AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:57

Misschien staan ze te warm zo achter het glas en boven de verwarming.

Boompje1985

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:13

Ik heb hier ook het een en ander ingezaaid, van de week broccoli ingezaaid maar ging te snel dus die staat nu buiten en vermaakt zich prima daar! :j Ik moet nog de watermeloen, courgette, doperwten en wortels inzaaien maar die laatste 2 zet ik gelijk in de volle grond buiten dus daar wacht ik nog even mee.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:26

Mijn broccoli en rode biet hebben vandaag niet overleefd.. Misschien nog maar keer proberen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:58

Aardbeien houden niet zo van warmte. Heb je ze niet te diep gezet? Ze mogen niet dieper dan een bepaald punt, moet je even googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:03

Er heeft verdorie iets aan mijn babysla lopen knabbelen :') Twee hebben nu 3 blaadjes en een stompje. En paar andere hebben halve blaadjes. Iemand tips? Vorig jaar had ik geen last van ongewenste eters, op kot stond alles buiten bovenaan de trap :')

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:45

Hoe doen jullie dat met verpotten? Bij mij waren er in 1 komkommer moestuintje 2 plantjes omhoog gekomen, de ene groeide veel harder dan de andere. Scheiden werd lastig, de wortels van de grote zaten al helemaal door 't potje heen.. In z'n geheel verpotten en dan 2 plantjes in een potje of toch proberen te scheiden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:45

idinn schreef:
Er heeft verdorie iets aan mijn babysla lopen knabbelen :') Twee hebben nu 3 blaadjes en een stompje. En paar andere hebben halve blaadjes. Iemand tips? Vorig jaar had ik geen last van ongewenste eters, op kot stond alles buiten bovenaan de trap :')

Ik heb bij de action van dat goedkope vliegenhor gehaald voor het raam, paar stokjes in de grond en dan de hor eroverheen draperen. Geen slak, geen vlieg, niets :D

Mijn venkel staat nu buiten *\o/* verspeend in de kweekkas. Zal geen last hebben van het weer lijkt mij, bak staat halve meter boven de grond dus ook geen vorst oid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:47

MaartJ schreef:
Hoe doen jullie dat met verpotten? Bij mij waren er in 1 komkommer moestuintje 2 plantjes omhoog gekomen, de ene groeide veel harder dan de andere. Scheiden werd lastig, de wortels van de grote zaten al helemaal door 't potje heen.. In z'n geheel verpotten en dan 2 plantjes in een potje of toch proberen te scheiden?

Je kan ook de sterkste plant redden en de ander afknippen. Als wortels beschadigen ben je beide kwijt,

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:53

Een aantal wortels kunnen best beschadigen hoor, DAar ontkom je niet aan. Zolang het niet teveel is natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:54

Ik maak de aarde heel erg nat. Scheur het potje open en dan met heel veel geduld worteltjes van elkaar scheiden (vb met een satéprikker). Zo krijg ik altijd alle plantjes van elkaar los en blijft alles na verpotten in leven.

Aah slim, vliegenhor en stokjes! Daar ga ik volgende week even achter aan. Weekend helaas geen tijd. Bak sla staat nu onder de overkapping om wat te drogen. Dan haal ik m morgen voorlopig weer even naar binnen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:58

Sammie schreef:
Een aantal wortels kunnen best beschadigen hoor, DAar ontkom je niet aan. Zolang het niet teveel is natuurlijk.

Ik ben gewoon lui hahaha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:25

MaartJ schreef:

Potje open maken, dan de kleine eruit pulken en planten, en dan de grote met een deel van het potje planten. Goed vochtig houden en even niet in de directe zon. Moet lukken hoor.
Ik ben zelf niet zo voorzichtig met de wortels.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:10

Ik meld me ook! :) Ben niet zo fanatiek als de meesten hier en heb het gros van de gekregen potjes weggegeven. Dit jaar heb ik me beperkt tot de courgette en de doperwt (die kun je met potje en al verpotten). Er is anderhalve zak potgrond doorheen gegaan, maar hopelijk hebben ze genoeg ruimte in de drie emmers.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:37

Bedankt voor de reacties over de aardbeien! Ik denk dat ik een grote pot ga kopen en ze daarin zet. Want ze kunnen niet in de grond, helemaal betegeld en de hond pakt ze dan. Dus ik doe ze in een grote pot en dan naar buiten toe!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:19

Ik ben inmiddels ook compleet. Hier gelukkig geen moestuintjes Sparen de postbode.

Alles ook al gezaaid 3 dagen geleden. Behalve de andijvie en de tuinkers.
En nu maar wachten !

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:09

Het is gelukt hoor met de komkommer! Vanmorgen hing de grootste nog met de blaadjes naar beneden, ze staan nu weer rechtop!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:16

Ik heb twee komkommer plantjes in 1 pot. Dat kan dus niet? Moet zeggen dat ze het so far wel prima doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:41

Een van de zonnebloemen is misvorm :') Die heeft momenteel een kommetje als blad ipv twee losse blaadjes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:50

Sammie schreef:
Een van de zonnebloemen is misvorm :') Die heeft momenteel een kommetje als blad ipv twee losse blaadjes

:(:)

Misschien kun je er pgb voor aanvragen :D

Komt lente ui nou zo vreselijk traag op? Zie nog niets :+

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:14

ikkaahhh ik heb de Radijs de Cherry tomaatjes de Broccoli en de Rode biet

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:28

Ik moet nog de Wortel alleen..
Rode biet, broccoli en Tijm wil ik eigenlijk nog opnieuw hebben, want die zijn mislukt.
De eerste 2 geknakt door de wind en tijm is zo goed als niet opgekomen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:45

Froukje schreef:
Heb iig 2 rode biet, 1 venkel, 2 tuinkers, 2 rucola en 2 wortel te ruil.
Sta zelf nog open voor watermeloen, doperwt en spinazie.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:53

Sinds gister staat het tuintje van Emmaline en Rosaline ook:

Afbeelding

Missen alleen nog:
- venkel
- cherry tomaat
- basilicum
- radijs

Helaas niks te ruil nu, maar misschien iemand die tegen porto kosten iets kan missen?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:33

Ik wil me ook graag melden! Best veel potjes van AH en ook allemaal gelijk geplant op de 29ste van maart. Heb extreem veel broccoli planten! In 1 grotere pot 2 zaadmatjes gelegd voor broccoli en daar zijn 25 giga planten uit gekomen!! Die toch al ruim 6cm lang zijn maar ze hangen allemaal. Verder schieten de komkommers en tomaten en rucola planten ook de lucht in. Helemaal de rucola! Uit 1 matje heb ik 13 plantjes! Maar hoe kan ik de lange broccoli plantjes overpotten? In groepjes of alle plantjes individueel?

De broccoli plantjes
Afbeelding

Alle plantjes samen uitgezonderd van tomaten die ik al had over gepot.
Afbeelding

De rucola
Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:08

Ehh Lotte Wessel, je broccoli is wel al een beetje doorgeschoten.. :=

Maar je kan het altijd proberen. Maar broccoli heeft erg veel ruimte nodig in zijn eentje. Wordt echt een enorme plant. Dus een grote pot van 30cm breed heb je wel nodig voor 1 zo'n stengeltje... :j En dan zou ik hem gewoon tot de blaadjes in de grond zetten. ;)