Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:47

8nnemiek schreef:
Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.

Het hoeft ook niet ongezien. Gewoon open en bloot met je grote tang, schaapachtig lachen naar voorbijgangers, doen alsof je er hoort, slot doorknippen en gaan. Mensen reageren zelden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:55

poes schreef:
8nnemiek schreef:
Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.

Het hoeft ook niet ongezien. Gewoon open en bloot met je grote tang, schaapachtig lachen naar voorbijgangers, doen alsof je er hoort, slot doorknippen en gaan. Mensen reageren zelden.

Dat gaat hier in het dorp niet door, dat geloof ik niet. Maar dat is misschien wel het verschil met een stad.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:03

poes schreef:
8nnemiek schreef:

Ik denk inderdaad dat je bijna alles wel "ongezien" kan doen. Niet letterlijk, maar inderdaad, bijna niemand zegt er wat van als het al opvalt in de drukte, en stel he.. Er komt toch iemand die aan je vraagt (aan de dief vraagt bedoel ik dan) wat ben je aan het doen met die tang. Dan kan die dief natuurlijk gewoon zeggen: 'ik ben mn sleutel kwijt". Niemand die kan bewijzen dat die die fiets daadwerkelijk aan het stelen is. Het zal maar echt de eigenaar zijn die zn sleutel kwijt is :+

Woon gelukkig in een dorp, hier gaat dat allemaal niet zo makkelijk. Maar vind sowieso de stad niet prettig, als ik er ga shoppen heb ik altijd al het idee dat ik alles in de gaten moet houden om niet beroofd te worden. Een keer zat ik gewoon op mn telefoon en probeerde een kerel hem uit mn hand te rukken op Utrecht centraal. En ook eens in Parijs gehad dat mn moeder en ik omsingeld werden door een groep buitenlandse vrouwen die begonnen te schreeuwen en de tassen van onze nek probeerde te rukken, nadat wij weigerde een handtekening voor hun te zetten voor een of ander goed doel, wat natuurlijk gewoon een afleidingsmanoeuvre was zodat iemand anders achter jou je spullen kon pakken. Vooral daar was ik wel echt heel erg van geschrokken, dat was echt een gevecht, maar zo'n drukke plek niemand die het opviel of wat deed blijkbaar. Mn moeder en ik zijn allebei kleine blonde dames dus die dachten waarschijnlijk makkelijk doelwit.
Parijs voelde ik me ook wel echt op meerdere vlakken onprettig, een weekend geweest en een absolute nooit meer. Gruwelijk die massa's mensen die van alles van je willen en allemaal straatverkopers die je proberen op te lichten brrr.

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:11

Ja dat kan wel naar zijn. Ik ben nogal streetwise en ook zeer alert. Maar leuk is dat allemaal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:22

En een dubbel slot. Elektrische fiets van een collega is ook gestolenc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:50

Ik heb vandaag mijn personenbelasting ontvangen. Nou ja, de brief dan. Ik krijg niets terug over 2020 maar hoef ook niks te betalen :+ Da's zuinig beide kanten op.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:54

Varekaj schreef:
Ik heb vandaag mijn personenbelasting ontvangen. Nou ja, de brief dan. Ik krijg niets terug over 2020 maar hoef ook niks te betalen :+ Da's zuinig beide kanten op.

Wat is een personenbelasting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:00

Dat omvat je afdrachten van loon, van eigendommen etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:01

Hetzelfde als de belastingaangifte in Nederland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:26

Ik heb net mijn tv pakket aangepast en gekeken wat ik nou echt kijk. Ik kom uit op een besparing van 7,50 per maand :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:37

Goed bezig!!

Wij gaan hier over op glasvezel. Moet nog gelegd worden en kregen een maand geleden al een mail dat het abonnementsgeld verhoogd is…

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:42

purny schreef:
Ik heb net mijn tv pakket aangepast en gekeken wat ik nou echt kijk. Ik kom uit op een besparing van 7,50 per maand :D

Idem! gewone tv omgezet naar tv per app. scheelt toch bijna 100 euro op jaarbasis (en voor de 2 uur tv dat ik kijk per maand ...)
Als die 2 series dat ik nog volg afgelopen zijn zeg ik de tv volledig op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:26

Wij hebben al jaren geen tv meer.
Toevallig hebben we kort geleden voor mijn schoonmoeder eens opgezocht wat er zoals te vinden is en wat de kosten zijn, maar ik vind al die abonnementen toch erg duur zeg :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:27

Daar ga ik ook eens induiken. Gebruik wel vaak de opname functie dus hoop dat er iets online is waarmee dat ook kan èn ik toch wat kan besparen.
Gespaarde AH zegels gister teruggepint: 5 boekjes naar de spaarrekening *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:28

Hier alleen een npo plus abonnement en netflix via mijn vader gratis :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:30

Ik merk ook dat ik minder netflix kijk. Het aanbod is niet echt leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:03

Wij hebben geen netflix, blijkbaar missen we weinig.

Wij kijken wel series, maar nemen die dan op en kijken later terug. Idem met films, gewoon omdat je dan de reclame kan doorspoelen.
Ons abbo voor mobiel - internet en TV bedraagt nu maandelijks €80. Daarin zit 2u bellen naar andere providers, gratis onbeperkt naar zelfde provider, alle TV en internet en 10GB aan 4G/persoon. Iets wat we nooit van z'n leven opmaken. Die 2u belminuten ook niet trouwens. Goedkoper is bijna onmogelijk voor ons omdat dit 1 van de weinige providers is waar een vaste lijn niet noodzakelijk is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:25

oh ik zit aan 68 euro nu
internet, digitale tv en een abo van 20 euro in promo naar 16 (2 uur bellen, 10 g internet en onbeperkt sms en mms).
Ontdekt dat je online naar alle gewone zenders kan kijken (en de programmas op afroep dus) dus de tv gaat er volledig uit = 15 euro per maand gespaard. Maakt toch 180 euro per jaar.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:30

Ik betaal alleen voor mobiel (onbeperkt alles) 25 euro per maand. Die gebruik ik ook als hotspot voor mijn laptop.

Tv kijken kan via uitzending gemist.

Eigenlijk heb ik straks wel vast internet nodig maar probeer het nog zo lang mogelijk uit te stellen want is wel een boel geld. Volgens mij was het goedkoopste van T mobile voor 25 euro.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:34

hmm, als hotspot is ook wel interessant ja, had ik nog nooit zo over nagedacht.
Maar werkt dat snel dan? (ik werk deels van thuis uit ) ik heb een tv waar je rechtstreeks netflix op kan kijken, kan dat ook?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 19:40

Ik heb de tv er ook afgehaald en mijn kranten-abonnement ook stopgezet (had weekend abbo). Scheelt 27 Euro per maand. Klinkt weinig maar x 12 is dat toch weer 324 Euro per jaar.
Kun je toch lekker weekendje of midweekje voor weg :+

Dat vogelgebeuren wat bijzonder :oo

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:40

Ik heb een ander probleem gecreëerd -O- Ik vind kleding te duur geworden, was aan het kijken voor wat leuke jurken voor op Curaçao want ben beetje aangekomen. 3 jurkjes voor 120 euro en daar zit ik over te miepen :') Terwijl ik aan andere dingen zonder blikken of blozen wel weer flink geld uit geef, voor/aan de tuin bijvoorbeeld, of een dure cursus.

Ik vind mezelf even heel irritant _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 21:43

Zelf maken geen optie @Prairy? Die zonne-jurkjes zijn niet zo lastig te maken :D of parero's of zoiets :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:45

Ik en een naaimachine is meestal niet de beste combi. Zou ik ook moeten aanschaffen dan want mijn man heeft de zijne laten ontploffen :+

Ik heb wel nog stof, dus het zou kunnen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:49

Bonprix heeft leuke jurkjes en niet zo duur?