Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:Wil je 'm lichter hebben of juist een beetje het gele/oranje eruit halen? Ik zag laatst een reel met een groene wash om vergeeld grenen aan te pakken. Werd echt prachtig. Maar ik heb er te weinig kennis van om te weten of dat jou gaat helpen.
Ik zit zelf met de balken in mijn woonkamer. Die zijn ook ooit geverfd, voordat wij het kochten. Ik weet niet precies met wat. Ik dacht whitewash, maar het lijkt op stukken ook ander spul te zijn. Op één plek heb ik het per ongeluk eraf geveegd met schoonmaken, dus dacht ik dat ik het overal wel netjes kon maken door flink te boenen. Nou, dat deed helemaal niks. Ook schuren hielp niet. Nu zit ik nog steeds met vlekkerige balken. Ik wil ze hebben zoals ik ze in de rest van het huis heb. Zou ik een verfafbijt proberen? Doodeng, zoiets.
Eleadoras schreef:Ik heb vandaag een dressoir gratis opgehaald. De kleur is het niet helemaal [ [url=m/6aZg7B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik dacht aan schuren en dan een blanke lak er over. Hopend dat hij wat lichter zou worden.
Hiervoor hadden we een mango houten tv meubel met een stalen frame, zie rechts op de foto. Wel heel mooi maar totaal niet praktisch..
Eleadoras schreef:Thx voor het meedenken allemaalik wil heel graag richting deze stijl,
[ [url=m/mB0BL9.jpg]Afbeelding[/url] ]
dus klopt wel dat er verschillende bruin/houttinten in zitten. Vind het nu meer rood bruin en hoop met schuren en een lichte lak dat hij dan wat lichter zal zijn. En nja, als het niet goed uitpakt dan toch maar op zoek naar wat anders.
DubbelFun schreef:Ik vind dat er best wel diverse tinten hout in één ruimte kunnen en ook dezelfde houtsoort kan diverse tinten afwerking hebben.
Verder is het iemands eigen smaak
Little_Gift schreef:Eleadoras schreef:Thx voor het meedenken allemaalik wil heel graag richting deze stijl,
[ [url=m/mB0BL9.jpg]Afbeelding[/url] ]
dus klopt wel dat er verschillende bruin/houttinten in zitten. Vind het nu meer rood bruin en hoop met schuren en een lichte lak dat hij dan wat lichter zal zijn. En nja, als het niet goed uitpakt dan toch maar op zoek naar wat anders.
Dat bedoelt ze niet.
Ze bedoelt niet verschillende tinten in die ene dressoir, ze bedoelt doorheen de kamer diverse verschillende houtsoorten en tinten.
Kijk maar naar 1/ het dressoir, 2/ het kastje ernaast en 3/ de ex tv meubel en 4/ de plankjes aan de wand... Geen enkele is er conform... Ze wijken allemaal af van elkaar en dat oogt... Een samenraapsel van een allegaartje en wordt uiteindelijk een soort "willen maar niet kunnen" verhaal op die manier...
En ik denk dat je je voorbeeldfoto helaas wel kan opbergen... Met jouw hout kun je nooit dat bereiken.