Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik moet nog de watermeloen, courgette, doperwten en wortels inzaaien maar die laatste 2 zet ik gelijk in de volle grond buiten dus daar wacht ik nog even mee.
Twee hebben nu 3 blaadjes en een stompje. En paar andere hebben halve blaadjes. Iemand tips? Vorig jaar had ik geen last van ongewenste eters, op kot stond alles buiten bovenaan de trap
idinn schreef:Er heeft verdorie iets aan mijn babysla lopen knabbelenTwee hebben nu 3 blaadjes en een stompje. En paar andere hebben halve blaadjes. Iemand tips? Vorig jaar had ik geen last van ongewenste eters, op kot stond alles buiten bovenaan de trap

verspeend in de kweekkas. Zal geen last hebben van het weer lijkt mij, bak staat halve meter boven de grond dus ook geen vorst oid. MaartJ schreef:Hoe doen jullie dat met verpotten? Bij mij waren er in 1 komkommer moestuintje 2 plantjes omhoog gekomen, de ene groeide veel harder dan de andere. Scheiden werd lastig, de wortels van de grote zaten al helemaal door 't potje heen.. In z'n geheel verpotten en dan 2 plantjes in een potje of toch proberen te scheiden?
MaartJ schreef:Hoe doen jullie dat met verpotten? Bij mij waren er in 1 komkommer moestuintje 2 plantjes omhoog gekomen, de ene groeide veel harder dan de andere. Scheiden werd lastig, de wortels van de grote zaten al helemaal door 't potje heen.. In z'n geheel verpotten en dan 2 plantjes in een potje of toch proberen te scheiden?
Ben niet zo fanatiek als de meesten hier en heb het gros van de gekregen potjes weggegeven. Dit jaar heb ik me beperkt tot de courgette en de doperwt (die kun je met potje en al verpotten). Er is anderhalve zak potgrond doorheen gegaan, maar hopelijk hebben ze genoeg ruimte in de drie emmers.
Die heeft momenteel een kommetje als blad ipv twee losse blaadjes 

En dan zou ik hem gewoon tot de blaadjes in de grond zetten.