[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:17

ja die heb ik altijd bij me :)
maar verder niet veel lijkt me?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:19

Geen idee, ik heb dat nog nooit gedaan :D Voor een aantal andere zaken heb je ook een uittreksel van het geboorteregister nodig, maar dat zou ik niet zomaar opvragen want dat is niet gratis.
Wat slordig eigenlijk dat ze daar geen informatie over gegeven hebben. Misschien nog een beetje googlen?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:20

ja vond het ook al zo raar dat hij niks heeft gezegd..
ga even googelen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:28

Cayenne, ik heb even gekeken naar de woning (met je informatie die je op bokt gegeven had was het binnen 10 seconde gevonden) maar over de prijs moet je je niet teveel zorgen maken, Millheeze is niet zo gek duur. Het staat niet voor een extreem lage prijs te koop in ieder geval.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:02

Leuk Newt, zo huizen kijken! Ik zou idd ook geen 10 jaar meer wachten met het realiseren van je dromen. Als er nu al aan de binnenkant van het huis veel moet gebeuren, is dat over 10 jaar nog meer. Dan zou ik die tijd en investering lekker steken in iets wat nu al kan. Wie weet hoe de situatie over 10 jaar is...

Hier net de taxateur op bezoek gehad. Was wel benieuwd naar de waarde maar dat mag ie blijkbaar alleen aan de opdrachtgever doorgeven. Nou ja prima, kan er toch niks aan veranderen. Wel paar puntjes aan het licht gekomen die wij zelf ook niet wisten, loszittende vensterbanktegels onder het raam buiten, stuk stucwerk los, vloer die niet helemaal vast ligt... Volgende week bouwkundige keuring dus stiekem wel beetje zenuwachtig of daar dan nog meer dingen uit gaan komen die we dan nog aan zouden moeten pakken. Geen idee hoe dat werkt, jullie daar ervaring mee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:11

Toen ik bij mijn huis de bouwkundige keuring heb laten uitvoeren had ik in het voorlopige koopcontract opgenomen dat ik bij meer dan 2000 euro aan direct noodzakelijke kosten de koop ongedaan kon maken. Hebben de kopers bij jou ook zoiets opgenomen?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:21

Geen idee nog, de makelaar was vorige week bezig met het in orde maken van het contract en dat zouden we deze week thuisgestuurd krijgen. Als het goed is zou er eind deze week getekend moeten worden, dus dan kunnen we kijken welke voorwaarden erin staan. Vanmiddag spreken we onze makelaar bij de bezichtigingen die we gaan doen, dus gelijk eens vragen. Misschien weet m'n lief het wel, maar die vergeet volgens mij af en toe dingen die besproken zijn aan mij door te geven door alle hectiek de laatste dagen :+

Ben sowieso wel benieuwd, gaan vanmiddag misschien ook een huis bekijken wat zij in de verkoop krijgen maar waarvan nog niet alle stukken ingeleverd waren dus staat nog niet online. Hadden het op Google Streetview opgezocht en van buiten voldoet het wel aan een aantal voorwaarden al, dus duim stiekem dat het dat van binnen ook doet, en dat de prijs gunstig is!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:26

Liselot, wij hadden ook iemand die een bod deed met die voorwaardes eraan. :j
Alleen zijn wij daar niet mee in zee gegaan, aangezien er tegelijkertijd nog iemand een bod had geplaatst wat gunstiger was, toen zijn wij daar mee in onderhandeling gegaan en die hebben het huis ook gekocht.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:31

Wendy schreef:
Spannend hoor, newt, je gaat immers toch echt iets met elkaar aan wat "vast" is zeg maar :D
Als de grond genoeg is, let dan ook nog op de indeling van het perceel. Een lange oprijlaan bijvoorbeeld, zit ook bij het totaal in.
Veel plezier, het is spannend maar als het goed is ook gewoon heel leuk :D
Dat een lage WOZ waarde aantrekkelijk is voor de belasting is precies de reden dat die bij ons zo laag is. Ik heb namelijk bezwaar gemaakt toen we hier kwamen wonen, in het peiljaar was ons huis nog niet verbouwd, dus de waarde ook lager. Ook lag onze aankoopprijs beneden de waarde die de gemeente toen aangaf. Mijn bezwaar is dus succesvol geweest, maar toen heeft de gemeente vervolgens alleen nog maar geïndexeerd, wat betekent dat de WOZ waarde sindsdien alleen nog maar is gedaald. En tja, ik heb ze toen ook maar niet wijzer gemaakt, maar het zou nu wel in ons nadeel kunnen werken omdat sommige kopers de waarde opvragen om mee te nemen in de onderhandeling. Terwijl het eigenlijk dus helemaal niets zegt :n

Thanks en ja dat is dan zeker mooi meegenomen voor jullie! Het huis is 80m2 met een schuur van 120m2. Die gaat er tzt af en komt een mooie houten schuur in proprties met t huis. De oprijlaan zit tussen de bak en het huis in. En daar achter dus vrij het land(je). Als t allemaal doorgaat wil ik de indeling anders doen tegen de tijd dat het hok er af gaat. Tuin is rondom het huis en oprijlaan is niks nee gedaan. 2 kuilen v bandensporen. Zo zonde want dat maakt de waarde wel hoger. De document zij opgevraagd ook die van recht v overpad e.d en wat in huis mee gaat of blijft hangen/ liggen. Vanmiddag horen we meer. Btw t staat in siegerswoude voor de nieuwschierigen :) een echt wald huske :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:42

@tamara: ik snap het even niet, je hebt de taxateur op bezoek gehad voor het huis wat jullie verkopen toch? Dus hoezo zou er uit de bouwkundige keuring voor jullie nog werk moeten komen? Succes met de bezichtiging vanmiddag :)
@newt: leuk huisje, heb het even opgezocht :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:10

Wendy gaat idd over ons eigen verkochte huis. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat er precies bij komt kijken, is voor ons allebei de eerste keer dat we een huis verkopen. Vroeg me af in hoeverre eventueel gebreken die nu nog vastgesteld worden, ervoor kunnen zorgen dat wij nog dingen aan moeten pakken. Loszittende stenen van de vensterbank vastzetten o.i.d. Dat we 'in gebreke gesteld' worden als we dat niet doen. Of dat dat voor de koper is, hij weet straks wat er mankeert aan het huis dus dan zou ie nog van de koop af kunnen zien. Maar als ik de reactie van Liselot lees, dan denk ik dat er zoiets in het voorlopig koopcontract moet staan. Maar er is bij de mondelinge overeenkomst niks afgesproken over een max. bedrag wat er uit de keuring mag komen, dus lijkt me raar als dat straks wel in het koopcontract staat toch?

Heb vooral geen zin in gezeur, kosten of in-gebreke-stellingen achteraf. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:02

Wij hebben gelijk een bouwkundige keuring laten doen toen we het huis in de verkoop zetten. Er staat bij diverse punten bij: 'het is aan de koper' Zo vertoont de keuken gebruikssporen (duhuh) en het is dus aan de koper of hij daar wat mee wil doen.
Verder staan er prijsindicaties bij de verschillende klussen die dan nog gedaan zouden moeten worden. Zoals het schilderwerk binnen, staat ook nog een advies bij om het schilderwerk regelmatig door een schildersbedrijf bij te laten houden.
Een aantal klusjes hebben we inmiddels zelf gedaan.
Onze kandidaat koper is zelf klusjesman, dus die kan het mooi allemaal zelf opknappen :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:26

Net de makelaar even gesproken en de punten die wij zelf al hebben aangegeven, die we wisten, heeft de makelaar ook al doorgegeven aan de koper. Hij heeft ook geen voorbehoud in het koopcontract op laten nemen, wel fijn om te weten want hij heeft dus ook geen starterslening. Dat zorgt er iig voor dat de boel sneller rond kan zijn. Dus nu de bouwkundige keuring zelf afwachten.

Net bij 3 huizen wezen kijken en het duizelt een beetje :+ Een huis van een ouder echtpaar wat keurig is, maar niet meer helemaal van deze tijd. Kleine keuken, maar door een uitbouw wel meer van te maken. Een huis wat prachtig is uitgebouwd, waar een enorme keuken in zit (heel lelijk maar dat wisten we al van de foto's) en wat best wat mogelijkheden heeft, maar wat echt gruwelijk uitgeleefd is door de huurders die er nu in zitten.. En dan komt er een flinke smak geld bij kijken om er iets van te maken en of het dan nog haalbaar is, is de vraag. En een huis wat nog niet in de verkoop staat, maar wel gewoon leuk is. Moet overal behang af, stucadoor erdoorheen, andere keukenkastjes (echt niet normaal wat daar in zat :') ) en op termijn uitbouwen, andere keuken en andere badkamer. Ik vond dat op zich wel iets, maar er springt nog niks bovenuit. M'n lief weet het helemaal niet meer, die vindt het huis in het dorp waar ik eigenlijk niet wil wonen, nog steeds het leukst. Is het ook, maar de locatie is verkeerd :+ Dus we dubben nog even verder :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:59

wat heb je tegen dat dorp tamara?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:37

Ik vind het gek dat een dorp je zo kan tegen staan... Hoewel, als je er echt middenin zou wonen dan begrijp ik het nog. Het dorp waar wij nu wonen charmeert me ook niet zo, maar ik woon aan de buitenrand, dus maakt me niks uit :D

Sym, bummer joh van dat huis! Ben benieuwd of je'n goed tegenbod krijgt :) Aardige vent dus, die moest komen controleren of je mest stonk ( :+ )

pmarena; Ik zou het al grondig op m'n heupen gekregen hebben met zo'n makelaars... Al snap ik best dat je er niet nog eens een smak geld tegenaan wil gooien... :(:)

Wij gaan vanavond om half 9 kijken, ben benieuwd of er ook een woonkamer zal zijn :D Heb eigenlijk al een boel andere huisjes gevonden waar ik wel eens naar wil kijken, liever dan naar deze... :o Maar ik zie wel wat het geeft straks :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:44

Nou, ik snap het eigenlijk wel hoor. No way dat ik in het dorp ga wonen waar mijn man zijn vrienden wonen, heeft niks met hen persoonlijk te maken, maar het is gewoon geen fijn dorp (voor mij).
Hetzelfde als dat ik niet in het dorp wil wonen waar ik nu werk, want dan gaat werk en prive veel te veel door elkaar lopen. Geen zin in :n

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:50

bij ons is de financiering rond. 31juli de sleutel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:58

hier zijn er ook genoeg dorpen in ons zoekgebied waar ik niet zou willen wonen, sfeer in de dorpen onderling kan zo ontzettend verschillen :j

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:59

Wat bedoel je dan met sfeer? Want dan moet je't dorp al kennen voor je over 'sfeer' kan praten, niet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:03

horsii schreef:
bij ons is de financiering rond. 31juli de sleutel

Gefeliciteerd!!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:07

enige kennis misschien wel, ik heb het dan ook vooral over dorpen die ik zelf ken , al dan niet door er zelf regelmatig geweest te zijn ,
een paar dorpen vallen voor mij af wegens de overwegend zwaar christelijke inwoners, dat kan echt bepalend zijn voor hoe een dorp is kwa woongenot...als ze op zondag met drie man sterk voor je neus staan omdat de auto wassen echt niet zou kunnen/mogen vind ik dat aardig sfeerbepalend :+

maar ook gewoon een dorp doorlopen kan veel verheldering geven, sommige dorpen trekken je, andere absoluut niet , daar hoeft dan niet eens een aanwijsbare reden voor te zijn , maar gewoon zo aanvoelen.

Horsii , gefeliciteerd :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:12

Ik begrijp heel goed dat je ergens niet wilt wonen om het dorp. Ons 'droomhuis' staat ook in een dorp waar wij niet willen wonen.. Als je niet een echte diehard inwoner bent uit dat dorp word je gewoon weggepest daar en dat heb ik al van zoveel mensen gehoord. Stenen tegen je ramen, kinderen die je op straat uitschelden. Nee daar heb ik echt geen zin in en dan kan het huis nog zo mooi zijn! Had gewild dat we het huis op konden tillen en ergens anders weer neer konden zetten. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:15

zo ken ik idd ook twee huizen, echt ontzettend toffe huizen , ook prefect qua woon en grond opp, maar nooit dat ik in het dorp waar ze staan ga wonen :=

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:54

Horsii,gefeliciteerd!!!!

Ik heb dat hier ook als je hier niet vandaan komt dan hoor je er niet echt bij.
Ze doen niks maar laten wel merken dat je niet van hier komt.

Vandaag maar ff alvast spullen in bananendozen gedaan.
Spullen die we hier niet meer nodig hebben en ook niet bij mijn ouders als we daar gaan logeren.
Kan maar vast gedaan zijn.
Ook al vast op zoek gegaan naar een opslagbox maar wat zijn die duur!!!!!
Wist niet dat dat zo prijzig was.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:58

Ik zou niet voor een opslag box als shurgard of zo gaan waar je steeds bij in wilt kunnen. Zoals ik eerder vertelde hebben wij 9 maanden in een stacaravan gewoond. Mijn ouders hebben toen een opslag container gehad. Daar ging al ons spul in, die ging dicht, werd op een of ander terrein weggezet en toen we hem weer nodig hadden 9 maanden later ging die pas weer open. Dat was een stuk goedkoper dan een opslag box waar je steeds bij moet kunnen. Nadeel is natuurlijk wel dat je tussendoor niet even alsnog iets eruit kunt halen.