Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Hoeveel stroom heb je dan nu verbruikt Sanet tov vorig jaar? En is het net zo warm en comfortabel als voorgaande jareb? Of hebben jullie ook andere aanpassingen gedaan om het gasverbruik te verminderen?
Mooie daling van je gas hoor! Maar ben even benieuwd welke invloed dit verder heeft op zowel comfort als je stroom verbruik.
Fitzroy schreef:Hier 5,47 m3 gas en 113 kWh.
Ik werk thuis. (en maak er een sport van om zoveel mogelijk te bezuinigen). Bovenste appartement met glaswand op het zuiden. Juist aan koude dagen met zon heb ik meer dan aan 10 graden en grijs.
Menino schreef:Onze termijn bedrag is overigens met prijsplafond nog steeds 225 euro. Dat inclusief correctie voor de zonnepanelen die gaan komen, anders zou het 280 euro zijn. Vind dat nog steeds echt bizar. Maargoed. In februari mogen ze een aanpassing maken op basis van onze eigen verbruik en ik vermoed dat we dan eindelijk weer iets normaals gaan betalen. Vermoed dat de oude bewoners boven het prijsplafond uit zouden komen, maarja. Daar kunnen wij dan weer niets mee
.
wouterpaard schreef:Ik word beetje jaloers dat mensen zeggen de kachel kan door het prijsplafond. (Wel heel fijn voor iedereen en gun het ze ook!) Ik moet juist heel erg opletten de koude maanden. Qua stroom juist weer niet verbruik maar 1700 kWh.
Telpeva schreef:wouterpaard schreef:Ik word beetje jaloers dat mensen zeggen de kachel kan door het prijsplafond. (Wel heel fijn voor iedereen en gun het ze ook!) Ik moet juist heel erg opletten de koude maanden. Qua stroom juist weer niet verbruik maar 1700 kWh.
Het gras is niet altijd groener aan de overkant, je weet niet wat een ander doet om de kachel aan te kunnen hebben, of van wat voor dingen of dieren ze al afscheid hebben moeten nemen om het mogelijk te maken.
wouterpaard schreef:Maand december 271 m2 verbruikt kachel op 15 overdag als ik thuis ben 16,5 en soms 17,5. Vorig jaar zat ik op 321m2.
Ik word beetje jaloers dat mensen zeggen de kachel kan door het prijsplafond. (Wel heel fijn voor iedereen en gun het ze ook!)
(Vrijstaand huis 160m2)
Deze zomer vloerverwarming en groot deel kunstof kozijnen ben heel nieuwsgierig wat dat gaat opleveren.
Horsepride schreef:wouterpaard schreef:Maand december 271 m2 verbruikt kachel op 15 overdag als ik thuis ben 16,5 en soms 17,5. Vorig jaar zat ik op 321m2.
Ik word beetje jaloers dat mensen zeggen de kachel kan door het prijsplafond. (Wel heel fijn voor iedereen en gun het ze ook!)
(Vrijstaand huis 160m2)
Deze zomer vloerverwarming en groot deel kunstof kozijnen ben heel nieuwsgierig wat dat gaat opleveren.
Ik denk dat jou jaloersheid ten onrecht is.
Toen ik een huis kon kopen heb ik er zelf voor gekozen om niet zo als de rest om mij heen deed een oude vrij staande of 2 onder 1 kap woning te kopen. In de plaats daarvan heb ik bewust gekozen voor een energie A label nieuwbouw tussen woning.
Echter zie ik nu dat de mensen die gekozen hebben voor zo oude huis nu allerlei subsidie's krijgen van uit de overheid om hun huis te verduurzamen, en nu ook nog subsidie op stroom en gas krijgen waarvan tot een verbruik waarvan ik nog eens niet tot helft van het verbruik kom.
Ik denk dat jij juist erg blij mag zijn aan de hoeveelheid subsidies die jij krijgt/gebruik van kunt maken waarbij iemand met een nieuwe groene energie label A huis geen gebruik van kan maken.
Binck8 schreef:Ik heb een oud huis... Over wat voor subsidies heb jij het? Ik geloof dat wij totaal helemaal nergens recht op hebben en enkel een klap geld extra kwijt zijn. Ben dus heel benieuwd naar wat je bedoeld.
Horsepride schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... latie-huis
En niet zeggen dat je het van mij hebt
verootjoo,
Hoe wil je daar gebruik van maken als je huis al goed geïsoleerd is, zonnepanelen heeft, warmte pomp, HR++ glas en je nog eens niet de helft van de energie gebruikt van het energie plafon?