Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:50

Ik kom mij hier eventjes melden als dat mag :o Lees al een tijdje met jullie mee! Wij zijn sinds 2 weken pas concreet op zoek naar ons eerste koophuis, maar we hebben nu een bod gedaan en we zullen over een aantal dagen een reactie ontvangen. Misschien omdat het de eerste keer is (en we verliefd zijn op het huis), maar ik weet écht niet wat ik de komende dagen met mezelf aan moet. Ik wil niet te hard teleurgesteld worden, dus ik speel het slecht-nieuws-scenario alvast constant af in m'n hoofd, maar tussendoor droom ik alweer helemaal over hoe we het kunnen inrichten enzo.. Kansloos! |o Hebben jullie nog tips hoe ik mezelf kan afleiden? Haha.

Charlotte446, prachtige plek, heel toevallig want het viel me ook bewust op toen ik er afgelopen zomer af en toe langs reed! :D Gefeliciteerd! Jammer dat de taxatie zoveel lager is uitgevallen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:01

@chantal oh dat valt mee eerst geen hele grote dingen dus. Hier moet de cv wel direct want die komt uit 1997 :')

@Caroo herkenbaar had het met name heel erg bij het 1e huis. En toen we het daar niet werden ben ik wel 4 weken van slag geweest. Alle afwijzingen daarna vielen nog redelijk mee.

Tips heb ik niet ik deed inderdaad ook elke keer maar het slecht nieuws scenario afspelen in mijn hoofd haha

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:39

Welkom Caro! Zoek jij in Leiden?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:54

Haha Marjolein, dat biedt nog enige troost als volgende afwijzingen minder erg zouden worden! Ik probeer me in de tussentijd maar zoveel mogelijk op andere dingen te focussen. Voor ons huidige bod hebben we goed ons huiswerk gedaan... nu maar hopen dat het net zo aantrekkelijk blijkt als we zelf vinden :+

Narya, dankjewel! We zoeken iets rondom Leiden ja, al vind ik het een lastige regio met weinig aanbod. In Leiden zouden we leuk vinden, maar met ons budget en woonwensen is dat op dit moment niet realistisch. Iets dorpser/landelijker zouden wij sowieso wel fijn vinden! :j Ik neem aan dat jij in Den Haag zoekt, hoe is het daar? Ik zie daar wel meer aanbod voorbij komen, maar kan me natuurlijk voorstellen dat je ook veel meer zoekers hebt daar.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:14

@Charlotte, wat een mooi perceel! Wat gaan jullie er zelf mee doen? Ook een kwekerij?

@Marjolein, mooie woning! Had ook al gereageerd via PB, maar bizar wat je in het noorden kan krijgen voor dat geld!

@Caro: Spannend! Toen wij moesten wachten op reactie heb ik mezelf maar een paar gin tonic ingeschonken, maar dat was op een vrijdagavond en lijkt me geen optie voor de komende paar dagen.. :D Ik heb geen tips.. Maar ik snap precies hoe je je voelt!

Wil je een linkje delen via PB? Ben benieuwd waar je verliefd op bent!

@Chantal: Ik had de woning al gezien natuurlijk! Schilderen is wel even fijn hoor, lekker fris je nieuwe huis in..

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:16

Caaroo schreef:
Haha Marjolein, dat biedt nog enige troost als volgende afwijzingen minder erg zouden worden! Ik probeer me in de tussentijd maar zoveel mogelijk op andere dingen te focussen. Voor ons huidige bod hebben we goed ons huiswerk gedaan... nu maar hopen dat het net zo aantrekkelijk blijkt als we zelf vinden :+

Narya, dankjewel! We zoeken iets rondom Leiden ja, al vind ik het een lastige regio met weinig aanbod. In Leiden zouden we leuk vinden, maar met ons budget en woonwensen is dat op dit moment niet realistisch. Iets dorpser/landelijker zouden wij sowieso wel fijn vinden! :j Ik neem aan dat jij in Den Haag zoekt, hoe is het daar? Ik zie daar wel meer aanbod voorbij komen, maar kan me natuurlijk voorstellen dat je ook veel meer zoekers hebt daar.

Allereerst veel succes met de zoektocht! De eerste keer was ik ook verliefd op het huis. Grote valkuil en uiteindelijk bij elk huis waar je op bied moet je toch al wel wat plannen maken wat je ermee wilt... Dus de teleurstelling kwam de eerste keer erg hard aan. Je leert vanzelf niet meer verliefd te worden op huizen. Ik hoop dat je geluk hebt en het gewoon gelijk raak is.

Het kan erg deprimerend worden huizen kijken op een gegeven moment. Het gevoel dat ik 2 bezichtigingen kon afzeggen omdat we wat hebben was heerlijk!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:31

Ik heb inmiddels de kerstdip op werk en ben heel veel bezig met wat wij met ons huis gaan doen qua klussen. Ik ben iemand die het liefst alles in één keer laat vervangen/schilderen e.d., maar dat vinden wij financieel gezien nu niet echt handig én het is niet noodzakelijk haha.

Ik zal wat foto's delen met wat wij voor ogen hebben.

Afbeelding
Voorkant van het huis (gaat om de hoekwoning)

Afbeelding
Afbeelding
Woonkamer: De vloer is in het echt wat meer donkergrijs met minder 'spikkels' haha. Ik ben er geen fan van, maar vriend wil hem voor nu even laten liggen. De groene muur gaat er wel uit :D
We willen de groene muur + het muurtje achter de kachel 'Perky Limestone' van flexa schilderen. De rest wordt 'wollig' van Histor. Ook komen er nog nieuwe gordijnen en 9 of 12 cm witte sierplinten.

Afbeelding
Deze kleur komt ook in de hal trouwens! En misschien ook wel in het toilet beneden.

Afbeelding
Dit is de keuken, hier doen we voorlopig niets mee.

Afbeelding
Dit is de grootste slaapkamer, hier komen onze eigen okergele met terracotta gordijnen en alle frutsels gaan van de muur. Links (niet op de foto) staat nog een mega paxkast trouwens. Hier willen we de muur achter het bed ook een kleurtje doen; 'Real red terra' van flexa.

Afbeelding
Badkamer is top!

Verder hebben we nog een grote slaapkamer en kleine slaapkamer op 1e verdieping, die laten we wel schilderen (waarschijnlijk gewoon wollig) en een grote zolder. Ooit willen we op zolder nog wel een dakkapel trouwens.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:39

CCCCC wat een ruim huis zeg. Heel mooi snap dat je niks aan de keuken doet en die badkamer WoW!

Ja wat dat betreft wel blij hoor qua prijzen in het Noorden en wat je krijgt. Als wij beide met onze studieschuld in de Randstad hadden gewoond hadden we het komende 10 jaar nog geen huis gehad vrees ik.

@Caro ik wil ook wel een linkje via pb!

Caaroo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:57

Wauw CCCCC, heel mooi zeg en het ziet er inderdaad ruim uit! Real red terra lijkt me een prachtige kleur, zoiets wil ik ook wel in ons huis later. Ben wel benieuwd hoe die er in het echt uitziet op een stuk muur!

Dank nog voor de tips/het begrip hahaha, fijn dat jullie weten hoe dit voelt. In onze kringen zijn we de eersten die op zoek zijn naar een koophuis eigenlijk. Ik heb trouwens ook een flinke studieschuld. Kan me voorstellen dat je in een lange zoektocht of na een paar mislukte pogingen wel een beetje "huizenmoe" kunt worden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:01

Ja, we zijn erg blij met de ruimte! Ongeveer 133m² is het in totaal. Waarvan bijna de helft op de begane grond <3 We wilden ook wel echt een huis op de 'groei', we zijn nu nog jong, maar willen wel kunnen uitbreiden als het zover komt ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:02

Caaroo schreef:

Ik zoek idd in Den Haag, vooral omdat Leiden een heel stuk duurder is.. eigenlijk vind ik Leiden veel leuker. Aanbod hier is ook vrij beperkt hoor, zeker als single.. alles wat binnen mijn budget valt wordt afgekeurd door mijn ouders vanwege de wijk en de goede wijken zijn niet te doen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:53

CCCCC: mooi huis, maar zonde hoe rommelig het nu oogt door al die spullen.

Huis in Hazerswoude ga ik eens bekijken, is hier vlakbij.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:03

Ccccc wat een prachtig huis heb je gekocht. Vloer is ook een twijfel geval. Zou inderdaad wel met lichte muur kleuren gaan werken om die reden.

Caroo al wat gehoord?

Wow marjolein de cv uit 97 . Dat is echt wel een oud baasje dan!

Hier gister weer een hele nieuwe papier lading terug gestuurd voor de hypotheek aanvraag.
Net even aan het rekenen geweest en inschattings plan gemaakt met wat we een beetje kunnen gaan sparen de komende tijd tot sleutel overdracht. Hopelijk eens een jaartje geen gekke tegenvallers!

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:08

Wil hier toch even het fijne nieuws delen dat de bank akkoord is en ik binnenkort met mijn expartner de akte laat passeren. Ik kan dus blijven wonen waar ik nu woon *\o/*

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:52

Wat super zeg! Lasten goed te dragen alleen dus?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:29

Wat een goed nieuws!

Wij hebben inmiddels het taxatierapport binnen, getaxeerd op de aankoopprijs. Prima dus! Nu kunnen we door met de hypotheek!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:18

Whoehoe! Dat is heel fijn! Heb je al een adviseur? Hier gaat de aanvraag ook goed. Moesten nog een bewijs van eigen geld ter inbreng overleggen dus dat nu weer opgestuurd. Denk dat w3 3r nu redelijk zijn.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:12

Da's mooi CCCCC!

ChantalSmook, is dat bewijs van eigen geld gewoon een bankafschrift o.i.d.?

Wij zijn gevraagd om een eindbod en weten nu tussen hoeveel partijen het gaat. Het blijft voorlopig dus nog wel even spannend voor ons.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:20

Ja dat moest ik downloaden van de afgelopen 3 maanden (Ik denk zodat je niet even tijdelijk een bedrag op je rekening laat zetten).
Hebben ze laten weten trouwens hoeveel partijen er zijn? Zijn het er veel?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:50

Chantal, ja we hebben een adviseur. We hebben ook al een verstrekker die een rente aanbod heeft gedaan, moesten nu even alle papieren regelen en dan is het hopelijk snel rond.

Caroo, gaan jullie het bod verhogen?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:20

Ja, er waren 4 bieders en we hebben ons bod verhoogd naar wat we echt maximaal ervoor hadden willen geven. Helaas had iemand er toch nog 5k meer voor over dan wij. |(

Our search continues...

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:31

Wat jammer zeg Caaro

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:34

Caaroo schreef:
Ja, er waren 4 bieders en we hebben ons bod verhoogd naar wat we echt maximaal ervoor hadden willen geven. Helaas had iemand er toch nog 5k meer voor over dan wij. |(

Our search continues...

Ai dan val je toch wel een beetje van je huizen roze wolk af hé? Dit was de eerste toch? 5K is niet eens zoveel verschil, ook wel weer zuur. Maar toch blijf altijd bij jezelf. Wat jij het waard vind. Dit was not meant to be dus next!

Uiteindelijk komt er wel een huisje waar jou naam op staat. :(:)

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:29

Dank allebei! :o Dit was inderdaad de eerste. We hadden die extra 5k er zelf inderdaad niet voor gegeven, kon trouwens ook niet. :+

Stevig balen vandaag, maar we gooien ons net zo obsessief weer op het volgende mooie huis wat voorbij komt. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:36

Ik kom hier ook eens kijken.
Vriend en ik willen graag verhuizen.
Houden de huizenmarkt hier al een tijdje in de gaten en de leuke huizen zijn vaak ook binnen 1 a 3 weken weg. :=
Vandaag de makelaar langs gehad voor ons huis. We zouden gunstig moeten kunnen verkopen.
Nu alleen dus nog op zoek naar een leuk huis wat nog niet verkocht is. :')