Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:10

Ik vind groen absoluut geen sombere kleur. De fotomuur is heel licht, de vloer ook. Ik ga mee met Malenka, donkere muren met lichte inrichting is denk ik heel mooi.

En het voordeel van schilderen, bevalt t toch niet, dan schilder je t zo over.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:18

Mijn man heeft de keuken 3x opnieuw moeten doen voor het goed was, dan baal je wel. :P Toch denk ik ook dat donkergroen heel mooi is. Het behang springt er dan nog meer uit en dat past heel mooi bij die open plek in het bos. De kamer lijkt er groot en licht genoeg voor. :)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:49

Bedankt voor alle reacties ! Het behang komt wel over de hele muur. Haha ja als het echt niks is verven we het gewoon weer over, maar liever in een keer goed inderdaad :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:15

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 00:30

een kleur die ook terugkomt in het behang lijkt mij het mooiste. groen overheerst dus ligt voor de hand, maar ik denk dat zelfs het oranje van de vos niet gek zou zijn. leuke print!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:21

Afbeelding
Ik heb op mijn slaapkamer de kleur Autumn Gold van Flexa. Ik vond het heel spannend want is een kleur totaal buiten mijn comfort zone, maar ik vind het zooooo mooi geworden. Heel warm en als de zon schijnt (waar is die zon????) wordt het helemaal heel bijzonder. Echt heel blij mee!

En ja...de lijstjes daar moeten nog foto's in. Maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:52

Wat mooi Oji!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 11:48

Prachtig!

Die babykamer wordt heel tof. Ik zou kiezen voor een lichte kleur erbij. Mijn babykamer had drie witte muren en 1 bruine. Het was zo fijn om overdag met voeden in een lichte kamer te zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 12:04

oji schreef:
[ [url=m/yFnXkk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb op mijn slaapkamer de kleur Autumn Gold van Flexa. Ik vond het heel spannend want is een kleur totaal buiten mijn comfort zone, maar ik vind het zooooo mooi geworden. Heel warm en als de zon schijnt (waar is die zon????) wordt het helemaal heel bijzonder. Echt heel blij mee!

En ja...de lijstjes daar moeten nog foto's in. Maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Prachtig <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 12:19

Bedankt voor de goede tips!! Ik heb het behang besteld dus als het binnenkomt maar even kijken wat er het beste bij past.

Heel chique Oji!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:25

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat te doen. Ik heb een vrij grote woonkamer en had 2 kasten. Eentje om werkdeel beetje af te scheiden van woondeel en een hoge kast met een TV erin. Op papier bedacht. Maar toen het er eenmaal stond vond ik de balans in die wandkast en in de kamer zoek en ik keek er bovendien nooit naar de tv…(heb er in woonkamer deel ook eentje hangen ;-) ). Heb die dus nu verkocht. Wat nu te doen met deze muur…ik dacht aan een laag dressoir en/of mss rechts (en links?) van de panelen een smalle hoge kast. En dan een schilderij of wat foto’s mss…ik weet het gewoon niet. Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:39

Ten eerste vind ik die ronde hoek zo afgewerkt een heel mooi accent geven aan de ruimte.
Heb je de hoge kast al verkocht of alleen de TV die er in staat ??

Ik zou de roomdivider iets naar het midden trekken en het opengevallen deel dicht maken met die panelen. Dan krijg je een net iets 'dichtere' werkruimte wat meer rust geeft als je daar zit te werken (minder afleiding vanuit je ooghoeken :) )
Zoek een kast die je zowel rechtop als liggend kunt neerzetten, dan kun je kijken wat je het meeste aanstaat.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:44

Oh, wat mooi! Het komt zo (op dat peertje na) over als een foto uit een interieurmagazine :oo

Ik zou op die muur alleen een heel groot (in de hoogte) "kunstwerk" hangen en klaar :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:44

Ik heb geen tips, maar vind je vloer echt prachtig :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:52

Ik vind het wel enorm grauw, ik zou iig zorgen dat er wat meer kleur bij komt. Idd met een kunstwerk of een mooi houten dressoir :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:00

Als je de opbergruimte niet nodig hebt zou ik niet nog een kast/dressoir toevoegen. Al is het maar omdat je blijft stoffen :=

Ik zou gaan voor een gallery wall, kun je zelf kiezen of je daarmee nog kleur wilt toevoegen aan de ruimte, of dat je het juist allemaal strak houdt.

https://www.ahousewebuilt.com/wp-conten ... yafter.jpg

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:17

AfbeeldingDe keuken heeft een eiken bar en het bureautje achter de kast verstopt is van hetzelfde. Dus ik zou eventueel eenzelfde materiaal laag dressoir kunnen neerzetten met idd daarboven een fotogallery.
Roomdivider opzij met panelen…wel een heel leuk idee. Alleen vind ik het juist zo fijn dat er licht doorheen komt. Geen last van bewegingen in de ooghoeken want ik woon alleen :-) .
Dank voor de complimenten en ja het grauw…nog geen 1 plant hier ook. Het is nog work in progress. De enorme bende in de open kast is er normaliter niet. Die boeken en losse troepjes moeten nog weg. De wandkast met tv werd vrij plots opgehaald…vandaar. Heb dus nog wel wat behoefte aan opbergruimte.
Mss deze?
Afbeelding
Dank voor het meedenken, dat is fijn!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:06

Ik zou idd voor een laag dressoir gaan idd in een lichtere kleur. Dan kan je er evt foto’s opzetten of een plant (mooie orchideeën of een terrarium (ideaal!) en daarboven iets ophangen of een mooi behang kiezen. Maar dat het iets ‘zachter’ wordt en wat meer kleur.

Ik zou roomdivider ook niet dichtmaken. Hij is al donker van kleur en wordt dan denk ik heel zwaar. En neemt idd licht weg en dat maakt hem nu zo mooi.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:40

Wat hebben jullie aan de muur? Wij hebben twee lijsten opgehangen, m’n vriend neigt naar twee grote foto’s, geeft wel persoonlijkheid, maar vind ik dan weer onrustig.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:42

Ligt aan de foto, lijkt me. Zwartwit of sepia geeft al een heel ander beeld dan kleur. Een schimmel op een witte achtergrond geeft een heel ander beeld dan een bruine in een weiland.

Om maar wat random voorbeelden te noemen.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:53

Zou ik hier een vraag mogen stellen?
Wij hebben de helft van de stolpboerderij van mijn ouders gekocht en zijn deze aan het verbouwen (de hele stolp wordt aangepakt).

We hebben een betonnen vloer, Douglas hout plafond en er komt een zwart keukeneiland met licht beton kleurig blad. Ik wil het geheel niet te industrieel maken door wanden wit te maken en ben dus op zoek naar een aardse, warmere lichte kleur voor op de muren. Ik vind een matte, krijtachtige verf wel mooi.

Er zitten een aantal stalramen in de buitengevels, deze zijn donkergroen. Qua kozijnkleuren en deuren(buiten) zitten we hier ook aan vast. Dit is donkergroen en wit(niet spierwit)

Ik ben creatief, maar niet qua inrichting merk ik al en loop al tijden vast in het vinden van een mooi kleurpalet. Nu denk ik dat we eind september/ half oktober de muren toch echt een kleur moeten gaan geven dus vandaar mijn hulpvraag :D

De vurenhouten trap moet ook in een kleur en ik dacht zelf eraan om deze bijvoorbeeld een tint donkerder te doen dan de muren, heeft iemand daar ervaring mee? De trap gedurfd een kleur geven ipv het standaard witte?

Mocht er interesse zijn in foto’s, dan zal ik deze maken. Ik zie dat ik de laatste tijd weinig beelden heb gemaakt van de verbouwing.

Alvast bedankt <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:14

Klinkt wel heel mooi lovelance. Zouden Terra tinten wat voor je kunnen zijn? Heel aards en warm.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:16

Flying_Angel schreef:
Wat hebben jullie aan de muur? Wij hebben twee lijsten opgehangen, m’n vriend neigt naar twee grote foto’s, geeft wel persoonlijkheid, maar vind ik dan weer onrustig.
[ [url=m/5IOAma.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dit:

Afbeelding

Is al een wat oudere foto maar voor het idee. Niet ideaal ivm reflectie maar het zijn twee industriele tekeningen van een goede vriending met de tinten grijs, blauw en groen. We hebben bewust gekozen voor een dikke passe-partout.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu dit aan de muren. Maar ik wissel graag af, dus heb ook al meerdere lijsten naast elkaar gehad, en een zwartwit portret op de plank, tekeningen, foto's, kleur, zwartwit. Wel altijd met bredere passe-partouts.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:05

Flying_Angel schreef:
[ [url=m/5IOAma.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben dit qua afbeeldingen/foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding