Ons dak zit bomvol mussen, ze broeden er ook, maar ik heb nog nooit isolatie los zien gaan, en over de zonnepanelen maak ik me al helemaal geen zorgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:Ja als ik dit bedrijf Google, lees ik dat ze dit overal doen. Even dakgoten reinigen en je hele dak is ineens slecht.
Ik laat er wel een aannemer naar kijken.
Zou me ook niks verbazen als hij zelf die isolatie los heeft getrokken. Hij zal wel denken, vrouw alleen, die heeft er toch geen verstand van.
8nnemiek schreef:Super fijn, een elektrische fiets! Wanneer krijg je hem binnen?
Ik dacht dat Januari altijd de vega-maand was, maar hoe meer vega maanden hoe beterDan komen er altijd een hoop goede aanbiedingen voorbij.
Samantha_ schreef:Was hier net een mannetje om de dakgoten voor 20 euro te reinigen. Omdat ik hier net woon wist ik niet of dat recent was gebeurd, dus maar laten doen.
Komt die beneden, zegt ie, ja er gaan allemaal vogels onder de dakpannen, dan knagen ze straks de kabels van de zonnepanelen nog stuk en ze maken de isolatie stuk. Hij liet het ook zien, gooide allemaal takjes en isolatie er onder uit.
Maar, voor 79 euro per meter kon hij er vogelwering tussen zetten. Dus voor 790 ex btw was het klaar. Maar ik moest wel nu beslissen dan kreeg ik 100 euro korting.
En het had ook nog heel veel haast zei die anders was alles stuk. Ik zei dat ik er even over na wou denken en dan wel zou bellen. Maar dan kreeg ik dus niet de 100 euro korting zei die meneer. Ja snap ik maar wil er toch over nadenken.
Nu Google ik het bedrijf en ben blij dat ik het niet heb gedaan. Zoek wel een dakdekker ofzo die dat kan doen.
Florenc schreef:Als er al begonnen wordt met 'nu beslissen is zoveel korting', dan is het altijd louche verkoopspraat. Goed dat je daar niet in mee gegaan bent!
Fiets is trouwens besteld. Zomaar eventjes 3000€ lichter, maar af en toe mag er eens wat leuk uit die besparingen komen he![]()
Ik heb gezien dat het deze maand op veel plaatsen 'veggie maand' is, een beetje naar analogie van tournee mineral vorige maand. Ga ik toch eens proberen, financiële en ecologische redenen. Vlees is echt een serieuze hap in het boodschappen budget...
PSvanLot schreef:Vergeet bij je fiets geen extra goed los hangslot met een aparte sleutel te bestellen! Anders hebben ze hem zo gestolen.
Florenc schreef:PSvanLot schreef:Vergeet bij je fiets geen extra goed los hangslot met een aparte sleutel te bestellen! Anders hebben ze hem zo gestolen.
Voor 55€ aan sloten bij besteld, dus dat zit goed. In principe zal ie ook nooit echt lang 'onbewaakt' staan. Op het werk staat die achter de poort, thuis in de garage. Enkel aan de winkel bv zal ie wat steviger moeten staan.
8nnemiek schreef:Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.
Florenc schreef:8nnemiek schreef:Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.
Ik werk bij de politie. Believe me, ze krijgen alles gesloopt. Meer dan eens hebben ze gewoon ook een slijpschijf bij waar een ketting ook vlotjes mee door geraakt. Het is vooral goed opletten naar waar je'm zet (station is populair voor dieven, fiets gaat gewoon ook direct de trein op, waar ie aan een andere halte door een ander wordt afgehaald), plaatsen zoeken met genoeg passage, goede verlichting, niet te veel fietsen bij elkaar... En je er van bewust zijn dat sommige steden gewoon écht een probleem hebben en je daar je dure fiets niet moet achterlaten
Florenc schreef:Ik werk bij de politie. Believe me, ze krijgen alles gesloopt. Meer dan eens hebben ze gewoon ook een slijpschijf bij waar een ketting ook vlotjes mee door geraakt. Het is vooral goed opletten naar waar je'm zet (station is populair voor dieven, fiets gaat gewoon ook direct de trein op, waar ie aan een andere halte door een ander wordt afgehaald), plaatsen zoeken met genoeg passage, goede verlichting, niet te veel fietsen bij elkaar... En je er van bewust zijn dat sommige steden gewoon écht een probleem hebben en je daar je dure fiets niet moet achterlaten