Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:53

Knagende vogels :')
Ons dak zit bomvol mussen, ze broeden er ook, maar ik heb nog nooit isolatie los zien gaan, en over de zonnepanelen maak ik me al helemaal geen zorgen :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:59

Haha pikkende vogels bedoel ik.
Zaten allemaal takjes onder de pannen, van nestjes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:06

Nog nooit gehoord dat dat schade geeft. Wat een rare manier van doen ook.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:08

poes schreef:
Nog nooit gehoord dat dat schade geeft. Wat een rare manier van doen ook.

Dat noemt men ook wel oplichterij. Hopelijk binnenkort geen nachtelijk bezoek :x

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:09

Dat is bij ons ook inderdaad. Af en toe zie je een pluis paardenhaar onder een pan uit komen :') Maar ze kruipen er niet heel diep onder. Ze hebben hier de afgelopen 10 jaar nooit schade gemaakt, en ik vind het ook wel gezellig, dat gekwetter onder het dak :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:23

Ja als ik dit bedrijf Google, lees ik dat ze dit overal doen. Even dakgoten reinigen en je hele dak is ineens slecht.
Ik laat er wel een aannemer naar kijken.
Zou me ook niks verbazen als hij zelf die isolatie los heeft getrokken. Hij zal wel denken, vrouw alleen, die heeft er toch geen verstand van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:41

Samantha_ schreef:
Ja als ik dit bedrijf Google, lees ik dat ze dit overal doen. Even dakgoten reinigen en je hele dak is ineens slecht.
Ik laat er wel een aannemer naar kijken.
Zou me ook niks verbazen als hij zelf die isolatie los heeft getrokken. Hij zal wel denken, vrouw alleen, die heeft er toch geen verstand van.

ik denk dat ik dezelfde heb gehad. De nok moest gekit worden ofzo anders zou ik veel waterschade krijgen...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:37

Als er al begonnen wordt met 'nu beslissen is zoveel korting', dan is het altijd louche verkoopspraat. Goed dat je daar niet in mee gegaan bent!

Fiets is trouwens besteld. Zomaar eventjes 3000€ lichter, maar af en toe mag er eens wat leuk uit die besparingen komen he :D

Ik heb gezien dat het deze maand op veel plaatsen 'veggie maand' is, een beetje naar analogie van tournee mineral vorige maand. Ga ik toch eens proberen, financiële en ecologische redenen. Vlees is echt een serieuze hap in het boodschappen budget...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:41

Super fijn, een elektrische fiets! Wanneer krijg je hem binnen?

Ik dacht dat Januari altijd de vega-maand was, maar hoe meer vega maanden hoe beter :)) Dan komen er altijd een hoop goede aanbiedingen voorbij.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:57

8nnemiek schreef:
Super fijn, een elektrische fiets! Wanneer krijg je hem binnen?

Ik dacht dat Januari altijd de vega-maand was, maar hoe meer vega maanden hoe beter :)) Dan komen er altijd een hoop goede aanbiedingen voorbij.

Ik mag 'm zaterdag al gaan halen! De fietsenwinkel vanwaar ie komt verkoopt alleen uit stock. Extra bestellingen worden tegenwoordig pas een jaar later geleverd :'). Een geluk gehad dat mijn maat net nog op voorraad was in een merk/type die ik leuk vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:33

Gisteren stond de diesel nog 1,78€ en vandaag 1,89€ aan de pomp #)
Had ook stress gisteren ivm trailer. Die heeft eenmalig met handrem op gestaan omdat die rolde door de storm, zondag al blokkeerde maar gisteren dus nog steeds geen mm mee wou geven. Dacht al aan takelkosten etc... Maar na de dealer te bellen moet het normaal zelf relatief makkelijk op te lossen zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:00

Samantha_ schreef:
Was hier net een mannetje om de dakgoten voor 20 euro te reinigen. Omdat ik hier net woon wist ik niet of dat recent was gebeurd, dus maar laten doen.
Komt die beneden, zegt ie, ja er gaan allemaal vogels onder de dakpannen, dan knagen ze straks de kabels van de zonnepanelen nog stuk en ze maken de isolatie stuk. Hij liet het ook zien, gooide allemaal takjes en isolatie er onder uit.
Maar, voor 79 euro per meter kon hij er vogelwering tussen zetten. Dus voor 790 ex btw was het klaar. Maar ik moest wel nu beslissen dan kreeg ik 100 euro korting.
En het had ook nog heel veel haast zei die anders was alles stuk. Ik zei dat ik er even over na wou denken en dan wel zou bellen. Maar dan kreeg ik dus niet de 100 euro korting zei die meneer. Ja snap ik maar wil er toch over nadenken.
Nu Google ik het bedrijf en ben blij dat ik het niet heb gedaan. Zoek wel een dakdekker ofzo die dat kan doen.

Woon je bij mij in de straat? :') Hier maandag precies hetzelfde! Alleen kwam er bij mij cement uit de pannen! Als ik het meteen zou laten doen kreeg ik 10% korting. Moest maar even mijn man gaan bellen, en gaan pinnen. Niet gedaan dus.
Savonds nog een sms bericht, dat ik de volgende dag ook nog korting zou krijgen. Aangegeven dat we er nog mee willen wachten.
Reactie: ‘Waarop mevrouw? Op een lekkage?

:+

Besparen gaat hier iets minder goed als gepland. Ik was aan het rondkijken voor een elektrische auto, maar toch een hele mooie benzine auto gezien die nog meer zuipt als de auto die ik nu heb :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:31

Vogeltjes onder het dak…lijkt onschuldig; kan ontaarden in narigheid. Als de vogel bloedluis (vogelmijt) hebben en de uitgevlogen zijn (*zet griezelstem op*) dan komen ze je halen.
Zonder dollen, die wil je niet in huis krijgen. Met name ouder woningen kan dat gebeuren omdat die wat meer kieren hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:07

Florenc schreef:
Als er al begonnen wordt met 'nu beslissen is zoveel korting', dan is het altijd louche verkoopspraat. Goed dat je daar niet in mee gegaan bent!

Fiets is trouwens besteld. Zomaar eventjes 3000€ lichter, maar af en toe mag er eens wat leuk uit die besparingen komen he :D

Ik heb gezien dat het deze maand op veel plaatsen 'veggie maand' is, een beetje naar analogie van tournee mineral vorige maand. Ga ik toch eens proberen, financiële en ecologische redenen. Vlees is echt een serieuze hap in het boodschappen budget...

Vergeet bij je fiets geen extra goed los hangslot met een aparte sleutel te bestellen! Anders hebben ze hem zo gestolen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:09

PSvanLot schreef:
Vergeet bij je fiets geen extra goed los hangslot met een aparte sleutel te bestellen! Anders hebben ze hem zo gestolen.

Voor 55€ aan sloten bij besteld, dus dat zit goed :j. In principe zal ie ook nooit echt lang 'onbewaakt' staan. Op het werk staat die achter de poort, thuis in de garage. Enkel aan de winkel bv zal ie wat steviger moeten staan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:15

Leuk, een nieuwe fiets!
Ik heb via m’n werk een fiets besteld, maandje geleden al maar komt pas in juli.
Wel goede tip om er inderdaad een extra slot bij te kopen.
Net met de kat naar de dierenarts geweest voor vaccinatie en check. En bloed af laten nemen voor check op fiv/filv test. Dat was allemaal goed gelukkig.
De rekening was 135 euro oeps.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:23

Florenc schreef:
PSvanLot schreef:

Voor 55€ aan sloten bij besteld, dus dat zit goed :j. In principe zal ie ook nooit echt lang 'onbewaakt' staan. Op het werk staat die achter de poort, thuis in de garage. Enkel aan de winkel bv zal ie wat steviger moeten staan.

Dat is inderdaad de meest gevaarlijke plek. Ik heb nu een hangslot welke je in het slot steekt, maar die maken ze dus zo open.
Heb nu ook een los hangslot met sleutel. Dat duurt wat langer, maar meestal laten ze ze erom staan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:28

Ja elektrische fietsen zijn populair bij dieven.
Mijn ouders hebben vorig jaar elektrische fietsen gekocht. M’n moeder durft er niet mee te fietsen, omdat ze dus bang is dat hij wordt gestolen. Dus ze rijdt altijd op haar oude fiets.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:32

Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:33

Nee dan duurt het idd te lang.

Politie uit het dorp had op insta een bericht gezet waar ze lieten zien dat het net lijkt alsof je je eigen fiets van het slot haalt met een loper. Geen mens die in de gaten heeft dat je aan het stelen bent. Je fietst er zo op weg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:19

Ik ga nooit mee in nu beslissen, heb het met auto's regelmatig gehad en dat ze zelf terug belde een dag later met oke er kan nog zoveel van af dus dat het ook nog eens gunstiger uitpakte omdat ik niet gelijk had besloten :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:23

Ja dat is een hele goede tip ja. Altijd even op je in laten werken inderdaad.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:11

8nnemiek schreef:
Ik gebruik altijd een dikke ketting, en die doe ik door het frame en dan aan een paal of stevig fietsenrek vast. Dat is bijna niet te slopen, die krijgen ze iig niet overdag ongezien gestolen.

Ik werk bij de politie. Believe me, ze krijgen alles gesloopt :'). Meer dan eens hebben ze gewoon ook een slijpschijf bij waar een ketting ook vlotjes mee door geraakt. Het is vooral goed opletten naar waar je'm zet (station is populair voor dieven, fiets gaat gewoon ook direct de trein op, waar ie aan een andere halte door een ander wordt afgehaald), plaatsen zoeken met genoeg passage, goede verlichting, niet te veel fietsen bij elkaar... En je er van bewust zijn dat sommige steden gewoon écht een probleem hebben en je daar je dure fiets niet moet achterlaten :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:17

Florenc schreef:
8nnemiek schreef:

Ik werk bij de politie. Believe me, ze krijgen alles gesloopt :'). Meer dan eens hebben ze gewoon ook een slijpschijf bij waar een ketting ook vlotjes mee door geraakt. Het is vooral goed opletten naar waar je'm zet (station is populair voor dieven, fiets gaat gewoon ook direct de trein op, waar ie aan een andere halte door een ander wordt afgehaald), plaatsen zoeken met genoeg passage, goede verlichting, niet te veel fietsen bij elkaar... En je er van bewust zijn dat sommige steden gewoon écht een probleem hebben en je daar je dure fiets niet moet achterlaten :')

Hier worden ze gewoon in het winkelcentrum gestolen midden op het plein waar iedereen loopt. Dat doen ze met een loper en dan loont een los extra slot nog wel.

In grote steden za het een stuk moeilijker zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:19

Florenc schreef:

Oh dat geloof ik meteen, dat ze zelfs de beste sloten zo eraf hebben. Maar het lijkt me knap als ze dat met een slijpschijf ongemerkt in een drukke winkelstraat of in een woonwijk voor elkaar krijgen bijvoorbeeld :)) En dan nog slot nummer 2 :))
's Nachts zou ik een dure fiets nergens buiten durven parkeren. Maar ik durf 's nachts sowieso niet in mijn eentje terug naar huis te fietsen, dus dat probleem heb ik niet haha :')