Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:20

Heel gaaf huis idd.

Ben ook benieuwd wat jullie met de vloer gaan doen, ik vind hem namelijk afschuwelijk :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:32

Ik zou in eerste instantie niet kiezen voor een marmeren vloer, maar deze is wel heel goed gelegd en er ligt ook vloerverwarming onder. Hij blijft dus sowieso liggen :j Alles blijf in principe zoals het is, met uitzondering van de muren dan eventueel. De keuken zal ook zo blijven idd. Er zit een bijkeuken achter, die had ik er persoonlijk heel graag bij getrokken, maar dat muurtje blijkt een draagmuur te zijn ^) Dus dat stellen we voorlopig nog even uit.
De gashaard blijft ook staan, een van mijn persoonlijke pluspunten aan het huis :D (samen met het bad, de tuin en de zolder)

Wij zijn er ook heel blij mee! Ik zou zelf graag een mooie grote hoekbank in het donkergrijs willen neerzetten, met een lekker kleed op de grond. Deze stijl:
Afbeelding

Verder vind ik die planken met verschillende formaten platen en foto's zo leuk, die wil ik dus ook graag aan de muur. Zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

En een mooi schilderij of een grote spiegel in de hal <3

Genoeg ideeën dus, nu nog uitwerken :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:41

Super mooi zo'n hoekbank! (alleen de opstelling in je eerste plaatje, waar laat je de tv? :P )
Vind die planken op de muur zeker heel mooi (vind overigens de kleur die daar nu op de muur zit erg mooi, zeker met witte planken er tegenaan!)

Je zou kunnen overwegen een toog te maken naar de bijkeuken! Uiteraard wel erg belangrijk te weten wat de draagmuur moet dragen ( alleen een dak van de bijkeuken of de verdiepingen van je huis)
Je zou dan voor een rechthoekige toog kunnen gaan doormiddel van een stalen latei.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:42

Wel ideaal zo'n huis waar je niets hoeft te doen als je dat niet wil.

Vloer is ook echt niet mijn smaak,.
Kun je er niets over heen leggen?
Of merk je dan niets meer van de vloerverwarming?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:10

Mijn vriend vind de vloer wel erg mooi en ik vind het onderhoudsvriendelijke er wel fijn aan, dus dan schik me wel in deze. Ik maak me wel weer hard voor andere dingen }> ;)
Ik hoop ook vooral dat ons appartement snel verkocht wordt en tegen een redelijke prijs, dat maken aanpassingen in het nieuwe huis ook weer een stuk makkelijker natuurlijk.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:54

Gaaf huis Britt , ziet er goed uit :D

Ik heb vandaag ook de bezichting gehad en ook besloten hem te accepteren ik ga dus ook verhuizen nu veel keuzes maken haha. Het moeilijkste vind ik de vloer, je hebt zoveeel keus . :=

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:12

Ik meld me ook! Krijg samen met mn vriend over ren maand de sleutel van onze (huur)woning, dus zijn nu druk aan t rondkijken hoe we het gaan inrichten. Dat is nog best lastig met twee duidelijke meningen haha.

Britt wat een gaaf huis hebben jullie gekocht zeg!! De vloer is ook niet mijn smaak maar met leuke meubels kan je er echt iets moois van maken.

Pivione, gefeliciteerd!! Ga je alleen wonen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:58

Gefeliciteerd allebei :D
pivione, heb je al wel een idee van iets waar je tussen twijfeld betreft vloer?
kirstenn, dan stel je gewoon jij hebt het voor het zeggen binnenshuis en hij in de schuur/garage en buitenshuis.... }>

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:36

Je hebt idd veel soorten vloeren Pivione! Weet je wel al of je bijvoorbeeld vloerbedekking of laminaat wil?

Kirstenn, wij hebben ook een duidelijke andere mening. Hij houdt van strak, ik hou van landelijk. Ik probeer er altijd een beetje een tussenweg in te vinden, we hebben rustige meubels; dan kan ik lekker losgaan met accessoires ;)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:31

Haha helaas werkt dat niet Kentaro. Ik ben een stuk handiger en technischer dan mn vriend dus dan zou die schuur eerder voor mij moeten zijn. Nou daar pas ik voor :')

We hebben gelukkig qua stijl wel redelijk dezelfde smaak. Houden allebei niet zo van strak maar ook niet van te veel poespas. Ik hou veel meer van kleur en daarin dingen proberen, hij speelt alles op safe. Dus eigenlijk valt het nog wel mee maar toch kom je al voor redelijk wat dilemmas te staan. Ik woon nu ook al op mezelf en alles zelf kunnen bepalen, en dan moet je opeens gaan delen.. life's hard :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:54

:D

ja maar...... we hebben allebie evenveel in te brengen, alleen ik een beetje meer dan hij..... :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:48

Zo zou het moeten zijn ja O:)

Waar kijken jullie eigenlijk vooral voor meubels? Of gaan jullie alle winkels in de buurt af?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:21

Het ligt er natuurlijk wel aan in wat voor 'n prijsklasse je gaat kijken, maar ik ben van het eiken/houten meubels en dat hebben we allemaal bij een bepaalde meubelzaak uit de buurt gehaald.
Als je minder uit kunt/wilt geven, heb ik bij Leen Bakker ook hele leuke spullen gezien!
Heb ook MP ontdekt :D Toen wij toendertijd onze meubels kochten had ik daar totaal niet aan gedacht. Maar als je dan later keek dat je voor de prijs waarvoor wij alleen de spiegel boven ons dressoir hadden, de complete set voor die prijs op MP kon kopen -O- Voor meubels zou ik daar totaal geen moeite mee hebben. Een bank zou ik daar zelf niet kopen.
In de Cruquis hebben ze een meubeloutlet. Je zult daar denk niet gauw een complete inrichting vinden, maar wij hebben daar o.a. onze eethoek vandaan en ben er heel enthousiast over! Héle mooie prijzen voor echt mooi spul!

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:35

Hallo allemaal,
Ik zag al veel mooie ideeën en foto's voorbij komen en omdat ik zelf hier ook bezig ben met mijn eigen projectje dacht ik misschien kan ik hier even polsen wat jullie denken. Ik wil namelijk een echte inloopkast gaan bestellen. We hebben nog een kleine kamer over en ondanks dat mijn geliefde het hier niet helemaal mee eens is heb ik hem nu zo ver dat er een inloopkast gaat komen!! :) Het is een kamertje van 3 bij 4 met aan de ene kant een deur en aan de andere kant een raam. Ik heb al wat gekeken en tot nu toe heeft deze site de beste papieren.

Tot dusver alles prima, nu heb ik alleen de overweging of ik nog deuren in de kast laat zetten of dat ik het gewoon als "open" kasten laat. Dit laatste ziet er denk ik wel het mooiste uit maar ik weet niet of dit praktisch is met stof ed. Wat denken jullie? Het prijs verschil is meer dan €1000,- dus rede genoeg om er goed over na te denken. Eventueel kan het ook nog later maar dan moet ik het geraamte nu al wat minder diep maken. Lees minder ruimte voor mijn kleding!;)

Zodat jullie een idee hebben kan het er zo uitzien met deuren of zonder deuren.

Ik ben benieuwd of er hier veel ervaringsdeskundige zijn! :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:42

Hoi JessicaOlga, hou er rekening mee dat doordat je een raam in de kamer hebt je kleding kan gaan verkleuren. Zeker kleding die langere tijd op 1 plaats hangt, dus daar zou ik hoe dan ook deuren voor willen hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:43

:D Wij hebben het ook gedaan, alleen het kamertje is iets kleiner en geen raam.
Wij hebben voor zonder deuren gekozen, puur voor de prijs. Het valt echt réuze mee qua stof. Merk absoluut geen verschil met m'n oude kledingkast of nu de inloopkast!
We hadden eerst een prijs voor een inrichting bij een bouwzaak gevraagd, maar ben me rotgeschrokken van de prijs.....
We hebben uiteindelijk de kastindeling bij de IKEA gekocht.
Wij hebben in het leggedeelte ervoor gekozen de kleding in van die 'kunststofdozen' (hoe noem je ze?! Ook bij de ikea vandaan :P ) te doen. Het ziet er stukken netter uit en makkelijk te pakken! (heb je in verschillende maten. Heb van die grote voor bovenop de kasten voor wisseling winter/zomer goed en kleintjes voor bijvoorbeeld riemen e.d.)
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 913_S4.JPG

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:45

Hmm wat voor een type ben je?
Opgeruimd of rommelig?
Opgeruimd kan het ook prima zonder deur
Maar als je rommelig bent zou ik voor een deur gaan
Tenminste mijn grootste zooi is altijd op de plek waar ook mijn kleren zijn
Edit: Foutje je bedoeld voor de kasten zelf. Dan maakt het niet zoveel uit. Ik zou buiten de prijs ook eerder voor zonder gaan omdat je dan mee overzicht heb waar alles hangt en snel kunt kijken wat je aan wilt doen. Tenminste dat lijkt me vooral het voordeel van een inloopkast! :D

Maar kun je niet gewoon losse (wel bij elkaar passende) kasten in die kamer zetten en dan gewoon de deur gebruiken die er nu ook al in zit?
Ik ben helemaal fan van de ikea expedit kasten, die lijken me ook ideaal voor inloopkasten. Want daar kun je ook gewoon planken uit weglaten zodat je daar een stang kunt hangen voor kleren aan op te hangen.
http://ikeahackers.net/wp-content/uploa ... 782999.jpg
http://ikeahackers.net/wp-content/uploa ... 759447.jpg
Je hebt bij de kasten ook losse lades en deurtjes die je er in kunt monteren.
En ook van die speciale schoenen bakken dacht ik! :D
En die bakken zijn ook erg handig (en als je ze te saai vind kun je ze ook altijd oppimpen! Dit heb ik bv met die van mij gedaan http://i61.tinypic.com/jfelog.jpg)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:48

Wat leuk gedaan die bak zo!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:51

Dankjewel! Was ongeveer 1min werk! :D Stofje heb ik er met speciale lijm opgeplakt. En touwtje gewoon erom heen geknoopt!
Stofje kost 5euro (2 meter lang) bij de xenos! En ik heb het alleen op de voorkant geplakt dus je krijgt er ongeveer 4 bakken uit! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:52

Dat is wel een heel leuk idee! Wij hebben allemaal van die zwarte bakken :P

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:53

Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Over 2 weken krijg ik de sleutel van mijn huisje. Eengezinswoning, super trots :)) en aangezien ik er alleen ga wonen (met poezels, dat wel) mag ik hem helemaal naar eigen idee inrichten!

Ik houd erg van brocante, zal veel meubels etc halen bij de kringloop en die pimpen met krijtverf.

Een bank heb ik al, de grijze 3zits Ektorp van Ikea. Ik wil eigenlijk deze erbij en dan met een groot dienblad erop als salontafel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S29864318 maar is dat wel praktisch? :=

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:54

@ Yvette, superhandig die voorbeelden van de inloopkast. Ik ben namelijk aan het rondkijken wat een leuke/mooie oplossing is maar niet al te duur. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:59

Als je het niet erg vind als het niet echt mooi wordt, zou je zelfs ook voor een soort van stellingen kunnen kiezen (die je of neer kunt zetten of op de wand bevestigen en dan planken erin). Weer een stuk voordeliger!
Een poef met dienblad vind ik super handig! Je kunt er zonder blad heerlijk je voeten op kwijt (en dan zo'n handig klein dienbladje met klempootjes voor op de rand van je bank zodat je daar je drinken op kunt zetten :D ) en met dienblad hem als tafel gebruiken!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:10

Dat laatste had ik nog niet over nagedacht, maar dat klinkt goed haha. Bedankt voor de tips!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:15