[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:51

Gewoon twee wekkers zetten 4/5 minuten uit elkaar. Als je dan snoozed, dan gaat je wekker elke 4 a 5 minuten. Of drie wekkers 3 minuten na elkaar. Dan snooze je elke 3 minuten.

Vind ik sowieso veiliger het komt mij veel te vaak voor dat ik een wekker gewoon wegdruk/veeg ipv te snoozen. Dan ben je je ene wekker kwijt en verslaap je je nog als een idioot.

Ik heb soms wel 8 wekkers aanstaan, met 1 zelfs op een zelf ingesproken ringtone die me bij naam aanspreekt en zegt dat ik NU echt moet opstaan

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:50

ik mis heel veel gesprekken, hij gaat dan gewoon niet over.
Bij de instellingen vond ik bij Niet storen helemaal onderaan het woordje:
Stilte, je kan kiezen tussen Altijd en Alleen bij vergrendelde iPhone.
Het vinkje staat bij mij bij de laatste. Het vinkje kan niet "uit" je moet kiezen.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn van al die gemiste gesprekken? De telefoon zit eigenlijk altijd vergrendeld in mijn broekzak of ligt vergrendeld op mijn bureau.
Niet storen staat verder helemaal uit, helaas, wegens omstandigheden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:57

Nee. Dat vinkje gaat alleen maar over hoe hij het niet storen moet gebruiken als je hem aanzet. Als niet storen verder uit staat kan het daar niet aan liggen. (En je dus een maantje rechts bovenin je scherm hebt)

Als niet storen aan staat krijgen mensen direct voicemail and gaat je telefoon helemaal niet over.

Staat je telefoon niet gewoon normaal op stil met het schuifje aan de zijkant van de telefoon. Kijk ook even bij je tril instellingen. Als die uit staat en ook het geluid uit staat, gaat je telefoon over zonder dat je er iets van merkt.

Morrie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:18

nee, hij staat niet op stil, dat controleer ik 10 x per dag.
Hij is wel een aantal keren gevallen en ik heb het scherm ook al moeten laten vervangen. Wilde de 6S kopen, maar had een wat forse dierenartsrekening, dus nu moet ik wachten tot de 7 uitkomt (van mezelf)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:08

Shiloh schreef:
Gewoon twee wekkers zetten 4/5 minuten uit elkaar. Als je dan snoozed, dan gaat je wekker elke 4 a 5 minuten. Of drie wekkers 3 minuten na elkaar. Dan snooze je elke 3 minuten.

Vind ik sowieso veiliger het komt mij veel te vaak voor dat ik een wekker gewoon wegdruk/veeg ipv te snoozen. Dan ben je je ene wekker kwijt en verslaap je je nog als een idioot.

Ik heb soms wel 8 wekkers aanstaan, met 1 zelfs op een zelf ingesproken ringtone die me bij naam aanspreekt en zegt dat ik NU echt moet opstaan

Oh wat dom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. :)) Dankjewel, heb het nu zo ingesteld voor morgen.

Wel raar trouwens dat je het snoozen niet kan bijstellen, de technologie voor een vingerafdruk scanner kan wel maar zelf snoozen instellen niet. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:56

De technologie laat het wel toe, maar er is een bewuste keus gemaakt om die technologie niet toe te passen. En ik kan me alleen achter die keus scharen, snoozen en 9 minuten zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:31

Ik heb een (voor IT begrippen :D ) héél bejaarde iPad (bijna 4 jaar, 1e versie dus) en ja dat merk je wel:
Hij is heulllll langzaam met reageren, reageert vertraagd en ik zou ernstig willen dat je het scherm/de aanraakfunctie kon callibreren :+
Weinig opslagruimte in gebruik hebben door alle foto's , filmpjes, apps etc te beperken of verwijderen, de laatste iOS erop zetten..het heeft allemaal geen zin mbt tot de snelheid en het onnauwkeurige reageren op aanrakingen.
Iemand nog andere tips? :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:31

Een ipad air 2 kopen :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:06

mijn iPad van de zaak is ook zo oud en afgeschreven, ik krijg nu een Windows Surface3 :r
Ik hoop dat ik die oude iPad mag houden, kijk graag iTV in bed en lees graag boeken in bed op de iPad.....zo niet, dan "raak ik hem wel ff kwijt" ofzo <<)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:07

cynthiar schreef:
Een ipad air 2 kopen :D

Njah...ik denk dat ik niet lief genoeg KAN zijn, om dat aan Sinterklaas te vragen -O-

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:14

Dan geef je hem toch aan je zelf kado :) .
Ikzelf heb de mini 2. Is ook erg fijn en een stuk goedkoper.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:16

Maar ja.. zo'n mini.. ik heb al een big ass-telefoon, wat is de toegevoegde waarde van een iPad mini dan nog? Net zo groot, maar je kan er alleen niet mee bellen? :=

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:19

Dan heb je ook nog de ipad air 1. Ook nog snel genoeg maar wel weer goedkoper dan de 2. Wat voor telefoon heb je dan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:22

Een Android ( _O- )
Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:26

Ja dat kan ook niet he _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:32

Ghegheghe...Heb hiervoor wel iphones gehad - tot volle tevredenheid overigens. Maar mijn laatste was een 5c en toen ik die 'moest' bestellen, waren er alleen nog maar 8Gb exemplaren tot de beschikking bij mijn provider. Of ik moest gaan voor de 6, maar zoveel wilde ik niet betalen.
Maar goed, die 5c functioneerde dus wel goed maar met 8Gb had je constant je telefoon 'vol' en dat vond ik zo irritant, bovendien is hij relatief klein :o
Dus die heb ik verkocht en in plaats daar van heb ik een Chinese Smartphone van 5,5 inch gekocht en 64Gb geheugen. _O-

Ik zie nu overigens dat de iPad mini nog bijna 8 inch is, dus dat is wel ietsje groter dan mn huidige foon :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:01

Op de mini lees je net wat makkelijker dan.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:24

Ik heb een probleem, mijn iPod touch gaat niet meer aan ;( Tijdje geleden ook al gehad, maar toen ging hij op een of andere manier toch weer aan.

Nu aan de oplader gehangen, aan de computer, aan/uit knop 1,2,3,5,10 seconden aangehad, aan/uit-knop tegelijkertijd met de homebutton aangehad, maar niets werkt..

Heeft iemand een tip/oplossing?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:19

Het is gelukkig gelukt om hem weer aan de praat te krijgen, weet niet wat ik nu anders deed als de vorige pogingen, maar hij doet het weer :D

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:08

Ik heb nu ook iets.
Heb mijn MacBook geüpdatet, nu krijg ik foto ipv iPhoto.. Maar nu ben ik dus al mijn foto's kwijt?
En moet ik voor iCloud gaan betalen om die foto's terug te krijgen?
Iemand hier de gouden tip?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:13

Ik heb nog steeds iphoto bij mijn apps staan. Kun je die niet openen en de foto's verplaatsen?
Bij mij vroeg Foto's de eerste keer of ik mijn bibliotheek wilde importeren. Dan worden je foto's ook meteen verplaatst..

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:19

8nnemiek schreef:
Ik heb nog steeds iphoto bij mijn apps staan. Kun je die niet openen en de foto's verplaatsen?
Bij mij vroeg Foto's de eerste keer of ik mijn bibliotheek wilde importeren. Dan worden je foto's ook meteen verplaatst..

Dat vroeg die bij mij dus niet... Hmm

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:28

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Heb nu op heel veel sites en apple support gezeten maar overal zeggen ze hetzelfde.

Mijn telefoon heeft afgelopen weekend een duik genomen dus hij gaat niet meer aan/doet niks meer. Gelukkig is een paar uur voor de zwemles er een reservekopie gemaakt, dus ik maak me om mijn bestanden niet zo druk. Ik neem aan dat ik dit als ik straks mijn SIM in een andere iPhone doe ik deze reservekopie kan terughalen in ieder geval.

Nu is het zo dat ik voor de verzekering (die vanavond mijn kapotte telefoon komt ophalen) de 'zoek mijn iPhone' functie moest uitzetten. Dit heb ik via iCloud.com gedaan, en het apparaat verwijderd uit 'Zoek mijn iPhone'. Echter, nu zeggen ze ook dat ik de telefoon helemaal moet wissen, omdat hij niet wordt gerepareerd maar ik gewoon een nieuwe krijg, en er anders dus nog vanalles op de telefoon staat. Echter overal waar ik zoek staat dat ik het via de zoek mijn iphone-functie moet doen, en dan moet wissen. Maar omdat ik deze telefoon al uit zoek mijn iphone heb verwijderd, kan ik hem via deze weg niet meer wissen. Is er een manier om alsnog de telefoon leeg te maken/te wissen/terug naar fabrieksinstellingen te zetten, zonder dat ik de telefoon zelf gebruik (dus via icloud.com ofzo) en zonder dat dit via de zoek mijn iphone-functie moet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:14

Ik kan op mijn iPhone geen foto's meer bijvoegen bij een twitterbericht. Ik kan wel een nieuwe foto maken, en die bijvoegen, maar hij pakt de camerarol niet. Iemand die weet hoe ik dat kan fixen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:15

Hee, ik ben nieuw hier.
Mijn iphone 4 wil de snapchat updates niet weergeven, is dat normaal?
En, ik kan super weinig met dat gekke ding, zit nog op ios 7.