[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:43

Ik ben dolblij dat wij al een eind ingepakt zijn hier := ik ben in januari gevallen en toen had ik mijn voet gebroken. dat was begin maart weer beter, toen mocht het gips eraf maar werd er geen foto meer gemaakt. Omdat ik pijn bleef houden vanmorgen een foto gemaakt en werd ik vanmiddag gebeld dat ik klaarblijkelijk al maanden rondloop met nog steeds breuken in mn voet.. nu moet ik morgen naar de chirurg en hoop ik maar dat er geen gips of operatie op korte termijn komt want dat gooit echt roet in het eten met verhuizen straks :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:24

Wow mirriezz dat gaat snel.

Jans dat is voor huur wel echt een enorm bedrag ja. Als het nou nog hypotheek was hield je er tenminste iets aan over. Sterkte met je voet!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:05

Jans, wij hadden echt beter moeten voorbereiden ook. Maar ja, we dachten dat we er nog wel een jaar over zouden doen voor we een huis hadden.

Het is nog een beetje onwerkelijk allemaal, daardoor ook gek om in te pakken. Maar ik moet weer verder, want ik wil het strakjes wel allemaal klaar hebben staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:56

Ja.. wij wilden ook absoluut eigenlijk rustig aan doen met zoeken :') eerste huis was het raak _O-

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:52

wij hebben twee weken verlenging gekregen gelukkig, onze adviseur zegt dat het allemaal goed komt maar dit geeft wat ademruimte.

Zodra wij de hypotheek rond hebben, gaat er een dikke vette klacht naar onze vorige adviseur. Wat een stress had het ons bespaard door gelijk naar onze huidige te gaan..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:54

Wij hebben 26/6 afspraak met de makelaar voor fotos met styliste en fotograaf spannend

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:39

Ik zat eigenlijk met een vraagje.

Mijn vriend en zijn broer hebben sinds 2 maanden een erg goed lopend bedrijf over genomen.
Wij waren al langer naar een huisje aan het kijken alleen wordt dit nu moeilijk omdat hij een zzper is.

Ikzelf heb een vast contract van 100 uur in de maand.

In hoeverre zal mijn vriend een hypotheek kunnen krijgen?
We hebben wel wat geld wat we zelf in kunnen leggen.
En in hoeverre kijkt een bank naar hoe het bedrijf liep voordat ze het overgenomen hebben ( omdat ze het nog maar 2 maande hebben maar wel al een aantal jaar goed loopt )?

We willen geen rijtjes huis maar een huis met een stuk grond voor de paardjes. Huis hoeft ook niet groot en luxe te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:44

Ik zou zeggen; ga naar een hypotheekadviseur. Die weet er alles van... Daar kan je al je vragen kwijt...
Ik ben op eenzelfde manier heen gegaan (uitzendkracht) en exact een jaar na de eerste afspraak heb ik een huis gekocht :+

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:48

Janine1990 schreef:
Ik zou zeggen; ga naar een hypotheekadviseur. Die weet er alles van... Daar kan je al je vragen kwijt...
Ik ben op eenzelfde manier heen gegaan (uitzendkracht) en exact een jaar na de eerste afspraak heb ik een huis gekocht :+

Gaan we ook doen maar ik heb geen Zin als we vantevoren weten dat we toch geen lening krijgen om die afspraken in te plannen in de weinige vrijetijd die mijn vriend op het moment heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:51

Dustyenmax18 schreef:
Janine1990 schreef:

Gaan we ook doen maar ik heb geen Zin als we vantevoren weten dat we toch geen lening krijgen om die afspraken in te plannen in de weinige vrijetijd die mijn vriend op het moment heeft.

Tsjah, je wilt het weten of je wilt het niet...
Je zit in een ingewikkelde situatie, waarbij wij weinig kunnen zeggen.
Het kan ook zijn dat hier iemand een situatie kent die vergelijkbaar lijkt, waarbij het wel is gelukt, terwijl het in jullie situatie niet lukt en dat dat blijkt als je bij de adviseur zit.

Je hebt daarvoor gewoon de juiste cijfers en gegevens nodig.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:56

Ik zou er je tijd nog niet insteken, het bedrijf hebben ze nog maar pas en ze willen jaarcijfers weten, zzper en een hypotheek is sowieso altijd lastiger.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:24

Charaz schreef:
Ik zou er je tijd nog niet insteken, het bedrijf hebben ze nog maar pas en ze willen jaarcijfers weten, zzper en een hypotheek is sowieso altijd lastiger.

Daarom mijn vraag of ze ook kijken naar de jaarcijfers voordat ze het overgenomen hebben.
Het is namelijk al 10 jaar een goed lopend bedrijf.
Maar ik weet niet in hoeverre ze dit meenemen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:43

Ben het eens met Janine.. Zeker met niet standaard vragen zou ik niet bij bokt aankloppen maar bij mensen die er echt verstand van hebben.

Enige die inhoudelijk misschien kan helpen is Berdien maar vast ook niet op basis van deze info..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:44

Dustyenmax18 schreef:
Janine1990 schreef:

Als je hier al geen tijd voor hebt, vergeet het dan maar...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:29

Charaz schreef:

Ja lastiger maar zeker niet onmogelijk.

Een goede hypotheek adviseur is absoluut wel nodig.
Dustyenmax jullie zullen alle cijfers van het bedrijf en jou inkomen aan moeten tonen en ook het eigen geld.
En vervolgens zal er ook gekeken worden naar de verwachting kwa omzet.

Het scheelt echt enorm. Wij kennen veeeel zzpers die werken voor/samen met mijn vriend omdat het voor zijn bedrijf het e.a uitbesteed en die hebben allemaal een huis. Dus mogelijk is het zeker. We kennen er ėėn bij wie het niet gelukt is.

Ga gewoon samen met de adviseur kijken en berekenen wat de mogelijkheden zijn. De zzpers die wij kennen hebben wel een huis maar het zijn geen boerderijen van 8 ton ;) Dus of je droomhuis mogelijk is dat blijft natuurlijk wel een dingetje.

Wel zul je moeite moeten doen, en geen zin in berekeneningen en het zoeken naar een adviseur geeft aan dat jullie er m.i nog niet klaar voor zijn.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:42

Hi allemaal!

Ik wil mij ondertussen hier ook maar melden, kan ik mijn frustraties en vragen ook kwijt. :Y)

Momenteel ben ik opzoek naar een koopwoning maar de zoektocht gaat nog niet heel soepel. Mede door mijn beperkte budget, maar ik hou hoop :+.

Zo juist met een makelaar gebeld om een bezichtiging in te plannen, was dit huis dus al verkocht. Vierde huis op rij waarbij dit gebeurt. -O-. Maar dan heeft het niet zo moeten zijn, oftewel we zoeken maar weer door.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:23

Zeker de lagere prijsklasse gaat enorm hard Sjimbel. Hopelijk heb je snel iets leuks gevonden!!

Ik merk dat makelaars weer achterover gaan leunen. Beetje jammer want de woningen die ik zoek staan allemaal enorm lang te koop en met zo'n houding blijft dit nog wel even zo.

Vanavond weer kijken bij een huis met stallen, bak etc. en dichtbij een groot natuurpark. Mijn insteek is inmiddels: het zal wel weer niks zijn := Alles ziet er op de foto's altijd zoveel mooier uit.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:25

Ik heb dit topic een tijd ontstipt omdat ik een beetje moedeloos werd van de verkoop van ons huis en alle verhalen over aan-en verkoop.
Als je eenmaal je huis te koop hebt staan wil je ook verder!
Ons huis staat nu ongeveer een jaar te koop.
We hebben al veel kijkers gehad, maar nog geen enkele bieding.
Nu zijn we in afwachting van twee kijkers die wel aangegeven hebben verder te willen met ons huis.
Maar.....we horen al weer een aantal weken niets van deze mensen !!!!
Een koppel is zelfs al drie keer wezen kijken, waarvan een keer met aannemer.
Zwaar irritant !
Ik weet dat wij geen doorsnee huis te koop hebben staan en dat het ook niet voor iedereen betaalbaar is, maar ik hoop toch zo graag dat we eindelijk zelf ook eens verder kunnen.
Geduld, geduld......

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:28

Nou inderdaad Selka..

Het is wat dat betreft ook echt lastig om in Nederland alleen een huis te kopen. Terwijl ik wel een huurhuis van 700 euro zonder problemen kan huren. Zo lekker scheef.

Maar we houden moed.. Ooit, komt er een goed huisje langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:52

Er moet best veel aangeleverd worden voor een hypotheek offerte zeg. Net bij de Makelaar gevraagd of de verkoper het definitieve energielabel kan leveren want die is ook nodig. :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:31

Definitieve energielabel is gelukkig zo geregeld, betalen en een dag later heb je die.

Ik ken ook ZZP-ers met huis, dat lukt ook wel, maar je moet een goede adviseur hebben en ik betwijfel of het met een startend bedrijf lukt.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:40

Hier goed nieuws, de verkopende partij en ik hebben een akkoord bereikt! *\o/* Helemaal blij, maar nu begint de hele rompslomp natuurlijk nog om de financiering enz. rond te krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:39

Charaz schreef:
Definitieve energielabel is gelukkig zo geregeld, betalen en een dag later heb je die.

Ik ken ook ZZP-ers met huis, dat lukt ook wel, maar je moet een goede adviseur hebben en ik betwijfel of het met een startend bedrijf lukt.

Een jongen bij mij in het dorp heeft samen met zijn toekomstige (juli) echtgenote een woning gekocht, terwijl zij nog deels schoolgaand is en hij ZZP'er is. :j
Dus er zijn kennelijk wel constructies. Hij is minder dan 3 jaar ZZP'er.

Een bedrijf overnemen is ook afhankelijk van de constructie. Persoonlijk zou ik als ik Dustyenmax18 was, wel willen weten op wat voor termijn het wel reeel is om naar een woning te kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:39

Joosiien schreef:
Hier goed nieuws, de verkopende partij en ik hebben een akkoord bereikt! *\o/* Helemaal blij, maar nu begint de hele rompslomp natuurlijk nog om de financiering enz. rond te krijgen.

Een voorzichtig gefeliciteerd! Opzich kan je heel snel de financiering rond hebben hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:41

Het is absoluut mogelijk om als ZZP'er een hypotheek te krijgen. Wel zitten daar een aantal voorwaarden aan. Drie jaarcijfers kunnen overleggen hoeft inderdaad niet meer, maar de bank moet zich wel ergens op kunnen baseren. Een overgenomen bedrijf zegt weinig voor de toekomst, want in het verleden behaalde resultaten...

Ik zou ook zeker met de hele spullenboel eens bij een adviseur naar binnen stappen/een adviseur uitnodigen. Die kan op basis van jullie specifieke situatie je vertellen wat er wel en niet kan.