Was hier vandaag nog heerlijk weer, had behoorlijk wat in de planning om eens flink onkruid te gaan wieden helaas is er van alles niks terrecht gekomen ben niet verder gekomen als koffie drinken bij iedereen