Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:35

Maar als je geen voorkeur hebt qua provider of toestel. Dan moet je en alle providers afklikken en alle toestellen? Of mis ik een optie waarop je kan zien welke toestellen het beste zijn?

Als ik een aantal goede toestellen weet, dan is het makkelijker om deze per provider te vergelijken en te kijken hoeduur het maandbedrag is. Daarvoor is studentmobiel wel handig :j

Alleen ben ik dus nog helemaal blanco in mijn toestelkeuze :')

Veulen84

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:42

De site uit de op, gsmarena is wel een goede vergelijkingsite. Is alleen engels, dus je moet daarna even kijken of het toestel ook echt hier te krijgen is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:57

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:51

Tweakers heeft volgens een mij een Best Buy Guide voor verschillende budgetten, misschien kun je die eens bekijken?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:12

Droomster schreef:
Is er een website die goed aangeeft welke toestellen op dit moment het best zijn? Ik mag mijn abonnement al verlengen (loopt over ongeveer 2 maanden af). Maar mijn toestel van nu geeft toch echt bijna de geest, twee keer opladen op een dag is normaal tegenwoordig... Om gek van te worden :7

Mijn enige eis is een telefoon die qua batterijduur hopelijk wel de volle 2 jaar van een abbo op een fatsoenlijke manier meegaat. Verder ben ik niet erg merkgebonden, op dit moment heb ik een Sony Xperia V.

Het liefst niet een al te groot toestel. Maar dit is tegenwoordig geloof ik bijna niet meer te doen, of je gaat qua kwaliteit ineens hele segmenten naar beneden. Ik denk toch wel dat ik liever kies voor kwaliteit dan voor de grootte :+

Wat betreft het abonnement zelf, red ik het op dit moment redelijk goed met 1000GB en 150min/sms. Maar als ik meer kan krijgen voor minder geld, dan is dat altijd mooi meegenomen.
Qua maandbedrag wil ik rond de 25 euro zitten. Bijbetalen voor het toestel is geen probleem, dat doe ik liever dan hoge maandlasten. :j

Iemand tips voor een website? Of eventueel telefoons? Ik zie door de bomen het bos niet meer op dit moment, met het vele aanbod dat er is.

De Tweakers Pricewatch is eentje die ik veelvuldig gebruik.

Bij welke provider zit je nu afgesloten? Eventueel overstappen is geen probleem? En is 4G een eis of mag 3G ook wel?

Als je iets compacts zoekt, een Sony Xperia Z3 Compact is een zeer leuk en goed toestel. High-end hardware in een compact jasje. ;)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:46

mijn ace 2 is aardig aan het overlijden op het moment dus ik ben een beetje aan het kijken voor een vervanger. Nu wil ik niet al te duur (onder 200). De ace 4 leek me wel een goeie en betaalbaar.. Iemand ervaringen met de ace 4?
nu las ik ook dat in Nederland er een andere ace 4 verkocht wordt dan in de rest van de wereld dus weet iemand hoe dit precies zit?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:00

Marie111 schreef:
magootie schreef:
Ik heb de Z3 Compact en is nog in nieuwstaat! Een paar keer laten vallen maar geen kras te bekennen! ;)
Vind hem erg fijn in gebruik, ook veel fijner dan de Iphone die ik in mijn omgeving regelmatig in handen heb ;) (zowel de 5S al de 6)

Heb er toch maar een gekocht. Heb nog een paar vraagjes. Heb je er ook een screenprotector op en ook op de achterkant of heb je een hoesje? En hoe laad jij de telefoon op. Met bijgeleverde lader of met zo'n speciale magnetische? Ik ben namelijk bang dat het klepje van de usb-aansluiting anders gauw "lam" wordt of valt dat wel mee?

Ik zie het nu pas :P
Maar ik laad hem gewoon met de kabel op, als je gewoon voorzichtig doet gaat het klepje niet kapot hoor ;) Ik heb de Z3 Compact al vanaf September en hij is nog steeds niet kapot ;)
Ik heb geen screenprotector, wel een hoesje, zo'n case met een flap over het scherm ;)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:44

meganproperx schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met de samsung galaxy S5 en de HTC one M7?

Ik wil graag een goede camera erop. maar bij de samsung staat 16 MP en de HTC 4 ultrapixel.
Is dat te vergelijken met elkaar?

Als het om de camera gaat zou ik voor de samsung gaan. Volgens de boekjes zijn die getallen redelijk vergelijkbaar, maar in de praktijk zijn de ultrapixels van HTC niet erg indrukwekkend. De camera van Samsung is echt veel beter.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:33

ik twijfel tussen de galaxy s6 of de iphone 6 (plus)

Wat zouden jullie doen? :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:35

Ik zou het anders zeggen, kies je voor Android of voor een iOS telefoon?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:35

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:40

ik heb tot nu toe Android gehad... daar ben ik tevreden over maar ik sta ook wel open voor iOS:p Inderdaad... de kwaliteit ligt dicht bij elkaar.. dat zorgt ervoor dat ik niet goed kan kiezen:P ik wil een telefoon met een goede camera, maar dat hebben ze beide :p verder een beetje snel, facebook, mail etc ... Ik gebruik mn telefoon de hele dag door....

ik heb filmpjes gekeken en reviews gelezen maar nog steeds neig ik niet naar 1 kant :P

grootte maakt voor mij niet uit want ik heb mn telefoon nooit in mn broekzak :Y)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:24

Toch hier ook maar eens mijn vraag zetten:

Ik twijfel om binnenkort terug een smartphone te kopen (heb nu nog een nokia c3 :') )
Maar er is zoveel keuze, dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
Na wat research etc. ben ik momenteel aan het twijfelen tussen deze modelletjes
1. Wiko Birdy - Momenteel cashbackactie en zou me dus maar 100 euro kosten
2. Motorola Moto E 4G - ongeveer 130 euro, batterij is groot pluspunt bij deze denk ik
3. Motorola Moto G - Ongeveer 170 euro, maar hij lijkt behalve schermresolutie niet zoveel beter dan de Moto E ?

Over Motorola lees ik veel goeds, maar die Wiko ziet er ook wel erg interessant uit. Nadeel is dat ik hiervan erg weinig reviews vind.
Huawei heb ik ook al wel een bekeken, maar ook daar: veel te veel keuze :P
Samsung vind ik in die prijsklasse niet echt oké, specificaties allemaal veel minder.
Batterijduur vind ik persoonlijk wel belangrijk :j Verder doe ik niet zoveel met de gsm, facebooken, snapchatten, sms'en, ...
Iemand ideetjes?
Oh, ik woon in België, dus koop gewoon losse gsm

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:28

hidsiiiggg schreef:
ik heb tot nu toe Android gehad... daar ben ik tevreden over maar ik sta ook wel open voor iOS:p Inderdaad... de kwaliteit ligt dicht bij elkaar.. dat zorgt ervoor dat ik niet goed kan kiezen:P ik wil een telefoon met een goede camera, maar dat hebben ze beide :p verder een beetje snel, facebook, mail etc ... Ik gebruik mn telefoon de hele dag door....

ik heb filmpjes gekeken en reviews gelezen maar nog steeds neig ik niet naar 1 kant :P

grootte maakt voor mij niet uit want ik heb mn telefoon nooit in mn broekzak :Y)

Het belangrijkste om rekening mee te houden is de openheid van het android systeem.
Mijn iphone is het veel moeilijker om er downloads en zo op te krijgen en je zit gewoon wat beperkter qua opties vooral in customization.
Verder is het nuttig om te denken aan wat voor andere apparaten je hebt. Als je geen andere apple producten heb mis je namelijk een deel van de opties die apple heeft qua synchronisatie en dat is misschien wat zonde van het geld.
Aan de andere kant kun je er met de iphone wel iets zekerder van zijn dat het systeem in ieder geval soepel blijft werken, terwijl android nog wel de neiging heeft om na 2 jaar een stuk trager en minder soepel te werken.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:00

de helft van mn spullen is apple... :+ dus ook niet een reden om wel of niet voor een iphone te gaan :P ik slaap er nog wel een nachtje over:p (dat doe ik al 4 weken :+ )

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:01

Als je veel apple producten hebt en niet van plan bent je telefoon voor erg ingewikkelde dingen te gebruiken zou ik voor de Iphone 6 gaan. :j
Dan kun je alles synchroniseren en dat is echt heel fijn.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:26

Hoii, morgenochtend wil ik Mn nieuwe telfoon + abbonoment bestellen bij belsimpel. Alleen nou zit ik met een paar vraagjes.. Nummerbehoud zou ik wel heel fijn vinden alleen nou staat er op de site: nummerbehou d is mogelijk vanaf de eerste dag na t aflopen van uw huidige contract periode. Mijn Vodafone contract loopt officieel pas 2 juni af. (Ik heb de mogelijkheid 2 maanden van te voren over te stappen dacht ik?) Maar zit ik dan tot 2 juni met een ander nummer? Mn nieuwe abbonement gaat dan pas in als Mn nummer is overgezet tot die tijd is op Mn nieuwe simkaart een tijdelijk nummer actief waarmee ik alleen buiten bundel kan bellen gebruik daarom tot de overzetting uw oude simkaart staat op de site van belsimpel. Maar er staat ook dat telfort dan regelt dat Mn Vodafone abbonement wordt stopgezet? Kan iemand me misschien wat meer duidelijkheid geven over deze punten? Sorry als t verhaal een beetje wazig geworden is..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:52

Je abonnement gaat pas in op het moment dat je huidige contract is afgelopen.
Tot dan kan je je huidige simkaart gebruiken. Op 2 juni zal je de nieuwe simkaart in je telefoon moeten stoppen.

Je krijgt dus al wel het nieuwe toestel en simkaart, maar die simkaart moet je tot 2 juni in de verpakking laten! ;)

Telfort neemt je nummer dan over inderdaad, en je huidige abonnement zal door Telfort worden opgezegd.

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:17

Okee! En ik heb dus achteraf geen vervelende dubbele abbonements kosten? En Mn nummer blijft gewoon ten alle tijden t zelfde?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:32

Nee, als je de nieuwe simkaart plaatst op het moment dat het signaal wegvalt op het oude niet nee. En Je nummer blijft hetzelfde want die gebruik je op de oude simkaart tot 2 juni, en op 2 juni zal Telfort definitief het nummer overnemen die geactiveerd wordt op het nieuwe simkaart.

Het abonnement gaat dus pas in op 2 juni!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:12

Even een vraagje.
Sinds vandaag kan mijn moeder geen oproepen meer ontvangen met haar mobiel ( Samsung galaxy S5 mini ). Als ik of iemand anders haar wil bellen kom ik binnen 1 seconde gewoon op voicemail.
Heb al geprobeerd om er zelf achter te komen, batterij eruit, sim eruit maar niks helpt.

Wie kan mij helpen?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:13

Kan ze zelf nog wel bellen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:16

Ja, ze kan zelf wel nog bellen naar andere mensen

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:12

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ik ben opzoek naar een tweede telefoon. Ik heb nu een iPhone 5S, waar ik superblij mee ben, maar voor het hardlopen en sporten vind ik hem te duur.
Ik ben opzoek naar een telefoon waar ik flink wat muziek (gratis) op kan zetten en waarmee ik via GPS mijn rondjes bij kan houden. Over de GPS heb ik even een vraagje, moet je dan per sé een werkend SIM-kaartje in je telefoon hebben?

Mijn eisen:
- Muziek er op kunnen hebben
- Via GPS mijn rondjes kunnen meten
- Het liefst hetzelfde formaat als mijn iPhone 5S, want die past perfect in het zakje in mijn hardloopjack. ( Hoogte: 123,8 mm. Breedte: 58,6 mm. Diepte: 7,6 mm. )
- Budget ligt tot ongeveer €150,- het uiterste is €200,-, maar dat liever niet, want het is toch als telefoon voor het sporten bedoeld.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:35